Δοκιμάζουμε το νέο Skoda Citigo

Κάνουμε πάνω από 1.000 km δοκιμής με το ολοκαίνουριο μικρό της Skoda, το οποίο ήρθε για να αλλάξει τα δεδομένα στα αυτοκίνητα πόλης…

Τα δεδομένα στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου και στις αγοραστικές επιλογές του Ελληνα έχουν αλλάξει άρδην. Οπως και να το κάνουμε, η οικονομική ύφεση έχει, κατά πολλούς, βελτιώσει την αγοραστική συμπεριφορά πολλών Ελλήνων, η οποία πλέον κινείται με βάση τα οικονομικά του καθενός. Κι αυτά, αναμφίβολα, είναι πολύ διαφορετικά από αυτά που ήταν κάποια χρόνια πριν. Αναλύοντας τα δεδομένα που έχουμε τα τελευταία τρία χρόνια στην αγορά αυτοκινήτου, είναι εμφανές ότι ο Ελληνας αγοραστής καινούριου αυτοκινήτου κάνει την επιλογή του με τις εξής προτεραιότητες: χαμηλή τιμή, όσο το δυνατόν λιγότερα τέλη-τεκμήρια, ασφαλές, όμορφο, ευέλικτο. Ολα αυτά, λοιπόν, τα καλύπτει απόλυτα το νέο Skoda Citigo.
Το δεύτερο παιδί
Να θυμίσουμε ότι αυτό το μικρό είναι το δεύτερο από τα τρίδυμα του VW γκρουπ. Για να είμαστε πιο ακριβείς, τρίδυμα σε διαφορετικό… υμένα, γιατί τα VW Up!, Skoda Citigo και Seat Mii (που αναμένεται) είναι όμοια στα μηχανικά μέρη, αλλά έχουν διαφορετική εμφάνιση, κυρίως στο εμπρόσθιο μέρος. Το Skoda, σχεδιαστικά, είναι ένα από τα πιο όμορφα μικρά αυτοκίνητα, με καλούς χώρους στο εσωτερικό, για τα δεδομένα της κατηγορίας, χάρη στην έξυπνη σχεδίασή του. Ετσι, θα βολευτούν άνετα τέσσερις επιβάτες, με το πορτμπαγκάζ να διευκολύνει σε αυτό, χάρη στον βαθύ χώρο φόρτωσης.
H σχεδίαση του ταμπλό είναι λιτή, ιδιαίτερα εργονομική και ξεκούραστη. Οι Γερμανοί επέλεξαν να σχεδιάσουν ένα εργονομικό ταμπλό παρά κάποιο με διάφορα «φρου-φρου». Ιδιαίτερα εύχρηστη και ευανάγνωστη είναι η προσθαφαιρούμενη οθόνη (υπολογιστής ταξιδίου, διαχείριση μουσικών αρχείων, σύστημα πλοήγησης κ.ά.), η οποία εντάσσεται στον έξτρα εξοπλισμό και τη θεωρούμε απαραίτητη. Το Citigo προσφέρεται σε τρεις εκδόσεις εξοπλισμού (Easy, Urban, Lounge), όπου ξεχωρίζει το προαιρετικό σύστημα City Safe Drive, το οποίο χρησιμοποιεί έναν ανιχνευτή λέιζερ που σκανάρει τον δρόμο και αποτρέπει τη σύγκρουση με προπορευόμενο όχημα, επεμβαίνοντας έτσι στο σύστημα πέδησης (φρένα). Με λίγα λόγια, αν πεταχτεί κάτι μπροστά στο αυτοκίνητο και αυτό κινείται από τα 30 km/h και κάτω, το σύστημα ακινητοποιεί το όχημα. 

Στο δρόμο
Με το μικρό της Skoda κάναμε πάνω από 1.000 km. Στη διάθεσή μας για αρκετές ημέρες είχαμε το μοντέλο με τον τρικύλινδρο κινητήρα των 60 PS, έναν σχετικά αθόρυβο κινητήρας (για τρικύλινδρος) που κινεί απόλυτα ικανοποιητικά το αυτοκίνητο. Σύμμαχός του είναι το εξαιρετικό χειροκίνητο κιβώτιο των πέντε σχέσεων, το οποίο με τη μελετημένη κλιμάκωσή του δίνει το κάτι παραπάνω στη διαχείριση της ροπής. Αυτό, όμως, που μας εντυπωσίασε στο μικρό Citigo είναι η ανάρτησή του. Η απορρόφηση των κραδασμών είναι για σεμινάριο, ενώ ακόμα και στο όριο κρατάει το αυτοκίνητο χωρίς να παίρνει το αμάξωμα μεγάλες κλίσεις. Από την άλλη, σε ανοικτό δρόμο (Αττική οδό, Εθνική), το μικρό συμπεριφέρεται σαν μεγάλο, με τα πατήματά του να σου δίνουν την αίσθηση ότι κινείσαι τουλάχιστον με Octavia.

Σε ό,τι αφορά την κατανάλωση, χωρίς κανένα συμβιβασμό στον τρόπο οδήγησής μας (έτσι καταγράφουν την κατανάλωση όλοι οι συντάκτες του Car+Speed στις δοκιμές τους) η μέση κατανάλωση που γράψαμε για το Citigo ήταν τα 4,9 lt/100 km, εξαιρετική επίδοση…
Η τιμή του Citigo ξεκινάει από τα 9.000 ευρώ με πληρέστατο εξοπλισμό από τη βασική έκδοση…


ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας:
999 cc
Ισχύς: 60 PS, 75 PS/6.200 rpm
Ροπή: 9,7 kgm/3.000
Μετάδοση: στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: χειροκίνητο 5 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 171 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 13,2 sec
Μικτή κατανάλωση (/100 km): 4,9 lt (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 105 gr/km
Βάρος: 929 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 3.563/1.1641/1.478 mm
Χώρος αποσκευών: 251 lt
Τιμή: από 8.990€

<klik> Κατεβάστε σε pdf τον κατάλογο του Citigo


<klik> Κατεβάστε σε pdf τα αξεσουάρ του Citigo






Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr