Δοκιμάζουμε το VW UP
Δοκιμάζουμε το VW UP
Οδηγούμε στην Ελλάδα το νέο μικρό της VW με τον κινητήρα 1,0 lt των 75 PS, που φιλοδοξεί να αλλάξει την εικόνα της εταιρείας στη μικρή κατηγορία...
UPD:
Παρακολουθώντας μια συζήτηση ανάμεσα στους ιδιοκτήτες ενός Fox και ενός Polo αποκλείεται να συμπεράνεις ότι αναφέρονται σε αυτοκίνητα της ίδιας μάρκας. Η VW, με το ολοκαίνουριο up!, φιλοδοξεί να τοποθετήσει στη μικρή κατηγορία ένα ανταγωνιστικό μοντέλο και ταυτόχρονα να επιτρέψει στον κάτοχο ενός Passat να αισθάνεται οικεία χρησιμοποιώντας το up! εντός πόλης.
Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας φορούσε τον ολοκαίνουργιο 3κύλινδρο ατμοσφαιρικό κινητήρα 1,0 lt απόδοσης 75 PS (σ.σ.: υπάρχει και έκδοση 60 PS), o οποίος καλείται να αντιμετωπίσει ένα ελαφρύ αμάξωμα και τα καταφέρνει εντυπωσιακά. Τόσο που αναρωτιέσαι αν είναι turbo...
Το up! σχεδιαστικά είναι όμορφο. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν λευκό, με αντίστοιχου χρώματος καπάκια στις ζάντες και λεπτομέρειες στο εσωτερικό, όπως στο ταμπλό του αυτοκινήτου. Το εν λόγω χρώμα ταιριάζει γάντι στις ανάγκες της χώρας μας, καθώς αντανακλά τον ήλιο και μειώνει τις απαιτήσεις σε ψύξη, άρα και την κατανάλωση τους καλοκαιρινούς μήνες. Το εσωτερικό του up! είναι καλαίσθητο, νεανικό και ποιοτικά άρτιο. Οι θέσεις για μικροαντικείμενα είναι επαρκείς και η εργονομία γερμανική. Το σχήμα του τιμονιού με την ελλειπτική χοντρή στεφάνη και τα φιλέτα από σκληρό πλαστικό δίνουν μια αίσθηση που προσωπικά μας άρεσε. Ισως σε αυτό να έπαιξε ρόλο και η κατευθυντικότητα του συστήματος διεύθυνσης, η οποία είναι πολύ καλή.
Το up!, ως οικονομικό μοντέλο, πρέπει να μην κοστίζει ακριβά. Γι’ αυτό και η ανάγκη να κρατηθεί το κόστος χαμηλά οδήγησε στην υιοθέτηση κλασικών λύσεων στην ανάρτηση: όπως ίσως μαντεύετε, McPherson μπροστά, ημιάκαμπτος άξονας πίσω. Η πολύ καλή ρύθμιση, όμως, έχει ως αποτέλεσμα ένα απόλυτα ισορροπημένο σύνολο. Το up! κρατάει θυμίζοντας Polo, ενώ ταυτόχρονα δεν γέρνει και δεν αποσταθεροποιείται ακόμη και σε φρενάρισμα πανικού από τα 100 km/h. Φυσικά σε αυτό παίζει ρόλο και το ESP, που είναι διαθέσιμο σε όλες τις εκδόσεις.
Ο δείκτης δεν κουνιέται!
Οι διαδρομές μας στην πόλη με το up! ήταν πολλές και απαιτητικές. Είχαμε την ευκαιρία να εκτιμήσουμε την ευελιξία του, την ευστροφία του κινητήρα, την ευκολία παρκαρίσματος, μια και χωράει παντού, αλλά και την πολύ καλή ορατότητα προς τα εμπρός. Ξεπαρκάροντας από αριστερό πεζοδρόμιο, χρειάζεται λίγη προσοχή κοιτώντας πίσω δεξιά γιατί η ορατότητα περιορίζεται από το σχήμα του παραθύρου και το μέγεθος της κολόνας οροφής.
Αυτό που μας εντυπωσίασε περισσότερο απ’ όλα ήταν η κατανάλωση. Χρειάστηκαν πάνω από 100 km για να ξεκολλήσει ο δείκτης της βενζίνης από την ένδειξη «γεμάτο». Με λίγη προσοχή και καθημερινούς ρυθμούς οδήγησης, η κατανάλωση μπορεί να μείνει εύκολα κάτω από τα 5 lt/100 km.
Το up! έχει να αντιμετωπίσει ισχυρότατο ανταγωνισμό και μάλιστα σε μια κατηγορία -τη μόνη ίσως- που η VW δεν έχει παράδοση. Θεωρούμε το Toyota IQ μια κατηγορία μόνο του και δεν το βάζουμε στην εξίσωση, στην οποία όμως βρίσκονται πρώτα απ’ όλα τα ετεροθαλή αδέρφια του up!, τα Mii και Citigo των Seat και Skoda αντίστοιχα, το ολοκαίνουριο Fiat Panda, το ανανεωμένο Renault Twingο αλλά και μοντέλα με σημαντική παρουσία στην ελληνική αγορά όπως τα Hyundai i10, Kia Picanto και Chevrolet Spark.
Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας φορούσε τον ολοκαίνουργιο 3κύλινδρο ατμοσφαιρικό κινητήρα 1,0 lt απόδοσης 75 PS (σ.σ.: υπάρχει και έκδοση 60 PS), o οποίος καλείται να αντιμετωπίσει ένα ελαφρύ αμάξωμα και τα καταφέρνει εντυπωσιακά. Τόσο που αναρωτιέσαι αν είναι turbo...
Το up! σχεδιαστικά είναι όμορφο. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν λευκό, με αντίστοιχου χρώματος καπάκια στις ζάντες και λεπτομέρειες στο εσωτερικό, όπως στο ταμπλό του αυτοκινήτου. Το εν λόγω χρώμα ταιριάζει γάντι στις ανάγκες της χώρας μας, καθώς αντανακλά τον ήλιο και μειώνει τις απαιτήσεις σε ψύξη, άρα και την κατανάλωση τους καλοκαιρινούς μήνες. Το εσωτερικό του up! είναι καλαίσθητο, νεανικό και ποιοτικά άρτιο. Οι θέσεις για μικροαντικείμενα είναι επαρκείς και η εργονομία γερμανική. Το σχήμα του τιμονιού με την ελλειπτική χοντρή στεφάνη και τα φιλέτα από σκληρό πλαστικό δίνουν μια αίσθηση που προσωπικά μας άρεσε. Ισως σε αυτό να έπαιξε ρόλο και η κατευθυντικότητα του συστήματος διεύθυνσης, η οποία είναι πολύ καλή.
Το up!, ως οικονομικό μοντέλο, πρέπει να μην κοστίζει ακριβά. Γι’ αυτό και η ανάγκη να κρατηθεί το κόστος χαμηλά οδήγησε στην υιοθέτηση κλασικών λύσεων στην ανάρτηση: όπως ίσως μαντεύετε, McPherson μπροστά, ημιάκαμπτος άξονας πίσω. Η πολύ καλή ρύθμιση, όμως, έχει ως αποτέλεσμα ένα απόλυτα ισορροπημένο σύνολο. Το up! κρατάει θυμίζοντας Polo, ενώ ταυτόχρονα δεν γέρνει και δεν αποσταθεροποιείται ακόμη και σε φρενάρισμα πανικού από τα 100 km/h. Φυσικά σε αυτό παίζει ρόλο και το ESP, που είναι διαθέσιμο σε όλες τις εκδόσεις.
Ο δείκτης δεν κουνιέται!
Οι διαδρομές μας στην πόλη με το up! ήταν πολλές και απαιτητικές. Είχαμε την ευκαιρία να εκτιμήσουμε την ευελιξία του, την ευστροφία του κινητήρα, την ευκολία παρκαρίσματος, μια και χωράει παντού, αλλά και την πολύ καλή ορατότητα προς τα εμπρός. Ξεπαρκάροντας από αριστερό πεζοδρόμιο, χρειάζεται λίγη προσοχή κοιτώντας πίσω δεξιά γιατί η ορατότητα περιορίζεται από το σχήμα του παραθύρου και το μέγεθος της κολόνας οροφής.
Αυτό που μας εντυπωσίασε περισσότερο απ’ όλα ήταν η κατανάλωση. Χρειάστηκαν πάνω από 100 km για να ξεκολλήσει ο δείκτης της βενζίνης από την ένδειξη «γεμάτο». Με λίγη προσοχή και καθημερινούς ρυθμούς οδήγησης, η κατανάλωση μπορεί να μείνει εύκολα κάτω από τα 5 lt/100 km.
Το up! έχει να αντιμετωπίσει ισχυρότατο ανταγωνισμό και μάλιστα σε μια κατηγορία -τη μόνη ίσως- που η VW δεν έχει παράδοση. Θεωρούμε το Toyota IQ μια κατηγορία μόνο του και δεν το βάζουμε στην εξίσωση, στην οποία όμως βρίσκονται πρώτα απ’ όλα τα ετεροθαλή αδέρφια του up!, τα Mii και Citigo των Seat και Skoda αντίστοιχα, το ολοκαίνουριο Fiat Panda, το ανανεωμένο Renault Twingο αλλά και μοντέλα με σημαντική παρουσία στην ελληνική αγορά όπως τα Hyundai i10, Kia Picanto και Chevrolet Spark.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 999 cc
Ισχύς: 75 PS/6.200 rpm
Ροπή: 9.7 kgm/3.000
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 5 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 171 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 13,2 sec
Μικτή κατανάλωση (/100 km): 4,9 lt (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 108 gr/km
Βάρος: 854 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 3.540/1.1641/1.478 mm
Χώρος αποσκευών: 251 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 98 ευρώ
Τιμή: από 8.990€
UPD:
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα