Volvo S60: Πετρέλαιο ή βενζίνη;

Δοκιμάζουμε το πετρελαιοκίνητο 1,6 lt με τον κινητήρα Drive των 115 PS και απαντάμε στο δίλημμα «S60 με diesel ή με βενζίνη»;

To Volvo S60 είναι πλέον καταξιωμένο στην ελληνική αγορά. Απόδειξη το πολύ υψηλό μερίδιο που απέσπασε το 2011 -μόνο η βενζινοκίνητη έκδοση- καταγράφοντας 550 πωλήσεις! Πρόκειται για premium μοντέλο, κάτι που σημαίνει πως εκτός από εμφάνιση, οδική συμπεριφορά, ασφάλεια, άνεση και οικονομία, οι αγοραστές αναζητούν και την πολυτέλεια που παρέχει. Δικαίως λοιπόν να προβληματίζεται κάποιος εάν διαταράσσεται η πολυτελής μετακίνηση από την υιοθέτηση του πετρελαιοκινητήρα.

Εχοντας αναλύσει εκτενώς τα προσόντα του S60, στεκόμαστε στις διαφορές που προκύπτουν με τον πετρελαιοκινητήρα των 1,6 lt, 115 PS. Πρόκειται για ένα σύνολο με έμφαση στην οικονομία καυσίμου και την κάλυψη πολλών χιλιομέτρων με σταθερό ρυθμό.
Ο υποψήφιος αγοραστής ανάμεσα στους υπετροφοδοτούμενους βενζινοκινητήρες των 1,6 lt είναι πιθανότερο και ορθώς κατά την άποψή μας να επιλέξει τον Τ3 (150 PS) από τον Τ4 (180 PS). Για όσους θέλουν επιδόσεις, η Volvo διαθέτει τον δίλιτρο Τ5 (240 PS). Προτού όμως προχωρήσει στην παραγγελία, ο αγοραστής θα ρίξει μια ματιά και στο άρτι αφιχθέν πετρελαιοκίνητο μοντέλο των 115 PS.

Το πετρελαιοκίνητο είναι βέβαια πιο ακριβό, αλλά η διαφορά των 1.100 ευρώ στην τιμή των βασικών εκδόσεων καλύπτεται εύκολα από τη διαφορά στην κατανάλωση. Το πετρελαιοκίνητο μοντέλο χρειάζεται 3 lt λιγότερο καύσιμο για να διανύσει 100 km, άρα για 15.000 km ετησίως η οικονομία αγγίζει τα 1.000 ευρώ, αν υπολογίσει κανείς και τη διαφορά κόστους καυσίμου. Αλλα 120 ευρώ ετησίως είναι η διαφορά από τα τέλη κυκλοφορίας, οπότε η διαφορά στο κόστος κτήσης αποσβένεται έπειτα από έναν χρόνο χρήσης.
Με δεδομένο ότι το κόστος συντήρησης είναι παραπλήσιο, ο αγοραστής που μετρά σωστά συνειδητοποιεί ότι έπειτα από μία δεκαετία το πετρελαιοκίνητο S60 θα έχει εξοικονομήσει ποσό ίσο με την εμπορική του αξία εκείνη τη στιγμή.
Εκπαιδευμένος «ιππολάτρης», ο Ελληνας αγοραστής, αναρωτιέται γιατί να θυσιάσει 35 PS; «Για 3 κιλά ροπής παραπάνω με ό,τι αυτό συνεπάγεται για το τράβηγμα του αυτοκινήτου στις χαμηλές στροφές», μπορεί να είναι μια απάντηση.

Βέβαια και το βενζινοκίνητο turbo μοντέλο δεν υστερεί σε τράβηγμα στις χαμηλές στροφές, τουναντίον μάλιστα. Οσον αφορά στην ποιότητα λειτουργίας, ο πετρελαιοκινητήρας παίρνει άριστα, αλλά υστερεί σε σχέση με τον βενζινοκινητήρα.

Εάν ο οδηγός θελήσει να ευχαριστηθεί σπορ οδήγηση σε μια επαρχιακή διαδρομή, θα διαπιστώσει ότι ο βενζινοκίνητος Τ3 είναι μονόδρομος. Εάν όμως θέλει καθημερινά να κινείται από τα Σπάτα στην Αθήνα ή από τις Σέρρες στη Θεσσαλονίκη, θα διαπιστώσει ότι ο πετρελαιοκινητήρας είναι, εκτός από πιο οικονομικός, και πιο ξεκούραστος. Αυτό ισχύει φυσικά και σε μεγάλο ταξίδι. Μέσα στο μποτιλιάρισμα, ο πιο βαρύς συμπλέκτης του πετρελαιοκίνητου ίσως κουράσει λίγο, αλλά λόγω ροπής οι αλλαγές ταχυτήτων περιορίζονται.
Με λίγα λόγια: «S60 ναι! Αν θέλετε γκάζια και κάνετε κάτω από 10.000 χλμ. ετησίως, τότε βενζίνη, αν ταξιδεύετε και κάνετε πάνω από 15.000 χλμ. ετησίως τότε πετρέλαιο».

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
T3 ΒΕΝΖΙΝΗ, DRIVE ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ
Κινητήρας (cc):
1.596, 1.560
Ισχύς(PS/rpm): 150/5.700, 115/3.600
Ροπή(kgm/rpm): 24,4/1.600, 27,5/1.750
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 210 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 9,5 sec, 10,9 sec
Μικτή κατανάλωση (/100 km): 9,9 lt, 6,9 lt (δοκιμής)
Εκπομπές CO2 (gr/km): 152, 114
Βάρος(kg): 1.486, 1.490
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.628/1.865/1.484 mm
Χώρος αποσκευών: 380 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 228 ευρώ, 103 ευρώ
Τιμή: 25.550 ευρώ, 26.600 ευρώ







Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr