Δοκιμάζουμε το πετρελαιοκίνητο Volvo C30
29.08.2012
09:18
Ο diesel 1,6 lt, 115 PS φέρνει ξανά στο προσκήνιο το Volvo C30, που απαιτεί σε καύσιμο μόλις 8 ευρώ ανά 100 km και δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας...
Συμπληρώσαμε ταξιδεύοντας πίσω από το τιμόνι του Volvo C30 1,6 lt, 115 PS στην έκδοση D2, 2.000 km σε κάθε είδους δρόμο. Αττική οδό, εθνική οδό, επαρχιακό δίκτυο, ανάβαση, κατάβαση. Κυρίαρχο χαρακτηριστικό η ροπή του πετρελαιοκινητήρα που σπρώχνει ευχάριστα το αμάξωμα σε κάθε πάτημα του γκαζιού, ανεξαρτήτως σχέσεως στο κιβώτιο ή ταχύτητας.
Το C30 αποκτά ξανά ενδιαφέρον για τον Ελληνα αγοραστή λόγω αυτού του πετρελαιοκινητήρα. Για να επιτευχθούν ρύποι CO2 κάτω από 100 g/km χρησιμοποιείται σύστημα Start/Stop, αλλά και ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης. Εννοείται πως το πετρελαιοκίνητο C30 θα κυκλοφορεί καθημερινά στον δακτύλιο από τον Σεπτέμβριο.
Με νορμάλ οδήγηση καταγράψαμε κατανάλωση 5 lt/100 km, με το πετρέλαιο να κυμαίνεται στα 1,6 ευρώ το λίτρο. Οδηγώντας το C30 στρωτά ο οδηγός φτάνει σε ρυθμούς Gti εκμεταλλευόμενος τη ροπή του πετρελαιοκινητήρα και το ουδέτερο set-up του αυτοκινήτου. Την ώρα που το πίσω μέρος δεν «παίζει» έχεις την αίσθηση πως το εμπρός θα διαγράψει ό,τι τροχιά θες, ακόμη κι αν στιγμιαία κάνεις λάθος στη γωνία στροφής του τιμονιού. Προφανώς έχουμε παρασυρθεί σε μονοπάτια μακριά από τον προσανατολισμό του C30 - και αυτό οφείλεται στις δυνατότητες του πετρελαιοκινητήρα. Την ίδια ώρα το DSTC κάνει διακριτικά τη δουλειά του, τόσο διακριτικά που απορείς και το προκαλείς ξανά για να σιγουρευτείς.
Στο πολύωρο ταξίδι ο οδηγός έχει την ευκαιρία να εκτιμήσει την ηχομόνωση της καμπίνας, την άνεση των καθισμάτων, την εργονομία αλλά και τον καλό αερισμό.
Χρήζουν ιδιαίτερης μνείας τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας που σε προστατεύουν από τις πιο επικίνδυνες καταστάσεις που στατιστικά μπορεί να συναντήσεις ταξιδεύοντας. Αναφερόμαστε στην εκούσια αλλαγή λωρίδας, την τυφλή γωνία του καθρέπτη, αλλά και την απότομη μείωση της απόστασης από το προπορευόμενο όχημα. Τα φώτα που στρίβουν, ταυτόχρονα με το τιμόνι, βελτιώνουν την περιφερειακή ορατότητα τη νύχτα. Παρεμπιπτόντως, επισημαίνουμε ένα συχνό οδηγικό λάθος: όταν αλλάζουμε πορεία δεν κοιτάμε μόνο εμπρός, αλλά στρίβουμε το κεφάλι ελαφρά κοιτώντας και προς την κατεύθυνση που θέλουμε να κινηθούμε.
Θα ήταν παράλειψη να μην επισημάνουμε την άψογη λειτουργία του εργοστασιακού συστήματος Bluetooth, που χρησιμοποιεί την ηχητική εγκατάσταση του αυτοκινήτου και διευκολύνει τον οδηγό να πραγματοποιήσει ένα επείγον τηλεφώνημα με ασφάλεια.
Το πετρελαιοκίνητο C30 είναι μια πρόταση στα μέτρα της νέας ελληνικής πραγματικότητας. Φυσικά και ο ανταγωνισμός έχει ισχυρά ατού στην πετρελαιοκίνητη γκάμα των 1,6 lt όπως η Giulietta (105 PS, 32,5 kgm, 23.300), το Audi A3 (105 PS, 25,5 kgm, 26.350) και η BMW σειρά 1 (116 PS, 26,4 kgm, 23.000).
Το C30 αποκτά ξανά ενδιαφέρον για τον Ελληνα αγοραστή λόγω αυτού του πετρελαιοκινητήρα. Για να επιτευχθούν ρύποι CO2 κάτω από 100 g/km χρησιμοποιείται σύστημα Start/Stop, αλλά και ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης. Εννοείται πως το πετρελαιοκίνητο C30 θα κυκλοφορεί καθημερινά στον δακτύλιο από τον Σεπτέμβριο.
Με νορμάλ οδήγηση καταγράψαμε κατανάλωση 5 lt/100 km, με το πετρέλαιο να κυμαίνεται στα 1,6 ευρώ το λίτρο. Οδηγώντας το C30 στρωτά ο οδηγός φτάνει σε ρυθμούς Gti εκμεταλλευόμενος τη ροπή του πετρελαιοκινητήρα και το ουδέτερο set-up του αυτοκινήτου. Την ώρα που το πίσω μέρος δεν «παίζει» έχεις την αίσθηση πως το εμπρός θα διαγράψει ό,τι τροχιά θες, ακόμη κι αν στιγμιαία κάνεις λάθος στη γωνία στροφής του τιμονιού. Προφανώς έχουμε παρασυρθεί σε μονοπάτια μακριά από τον προσανατολισμό του C30 - και αυτό οφείλεται στις δυνατότητες του πετρελαιοκινητήρα. Την ίδια ώρα το DSTC κάνει διακριτικά τη δουλειά του, τόσο διακριτικά που απορείς και το προκαλείς ξανά για να σιγουρευτείς.
Στο πολύωρο ταξίδι ο οδηγός έχει την ευκαιρία να εκτιμήσει την ηχομόνωση της καμπίνας, την άνεση των καθισμάτων, την εργονομία αλλά και τον καλό αερισμό.
Χρήζουν ιδιαίτερης μνείας τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας που σε προστατεύουν από τις πιο επικίνδυνες καταστάσεις που στατιστικά μπορεί να συναντήσεις ταξιδεύοντας. Αναφερόμαστε στην εκούσια αλλαγή λωρίδας, την τυφλή γωνία του καθρέπτη, αλλά και την απότομη μείωση της απόστασης από το προπορευόμενο όχημα. Τα φώτα που στρίβουν, ταυτόχρονα με το τιμόνι, βελτιώνουν την περιφερειακή ορατότητα τη νύχτα. Παρεμπιπτόντως, επισημαίνουμε ένα συχνό οδηγικό λάθος: όταν αλλάζουμε πορεία δεν κοιτάμε μόνο εμπρός, αλλά στρίβουμε το κεφάλι ελαφρά κοιτώντας και προς την κατεύθυνση που θέλουμε να κινηθούμε.
Θα ήταν παράλειψη να μην επισημάνουμε την άψογη λειτουργία του εργοστασιακού συστήματος Bluetooth, που χρησιμοποιεί την ηχητική εγκατάσταση του αυτοκινήτου και διευκολύνει τον οδηγό να πραγματοποιήσει ένα επείγον τηλεφώνημα με ασφάλεια.
Το πετρελαιοκίνητο C30 είναι μια πρόταση στα μέτρα της νέας ελληνικής πραγματικότητας. Φυσικά και ο ανταγωνισμός έχει ισχυρά ατού στην πετρελαιοκίνητη γκάμα των 1,6 lt όπως η Giulietta (105 PS, 32,5 kgm, 23.300), το Audi A3 (105 PS, 25,5 kgm, 26.350) και η BMW σειρά 1 (116 PS, 26,4 kgm, 23.000).
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.560 cc
Ισχύς: 115 PS/3.600 rpm
Ροπή: 27,5 kgm /1.750 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχ.
Τελική ταχύτητα: 195 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 11,3 sec
Μικτή κατανάλωση (/100 km): 5,4 lt (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 99 g/km (ελεύθερο στον δακτύλιο)
Βάρος: 1.354 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.266/1.782/1.447mm
Χώρος αποσκευών: 233 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 0 €
Τιμή: 21.800 (με απόσυρση)
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr