Οδηγούμε το νέο MINI Paceman
16.03.2013
09:27
Φθάνοντας αισίως τα επτά διαφορετικά μοντέλα, είναι φυσιολογικό η ΜΙΝΙ να μπερδεύει κάπως τους φίλους του θρυλικού βρετανικού αυτοκινήτου. Τελευταία προσθήκη αυτή του Paceman, της coupe παραλλαγής του Countryman...
Φθάνοντας αισίως τα επτά διαφορετικά μοντέλα, είναι φυσιολογικό η ΜΙΝΙ να μπερδεύει κάπως τους φίλους του θρυλικού βρετανικού αυτοκινήτου. Τελευταία προσθήκη αυτή του Paceman, της coupe παραλλαγής του Countryman.
Τα στελέχη της ΜΙΝΙ δείχνουν πάντως να διαφωνούν μαζί μας. «Πρόκειται για δύο ξεχωριστά αυτοκίνητα. Το πλαίσιο του Paceman έχει διαφορετική ρύθμιση, είναι πιο χαμηλό, ενώ το αμάξωμα έχει οροφή με έντονη κλίση και επανασχεδιασμένο πίσω μέρος».
Η πανευρωπαϊκή παρουσίαση του μικρού Sports Activity Coupe, όπως το χαρακτηρίζουν στη ΜΙΝΙ, έγινε στο νησί της Μαγιόρκα. Εκεί είχαμε την ευκαιρία να βγάλουμε τα πρώτα συμπεράσματα για το χαρακτήρα του νέου μοντέλου της εταιρείας. Αρχίζοντας από τις διαστάσεις του, είναι σχεδόν ίδιες με αυτές του Countryman (μήκος 4,11 m και πλάτος 1,78 m). Μόνο το ύψος έχει μειωθεί κατά 4 cm στο 1,52 m, δίνοντας μία πιο sport εικόνα στο Paceman.
Μπορεί οι διαφορές στη μάσκα και τα εμπρός φώτα να είναι δύσκολο να εντοπιστούν, η απουσία δύο θυρών και το επανασχεδιασμένο πίσω μέρος με τα οριζόντια φωτιστικά σώματα αποτρέπουν την ταύτιση των δύο αυτοκινήτων. Στην καμπίνα των επιβατών συναντάμε τη γνώριμη εικόνα με τα ρετρό στοιχεία και την ικανοποιητική συναρμογή των υλικών. Η πρόσβαση στις δύο πίσω ξεχωριστές θέσεις δεν θα προβληματίσει, ενώ και οι χώροι βρίσκονται στο μέσο όρο της κατηγορίας. Με όγκο 330 lt. και εκμεταλλεύσιμο σχήμα, το πορτμπαγκάζ χωρά τις απαραίτητες αποσκευές για την… απόδραση του τριημέρου.[nggallery id=1074]
Το Paceman δε χάνει σημαντικά στην αίσθηση «καρτ», το κύριο γνώρισμα των ΜΙΝΙ. Αυτό επιτυγχάνεται χάρη στην πιο σκληρή ρύθμιση της ανάρτησης σε σχέση με αυτή του Countryman. Ευτυχώς, το πέρασμα πάνω από εγκάρσιες ανωμαλίες δεν θα κουράσει οδηγό και επιβάτες. Την ίδια στιγμή, οι περιορισμένες κλίσεις στις στροφές, το γεμάτο πληροφόρηση και με σωστό βάρος τιμόνι, το σαφές 6άρι κιβώτιο (υπάρχει και η δυνατότητα επιλογής του αυτόματου), αλλά και ο χαρισματικός 1.6 turbo των 184 PS για την έκδοση Cooper S της δοκιμής μας, αποτελούν ένα συνδυασμό που σε… σπρώχνει να κινηθείς γρήγορα. Η γκάμα των διαθέσιμων κινητήρων συμπληρώνεται από τον 1.6 βενζίνης με ισχύ 122 PS για την έκδοση Cooper και τους δύο diesel 1.6 και 2.0 με 112 και 143 PS αντίστοιχα. Όλοι εκτός από το βασικό βενζινοκινητήρα μπορούν να συνδυαστούν με το προαιρετικό σύστημα τετρακίνησης ALL4.
Στην Ελλάδα το Paceman αναμένεται κατά τον Μάρτιο, χωρίς οι τιμές διάθεσής του να έχουν γίνει γνωστές. Με δεδομένο πάντως ότι στη Βρετανία θα κοστίζει κατά περίπου 1.200 ευρώ πιο ακριβά από το Countryman, μπορούμε να κάνουμε τους πρώτους υπολογισμούς. Ποιοι θα το επιλέξουν; Όσοι αναζητούν μεν τους χώρους ενός Countryman, όμως ψάχνουν ένα πιο όμορφο σχεδιαστικά αυτοκίνητο και με πιο sport οδική συμπεριφορά.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ (COOPER S PACEMAN)
Κινητήρας: 1.598 cc
Ισχύς: 184 PS στις 5.500 rpm
Ροπή: 24,5 kgm στις 4.000 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρόσθιους τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 217 km/h
Επιτάχυνση 0-100: 7,5 sec
Μικτή κατανάλωση: 6,1 lt/100 km (εργ.).
Εκπομπές CO2: 143 gr/km
Βάρος: 1.305 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.115/1.786/1.522 mm
Χώρος αποσκευών: 330 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 243,1 ευρώ
Τιμή: -
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr