Δοκιμάζουμε το νέο Ford B-Max
14.10.2012
09:46
Η Ford επεκτείνει την γκάμα Max, εμπλουτίζοντας τη με το μικρό της παρέας. Οδηγούμε λοιπόν το B-MAX στη Βαυαρία, γύρω από το Μόναχο.
Η Ford εξοπλίζει το αυτοκίνητο των 4,08 m με μια σειρά σύγχρονων κινητήρων, με τον EcoBoost των 999 cc να ξεχωρίζει. Διατίθεται μάλιστα και στις δύο εκδόσεις, με 100 και 120 (αντί για 125 στο Focus) PS. Υπάρχουν επίσης ο 1.4 Duratec με 90 PS, ο 1.6 TiVCT με 105 PS και δύο diesel TDCi, χωρητικότητας 1,5 και 1,6 lt (αντίστοιχης ισχύος 75 και 95 PS). Ο 3κύλινδρος EcoBoost ακούγεται περισσότερο σε σχέση με αυτόν που βρίσκεται κάτω από το καπό του Focus, χωρίς πάντως να γίνεται ενοχλητική η παρουσία του.
Στην έκδοση με τα 120 PS αποδεικνύεται επαρκής για τον χαρακτήρα του B-MAX και τα κιλά του (σχεδόν 1.300 kg), χαρίζοντάς του ικανοποιητικές επιδόσεις. Μεγάλο ποσοστό της διαθέσιμης ροπής εμφανίζεται από χαμηλά και παραμένει στη διάθεση του οδηγού για μεγάλο εύρος στροφών. Η Ford συνδυάζει τον μικρό υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα της με 5τάχυτο μηχανικό κιβώτιο και όχι το 6άρι που συνυπάρχει μαζί του στο Focus. Επιλογή που ξενίζει αρχικά, όμως στη Ford λένε ότι έγινε για λόγους οικονομίας στην κατανάλωση, αλλά και για διατήρηση του κόστους σε χαμηλότερα επίπεδα.
Στον αυτοκινητόδρομο, το μικρό MPV της Ford ταξιδεύει με μεγάλες ταχύτητες χωρίς οι επιβάτες να ενοχλούνται από αεροδυναμικούς ή άλλους θορύβους. Σε διαδρομή με στροφές, το εξαιρετικό σε αίσθηση (για άλλη μία φορά από τη Ford) ηλεκτρικό τιμόνι και η λειτουργία της ανάρτησης καθιστούν το B-MAX εκτός από προβλέψιμο στις αντιδράσεις του μέχρι και διασκεδαστικό. Μέσα στην πόλη, οι περιορισμένες εξωτερικές του διαστάσεις ευνοούν τους ελιγμούς και την εύρεση θέσης στάθμευσης.
Τα υλικά στην καμπίνα των επιβατών είναι καλής ποιότητας με σωστή συναρμογή, η σχεδίαση όμως δεν διαφέρει από τα άλλα μοντέλα της Ford. Το B-MAX δανείζεται τιμόνι και πίνακα οργάνων από το Fiesta και κεντρική κονσόλα και ταμπλό από το Focus. Τέσσερα άτομα μετακινούνται άνετα, με τους πίσω επιβάτες να έχουν πλούσιο χώρο πάνω από τα κεφάλια τους χάρη στο αυξημένο ύψος του αμαξώματος. Το περιορισμένο εσωτερικό πλάτος δεν επιτρέπει πάντως την παρουσία τρίτου επιβάτη πίσω, χωρίς δηλαδή να γίνουν μεγάλες παραχωρήσεις. Τα πίσω καθίσματα αναδιπλώνονται πλήρως και δημιουργείται ένας επίπεδος χώρος φόρτωσης μεγάλων αντικειμένων, δεν είναι όμως συρόμενα.
Η Ford «φορτώνει» τον προαιρετικό εξοπλισμό του B-MAX με σειρά συστημάτων ασφαλείας (όπως αυτόματη ειδοποίηση των υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης σε περίπτωση ατυχήματος και Active City Stop για αποφυγή συγκρούσεων με χαμηλές ταχύτητες) και ψυχαγωγίας (ηχοσύστημα Sony με 8 ηχεία, σύστημα SYNC το οποίο συνδέεται με smartphones και ελέγχεται μέσω φωνητικών εντολών). Το νέο μοντέλο της Ford θα έρθει στην Ελλάδα τον Οκτώβριο, με άγνωστη ακόμη την αρχική τιμή του.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ (1,0 lt 120 PS)
Στην έκδοση με τα 120 PS αποδεικνύεται επαρκής για τον χαρακτήρα του B-MAX και τα κιλά του (σχεδόν 1.300 kg), χαρίζοντάς του ικανοποιητικές επιδόσεις. Μεγάλο ποσοστό της διαθέσιμης ροπής εμφανίζεται από χαμηλά και παραμένει στη διάθεση του οδηγού για μεγάλο εύρος στροφών. Η Ford συνδυάζει τον μικρό υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα της με 5τάχυτο μηχανικό κιβώτιο και όχι το 6άρι που συνυπάρχει μαζί του στο Focus. Επιλογή που ξενίζει αρχικά, όμως στη Ford λένε ότι έγινε για λόγους οικονομίας στην κατανάλωση, αλλά και για διατήρηση του κόστους σε χαμηλότερα επίπεδα.
Στον αυτοκινητόδρομο, το μικρό MPV της Ford ταξιδεύει με μεγάλες ταχύτητες χωρίς οι επιβάτες να ενοχλούνται από αεροδυναμικούς ή άλλους θορύβους. Σε διαδρομή με στροφές, το εξαιρετικό σε αίσθηση (για άλλη μία φορά από τη Ford) ηλεκτρικό τιμόνι και η λειτουργία της ανάρτησης καθιστούν το B-MAX εκτός από προβλέψιμο στις αντιδράσεις του μέχρι και διασκεδαστικό. Μέσα στην πόλη, οι περιορισμένες εξωτερικές του διαστάσεις ευνοούν τους ελιγμούς και την εύρεση θέσης στάθμευσης.
Τα υλικά στην καμπίνα των επιβατών είναι καλής ποιότητας με σωστή συναρμογή, η σχεδίαση όμως δεν διαφέρει από τα άλλα μοντέλα της Ford. Το B-MAX δανείζεται τιμόνι και πίνακα οργάνων από το Fiesta και κεντρική κονσόλα και ταμπλό από το Focus. Τέσσερα άτομα μετακινούνται άνετα, με τους πίσω επιβάτες να έχουν πλούσιο χώρο πάνω από τα κεφάλια τους χάρη στο αυξημένο ύψος του αμαξώματος. Το περιορισμένο εσωτερικό πλάτος δεν επιτρέπει πάντως την παρουσία τρίτου επιβάτη πίσω, χωρίς δηλαδή να γίνουν μεγάλες παραχωρήσεις. Τα πίσω καθίσματα αναδιπλώνονται πλήρως και δημιουργείται ένας επίπεδος χώρος φόρτωσης μεγάλων αντικειμένων, δεν είναι όμως συρόμενα.
Η Ford «φορτώνει» τον προαιρετικό εξοπλισμό του B-MAX με σειρά συστημάτων ασφαλείας (όπως αυτόματη ειδοποίηση των υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης σε περίπτωση ατυχήματος και Active City Stop για αποφυγή συγκρούσεων με χαμηλές ταχύτητες) και ψυχαγωγίας (ηχοσύστημα Sony με 8 ηχεία, σύστημα SYNC το οποίο συνδέεται με smartphones και ελέγχεται μέσω φωνητικών εντολών). Το νέο μοντέλο της Ford θα έρθει στην Ελλάδα τον Οκτώβριο, με άγνωστη ακόμη την αρχική τιμή του.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ (1,0 lt 120 PS)
Κινητήρας: 999 cc
Ισχύς: 120 PS στις 6.000 rpm
Ροπή: 20,4 kgm (με overboost) στις 1.400-4.500 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρόσθιους τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 5 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 189 km/h
Επιτάχυνση 0-100: 11,2 sec
Μικτή κατανάλωση (lt/100 km): 4,9 (εργ.)
Εκπομπές CO2: 114 gr/km
Βάρος: 1.279 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.077/1.751/1.604 mm
Χώρος αποσκευών: 304 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 102,6 ευρώ
Τιμή: -
Ισχύς: 120 PS στις 6.000 rpm
Ροπή: 20,4 kgm (με overboost) στις 1.400-4.500 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρόσθιους τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 5 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 189 km/h
Επιτάχυνση 0-100: 11,2 sec
Μικτή κατανάλωση (lt/100 km): 4,9 (εργ.)
Εκπομπές CO2: 114 gr/km
Βάρος: 1.279 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.077/1.751/1.604 mm
Χώρος αποσκευών: 304 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 102,6 ευρώ
Τιμή: -
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr