Δοκιμάζουμε το diesel Seat Leon 1.6lt

Δοκιμάζουμε το diesel Seat Leon 1.6lt

Τα δεδομένα άλλαξαν άρδην μετά την απελευθέρωση των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Πλέον μοντέλα με κινητήρες diesel είναι στην πρώτη γραμμή της επικαιρότητας. Ετσι και το πετρελαιοκίνητο Leon, το οποίο δοκιμάζουμε για πολλά χιλιόμετρα…

Δοκιμάζουμε το diesel Seat Leon 1.6lt
Το Leon που είχαμε στα χέρια μας φτιάχτηκε από τους μηχανικούς της Seat με στόχο τη βέλτιστη οικονομία. Διαθέτει έναν turbo πετρελαιοκινητήρα χαμηλής απόδοσης που συνδυάζεται με το πακέτο Ecomotive, το οποίο περιλαμβάνει σύστημα Start Stop, ένδειξη αλλαγής ταχύτητας στο κιβώτιο, σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση, μακρύτερες σχέσεις μετάδοσης και ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης. Επιπλέον οι γρίλιες της εμπρός σχάρας έχουν ειδική διαμόρφωση για μικρότερες αντιστάσεις.

Πώς μεταφράζονται όλα αυτά στον δρόμο; Αν πρόκειται για ταξίδι τότε το Leon TDI συνεχίζει με το ίδιο ρεζερβουάρ εκεί που τα άλλα σταματούν. Ο οδηγός βάζει την 5η στο κιβώτιο και την ξεχνά καθ’ όλη τη διάρκεια του ταξιδιού, εκμεταλλευόμενος τη ροπή του πετρελαιοκινητήρα.

Από εκεί και πέρα τα δεδομένα στον δρόμο είναι λίγο πολύ τα γνώριμα για το Leon: σε κάθε περίπτωση τα επίπεδα πρόσφυσης είναι ιδιαίτερα υψηλά, η αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης εξαιρετική, όπως και η αποτελεσματικότητα των φρένων.
Το αυτοκίνητο φορτωμένο με τέσσερις επιβάτες και τις αποσκευές τους δεν θα δυσκολευτεί να πραγματοποιήσει με ασφάλεια ένα προσπέρασμα στο επαρχιακό οδικό δίκτυο, εκμεταλλευόμενος και τη ροπή του πετρελαιοκινητήρα.
Σ’ ότι αφορά την κατανάλωση της δοκιμής μας, αυτή δεν ξεπέρασε τα 6,8 lt/100km, χωρίς μάλιστα να αλλάξουμε τον καθημερινό τρόπο οδήγησής μας. Τουναντίον μάλιστα, με τον κινητήρα να σε προδιαθέτει για γρήγορη οδήγηση.

Ομως με το Leon,  όπως και να το κάνουμε υπάρχει ένα θέμα. Κι αυτό είναι ο 1.2 TSi κινητήρας βενζίνης των 105 PS. Είναι χαρακτηριστικό ότι η μικτή κατανάλωση του Leon TDI στα χέρια μας ήταν κατά μόλις 0,3 lt/100 km χαμηλότερη απ’ αυτή του βενζινοκίνητου 1,2 lt, (στη δοκιμή του Τ. Πουρναράκη στο prortothema.gr) που όμως κοστίζει σχεδόν 5.000 ευρώ λιγότερο. Γιατί λοιπόν να προτιμήσει κανείς την πετρελαιοκίνητη έκδοση; Μόνο αν σκοπεύει κάποιος να βάλει πολλές χιλιάδες χιλιόμετρα σε εθνικό δίκτυο….
Κλείσιμο

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας:
1.598 cc
Ισχύς: 105 PS/4.400 rpm
Ροπή:     25,5 kgm/1.500-2.500 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο, 5 σχ.
Τελική ταχύτητα: 185 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 12,1 sec
Μικτή κατανάλωση (/100 km): 6,8 lt (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 99 gr/km
Βάρος: 1.325 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.315/1.770/1.460 mm
Χώρος αποσκευών:  341 lt
Τιμή: 18.660 ευρώ







Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης