Δοκιμάζουμε την Porsche 911 Turbo των 500PS!
Αν οι Γερμανοί φημίζονται γενικά για τη μανία τους στις λεπτομέρειες και στην τελειότητα, οι άνθρωποι στο Τσουφενχάουζεν είναι παθολογικά άρρωστοι με αυτές τις αρχές. Για να καταλάβετε τι εννοούμε: στην ερώτησή μας «Πώς και μόλις δύο χρόνια (και κάτι) μετά την παρουσίαση της προηγούμενης γενιάς αλλάζετε το μοντέλο σας;»...
Αν οι Γερμανοί φημίζονται γενικά για τη μανία τους στις λεπτομέρειες και στην τελειότητα, οι άνθρωποι στο Τσουφενχάουζεν είναι παθολογικά άρρωστοι με αυτές τις αρχές. Για να καταλάβετε τι εννοούμε: στην ερώτησή μας «Πώς και μόλις δύο χρόνια (και κάτι) μετά την παρουσίαση της προηγούμενης γενιάς αλλάζετε το μοντέλο σας;», η απάντηση που μας έδωσε ο Ερχαντ Μόσλε, υπεύθυνος εξέλιξης του αυτοκινήτου, μας άφησε άφωνους: «Μα για το PDK…».
Ναι, εν μέσω οικονομικής κρίσης αποφάσισαν να ρίξουν πάμπολλα λεφτά στην εξέλιξη της νέας 911 Τurbo, θέλοντας απλώς να κάνουν το καλό πολύ καλύτερο. Μάλιστα η υπόθεση «αλλάζω κιβώτιο» στην προηγούμενη 911 Turbo για το PDK δεν είναι απλή, όπως μας εξηγεί ο Γερμανός μηχανικός. Επρεπε να αλλαχτεί όλο το πλαίσιο για να τοποθετηθεί το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Σκέφτηκαν λοιπόν οι Γερμανοί: «Δεν παρουσιάζουμε την επόμενη 911 Turbo, η οποία θα είναι η ελαφρύτερη και η ταχύτερη όλων των εποχών;». Και ιδού η νέα γενιά, με τον νέο κινητήρα Boxter των 3,8 lt, απόδοσης 500 PS και τα 66,3 kgm ροπής, τα οποία στη λειτουργία «overboost» της έκδοσης SportChrono φτάνουν στα 71,4 kgm. Η 911 Turbo, επιτέλους, θα διατίθεται για πρώτη φορά με paddles, κάτι που, όπως παραδέχτηκαν οι Γερμανοί, οφείλεται στα δημοσιεύματα για την προηγούμενη γενιά.
Η 911 Turbo είναι τετρακίνητη - πώς αλλιώς θα μπορούσε άλλωστε τέτοια δύναμη να περνάει στον δρόμο. Ωστόσο, σε φυσιολογικές συνθήκες οδοστρώματος η κίνηση μεταδίδεται σχεδόν 100% στους πίσω τροχούς από το μοναδικό PDK των 7 σχέσεων, ένα κιβώτιο-ποίημα ιδιαίτερα για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο. Είχαμε τη δυνατότητα να γευτούμε το κιβώτιο (και όχι μόνο) σε μια μοναδική δοκιμή που μας προσέφεραν οι Γερμανοί. Θέσαμε λοιπόν το lanch control σε λειτουργία, πατώντας φρένο με το αριστερό και ταυτόχρονα επιταχύνοντας δυνατά με το δεξί. Μόλις το στροφόμετρο άγγιξε τις 5.500 στροφές αφήσαμε το φρένο και ήρθε η απογείωση. Τα G μαστιγώνουν το κορμί και πραγματικά διαπιστώνεις ότι αυτός ο χρόνος των 3,4 δευτερολέπτων (για να μην πω τα 3,1!) έρχεται αβίαστα με σύμμαχο το κιβώτιο, που με την ηλεκτρονική διαχείριση επιλέγει τη βέλτιστη αλλαγή των σχέσεων ανάλογα με το πρόγραμμα που θα επιλέξεις αλλά και τις διαθέσεις του δεξιού ποδιού σου!
Στη μοναδική πίστα του Εστορίλ η Γερμανίδα ξεδιπλώνει τις αρετές της, με τους 500 ίππους να ξεχύνονται στο υπέροχο οδόστρωμα. Ο ήχος που παράγεται, δε, είναι άκρως ερεθιστικός. Αν σου κλείσουν τα μάτια και τον ακούσεις στο τέλος της μεγάλης ευθείας, με το ταχύμετρο κάπου στα 270 km/h, θαρρείς πως περνά πολεμικό αεροσκάφος!
Με το δεξί πεντάλ πατημένο ο κινητήρας ουρλιάζει σαν γυναίκα σε κατάσταση υστερίας, ενώ ένα κομμάτι της πίστας χάνεται από το οπτικό σου πεδίο, με το εμπρόσθιο τμήμα της 911 Turbo να ανασηκώνεται. Ο διακόπτης PSM (σύστημα ελέγχου ευστάθειας) βρίσκεται πάντα στο on, με τα ηλεκτρονικά να είναι ο φύλακας-άγγελος της όποιας ανωριμότητας θελήσουμε να κάνουμε. Ανωριμότητες με 500 ατίθασα άλογα στα χέρια δεν επιτρέπονται, ακόμα και στην ελεγχόμενη πίστα αγώνων. Εκείνες τις στιγμές τα λόγια του Βάλτερ Ρερλ στην αποκλειστική συνέντευξη που μας είχε δώσει στο «C+S» (διαβάστε την εδώ <klik>) σου έρχονται υποσυνείδητα στον νου: «Οδηγούμε πάντα με τα ηλεκτρονικά στο on. Ακόμα και στην πίστα».
Η ροπή του κινητήρα σπρώχνει με μεγάλη δύναμη το αυτοκίνητο από τις μόλις 2.000 rpm και οι 500 ίπποι ξεσαλώνουν κολλώντας τα σωθικά σου στην πλάτη του καθίσματος. Είναι τόσο μεγάλη η δύναμη που νιώθεις στην επιτάχυνση, που θαρρείς πως η πλάτη του καθίσματος θα ξεκολλήσει από τη θέση της, αδυνατώντας να συγκρατήσει κιλά και G! Οι αισθήσεις είναι σε πλήρη εγρήγορση και οι χτύποι της καρδιάς είναι τόσο έντονοι και δυνατοί που θαρρείς ότι θα σου σπάσουν τον θώρακα. Και όλα αυτά σε συνδυασμό με την αγωνία! Δεν είναι μόνο ότι στα χέρια σου έχεις ένα αυτοκίνητο αξίας 200.000 ευρώ, αλλά και ότι πρέπει να φανείς αντάξιος εκείνου που αντιπροσωπεύει αυτό το τεχνολογικό θαύμα.
Η Porsche 911 Turbo είναι για να την οδηγείς. Ξεχνάς το στήσιμο του αριστερού αγκώνα στο παράθυρο, το ξάπλα κάθισμα -η πλάτη πρέπει να είναι αυστηρά στις 90 μοίρες- και προσπαθείς έστω και λίγο να αγγίξεις τις δυνατότητες ενός ακόμη τεχνολογικού θαύματος των ανθρώπων της Porsche…
Γιατί η 911 Turbo δεν είναι απλώς ένα αυτοκίνητο…
Είναι ιδεολογία!
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
PORSCHE 911 TURBO
Κινητήρας: 3.800cc
Ισχύς: 500 PS / 6.000 rpm
Ροπή: 66,3 kgm / 1.950-5000 rpm
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 3,7 sec (Sport Chrono PDK 3,4)
Τελική Ταχύτητα: 312 km/h
Μικτή Κατανάλωση: 11,7 lt / 100 km
Κιβώτιο: PDK 7 σχέσεων
Διαστάσεις (Μ x Π x Υ): 4.450x1.852x1.300 mm
Χώρος αποσκευών: 135 lt
Βάρος: 1.570 kg
Εκπομπές CO2: 275gr/km
Τιμή: από 190.000 ευρω
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr