Δοκιμάζουμε το Fiat 500L

Η Fiat αποτελεί καμάρι του ιταλικού Βορρά κι εκεί, στην έδρα της, το Τορίνο, οδηγήσαμε το νέο της «πολυμήχανο» μοντέλο της. Το 500L είναι ένα δημοφιλές μικρό που διαρκώς… εξελίσσεται!

Παρά τον βροχερό καιρό που άλλαξε τα πλάνα των Ιταλών, έπειτα από μια εντυπωσιακή και πρωτότυπη παρουσίαση όπου περιλάμβανε και μια διόλου κρυφή ματιά στο 500X, βρεθήκαμε πίσω από το τιμόνι ενός αυτοκινήτου με πολλαπλό χαρακτήρα.

Στυλάτο, ευέλικτο και λειτουργικό, είναι ένα αυτοκίνητο που σίγουρα θα βρει τον δικό του χώρο στην αγορά, αφού καλύπτει διαφορετικά γούστα και ανάγκες, συνδυάζοντας απαιτήσεις από μοντέλα τόσο της κατηγορίας «B» όσο και της «C». «Large» λοιπόν. Πράγματι, παρότι είναι μόλις επτά πόντους μεγαλύτερο από το Punto, με μήκος 4,15 m, οι χώροι του είναι κορυφαίοι.

Για καθέναν από τους πέντε επιβάτες υπάρχει άπλετος χώρος για το κεφάλι, τα πόδια, τα παραπάνω κιλά, ενώ είναι εντυπωσιακή η άνεση που θα απολαύσουν ακόμα και όσοι κάθονται πίσω. Χάρη στο μεταξόνιο των 261 cm συνδυάζεται και με έναν εξίσου ικανοποιητικό χώρο αποσκευών, χωρητικότητας σχεδόν 400 λίτρων. Το νέο 500 L προσφέρεται σε τρεις επιλογές σε ό,τι αφορά τους κινητήρες.
Δύο βενζίνης, τον εξαιρετικό 0,9 lt TwinAir Turbo, που αποδίδει 105 PS, αλλά και τον 1,4 lt των 95 PS, με τη γκάμα να συμπληρώνεται από τον turbo diesel 1,3 Multijet με 85 PS. Συνδυάζονται με χειροκίνητα κιβώτια έξι και πέντε σχέσεων, για τους βενζινοκινητήρες και τους πετρελαιοκινητήρες αντίστοιχα. Εμείς περιπλανηθήκαμε στους δρόμους του Τορίνο με τον TwinAir, που για πρώτη φορά φτάσε σε αυτόν τον βαθμό ιπποδύναμης, διατηρώντας χαμηλά τόσο την κατανάλωση όσο και τους ρύπους (111 g/km).

Σβέλτος μέσα στην πόλη, αθόρυβος ακόμα και όταν ανεβάζει ταχύτητες βγαίνοντας από αυτή, χάνοντας ίσως μόνο δυνάμεις αρκετά ψηλά, στα λογικά όμως πεδία δράσης ενός τέτοιου αυτοκινήτου, καλύπτει κάθε ανάγκη και με το παραπάνω. Αμεση απόκριση στο τιμόνι, σαφής επιλογέας ταχυτήτων, καλή ποιότητα κύλισης με απροβλημάτιστη πορεία ακόμα και επιταχύνοντας λίγο βγαίνοντας από την πόλη. Την ώρα που στο κέντρο της, παρότι εσωτερικά δείχνει και είναι μεγάλο, εξωτερικά οι διαστάσεις του το κάνουν ευέλικτο. Η ανάρτηση έχει γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω και αποδείχθηκε όσο μαλακή θα θέλαμε για ένα τέτοιο αυτοκίνητο.

Δεν είναι όμως μόνο πως ανταποκρίνεται το αυτοκίνητο στα θέλω σου, είναι πόσο σε βοηθά, πόσο σε εξυπηρετεί εν κινήσει. Πέραν του ευχάριστου σχεδιασμού του πίνακα οργάνων και των εύκολα προσβάσιμων διακοπτών στην κεντρική κονσόλα, στην κορυφή της δεσπόζει μια εύχρηστη οθόνη αφής 5 ιντσών. Παρότι δεν είχαμε εξοικειωθεί με το νέο 500L, η χρήση της ήταν απροβλημάτιστη και δίχως να σε αποπροσανατολίζει την ώρα που οδηγείς.

Ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί από τη Fiat στο κομμάτι των αξεσουάρ, με τη λίστα διαθέσιμων προϊόντων να φτάνει τα 140. Ξεχωρίσαμε το ηχοσύστημα που εξελίχθηκε σε συνεργασία με την Beats Audio και την παγκόσμια πρεμιέρα της καφετιέρας! Ναι, καλά διαβάσατε, το 500L είναι το πρώτο αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής στον κόσμο που προσφέρει μια πραγματική μηχανή εσπρέσο της Lavazza που συνδυάζεται με ένα deck ειδικά σχεδιασμένο από τη Fiat. Γιατί ένα γνήσιο πολυχρηστικό αυτοκίνητο θα πρέπει πλέον να φτιάχνει και καφέ! Περισσότερα όταν το 500L θα έρθει και στη χώρα μας και θα το δοκιμάσουμε ενδελεχώς….
Και τον καφέ του!


ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας (cc): 875, 1.368, 1.248 diesel
Ισχύς (PS/rpm): 105/5.500, 95/6.000, 85/3.500
Ροπή (kgm/rpm): 14,7/2.000, 12,9/4.500, 20,4/1.500
Μετάδοση: Χειροκίνητο κιβώτιο 5 και 6 σχέσεων
Μικτή κατανάλωση (l/100 km): 6,8 lt, 7,2 lt, 5,6 lt
Εκπομπές CO2: 111 gr/km, 145 gr/km, 110 gr/km
Βάρος: 1.260 kg, 1.245 kg, 1.315 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.142/1.784/1.665mm
Χώρος αποσκευών: 400 lt
Τιμή: από 16.000 ευρώ







Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr