Λαχταριστές και απολαυστικές, οι ΙΟΝ PROTEIN μας χαρίζουν ενέργεια τα οφέλη της πρωτεΐνης αλλά και εξαιρετική γεύση και γίνονται η νέα καθημερινή μας συνήθεια
Οδηγούμε τη νέα BMW Z4
Θυμάστε εκείνη την αεράτη, παιχνιδιάρα, τολμηρή και πολύ-πολύ ατίθαση διθέσια κυρία της BMW; Καμία σχέση! Η νέα BMW Z4 έβγαλε τα στενά και σκισμένα… τζινάκια της, έκρυψε την κοιλίτσα της, έβγαλε τα αθλητικά παπούτσια και πλέον φοράει μία πανάκριβη τουαλέτα με εντυπωσιακές γόβες και πάμπολλα ακριβά κοσμήματα. Το κορίτσι έγινε κυρία με τα όλα της...
Θυμάστε εκείνη την αεράτη, παιχνιδιάρα, τολμηρή και πολύ-πολύ ατίθαση διθέσια κυρία της BMW; Καμία σχέση! Η νέα BMW Z4 έβγαλε τα στενά και σκισμένα… τζινάκια της, έκρυψε την κοιλίτσα της, έβγαλε τα αθλητικά παπούτσια και πλέον φοράει μία πανάκριβη τουαλέτα με εντυπωσιακές γόβες και πάμπολλα ακριβά κοσμήματα. Το κορίτσι έγινε κυρία με τα όλα της, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά την εξωτερική εμφάνιση, γιατί κάτω από την τουαλέτα εξακολουθεί να είναι προκλητική και ατίθαση, αλλά μόνο σε αυτούς που θα καταφέρουν να την ερεθίσουν…
Βέβαια, οδηγώντας τη μας δίνει την εντύπωση πως δεν άλλαξε τελικά και τόσο πολύ…
Brutal κυρία!
Επί τη εμφανίσει το ολοκαίνουριο roadster των Γερμανών άλλαξε αρκετά. Κρατώντας τη βασική σχεδιαστική γραμμή της απερχόμενης Ζ4, μεγάλωσε σημαντικά, με το μήκος της να είναι κατά 24 εκατοστά μακρύτερο, φάρδυνε κατά 10 εκατ., αλλά και κόντυνε κατά 8 εκατ. Το κοριτσάκι από το Μόναχο έγινε μια μεγάλη δυναμική γυναίκα, με σκληρή πλέον οροφή και σαφώς μεγαλύτερο βάρος (1.580 kg). Είναι σαφές που οι Γερμανοί ήθελαν η νέα γενιά Ζ4 να είναι πιο… κυριλέ. Να δείχνει (και να είναι) πιο ακριβή, πιο πολυτελής. Πέρα από τη μεταλλική οροφή, χρησιμοποίησαν αρίστης ποιότητας υλικά (σαφώς καλύτερα από αυτά της προηγούμενης γενιάς), με τον σχεδιασμό του εσωτερικού της να ξεφεύγει μεν από τα μέχρι σήμερα δεδομένα, να έχει δε στοιχεία από τα παρελθόντα μοντέλα - όπως οι στρογγυλοί διακόπτες στο κέντρο της κονσόλας, εμπνευσμένοι από την πάλαι ποτέ Ζ8 (του Τζέιμς Μποντ). Παρά την αύξηση του μήκους της, οι δύο επιβάτες συνεχίζουν να κάθονται σχεδόν πάνω στον πίσω άξονα της Ζ4, ενώ αν και θα περιμέναμε ο χώρος για τους επιβάτες να είναι σαφώς πιο μεγάλος, αυτό δεν συνέβη προς απογοήτευση κυρίως των απανταχού μεγαλόσωμων αυτής της γης. Είναι σαφές πως η αύξηση του μήκους αναλώθηκε στην αποθήκευση της αλουμινένιας οροφής, η οποία αναπαύετε στο πορτμπαγκάζ. Σημειώστε βέβαια πως η εργονομία είναι για σεμινάριο, ενώ τα σπορ καθίσματά της σφιχταγκαλιάζουν το σώμα ακόμα και στο παιχνίδι…
Παιχνίδι…
…με την κυριλέ Ζ4; Και όμως! Εδώ είναι που κολλάει αυτό που σας έγραψα στην αρχή του κειμένου πως «…κάτω από την τουαλέτα εξακολουθεί να είναι προκλητική και ατίθαση, αλλά μόνο σε αυτούς που θα καταφέρουν να την ερεθίσουν». Γιατί μπορεί η κυρία να σοβάρεψε, όμως δεν έπαψε να γουστάρει το παιχνίδι - αρκεί να την ερεθίσεις. Μην περιμένετε, λοιπόν, οδηγώντας τη να έχει τα απότομα ξεκολλήματα της ουράς απλώς με μία τιμονιά και λίγο γκαζάκι. Πρέπει πραγματικά να την προκαλέσεις σαν άντρας αν θέλεις να παίξεις. Η Ζ4 απευθύνεται σε περισσότερο κόσμο. Σε οδηγούς που δεν χρειάζεται να έχουν πάρει πτυχίο από κάποια σχολή πλαγιολίσθησης για να τη σοφάρουν στη βροχή. Η κυρία είναι σαφώς πιο πρόθυμη με τον εκπληκτικό διπλο-τουρμπισμένο κινητήρα των 306 ίππων. Ενα μηχανικό σύνολο ποίημα!
Αυτός ήταν ο μοναδικός που είχαμε στη διάθεσή μας στην πρώτη οδηγική εμπειρία στην Ισπανία. Το γερμανικό roadster θα είναι διαθέσιμο και με τον «πολιτικό» 3λιτρο των 258 ίππων, αλλά και με τον 2,5 lt των 204PS. Μην περιμένετε 2λιτρο σε αυτό το μοντέλο. Αλλωστε, είπαμε, η κυρία σοβάρεψε… Ομως, εδώ που τα λέμε, λογικό είναι, αφού αναμένουμε κάποια στιγμή και τη μικρότερη Ζ2, η οποία και 2λιτρο θα έχει και υφασμάτινη οροφή θα φοράει, λαμβάνοντας ουσιαστικά τον ρόλο του ατίθασου κοριτσιού - αυτόν που άφησε η Ζ4. Βέβαια, οι Γερμανοί έχουν τα στόματά τους ερμητικά κλειστά, όπως άλλωστε τα έχουν και οι συμπατριώτες τους για το μικρό R2.
Στον δρόμο η Ζ4, είτε με κλειστή είτε με ανοιχτή οροφή, συμπεριφέρεται το ίδιο. Το αμάξωμά της είναι τόσο συμπαγές όσο το μπετόν και θα μπορούσε να αντέξει καμιά εκατοστή άλογα ακόμα και ας λένε οι Γερμανοί ότι δεν θα βγάλουν έκδοση «Μ». Η δύναμη που προσφέρει ο 3λιτρος bi-turbo είναι απίστευτη, με τη ροπή να σου δίνει την απόλυτη ευχαρίστηση σχεδόν από το ρελαντί! Φανταστείτε ότι η ροπή (40,7 kgm) είναι όμοια με της Μ3. Ο κινητήρας συνεργάζεται άψογα με το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των 7 σχέσεων, το οποίο σκέφτεται και πράττει ακριβώς αυτό που θα έκανε ο χειριστής του, αλλά με σαφώς μεγαλύτερη ταχύτητα και σχεδόν απαρατήρητα. Τις διαθέσεις του οδηγού τις λαμβάνει το κιβώτιο και από το σύστημα ελέγχου των αναρτήσεων με τα τρία προγράμματα: Normal, Sport και Sport +. Είναι χαρακτηριστικό πως οι άνθρωποι της BMW έλεγαν και ξανάλεγαν ότι η Z4 είναι πιο άνετη από το επερχόμενο μοντέλο, ενώ ανάλογα με τις διαθέσεις γίνεται ακόμα πιο σπορ από την προηγούμενη Ζ4.
Εν κατακλείδι, η Ζ4 στη νέα μορφή της μας άρεσε! Δεν σε περιορίζει οδηγικά, αφού μπορείς να οδηγείς χαλαρά απολαμβάνοντας το αεράκι, αλλά και να «πολεμήσεις» παίζοντας μαζί της. Παράλληλα, έχεις ένα μοντέλο δύο σε ένα: ένα coupe και ένα cabriolet μαζί. Αναμένουμε να τη δοκιμάσουμε και στους ελληνικούς δρόμους - κυρίως τις μικρότερες εκδόσεις που δεν είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε στην Ισπανία. Υπομονή λίγες ημέρες, αφού η νέα BWM Ζ4 αναμένεται μέσα στον μήνα. Η τιμή της ξεκινάει λίγο πάνω από τα 40.000 ευρώ (δική μας εκτίμηση).
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.239 / 1.790 / 1.291 χιλιοστά
Χώρος αποσκευών: 180 λίτρα (κλειστή), 310 ανοιχτή
Κινητήρας (cc): 2.497, 2.996, 2.979
Ισχύς (PS/rpm): 204/6.400, 258/6.600, 306/5.800
Ροπή (kgm/rpm): 25,4/2.750, 31,6/2.600, 40,7/1.300-5.000
Βάρος (kg): 1.580
Μετάδοση: Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων, Αυτόματο 7 σχέσεων
Ανάρτηση
Εμπρός: Γόνατα ΜcPherson
Πίσω: Πολλαπλών συνδέσμων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Τελική ταχύτητα (km/h): 242, 250, 250
Επιτάχυνση 0-100 km: 6,6 sec, 5,8 sec, 5,1 sec
Κατανάλωση (lt/100 km)
Μέση (lt/100km): 8,5, 8,5, 9,0
Εκπομπές CO2: 199 g/km, 199 g/km, 210 g/km
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr