Φέρτε στο μυαλό σας ένα παιδικό παιχνίδι. Ενα μεγάλο μαγικό τετράγωνο με πολλά ανισομεγέθη τετραγωνάκια μέσα του. Αφήστε τη φαντασία σας ελεύθερη συνθέτοντάς τα… και εγένετο το νέο Panda. Ελάτε να παίξουμε ένα παιχνίδι: πόσα τετράγωνα μπορείτε να βρείτε στο εσωτερικό και στο εξωτερικό σχήμα του νέου μικρού Fiat; Ακόμη και το χειρόφρενο, τετράγωνο είναι! Η ευρηματική σχεδίαση είναι ένα από τα ατού του νέου Panda.
Παρότι μόλις 11 cm μακρύτερο και 5 cm φαρδύτερο, η αίσθηση που αποκομίζουν οι επιβαίνοντες είναι αυτή ενός μεγάλου αυτοκινήτου. Με το κάθισμα του οδηγού ρυθμισμένο στις διαστάσεις μου (σ.σ.: 1.85 cm, 100 kg) μπορώ άνετα να καθίσω πίσω αριστερά. Την ίδια στιγμή ο χώρος αποσκευών με τα 260 lt απαντάται σε αυτοκίνητα μεγαλύτερης κατηγορίας και επιπλέον η κίνηση του πίσω καθίσματος μπρος-πίσω διευρύνει τις επιλογές όπως και η διαιρούμενη πλάτη.
Οι νεαροί επιβαίνοντες θα εκτιμήσουν ιδιαίτερα τη δυνατότητα σύνδεσης MP3 player, ενώ το πολύ καλό στερεοφωνικό με τα ηχεία σε εργονομικά μελετημένη θέση θα τους επιτρέψει να απολαύσουν τις μουσικές τους προτιμήσεις σε ποιότητα ασυνήθιστη για τα δεδομένα της κατηγορίας.
Είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε δύο εκδόσεις του Panda, τις πιο ενδιαφέρουσες εμπορικά για την Ελλάδα. Ας ξεκινήσουμε από την υπερτροφοδοτούμενη βενζινοκίνητη έκδοση. Το εν λόγω αυτοκίνητο χαρακτηρίζεται από τρία μεγέθη. Τον κυβισμό που είναι κάτω από 1.000 κυβικά εκατοστά, το βάρος, που είναι κάτω από τον ένα τόνο και τους εκπεμπόμενους ρύπους που βρίσκονται κάτω από τα 100gr/km, με αποτέλεσμα το Panda να μην πληρώνει τέλη κυκλοφορίας.
Κλείσιμο
Νέα γραμμή παραγωγής
Το νέο Panda παράγεται στο Πομιλιάνο, στα περίχωρα της Νάπολης. Πρόκειται για μια πλήρως ανακαινισμένη γραμμή παραγωγής που πληροί τις υψηλότερες προδιαγραφές παγκοσμίως και θα αποτελέσει σημείο αναφοράς για όλα τα εργοστάσια της Fiat στο μέλλον. Η ξενάγηση εκεί μας έκανε να περιμένουμε κάτι εξαιρετικό σε ποιότητα και ακαμψία, αλλά η πραγματικότητα ξεπέρασε τις προσδοκίες μας.
Το Panda έχει γερμανική(!) ποιότητα κατασκευής και δεν περιμέναμε ότι θα έρθει η μέρα που θα το γράφαμε αυτό. Ταυτόχρονα η ανάρτηση είναι άνετη και η ποιότητα κύλισης παραπέμπει σε μεγαλύτερο αυτοκίνητο. Ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας των 85 PS κινεί σβέλτα το ελαφρύ αμάξωμα και η ροπή του στις μεσαίες στροφές κολακεύει τις επιταχύνσεις εν κινήσει. Αν ο οδηγός αρχίσει να πιέζει, η κατανάλωση περνάει με ευκολία τα 7lt/100km.
Αντίθετα είδαμε χωρίς προσπάθεια 4,5 lt/100km στο πετρελαιοκίνητο Panda των 1,3 lt με το Multijet κινητήρα απόδοσης 75 PS, με ροπή 20 kgm από το ρελαντί! Εδώ το σύστημα διεύθυνσης είναι πιο ακριβές και το αυτοκίνητο ευχάριστο στην οδήγηση ακόμη και υπό πίεση. Αποκάλυψη για αυτοκίνητο τόσο κοντού μεταξονίου η σταθερότητα σε απότομο φρενάρισμα από τα 120 km/h.
Το νέο Panda έρχεται στην Ελλάδα μέσα Ιανουαρίου. Εχει να αντιμετωπίσει σκληρό ανταγωνισμό, ενδεικτικά αναφέρουμε τα Kia Picanto και Renault Twingo. Κατά την άποψή μας, το «σωστό» μοντέλο είναι το πετρελαιοκίνητο 1,3 Μultijet. Χωρίς ιδιαίτερους συμβιβασμούς μπορεί να αποτελέσει το πρώτο αυτοκίνητο μιας 3μελούς οικογένειας.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 875 cc Ισχύς: 85 PS/5.500 rpm Ροπή: 14,9 kgm/1.900 Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς Κιβώτιο: 6 σχέσεων Τελική ταχύτητα: …. - km/h Επιτάχυνση 0-100 km: ….. - sec Μικτή κατανάλωση (/100 km): 4,2 lt (δοκιμής) Εκπομπές CO2: 99 gr/km Βάρος: 940 kg Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 3.653/1.643/1.551 mm Χώρος αποσκευών: 260 lt Τέλη κυκλοφορίας: 0 € Τιμή: 11.500 (εκτίμηση)
Το πρόγραμμα ReStart της Mastercard συνδυάζει τη γαστρονομία με έναν κοινωνικό σκοπό, με στόχο την υποστήριξη και ένταξη ευάλωτων κοινωνικών ομάδων στην αγορά εργασίας.
Την έκθεση υπογράφει ο διεθνώς αναγνωρισμένος φωτογράφος, Τάσος Βρεττός, ο οποίος μέσα από τον φακό του αποτυπώνει τη σύνδεση της βιομηχανίας με την τέχνη, αναδεικνύοντας τις αθέατες διαδρομές της ελληνικής μεταλλουργίας