Δοκιμάζουμε στην Ελλάδα το Mini Paceman: Iδεολογική… επανάσταση
Δοκιμάζουμε στην Ελλάδα το Mini Paceman: Iδεολογική… επανάσταση
Δοκιμάζουμε στους ελληνικούς δρόμους το Paceman, το αυτοκίνητο-επανάσταση της τελευταίας δεκαετίας για τη Mini, το οποίο ήρθε για να γράψει τη δική του ιστορία στην αυτοκίνηση...
UPD:
Οταν οι αυτοαποκαλούμενοι «ιδεολόγοι» απαξίωναν -φυσικά στη δική τους μικροϊδεαλιστική πραγματικότητα- την κατασκευή ενός μικρού SUV με το σήμα της Mini από τους Γερμανούς, τότε ήταν που οι άνθρωποι της Mini είδαν τις πωλήσεις τους να εκτοξεύονται. «Είναι δυνατόν το όνομα Mini να αναγράφεται στο καπό και στο τιμόνι ενός ογκωδέστατου SUV;» λέγανε. Κι όμως, είναι όταν αυτό ζητούσε η αγορά.
Το Countryman, λοιπόν, κάλυψε την ανάγκη του οικογενειάρχη, αφού σύμφωνα με τις έρευνες ο τελευταίος αναζητούσε το ρετρό στυλ ενός Mini αλλά δεν του έφταναν οι χώροι του κλασικού μοντέλου. To Paceman, από τη μεριά του, ήρθε να καλύψει την ανάγκη εκείνου που θέλει το ρετρό στυλ, την απόσταση από το έδαφος, τους χώρους και όλα αυτά σε ένα όσο το δυνατόν πιο coupe (δηλαδή τρίθυρο) αμάξωμα. Αναμφίβολα πρόκειται για μια φανταστική και άκρως εμπορική ιδέα, που αν εκφραζόταν σε άλλη εποχή θα κάναμε λόγο για ιδεολογική επανάσταση.
Οι διαστάσεις του Paceman είναι σχεδόν όμοιες με αυτές του Countryman (μήκος 4,11 m και πλάτος 1,78 m), μόνο το ύψος έχει μειωθεί κατά 4 cm, στο 1,52 m, δίνοντας μια πιο σπορ εικόνα στο αυτοκίνητο. Σχεδιαστικές διαφορές στη μάσκα μεταξύ των δύο μοντέλων δεν θα βρείτε, όμως η απουσία δύο θυρών και το επανασχεδιασμένο πίσω μέρος με τα οριζόντια φωτιστικά σώματα προδίδουν τη διαφορετικότητα. Αναμφίβολα, μιλάμε για ένα από τα πιο όμορφα αυτοκίνητα της αγοράς.
Στο εσωτερικό συναντάμε τα γνώριμα για το Mini χαρακτηριστικά του: κορυφαία ποιότητα κατασκευής, διαχρονικός-ρετρό σχεδιασμός, με το ταχύμετρο να κυριαρχεί στο κέντρο της κονσόλας, ικανοποιητικοί χώροι. Τα αυτοκίνητα της δοκιμής μας (CooperS τετρακίνητο και CooperD) είχαν τετραθέσια διάταξη καθισμάτων (2+2). Οι χώροι είναι ικανοποιητικοί, με τους πίσω επιβάτες να πρέπει να κάνουν μια μικρή παραχώρηση στο ύψος. Ο χώρος των αποσκευών είναι στα 330 lt, δηλαδή στον μέσο όρο της κατηγορίας.
Στον δρόμο το Paceman είναι το απόλυτο όχημα. Περίσσιο γκάζι και στις δύο εκδόσεις, ανάρτηση-ποίημα για την diesel έκδοση, «αγωνιάρικη» (λίγο σκληρή δηλαδή) για το CooperS. Οι κλίσεις στις στροφές είναι περιορισμένες, ακόμα και στο πιο άνετο diesel, η ανάρτηση του οποίου διαχειρίζεται με περίσσια μαεστρία το επιπλέον βάρος του πετρελαιοκινητήρα στον εμπρόσθιο άξονα.
Το τιμόνι δε και στις δύο εκδόσεις είναι για σεμινάριο: μεστό, γρήγορο και απόλυτα υπάκουο. Σε ό,τι αφορά τους κινητήρες, δεν χρειάζεται να σας πούμε πολλά για αυτόν του CooperS: «καρτ» με όλη τη σημασίας της λέξης. Αξίζει όμως να σταθούμε στον diesel των 1,6 lt, απόδοσης 111 PS. Πρόκειται για έναν κινητήρα που μας ανάγκασε πολλές φορές να κοιτάξουμε την άδεια κυκλοφορίας για να σιγουρευτούμε πως δεν είναι για τον 2λιτρο diesel των 143 PS. Εχει μπόλικη ροπή (μεγαλύτερη από αυτόν του CooperS), η οποία σου δίνει δύναμη από τα χαμηλά μέχρι ψηλά και με κατανάλωση που με ιδιαίτερα βαρύ πόδι (άλλωστε, σε προδιαθέτει το Paceman) κυμάνθηκε στα 5,7 lt/100 km. Οπως, λοιπόν, σωστά καταλάβατε, το Mini Paceman μας άρεσε. Πολύ μάλιστα. Ιδιαίτερα η έκδοση CooperD.
Το Countryman, λοιπόν, κάλυψε την ανάγκη του οικογενειάρχη, αφού σύμφωνα με τις έρευνες ο τελευταίος αναζητούσε το ρετρό στυλ ενός Mini αλλά δεν του έφταναν οι χώροι του κλασικού μοντέλου. To Paceman, από τη μεριά του, ήρθε να καλύψει την ανάγκη εκείνου που θέλει το ρετρό στυλ, την απόσταση από το έδαφος, τους χώρους και όλα αυτά σε ένα όσο το δυνατόν πιο coupe (δηλαδή τρίθυρο) αμάξωμα. Αναμφίβολα πρόκειται για μια φανταστική και άκρως εμπορική ιδέα, που αν εκφραζόταν σε άλλη εποχή θα κάναμε λόγο για ιδεολογική επανάσταση.
Οι διαστάσεις του Paceman είναι σχεδόν όμοιες με αυτές του Countryman (μήκος 4,11 m και πλάτος 1,78 m), μόνο το ύψος έχει μειωθεί κατά 4 cm, στο 1,52 m, δίνοντας μια πιο σπορ εικόνα στο αυτοκίνητο. Σχεδιαστικές διαφορές στη μάσκα μεταξύ των δύο μοντέλων δεν θα βρείτε, όμως η απουσία δύο θυρών και το επανασχεδιασμένο πίσω μέρος με τα οριζόντια φωτιστικά σώματα προδίδουν τη διαφορετικότητα. Αναμφίβολα, μιλάμε για ένα από τα πιο όμορφα αυτοκίνητα της αγοράς.
Στο εσωτερικό συναντάμε τα γνώριμα για το Mini χαρακτηριστικά του: κορυφαία ποιότητα κατασκευής, διαχρονικός-ρετρό σχεδιασμός, με το ταχύμετρο να κυριαρχεί στο κέντρο της κονσόλας, ικανοποιητικοί χώροι. Τα αυτοκίνητα της δοκιμής μας (CooperS τετρακίνητο και CooperD) είχαν τετραθέσια διάταξη καθισμάτων (2+2). Οι χώροι είναι ικανοποιητικοί, με τους πίσω επιβάτες να πρέπει να κάνουν μια μικρή παραχώρηση στο ύψος. Ο χώρος των αποσκευών είναι στα 330 lt, δηλαδή στον μέσο όρο της κατηγορίας.
Στον δρόμο το Paceman είναι το απόλυτο όχημα. Περίσσιο γκάζι και στις δύο εκδόσεις, ανάρτηση-ποίημα για την diesel έκδοση, «αγωνιάρικη» (λίγο σκληρή δηλαδή) για το CooperS. Οι κλίσεις στις στροφές είναι περιορισμένες, ακόμα και στο πιο άνετο diesel, η ανάρτηση του οποίου διαχειρίζεται με περίσσια μαεστρία το επιπλέον βάρος του πετρελαιοκινητήρα στον εμπρόσθιο άξονα.
Το τιμόνι δε και στις δύο εκδόσεις είναι για σεμινάριο: μεστό, γρήγορο και απόλυτα υπάκουο. Σε ό,τι αφορά τους κινητήρες, δεν χρειάζεται να σας πούμε πολλά για αυτόν του CooperS: «καρτ» με όλη τη σημασίας της λέξης. Αξίζει όμως να σταθούμε στον diesel των 1,6 lt, απόδοσης 111 PS. Πρόκειται για έναν κινητήρα που μας ανάγκασε πολλές φορές να κοιτάξουμε την άδεια κυκλοφορίας για να σιγουρευτούμε πως δεν είναι για τον 2λιτρο diesel των 143 PS. Εχει μπόλικη ροπή (μεγαλύτερη από αυτόν του CooperS), η οποία σου δίνει δύναμη από τα χαμηλά μέχρι ψηλά και με κατανάλωση που με ιδιαίτερα βαρύ πόδι (άλλωστε, σε προδιαθέτει το Paceman) κυμάνθηκε στα 5,7 lt/100 km. Οπως, λοιπόν, σωστά καταλάβατε, το Mini Paceman μας άρεσε. Πολύ μάλιστα. Ιδιαίτερα η έκδοση CooperD.
Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που τα έχει όλα: άνεση, ασφάλεια, δύναμη, ποιότητα κατασκευής, οικονομική χρήση, αλλά και διαχρονικότητα και μεταπολιτική αξία. Επί προσωπικού, αν θα το έπαιρνα; Ναι, εφόσον μείνω στα δύο τέκνα…
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ (COOPER S ALL4 - COOPER D)
Κινητήρας (cc): 1.598 - 1.598
Ισχύς (PS/rpm): 184/5.500 - 111/4.000
Ροπή (kgm/rpm): 24,5/4.000 - 27,0/1.750-2.250
Μετάδοση: Στους εμπρόσθιους τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 217 km/h - 187 km/h
Επιτάχυνση 0-100: 7,5 sec - 10,8 sec
Μεικτή κατανάλωση (/100 km): 6,1 lt - 4,4 lt (εργ.)
Εκπομπές CO2: 143 gr/km - 115 gr/km
Βάρος: 1.305 kg - 1.375 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.115/1.786/1.522 mm
Χώρος αποσκευών: 330 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 243,1 ευρώ - 103,5 ευρώ
Τιμή: Από 30.870 ευρώ - από 26.126 ευρώ (με απόσυρση)
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ (COOPER S ALL4 - COOPER D)
Κινητήρας (cc): 1.598 - 1.598
Ισχύς (PS/rpm): 184/5.500 - 111/4.000
Ροπή (kgm/rpm): 24,5/4.000 - 27,0/1.750-2.250
Μετάδοση: Στους εμπρόσθιους τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 217 km/h - 187 km/h
Επιτάχυνση 0-100: 7,5 sec - 10,8 sec
Μεικτή κατανάλωση (/100 km): 6,1 lt - 4,4 lt (εργ.)
Εκπομπές CO2: 143 gr/km - 115 gr/km
Βάρος: 1.305 kg - 1.375 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.115/1.786/1.522 mm
Χώρος αποσκευών: 330 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 243,1 ευρώ - 103,5 ευρώ
Τιμή: Από 30.870 ευρώ - από 26.126 ευρώ (με απόσυρση)
UPD:
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα