Οδηγουμε το "καυτό" Megane Renault Sport
17.01.2010
20:17
Το Megane RS βασίζεται στο πλαίσιο του Megane Coupe, αν και έχουν γίνει οι απαραίτητες τροποποιήσεις στην ανάρτηση και στο πλαίσιο. Ειδικά εμπρός, οι Γάλλοι έχουν διατηρήσει τη λύση του ανεξάρτητου από την ανάρτηση άξονα του τιμονιού, που ελαχιστοποιεί τη μεταβολή του κάμπερ στις στροφές. Η λύση αυτή παρουσιάστηκε για πρώτη φορά
Το Megane RS βασίζεται στο πλαίσιο του Megane Coupe, αν και έχουν γίνει οι απαραίτητες τροποποιήσεις στην ανάρτηση και στο πλαίσιο. Ειδικά εμπρός, οι Γάλλοι έχουν διατηρήσει τη λύση του ανεξάρτητου από την ανάρτηση άξονα του τιμονιού, που ελαχιστοποιεί τη μεταβολή του κάμπερ στις στροφές. Η λύση αυτή παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Megane Sport του 2004 και έχει πολλές ομοιότητες με τη Revonukle της Ford που παρουσιάστηκε πρόσφατα στο Focus RS.
«Γιατί 250 PS;» ρωτήσαμε τον αρχιμηχανικό της Renault Στέφεν Μάρβιν: «Ανετα θα μπορούσαμε να έχουμε απόδοση 280 ή 300 PS. Πρόκειται για τη χρυσή τομή ώστε να είναι ομοιογενής η απόδοση του κινητήρα, να μην έχει ξεσπάσματα και να μην απαιτούνται περιορισμοί στην προσδιδόμενη ροπή στις μικρές σχέσεις για την προστασία των ημιαξονίων. Επίσης, για να διατηρηθούν οι ρύποι κάτω από τα 200gr/km», μας απάντησε ο Βρετανός! Το θαυμαστικό πάει στο ότι είναι Βρετανός ο αρχιμηχανικός της Renault. Ταιριάζει όμως και στην ακρίβεια των λεγομένων του. Ο ολοκαίνουριος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας αποδίδει απίστευτα ομαλά και χωρίς ξεσπάσματα ή κενά τη δύναμη.
Το ακριβέστατο τιμόνι, το θετικό σε κλιμάκωση και αίσθηση κιβώτιο και τα ισχυρά φρένα δημιουργούν ένα ισορροπημένο οδηγοκεντρικό σύνολο. Αλλά τα μαγικά αρχίζουν με την ανάρτηση. Το τιμόνι είναι απαλλαγμένο από τις αντιδράσεις της μετάδοσης, οι εμπρός τροχοί δεν σπινάρουν ακόμη κι αν χρησιμοποιείς το γκάζι σαν διακόπτη και το αυτοκίνητο είναι άνετο χωρίς να γέρνει. Ταυτόχρονα η ανάρτηση φιλτράρει τις ανωμαλίες του οδοστρώματος και "διαβάζει" - κρατάει τον δρόμο με τον μοναδικό τρόπο που μόνο οι Γάλλοι ξέρουν.
Ηλεκτρονικά στο ΟΝ…
…ακόμη και στην πίστα! Βρεθήκαμε στη Μάλαγα, στην πίστα Ασκάρι, όπου είχαμε την ευκαιρία να πιέσουμε το Megane RS στα όριά του. Το RS Dynamic Management έχει τρία στάδια: Νοrmal, Sport και Οff. Στο Sport η παρεμβατικότητα είναι μικρή, ενώ το set-up της ανάρτησης σού επιτρέπει να χρησιμοποιήσεις την ουρά για να τοποθετήσεις το αυτοκίνητο στην είσοδο της στροφής, αλλά και να αμβλύνεις την υποστροφή στο μέσον της στροφής. Οι αντιδράσεις του Megane RS στο όριο είναι τόσο φιλικές, ομαλές και προβλέψιμες που σε προδιαθέτουν για... αλητείες.
Δεν το κρύβουμε ότι με τα ηλεκτρονικά στο off χάσαμε μέρος της αυτοπεποίθησής μας και κινούμασταν αρκετά πιο αργά, πάντα στο ασφαλές περιβάλλον της πίστας.
Εάν πρέπει να βρούμε ένα ψεγάδι, αυτό είναι η πληροφόρηση του τιμονιού, αφού έχει χαθεί ο έλεγχος. Μέχρι το όριο η ηλεκτρικά υποβοηθούμενη κρεμαγιέρα με τον ενεργό αισθητήρα ροπής μας είχε κερδίσει 100%. Οταν όμως χρειάστηκε να μαζέψουμε τα «ασυμμάζευτα», δεν αποδείχτηκε όσο αιχμηρή θέλαμε.
«Γιατί 250 PS;» ρωτήσαμε τον αρχιμηχανικό της Renault Στέφεν Μάρβιν: «Ανετα θα μπορούσαμε να έχουμε απόδοση 280 ή 300 PS. Πρόκειται για τη χρυσή τομή ώστε να είναι ομοιογενής η απόδοση του κινητήρα, να μην έχει ξεσπάσματα και να μην απαιτούνται περιορισμοί στην προσδιδόμενη ροπή στις μικρές σχέσεις για την προστασία των ημιαξονίων. Επίσης, για να διατηρηθούν οι ρύποι κάτω από τα 200gr/km», μας απάντησε ο Βρετανός! Το θαυμαστικό πάει στο ότι είναι Βρετανός ο αρχιμηχανικός της Renault. Ταιριάζει όμως και στην ακρίβεια των λεγομένων του. Ο ολοκαίνουριος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας αποδίδει απίστευτα ομαλά και χωρίς ξεσπάσματα ή κενά τη δύναμη.
Το ακριβέστατο τιμόνι, το θετικό σε κλιμάκωση και αίσθηση κιβώτιο και τα ισχυρά φρένα δημιουργούν ένα ισορροπημένο οδηγοκεντρικό σύνολο. Αλλά τα μαγικά αρχίζουν με την ανάρτηση. Το τιμόνι είναι απαλλαγμένο από τις αντιδράσεις της μετάδοσης, οι εμπρός τροχοί δεν σπινάρουν ακόμη κι αν χρησιμοποιείς το γκάζι σαν διακόπτη και το αυτοκίνητο είναι άνετο χωρίς να γέρνει. Ταυτόχρονα η ανάρτηση φιλτράρει τις ανωμαλίες του οδοστρώματος και "διαβάζει" - κρατάει τον δρόμο με τον μοναδικό τρόπο που μόνο οι Γάλλοι ξέρουν.
Ηλεκτρονικά στο ΟΝ…
…ακόμη και στην πίστα! Βρεθήκαμε στη Μάλαγα, στην πίστα Ασκάρι, όπου είχαμε την ευκαιρία να πιέσουμε το Megane RS στα όριά του. Το RS Dynamic Management έχει τρία στάδια: Νοrmal, Sport και Οff. Στο Sport η παρεμβατικότητα είναι μικρή, ενώ το set-up της ανάρτησης σού επιτρέπει να χρησιμοποιήσεις την ουρά για να τοποθετήσεις το αυτοκίνητο στην είσοδο της στροφής, αλλά και να αμβλύνεις την υποστροφή στο μέσον της στροφής. Οι αντιδράσεις του Megane RS στο όριο είναι τόσο φιλικές, ομαλές και προβλέψιμες που σε προδιαθέτουν για... αλητείες.
Δεν το κρύβουμε ότι με τα ηλεκτρονικά στο off χάσαμε μέρος της αυτοπεποίθησής μας και κινούμασταν αρκετά πιο αργά, πάντα στο ασφαλές περιβάλλον της πίστας.
Εάν πρέπει να βρούμε ένα ψεγάδι, αυτό είναι η πληροφόρηση του τιμονιού, αφού έχει χαθεί ο έλεγχος. Μέχρι το όριο η ηλεκτρικά υποβοηθούμενη κρεμαγιέρα με τον ενεργό αισθητήρα ροπής μας είχε κερδίσει 100%. Οταν όμως χρειάστηκε να μαζέψουμε τα «ασυμμάζευτα», δεν αποδείχτηκε όσο αιχμηρή θέλαμε.
Κάπου εκεί έρχεται η έκδοση Cup (σ.σ.: θα εισάγεται στη χώρα μας μόνο κατόπιν παραγγελίας) με διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης μπροστά, που μπορεί να μεταφέρει μέχρι και το 40% της ροπής στον τροχό με τη μεγαλύτερη πρόσφυση, αλλά και ισχυρότερα φρένα με κόκκινες δαγκάνες.
Σ’ αυτή την έκδοση ταιριάζει γάντι και το σύστημα Renault Sport Monitor, που δίνει στον οδηγό τη δυνατότητα να παρακολουθεί την πίεση του turbo, τη θερμοκρασία λαδιού, τις διαμήκεις και εγκάρσιες επιταχύνσεις, έχει χρονόμετρο, καταγράφει γυρολόγιο, χρονομετράει 0-100km/h ή 0-400 m, ενώ μπορείς να μεταβάλλεις και την απόκριση του γκαζιού.
Το Megane RS της δοκιμής μας πατούσε στα θεϊκά Continental Sport Contact 5 διαστάσεων 235/35/19, τα οποία έχουν εξελιχθεί ειδικά από την εταιρεία για το συγκεκριμένο μοντέλο. Στην Ελλάδα το Megane RS θα εισαχθεί από τον νέο χρόνο με τιμή κοντά στα 30 χιλιάρικα. Ναι, αξίζει τον κόπο και αδημονούμε για συγκριτικό με το Scirocco R!
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.299/1848/1.435 mm
Μεταξόνιο: 2639 mm
Χώρος αποσκευών: 360 lt
Βάρος: 1387 kg
Κινητήρας: 1.998 cc
Ισχύς: 250 PS /5.500 rpm
Ροπή: 34.7 kgm /3000 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχ.
Τελική ταχύτητα: 250 km/h
Επιτάχυνση 0-100km: 6,1 sec
Μικτή κατανάλωση: 8,4 lt/100km
Εκπομπές CO2: 195 gr /km
Σ’ αυτή την έκδοση ταιριάζει γάντι και το σύστημα Renault Sport Monitor, που δίνει στον οδηγό τη δυνατότητα να παρακολουθεί την πίεση του turbo, τη θερμοκρασία λαδιού, τις διαμήκεις και εγκάρσιες επιταχύνσεις, έχει χρονόμετρο, καταγράφει γυρολόγιο, χρονομετράει 0-100km/h ή 0-400 m, ενώ μπορείς να μεταβάλλεις και την απόκριση του γκαζιού.
Το Megane RS της δοκιμής μας πατούσε στα θεϊκά Continental Sport Contact 5 διαστάσεων 235/35/19, τα οποία έχουν εξελιχθεί ειδικά από την εταιρεία για το συγκεκριμένο μοντέλο. Στην Ελλάδα το Megane RS θα εισαχθεί από τον νέο χρόνο με τιμή κοντά στα 30 χιλιάρικα. Ναι, αξίζει τον κόπο και αδημονούμε για συγκριτικό με το Scirocco R!
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.299/1848/1.435 mm
Μεταξόνιο: 2639 mm
Χώρος αποσκευών: 360 lt
Βάρος: 1387 kg
Κινητήρας: 1.998 cc
Ισχύς: 250 PS /5.500 rpm
Ροπή: 34.7 kgm /3000 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχ.
Τελική ταχύτητα: 250 km/h
Επιτάχυνση 0-100km: 6,1 sec
Μικτή κατανάλωση: 8,4 lt/100km
Εκπομπές CO2: 195 gr /km
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr