Δοκιμάζουμε το Hyundai i10
Το i10 είναι το δεύτερο «ευρωπαϊκό» αυτοκίνητο της Hyundai, μετά το επίσης επιτυχημένο i30. Ωστόσο δεν κατασκευάζεται στην Ευρώπη, αλλά στην Ινδία και θα πωλείται σε περισσότερες από 70 χώρες σε όλο τον κόσμο. Το i10 είναι το δεύτερο «ευρωπαϊκό» αυτοκίνητο της Hyundai, μετά το επίσης επιτυχημένο i30. Ωστόσο δεν κατασκευάζεται στην Ευρώπη, αλλά στην Ινδία και θα πωλείται σε περισσότερες από 70 χώρες σε όλο τον κόσμο. Το μεγάλο πλεονέκτημα του i10 ωστόσο είναι οι χώροι. Μπορεί το συνολικό μήκος να μην έχει αυξηθεί, όμως το μεγαλύτερο πλάτος (κατά 70 mm) και το αυξημένο ύψος (κατά 30 mm), σε συνδυασμό με ένα από τα μεγαλύτερα μεταξόνια στην κατηγορία του, δημιουργούν εξαιρετικά καλούς χώρους για τέσσερις επιβάτες. Οι κορεάτες υποστηρίζουν ότι το i10 μπορεί να φιλοξενήσει με άνεση πέντε επιβάτες. Ε, δικαιούνται κι αυτοί να υπερβάλλουν λιγάκι σε έναν τομέα στον οποίο έχουν κάνει τόση καλή δουλειά… HYUNDAI i10 1.1 lt 1.2 lt 1.1 CRDi ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.086 cc 1.248 cc 1.120 cc ΙΣΧΥΣ 66 PS / 5.500 rpm 75 PS / 6.000 rpm 75 PS / 4.000 rpm ΡΟΠΗ 10,1 kgm / 2.800 rpm 11,7 kgm / 4.000 rpm 15,6 kgm/1.900-2.750 ΕΠΙΤΑΧ. 0-100 km/h 15,6 sec - 15,8 sec ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ 152 km/h - 165 km/h ΜΙΚΤΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 5,0 lt / 100 km - 4,3 lt / 100 km KIBΩTIO Μηχανικό 5 σχέσεων ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (ΜxΠxΥ) 3.565x1.595x1.540 mm ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ 225 lt ΒΑΡΟΣ 925 kg 920 kg 1.040 kg ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2 119 g/km - 114 g/km
Σχεδιαστικά είναι μακράν πιο «ευρωπαϊκό» από το απερχόμενο Atos, τόσο εξωτερικά όσο και εσωτερικά. Εκτός από τον σχεδιασμό όμως το i10 δείχνει και πολύ καλύτερο όσον αφορά την ποιότητα κατασκευής.
Εκτός από τους μεγάλους χώρους όμως, το i10 προσφέρει και αρκετό χώρο για τις αποσκευές. Τα 225 lt είναι μια τιμή άκρως ικανοποιητική για ένα αυτοκίνητο του μεγέθους του.
Οδηγώντας το νέο μικρό Hyundai είχαμε την αίσθηση ότι βρισκόμασταν σε αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας. Σαν ένα μικρό i30! Η αίσθηση άνεσης και ποιότητας που μας έδινε οφειλόταν στο ανασχεδιασμένο υποπλαίσιο και τα γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και στον καινούριο ημιάκαμπτο άξονα πίσω. Αλλά και στους νέους ελαστικούς συνδέσμους, τα μονωτικά υλικά και τις ενισχύσεις του αμαξώματος.
Αυτό που νιώθεις όταν οδηγείς το i10 είναι ότι πατάει καλά στον δρόμο και είναι στιβαρό. Γι΄αυτό και δεν μας φόβιζε στην γρήγορη οδήγηση, ούτε σε ανοιχτό δρόμο με μεγάλες ταχύτητες. Η αλήθεια είναι ότι οι κάπως έντονες κλίσεις στις στροφές, το μέτριο σε αίσθηση ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τιμόνι και η επίσης μέτρια αίσθηση του επιλογέα ταχυτήτων μας υπενθύμιζαν ότι πρόκειται απλά για ένα μικρό καθημερινό αυτοκίνητο. Όμως ακόμη και αυτά τα σημεία που είναι τα αρνητικά του i10, βρίσκονται… αιώνες μπροστά από τα αντίστοιχα του Atos!
Το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε φορούσε τον κινητήρα 1,1 lt της Hyundai, ο οποίος αποδίδει 66 ίππους. Δεν μπορούμε να πούμε ότι μείναμε με ανοιχτό το στόμα από τις επιδόσεις (0-100 km σε 15,6 sec, τελική ταχύτητα 152 km/h), όμως μας άρεσε η προθυμία του στις χαμηλές και μεσαίες στροφές. Εκτός από αυτό το σύνολο, θα διατίθεται και ένα πετρελαιοκίνητο με ίδια χωρητικότητα, αλλά με μεγαλύτερη ιπποδύναμη (η εποχή που τα ντίζελ ήταν πιο αδύναμα στα ίδια κυβικά από τα βενζινοκίνητα έχει περάσει) και φυσικά πολύ περισσότερη ροπή από χαμηλότερες στροφές. Από τον Σεπτέμβριο θα προστεθεί στην γκάμα και ένας ακόμη κινητήρας βενζίνης, χωρητικότητας 1,2 lt με ισχύ 75 ίππους, όμως ακόμη δεν έχουν δοθεί στοιχεία σχετικά με τις επιδόσεις του i10 με αυτό το μοτέρ.
TIMH
Η βασική έκδοση GL κοστίζει ο 8.850 ευρώ με εξοπλισμό που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων: ABS με EBD, air-condition, αερόσακο οδηγού, ηχοσύστημα, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα και προβολείς ομίχλης.
Η επόμενη έκδοση GLS και με τον δεύτερο αερόσακο (συνοδηγού) και ηλεκτρικά παράθυρα πίσω κοστίζει 9.200 ευρώ, ενώ η ίδια έκδοση με αυτόματο κιβώτιο είναι στα 10.350 ευρώ.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr