Ford Mustang: Muscle Car…
Οταν λάβαμε την πρόσκληση της πρώτης επίσημης παρουσίασης της Mustang στην Ελλάδα από την εταιρεία «Τιρεκίδης Α.Ε.» δεν το πιστεύαμε. Η αλήθεια είναι ότι ποτέ δεν κατάλαβα γιατί το αυτοκίνητο αυτό δεν εισήχθη στη χώρα μας από την επίσημη «Ford Hellas» και κάθε φορά που έμπαινα στη διαδικασία να συζητήσω με τους ανθρώπους της εταιρείας μου έλεγαν απλώς ότι δεν υπάρχει κοινό για το συγκεκριμένο μοντέλο στη χώρα μας.
Οταν λάβαμε την πρόσκληση της πρώτης επίσημης παρουσίασης της Mustang στην Ελλάδα από την εταιρεία «Τιρεκίδης Α.Ε.» δεν το πιστεύαμε. Η αλήθεια είναι ότι ποτέ δεν κατάλαβα γιατί το αυτοκίνητο αυτό δεν εισήχθη στη χώρα μας από την επίσημη «Ford Hellas» και κάθε φορά που έμπαινα στη διαδικασία να συζητήσω με τους ανθρώπους της εταιρείας μού έλεγαν απλώς ότι δεν υπάρχει κοινό για το συγκεκριμένο μοντέλο στη χώρα μας. Αυτό δεν το πίστεψε η εταιρεία «Τιρεκίδης Α.Ε.», η οποία έκανε τις ανάλογες κινήσεις και πήρε την επίσημη αντιπροσώπευση της Mustang. Πλέον, το αμερικανικό μυθικό αυτοκίνητο έβαλε και την ελληνική σφραγίδα στο διαβατήριό του.
Είναι από τις λίγες φορές που πραγματικά δυσκολεύομαι να ξεκινήσω το κείμενο μιας δοκιμής. Υστερα από κάμποσα χιλιόμετρα με το αυτοκίνητο τα συναισθήματα είναι ανάμικτα. Μην περιμένετε να διαβάσετε για τεχνολογικές εξάρσεις ή για μοναδικές αεραναρτήσεις. Καμία σχέση. Η Mustang είναι ένα αυτοκίνητο που θα λατρευτεί όπως το βινίλιο από τους παραδοσιακούς μουσικόφιλους, οι οποίοι απαρνούνται κάθε είδους CD και Blue Ray τεχνολογίες. Θα το ερωτευτούν οι παραδοσιακοί αυτοκινητάδες, που θα κρατάνε το τιμόνι της Mustang και θα ονειρεύονται ότι σοφάρουν στους παραλιακούς δρόμους του Μαλιμπού και τις κυριλέ συνοικίες του Σάνσετ Mπούλεβαρντ.
Ευρωπαϊκή… αμερικανιά
Επί τι εμφανίσει δεν έχω πολλά να σας πω. Το αυτοκίνητο ανανεώθηκε πρόσφατα και κατά την ταπεινή μου γνώμη έγινε κουκλί. Εχει απίστευτα δυναμική γραμμή. Θα τολμούσα να τη χαρακτηρίσω αρκετά ευρωπαϊκή με έντονες αμερικανικές γωνίες. Είναι σαφές ότι οι Αμερικανοί ανανέωσαν το αυτοκίνητό τους θέλοντας να γίνει αρεστό στους Ευρωπαίους, εξάλλου η Mustang εισάγεται πλέον στις περισσότερες ευρωπαϊκές αγορές. Οπως και να έχει, πάντως, τις ημέρες που είχαμε τη Mustang στα χέρια μας στο πέρασμά της προκαλούσε ενθουσιασμό! Ετσι απλά.
Το εσωτερικό της «ουρλιάζει» ότι είναι αμερικανιά. Σκληρά πλαστικά, που πολλές φορές διαμαρτύρονται ακόμα και όταν πατήσεις χαλικάκι (ένεκα των ιδιαίτερα σκληρών αναρτήσεων), μέτρια εργονομία, με καλή θέση οδήγησης, χωρίς όμως καμία πλευρική στήριξη. Ναι, καμία σχέση με τα ευρωπαϊκά δεδομένα των Porsche, Audi και BMW. Πρόκειται για μια καθαρά αυτοκινητική διαχρονική αύρα, που ο κάθε καλός και γνήσιος «αυτοκινητάς» θα λατρέψει, αγνοώντας τα όποια μειονεκτήματα του εσωτερικού, τα οποία συνηθίζονται άλλωστε. Είπαμε, μιλάμε για μια Mustang! Ολα τα άλλα είναι περιττά.
This is America!
Το αυτοκίνητο που είχαμε στα χέρια μας διέθετε τον V6 κινητήρα της Ford των 220 ατμοσφαιρικών ίππων και των 4.000 cc! Πρόκειται για ένα σχετικά νέο -εξ ολοκλήρου αλουμινένιο- σύνολο με περιεχόμενη γωνία κυλίνδρων 60 μοιρών, που αντικαθιστά το παλαιότερο σύνολο της Ford των 3,8 λίτρων. Θα μου πείτε, 4λιτρος κινητήρας για μόλις 220 άλογα; Hello, this is America! Δώσε κυβικά στον λαό και τα άλογα θα βγουν, αβίαστα και χωρίς υπερσυμπιεστές… Ο κινητήρας αποδεικνύεται πρόθυμος στο πάτημα του γκαζιού, αλλά και με τεράστια αποθέματα ροπής από τις χαμηλές στροφές λειτουργίας, παρόλο που οι μακριές σχέσεις του χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων (των πέντε σχέσεων) προσπαθούν να τον φιμώσουν.
Το τιμόνι κάνει τη δουλειά του, αν και στα ζοριλίκια και τις ανώριμες συμπεριφορές μας θα το θέλαμε λίγο πιο… κοφτερό. Παρ’ όλα αυτά η Mustang έχε τον τρόπο της να στρίψει και συνάμα να μας δώσει το ελιξίριο της ζωής. Κάτι που σπάνια πλέον νιώθουμε με αυτοκίνητο. Μια ξερογκαζιά, λοιπόν, αρκεί και σύσσωμοι οι ίπποι κλωτσάνε το ανάλαφρο πίσω μέρος της, αρχίζοντας τα χορευτικά με μελωδία τα πίσω ελαστικά που ουρλιάζουν και τα μπάσα ντεσιμπέλ του κινητήρα - ναι, παντιλίκη με το παραμικρό και διόρθωση με το γκάζι πατημένο στο πάτωμα και τους δικέφαλους-τρικέφαλους να κάνουν υπερωρίες.
God bless America (και Τιρεκίδη!) αναφωνείς μόλις το αυτοκίνητο μπει στη νοητή γραμμή - ύστερα από πολλά εκκρεμές! God bless America που υπάρχουν ακόμα τέτοια αυτοκίνητα, χωρίς ηλίθια -αλλά σωτήρια- ηλεκτρονικά συστήματα (μόνο ABS έχει!), θυμίζοντάς μας το καλό-παιχνιδιάρικο πρόσωπο της αυτοκίνησης: αυτό που μπορεί να σε απογειώσει συναισθηματικά, να σε κάνει να νιώσεις παιδί, να σου δώσει τις απαραίτητες δόσεις αδρεναλίνης στη μουντή καθημερινότητα.
Ερωτήματα
Απόγευμα Τρίτης, οδηγώντας χαλαρά στην Παραλιακή. Το κρύο αρκετό, αλλά με υπέροχα χρωματικά παιχνιδίσματα του ήλιου με τα σύννεφα. Υστερα από ανελέητο παιχνίδι με την Αμερικανίδα ήρθε η ώρα της ανάπαυσης των… πολεμιστών. Εκεί είναι που τα ερωτήματα κυριεύουν το μυαλό: αλήθεια, ποιος θα έπαιρνε ένα τέτοιο, τεχνολογικά πίσω, αυτοκίνητο; Ενα αυτοκίνητο όμως που -όπως και να το κάνουμε- στα καμένα λάστιχα που αφήνει στον δρόμο η μπουτάλ συμπεριφορά του διαβάζει κανείς μία ολόκληρη αυτοκινητική ιστορία; Και πώς είναι δυνατόν να είναι τόσο μα τόσο γοητευτικό ενώ για να το αποκτήσεις θα πρέπει να πληρώσεις σχεδόν 50.000 ευρώ; Η απάντηση είναι απλή: αυτό το αυτοκίνητο δεν πρόκειται να το χαρεί ο «δείτε με, έχω Mustang», που χρειάζεται ένα εντυπωσιακό μοντέλο ως προέκταση της φαλλικής του ανυπαρξίας, μήπως και τον κοιτάξει καμιά γκόμενα, βρε αδελφέ. Ούτε ο ανίδεος αυτοκινητικά, ο τεντιμπόης γιος του μπαμπά. Αυτός που θα θελήσει να το αποκτήσει θα πρέπει να τρέμουν τα πόδια του μπαίνοντας στην έκθεση της «Τιρεκίδης Α.Ε.» απλώς γιατί θα έχει μπροστά του τη σύγχρονη εκδοχή ενός μύθου της αυτοκίνησης.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.765/1.877/1.407 χιλιοστά
Μεταξόνιο: 2.720 χιλιοστά
Βάρος (kg): 1.450
Κινητήρας: 4,0 lt
Ισχύς (PS/rpm): 220/5.300
Ροπή (kgm/rpm): 33,7/3.500
Μετάδοση: Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 5 σχέσεων
Ανάρτηση
Εμπρός: Γόνατα ΜcPherson
Πίσω: Σταθερός άξονας τριών συνδέσμων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Τελική ταχύτητα: 200 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 6,5 sec
Κατανάλωση (lt/100 km)
Μικτή: 9,5
Ελάχιστη: 7,2
Μέγιστη: 16,5
Εκπομπές CO2: 225 g/km
ΤΙΜΕΣ
MUSTANG 4,0 V6 (220PS) 46.000-51.600 ευρώ
MUSTANG CABRIO 4,0 V6 (220PS) 56.580 ευρώ
MUSTANG 4,6 V8 (320PS) 59.580-61.600 ευρώ
MUSTANG CABRIO 4,6 V8 (320PS) 66.880 ευρώ
MUSTANG SHELBY 5,4 (520PS) 90.880 ευρώ
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr