Toyota Land Cruiser: Κολλήσαμε τον... Βασιλιά!
16.03.2012
07:02
Εχοντας αρκετές off road εμπειρίες θεωρούσαμε το μεγάλο 4Χ4 της Toyota ό,τι καλύτερο για περιπέτειες. Το επιβεβαιώσαμε ξανά...
Ο αείμνηστος Ούβε Αντερσον, θρύλος των αγώνων για την Toyota σε ράλι και F1, διοργάνωσε πριν αποσυρθεί για λίγους καλούς φίλους αποχαιρετιστήριο πάρτι στον Αρκτικό Κύκλο. Εκεί είχα την ευκαιρία να ανέβω σε παγωμένο (!) βουνό με ένα Land Cruiser που φορούσε ειδικά ελαστικά με καρφιά.
Διευκρινίζω ότι δεν υπήρχε δρόμος. Πολλές παρόμοιες στιγμές μ’ έκαναν να θεωρώ το Land Cruiser ως το κορυφαίο όχημα εκτός ασφάλτου. Το σύστημα τετρακίνησης με τις άπειρες δυνατότητες, η αερανάρτηση αλλά και η απαράμιλλη αξιοπιστία είναι στα ατού του. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι κυριαρχεί στην αγορά των ΗΑΕ. Εκεί η κουλτούρα των ντόπιων περιλαμβάνει πικνίκ στους αμμόλοφους και, όπως οι ίδιοι λένε, «δεν είναι καθόλου αστείο να κολλήσεις στην έρημο».
Το Μαίναλο είναι ξακουστό για τα οροπέδια της Κάπελης και το χιονοδρομικό του. Ο δασικός δρόμος είναι κακοτράχηλος και απαιτεί σκληροπυρηνικό 4Χ4 για να περάσεις από νεροφαγώματα, λάσπη και λακκούβες. Ακόμη και το καλοκαίρι είναι δύσκολο να τον διαβείς μ’ ένα RAV4. Πόσο μάλλον το χειμώνα, όταν στο σκηνικό προστίθεται το χιόνι και ο πάγος. Το Land Cruiser που είχαμε στα χέρια μας -με κινητήρα V6, 4,0 lt απόδοσης 282 PS και ροπή σχεδόν 40 kgm στις 2200 rpm- προσφέρει πληθώρα επιλογών. Εντός δρόμου μπορείς να επιλέξεις κίνηση στους δύο τροχούς ώστε να μειώσεις την κατανάλωση. Εκτός δρόμου κοντά διαφορικά, κλείδωμα κεντρικού ή πίσω διαφορικού, αλλά και ηλεκτρονικά προγράμματα λειτουργίας ανάλογα το έδαφος.
Στη δική μας περίπτωση ενδεδειγμένο πρόγραμμα ήταν το «mud & sand», καθώς χιόνι ή λάσπη προκαλούν τα ίδια προβλήματα.
Τα ελαστικά ήταν τα σχεδόν ασφάλτινα Bridgestone Dueller. Στο ξεκίνημα της ανάβασης το χιόνι ήταν ελάχιστο από ένα σημείο και μετά, το μεγάλο 4Χ4 άρχισε να γλιστρά οπότε επιλέξαμε «mud&sand», εμπλέξαμε τα κοντά διαφορικά και απενεργοποιήσαμε το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης. Οσο αυξανόταν το ύψος του χιονιού, πλησιάζοντας προς το χιονοδρομικό, τα πράγματα άρχισαν να δυσκολεύουν, οπότε αρχικά κλειδώσαμε το κεντρικό διαφορικό και μετέπειτα το πίσω.
Κολλήσαμε τελικά σε έντονη ανηφόρα με 80 πόντους χιόνι το οποίο ήταν σαθρό καθότι είχε βρέξει το προηγούμενο βράδυ.
Τα όρια προφανώς ήρθαν από τα ασφάλτινα ελαστικά. Για να ξεκολλήσουμε σκάψαμε πίσω από τα λάστιχα και τοποθετήσαμε ξερά κλαδιά από παρακείμενο πεσμένο δέντρο. Λίγο σπρώξιμο, όπισθεν, λίγη φόρα, αρκετή προσπάθεια ωσότου το Land Cruiser προχώρησε λίγο προτού ξανακολλήσει. Αυτή η ιστορία διήρκησε μια ώρα μέχρι να βγούμε στον κεντρικό δρόμο. Φυσικά με άλλο όχημα πιθανόν να περιμέναμε την άνοιξη για να λιώσουν τα χιόνια.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 3.956 cc
Διευκρινίζω ότι δεν υπήρχε δρόμος. Πολλές παρόμοιες στιγμές μ’ έκαναν να θεωρώ το Land Cruiser ως το κορυφαίο όχημα εκτός ασφάλτου. Το σύστημα τετρακίνησης με τις άπειρες δυνατότητες, η αερανάρτηση αλλά και η απαράμιλλη αξιοπιστία είναι στα ατού του. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι κυριαρχεί στην αγορά των ΗΑΕ. Εκεί η κουλτούρα των ντόπιων περιλαμβάνει πικνίκ στους αμμόλοφους και, όπως οι ίδιοι λένε, «δεν είναι καθόλου αστείο να κολλήσεις στην έρημο».
Το Μαίναλο είναι ξακουστό για τα οροπέδια της Κάπελης και το χιονοδρομικό του. Ο δασικός δρόμος είναι κακοτράχηλος και απαιτεί σκληροπυρηνικό 4Χ4 για να περάσεις από νεροφαγώματα, λάσπη και λακκούβες. Ακόμη και το καλοκαίρι είναι δύσκολο να τον διαβείς μ’ ένα RAV4. Πόσο μάλλον το χειμώνα, όταν στο σκηνικό προστίθεται το χιόνι και ο πάγος. Το Land Cruiser που είχαμε στα χέρια μας -με κινητήρα V6, 4,0 lt απόδοσης 282 PS και ροπή σχεδόν 40 kgm στις 2200 rpm- προσφέρει πληθώρα επιλογών. Εντός δρόμου μπορείς να επιλέξεις κίνηση στους δύο τροχούς ώστε να μειώσεις την κατανάλωση. Εκτός δρόμου κοντά διαφορικά, κλείδωμα κεντρικού ή πίσω διαφορικού, αλλά και ηλεκτρονικά προγράμματα λειτουργίας ανάλογα το έδαφος.
Στη δική μας περίπτωση ενδεδειγμένο πρόγραμμα ήταν το «mud & sand», καθώς χιόνι ή λάσπη προκαλούν τα ίδια προβλήματα.
Τα ελαστικά ήταν τα σχεδόν ασφάλτινα Bridgestone Dueller. Στο ξεκίνημα της ανάβασης το χιόνι ήταν ελάχιστο από ένα σημείο και μετά, το μεγάλο 4Χ4 άρχισε να γλιστρά οπότε επιλέξαμε «mud&sand», εμπλέξαμε τα κοντά διαφορικά και απενεργοποιήσαμε το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης. Οσο αυξανόταν το ύψος του χιονιού, πλησιάζοντας προς το χιονοδρομικό, τα πράγματα άρχισαν να δυσκολεύουν, οπότε αρχικά κλειδώσαμε το κεντρικό διαφορικό και μετέπειτα το πίσω.
Κολλήσαμε τελικά σε έντονη ανηφόρα με 80 πόντους χιόνι το οποίο ήταν σαθρό καθότι είχε βρέξει το προηγούμενο βράδυ.
Τα όρια προφανώς ήρθαν από τα ασφάλτινα ελαστικά. Για να ξεκολλήσουμε σκάψαμε πίσω από τα λάστιχα και τοποθετήσαμε ξερά κλαδιά από παρακείμενο πεσμένο δέντρο. Λίγο σπρώξιμο, όπισθεν, λίγη φόρα, αρκετή προσπάθεια ωσότου το Land Cruiser προχώρησε λίγο προτού ξανακολλήσει. Αυτή η ιστορία διήρκησε μια ώρα μέχρι να βγούμε στον κεντρικό δρόμο. Φυσικά με άλλο όχημα πιθανόν να περιμέναμε την άνοιξη για να λιώσουν τα χιόνια.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 3.956 cc
Ισχύς: 282 PS/5.600 rpm
Ροπή: 39.4 kgm/4400 rpm
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 5 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 180 km/h
Επιτάχυνση 0-100km: 9,3 sec
Μικτή κατανάλωση (/100km): 17,1 lt (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 256 gr/km
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.760/1885/1.845 mm
Βάρος: 2050 kg
Χώρος αποσκευών: 890lt
Τιμή: από 85.860€
Ροπή: 39.4 kgm/4400 rpm
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 5 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 180 km/h
Επιτάχυνση 0-100km: 9,3 sec
Μικτή κατανάλωση (/100km): 17,1 lt (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 256 gr/km
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.760/1885/1.845 mm
Βάρος: 2050 kg
Χώρος αποσκευών: 890lt
Τιμή: από 85.860€
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr