Δοκιμάζουμε την Alfa Giulietta με το κιβώτιο TCT

Η Giulietta των 1,4 lt, 170 PS με ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (TCT) κοιτά στα μάτια τον ανταγωνισμό κάνοντάς τον να κοκκινίσει…

Εχουμε γράψει χωρίς «μαγειρίτσες» ότι η Giulietta, το «ελληνικό» αυτοκίνητο της χρονιάς 2011, αποτελεί την κορυφαία επιλογή της μικρομεσαίας κατηγορίας. Με απίστευτα κομψό σχήμα, χώρους, κινητήρες αιχμής, ακαμψία για σεμινάριο και οδική συμπεριφορά που αναβιώνει τον θρύλο της Alfa Romeo, η Giulietta αποτελεί το καλύτερο δείγμα γραφής της ιταλικής σχολής την τελευταία δεκαετία.

Είχαμε στα χέρια μας για πολυήμερη δοκιμή την έκδοση 1,4 lt, 170 PS, συνδυασμένη με το κιβώτιο TCT. Πρόκειται για κιβώτιο διπλού συμπλέκτη που προσφέρει στον οδηγό τις εξής επιλογές: αυτόματη λειτουργία (D) ή ημιαυτόματη με αλλαγές μέσω του λεβιέ ταχυτήτων ή από «paddles» στο πίσω μέρος του τιμονιού. Διαθέτει 6 σχέσεις και όπισθεν, ενώ φυσικά δεν υπάρχει ποδωστήριο συμπλέκτη. Η έκδοση των 170 PS είναι η μόνη βενζινοκίνητη που προσφέρεται με αυτό το κιβώτιο.

Η ηλεκτρονική χαρτογράφηση του κιβωτίου συνεργάζεται άψογα με το σύστημα DNA της Alfa Romeo και το σύστημα Start/Stop που σβήνει τον κινητήρα όταν το αυτοκίνητο βρίσκεται σε στάση. Μόλις ο οδηγός αφήσει το φρένο, ο κινητήρας ξαναπαίρνει εμπρός πατώντας γκάζι και το αυτοκίνητο ξεκινά αβίαστα χωρίς να αντιλαμβάνονται οι επιβάτες το παραμικρό!

Οταν ξεκινάς, το DNA έχει ως προεπιλογή το Normal. Σ’ αυτή τη φάση το κιβώτιο αλλάζει ταχύτητες σε χαμηλούς ρυθμούς περιστροφής με στόχο την άνεση και την οικονομία. Στην αυτόματη λειτουργία σχεδόν δεν γίνεται αντιληπτό και στη χειροκίνητη είναι όπως ακριβώς πρέπει, άμεσο και άνετο.
Επιλέγοντας το πρόγραμμα Dynamic αλλάζουν πολλά στο αυτοκίνητο: η απόκριση του κινητήρα, η αίσθηση του τιμονιού αλλά και η ταχύτητα αλλαγής σχέσεων.

Το TCT κρατά τη σχέση στο κιβώτιο μέχρι το όριο των στροφών στην αυτόματη λειτουργία, ενώ αλλάζει αστραπιαία στη χειροκίνητη. Αποτελεί εμπειρία να κάνεις εκκίνηση έχοντας τα όλα στο D. Η Alfa επαληθεύει τις επιδόσεις της από στάση μέχρι τα 100 km/h με εντυπωσιακό τρόπο που δύσκολα μπορεί να επιτύχει ένας οδηγός χρησιμοποιώντας μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων και ποδωστήριο συμπλέκτη.

Σε επαρχιακό δρόμο με στροφές ο οδηγός της Giulietta έχει πολλούς λόγους να χαμογελά. Το κράτημα, η απίστευτα προβλέψιμη συμπεριφορά στο όριο που βρίσκεται πολύ ψηλά και οι αστραπιαίες αλλαγές ταχυτήτων στη χειροκίνητη λειτουργία του TCT σε κάνουν να νιώθεις ότι βρίσκεσαι σε ειδική διαδρομή. Σε τέτοια κατάσταση είναι παράταιρο να επιλέξεις την αυτόματη λειτουργία. Αν όμως το κάνεις, θα χρειαστεί να προσαρμόσεις λίγο το στυλ σου, καθώς το κιβώτιο αντιδρά στις απότομες μεταβολές του γκαζιού και όχι στις απαλές.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας:
1.368 cc
Ισχύς: 170 PS/5.500 rpm
Ροπή: 25,4 kgm/2.500
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Ημιαυτόματο διπλού συμπλέκτη 6 σχ.
Τελική ταχύτητα: 218 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 7,7 sec
Μικτή κατανάλωση (/100 km): 9,6 lt (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 121 gr/km
Βάρος: 1.310 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.351/1.758/1.465mm
Χώρος αποσκευών: 350 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 133 ευρώ
Τιμή: 24.250 ευρώ





Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr