Δοκιμάζουμε την diesel Alfa Romeo Giulietta
05.03.2012
18:07
Κάνουμε 1.500 km με τη θελκτική Alfa Giulietta, με τον κινητήρα πετρελαίου των 1,6 lt απόδοσης 105 PS! Είναι τόσο οικονομική όσο υποστηρίζουν οι Ιταλοί;
Το να κάνεις περίπου 1.500 km μέσα σε 20 περίπου μέρες δεν είναι κάτι απλό. Σίγουρα, δε, είναι ιδιαίτερα κοστοβόρο σε ό,τι αφορά την κατανάλωση καυσίμου. Ελα όμως που τα πράγματα δεν είναι έτσι, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά το κόστος κατανάλωσης! Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Η Giulietta είναι ίσως το πιο θελκτικό αυτοκίνητο στην κατηγορία των μικρομεσαίων αυτοκινήτων.
Εχει την απόλυτη αποδοχή από τους Ελληνες δημοσιογράφους αυτοκινήτου, οι οποίοι του έδωσαν τον τίτλο Ελληνικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2011, ενώ με τον κινητήρα βενζίνης Multiair είναι ένα αυτοκίνητο κομμένο και ραμμένο για την ελληνική αγορά. Και όλα αυτά με περίσσια δύναμη και χαμηλό κόστος.
Οι Ιταλοί όμως δεν αρκούνται σε αυτά. Συνήθως όταν μια αυτοκινητοβιομηχανία είναι δυνατή σε μια τεχνολογία, έχει αδυναμία σε κάποια άλλη. Ετσι, συνήθως, όταν είναι ισχυρή στους κινητήρες βενζίνης, θα είναι αδύναμη στους πετρελαίου. Τέτοια παραδείγματα έχουμε κυρίως από Γερμανία μεριά. Γιατί από Ιταλία τα πράγματα δεν είναι έτσι. Αυτό αποδεικνύεται με τον κινητήρα Multijet των 1,3 lt της Mito, αλλά και με τον 1,6 lt της Giulietta της δοκιμής μας.
Ενας υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας, με turbo μεταβλητής γεωμετρίας και άμεσο ψεκασμό καυσίμου, που αποδίδει 105 PS. Η ροπή του δε αγγίζει τα 32,7 kgm από τις μόλις 1.750 rpm - στην περίπτωση των κινητήρων βενζίνης τη συναντάμε σε άνω των 2.000 κυβικών εκατοστών. Είναι ένας κινητήρας προδιαγραφών Euro 5, ο οποίος με το σύστημα Start&Stop αλλά και τον δείκτη αλλαγής ιδανικής σχέσης στο κιβώτιο έχει κατανάλωση 4,4 lt/100 km (σε μικτές συνθήκες). Εμείς κάναμε σχεδόν 1.500 km με τη λευκή Alfa Romeo Giulietta JTDM-2.
Οδηγήσαμε τόσο εντός πόλης όσο και σε διαδρομές εκτός των τειχών. Η μέση κατανάλωση που μετρήσαμε ήταν στα 5,0 lt/100 km, χωρίς να κάνουμε ιδιαίτερες προσπάθειες για να τη ρίξουμε. Με λίγα λόγια, οδηγούσαμε κανονικά, όπως κάνουμε καθημερινά, ενώ αρκετές φορές φορτώσαμε τη Giulietta μας με ανθρώπους και τις αποσκευές τους.
Η κατανάλωση αυτή, δε, μπορεί παρά να χαρακτηριστεί ως απόλυτα ικανοποιητική και ιδιαίτερα ευνοϊκή για την τσέπη μας. Με λίγα πληρώσαμε περίπου τα μισά για πετρέλαιο απ’ όσα θα πληρώναμε με ένα αντίστοιχο βενζινοκίνητο αυτοκίνητο. Θα επανέλθουμε όμως στην πολύ ενδιαφέρουσα πετρελαιοκίνητη έκδοση της Alfa Giulietta, με ένα «καθαρόαιμο» τεστ, μετά και τα τόσα χιλιόμετρα που κάναμε μαζί της. Μείνετε «συντονισμένοι»…
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Εχει την απόλυτη αποδοχή από τους Ελληνες δημοσιογράφους αυτοκινήτου, οι οποίοι του έδωσαν τον τίτλο Ελληνικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2011, ενώ με τον κινητήρα βενζίνης Multiair είναι ένα αυτοκίνητο κομμένο και ραμμένο για την ελληνική αγορά. Και όλα αυτά με περίσσια δύναμη και χαμηλό κόστος.
Οι Ιταλοί όμως δεν αρκούνται σε αυτά. Συνήθως όταν μια αυτοκινητοβιομηχανία είναι δυνατή σε μια τεχνολογία, έχει αδυναμία σε κάποια άλλη. Ετσι, συνήθως, όταν είναι ισχυρή στους κινητήρες βενζίνης, θα είναι αδύναμη στους πετρελαίου. Τέτοια παραδείγματα έχουμε κυρίως από Γερμανία μεριά. Γιατί από Ιταλία τα πράγματα δεν είναι έτσι. Αυτό αποδεικνύεται με τον κινητήρα Multijet των 1,3 lt της Mito, αλλά και με τον 1,6 lt της Giulietta της δοκιμής μας.
Ενας υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας, με turbo μεταβλητής γεωμετρίας και άμεσο ψεκασμό καυσίμου, που αποδίδει 105 PS. Η ροπή του δε αγγίζει τα 32,7 kgm από τις μόλις 1.750 rpm - στην περίπτωση των κινητήρων βενζίνης τη συναντάμε σε άνω των 2.000 κυβικών εκατοστών. Είναι ένας κινητήρας προδιαγραφών Euro 5, ο οποίος με το σύστημα Start&Stop αλλά και τον δείκτη αλλαγής ιδανικής σχέσης στο κιβώτιο έχει κατανάλωση 4,4 lt/100 km (σε μικτές συνθήκες). Εμείς κάναμε σχεδόν 1.500 km με τη λευκή Alfa Romeo Giulietta JTDM-2.
Οδηγήσαμε τόσο εντός πόλης όσο και σε διαδρομές εκτός των τειχών. Η μέση κατανάλωση που μετρήσαμε ήταν στα 5,0 lt/100 km, χωρίς να κάνουμε ιδιαίτερες προσπάθειες για να τη ρίξουμε. Με λίγα λόγια, οδηγούσαμε κανονικά, όπως κάνουμε καθημερινά, ενώ αρκετές φορές φορτώσαμε τη Giulietta μας με ανθρώπους και τις αποσκευές τους.
Η κατανάλωση αυτή, δε, μπορεί παρά να χαρακτηριστεί ως απόλυτα ικανοποιητική και ιδιαίτερα ευνοϊκή για την τσέπη μας. Με λίγα πληρώσαμε περίπου τα μισά για πετρέλαιο απ’ όσα θα πληρώναμε με ένα αντίστοιχο βενζινοκίνητο αυτοκίνητο. Θα επανέλθουμε όμως στην πολύ ενδιαφέρουσα πετρελαιοκίνητη έκδοση της Alfa Giulietta, με ένα «καθαρόαιμο» τεστ, μετά και τα τόσα χιλιόμετρα που κάναμε μαζί της. Μείνετε «συντονισμένοι»…
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.598 cc
Ισχύς: 105 PS/4.000 rpm
Ροπή: 32,7 kg/1.750
Μετάδοση: Εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχ.
Τελική ταχύτητα: 185 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 10,8 sec
Μικτή κατανάλωση (/100 km): 5,0 lt (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 114 gr/km
Βάρος: 1.310 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.351/1.758/1.465mm
Χώρος αποσκευών: 350 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 102,6 ευρώ
Τιμή: 21.895 ευρώ (με απόσυρση)
TWITTER: @trakousellis
FACEBOOK: Takis Trakousellis
Ισχύς: 105 PS/4.000 rpm
Ροπή: 32,7 kg/1.750
Μετάδοση: Εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχ.
Τελική ταχύτητα: 185 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 10,8 sec
Μικτή κατανάλωση (/100 km): 5,0 lt (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 114 gr/km
Βάρος: 1.310 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.351/1.758/1.465mm
Χώρος αποσκευών: 350 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 102,6 ευρώ
Τιμή: 21.895 ευρώ (με απόσυρση)
TWITTER: @trakousellis
FACEBOOK: Takis Trakousellis
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr