Δοκιμάζουμε το νέο Toyota Land Cruiser
28.01.2010
12:26
Το Land Cruiser δεν φτιάχτηκε για πεζοδρόμια στο Κολωνάκι ή για να εντυπωσιάσει την «κυρία» και τον παρκαδόρο. Με αυτό το αυτοκίνητο μπορείς
Το Land Cruiser δεν φτιάχτηκε για πεζοδρόμια στο Κολωνάκι ή για να εντυπωσιάσει την «κυρία» και τον παρκαδόρο. Με αυτό το αυτοκίνητο μπορείς να χαράξεις τη δική σου πορεία…
Ο Νταν Μπράουν στο «Χαμένο σύμβολο» αποκαλύπτει το πανάρχαιο μυστικό των τεκτόνων. Αναφέρεται στον «θεό» που κρύβει ο καθένας μέσα μας. Το Land Cruiser έχει ιστορία 60 ετών. Εχουν πουληθεί πάνω από 5 εκατομμύρια οχήματα και υπάρχουν περίπου τόσοι άνθρωποι που κάποια στιγμή έχουν αναφωνήσει: «Δόξα τω Land Cruiser». Διηγούνται απίθανες ιστορίες για την αξιοπιστία, την ικανότητα αναρρίχησης, την αντοχή, την άνεση και την πολυτέλειά του. Μία από αυτές έχουμε ζήσει στον Αρκτικό Κύκλο, καλεσμένοι του αείμνηστου Ούβε Αντερσον. Ξεκινήσαμε να σκαρφαλώνουμε νύχτα σε ένα παγωμένο βουνό και με το πρώτο φως της ημέρας τα… χρειαστήκαμε: «Αν γλιστρήσουμε, θα σταματήσουμε στον Ισημερινό», ήταν η αντίδρασή μας. Ωστόσο, το Land Cruiser τα κατάφερε! Το ολοκληρωμένο ηλεκτρονικό λογισμικό Multi Terrain Select System έχει ειδική ρύθμιση για την άμμο που επιτρέπει τόσο το σπινάρισμα για να «σκάψουν» οι ρόδες μέχρι να βρουν πρόσφυση όσο και το επιλεκτικό μπλοκάρισμα των τροχών όταν κατεβαίνεις αμμόλοφο. Η νέα έκδοση του Land Cruiser που είχαμε στη διάθεσή μας για λίγες ημέρες φορούσε τον νέο βενζινοκινητήρα V6 των 4 lt, απόδοσης 282 PS (39.4 kgm). Πιστεύουμε ότι πιο ισορροπημένη επιλογή για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου είναι ο πετρελαιοκινητήρας 3.0 lt με 42 kgm στις 1.600 rpm και σημαντικά χαμηλότερη κατανάλωση.
Με βαρύ πόδι, το όχημα των 2 τόνων ξεπερνά ανερυθρίαστα τα 20 lt/100 km κινούμενο σε άσφαλτο. Εκτός δρόμου, με τις κοντές σχέσεις και τα διαφορικά κλειδωμένα, η κατανάλωση διπλασιάζεται!
Εντός δρόμου το μεγάλο Toyota θέλει υπομονή. Το σύστημα διεύθυνσης υπολείπεται σε αίσθηση, η ανάρτηση αντιδρά ξερά στις εγκάρσιες ανωμαλίες, ταυτόχρονα, όμως, επιτρέπει στο αμάξωμα να γέρνει αρκετά στις στροφές. Το Land Cruiser υπολείπεται σε αίσθηση και ποιότητα κύλισης σε σχέση με μια X5 ή ένα Cayenne. Στα θετικά η ακουστική του V6, η λειτουργία του 5τάχυτου αυτόματου κιβωτίου, η ακαμψία του αμαξώματος και η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση. Το Adaptive Variable Suspension System διαθέτει τρία προγράμματα λειτουργίας (Normal, Comfort, Sport) και συνδυάζεται προαιρετικά με αερανάρτηση πίσω, ενώ το Kinetic Dynamic Suspension System ρυθμίζει τον βαθμό σκληρότητας των αντιστρεπτικών (σ.σ.: ναι, τις βγάζει σχεδόν εκτός λειτουργίας σε ακραίες off road καταστάσεις)
Περιορισμοί;
Πρακτικά δεν υπάρχουν. Το Land Cruiser πάει παντού και αν σας ανησυχούν τα ελαστικά μικτών συνθηκών 265/60/18, τα οποία φορά το αυτοκίνητο, μπορείτε να προμηθευτείτε μια τετράδα με πιο στενά ελαστικά ειδικά για λάσπη και κακοτράχαλο οδόστρωμα. Με αυτά μπορείτε άνετα να ανέβετε σε οποιαδήποτε πίστα σκι! Στο κατέβασμα θα σας βοηθήσει το Crawl Control, που διατηρεί σταθερή την ταχύτητα του οχήματος (σ.σ.: 5-7 km/h προς τα εμπρός, 3-5 km/h προς τα πίσω) ενεργοποιώντας επιλεκτικά τα φρένα και τον κινητήρα. Το εν λόγω σύστημα λειτουργεί μόνο όταν έχετε επιλέξει κοντές σχέσεις από τον περιστροφικό διακόπτη στην κονσόλα. Αν ψάχνετε για οικογενειακό 7θέσιο αυτοκίνητο, το Land Cruiser με τους τεράστιους χώρους του μπορεί να αποδειχτεί αξιόπιστη επιλογή. Τα 65.000 ευρώ που ζητά η Toyota αποτελούν μία από τις καλύτερες σχέσεις αξίας - τιμής αυτή τη στιγμή στην αγορά. Πόσο μάλλον εάν είστε μεγαλοαγρότης ή οι επιχειρήσεις σας βρίσκονται πάνω από τα 1.000 μ. υψόμετρο. Εάν στις προτεραιότητές σας είναι να κινείστε εκτός δρόμου με την πολυτέλεια και τη σιγουριά που προσφέρει το Land Cruiser, η επιλογή είναι σχεδόν μονόδρομος (σ.σ.: αντίπαλο δέος το Pajero). Εάν ψάχνετε για SUV κύρους, που παρκάρει ακριβώς έξω από το μαγαζί, με θερμαινόμενο κάθισμα (σ.σ.: ελάτε τώρα που δεν ξέρετε σε τι χρησιμεύει…), 200σαρίζει για πλάκα και στρίβει με όσα, κοιτάξτε αλλού. Εν τέλει, αν είστε ιδιοκτήτης κάποιου προηγούμενου Land Cruiser, μάλλον έχετε ήδη αποφασίσει να αγοράσετε και το καινούριο. Καλοτάξιδο και βγάλτε καμιά φωτογραφία από τα μέρη όπου θα πάτε, για να δούμε κι εμείς οι… αστοί.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.760/1885/1.845 mm
Μεταξόνιο: 2790 mm
Χώρος αποσκευών: 890lt
Βάρος: 2050 kg
Ο Νταν Μπράουν στο «Χαμένο σύμβολο» αποκαλύπτει το πανάρχαιο μυστικό των τεκτόνων. Αναφέρεται στον «θεό» που κρύβει ο καθένας μέσα μας. Το Land Cruiser έχει ιστορία 60 ετών. Εχουν πουληθεί πάνω από 5 εκατομμύρια οχήματα και υπάρχουν περίπου τόσοι άνθρωποι που κάποια στιγμή έχουν αναφωνήσει: «Δόξα τω Land Cruiser». Διηγούνται απίθανες ιστορίες για την αξιοπιστία, την ικανότητα αναρρίχησης, την αντοχή, την άνεση και την πολυτέλειά του. Μία από αυτές έχουμε ζήσει στον Αρκτικό Κύκλο, καλεσμένοι του αείμνηστου Ούβε Αντερσον. Ξεκινήσαμε να σκαρφαλώνουμε νύχτα σε ένα παγωμένο βουνό και με το πρώτο φως της ημέρας τα… χρειαστήκαμε: «Αν γλιστρήσουμε, θα σταματήσουμε στον Ισημερινό», ήταν η αντίδρασή μας. Ωστόσο, το Land Cruiser τα κατάφερε! Το ολοκληρωμένο ηλεκτρονικό λογισμικό Multi Terrain Select System έχει ειδική ρύθμιση για την άμμο που επιτρέπει τόσο το σπινάρισμα για να «σκάψουν» οι ρόδες μέχρι να βρουν πρόσφυση όσο και το επιλεκτικό μπλοκάρισμα των τροχών όταν κατεβαίνεις αμμόλοφο. Η νέα έκδοση του Land Cruiser που είχαμε στη διάθεσή μας για λίγες ημέρες φορούσε τον νέο βενζινοκινητήρα V6 των 4 lt, απόδοσης 282 PS (39.4 kgm). Πιστεύουμε ότι πιο ισορροπημένη επιλογή για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου είναι ο πετρελαιοκινητήρας 3.0 lt με 42 kgm στις 1.600 rpm και σημαντικά χαμηλότερη κατανάλωση.
Με βαρύ πόδι, το όχημα των 2 τόνων ξεπερνά ανερυθρίαστα τα 20 lt/100 km κινούμενο σε άσφαλτο. Εκτός δρόμου, με τις κοντές σχέσεις και τα διαφορικά κλειδωμένα, η κατανάλωση διπλασιάζεται!
Εντός δρόμου το μεγάλο Toyota θέλει υπομονή. Το σύστημα διεύθυνσης υπολείπεται σε αίσθηση, η ανάρτηση αντιδρά ξερά στις εγκάρσιες ανωμαλίες, ταυτόχρονα, όμως, επιτρέπει στο αμάξωμα να γέρνει αρκετά στις στροφές. Το Land Cruiser υπολείπεται σε αίσθηση και ποιότητα κύλισης σε σχέση με μια X5 ή ένα Cayenne. Στα θετικά η ακουστική του V6, η λειτουργία του 5τάχυτου αυτόματου κιβωτίου, η ακαμψία του αμαξώματος και η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση. Το Adaptive Variable Suspension System διαθέτει τρία προγράμματα λειτουργίας (Normal, Comfort, Sport) και συνδυάζεται προαιρετικά με αερανάρτηση πίσω, ενώ το Kinetic Dynamic Suspension System ρυθμίζει τον βαθμό σκληρότητας των αντιστρεπτικών (σ.σ.: ναι, τις βγάζει σχεδόν εκτός λειτουργίας σε ακραίες off road καταστάσεις)
Περιορισμοί;
Πρακτικά δεν υπάρχουν. Το Land Cruiser πάει παντού και αν σας ανησυχούν τα ελαστικά μικτών συνθηκών 265/60/18, τα οποία φορά το αυτοκίνητο, μπορείτε να προμηθευτείτε μια τετράδα με πιο στενά ελαστικά ειδικά για λάσπη και κακοτράχαλο οδόστρωμα. Με αυτά μπορείτε άνετα να ανέβετε σε οποιαδήποτε πίστα σκι! Στο κατέβασμα θα σας βοηθήσει το Crawl Control, που διατηρεί σταθερή την ταχύτητα του οχήματος (σ.σ.: 5-7 km/h προς τα εμπρός, 3-5 km/h προς τα πίσω) ενεργοποιώντας επιλεκτικά τα φρένα και τον κινητήρα. Το εν λόγω σύστημα λειτουργεί μόνο όταν έχετε επιλέξει κοντές σχέσεις από τον περιστροφικό διακόπτη στην κονσόλα. Αν ψάχνετε για οικογενειακό 7θέσιο αυτοκίνητο, το Land Cruiser με τους τεράστιους χώρους του μπορεί να αποδειχτεί αξιόπιστη επιλογή. Τα 65.000 ευρώ που ζητά η Toyota αποτελούν μία από τις καλύτερες σχέσεις αξίας - τιμής αυτή τη στιγμή στην αγορά. Πόσο μάλλον εάν είστε μεγαλοαγρότης ή οι επιχειρήσεις σας βρίσκονται πάνω από τα 1.000 μ. υψόμετρο. Εάν στις προτεραιότητές σας είναι να κινείστε εκτός δρόμου με την πολυτέλεια και τη σιγουριά που προσφέρει το Land Cruiser, η επιλογή είναι σχεδόν μονόδρομος (σ.σ.: αντίπαλο δέος το Pajero). Εάν ψάχνετε για SUV κύρους, που παρκάρει ακριβώς έξω από το μαγαζί, με θερμαινόμενο κάθισμα (σ.σ.: ελάτε τώρα που δεν ξέρετε σε τι χρησιμεύει…), 200σαρίζει για πλάκα και στρίβει με όσα, κοιτάξτε αλλού. Εν τέλει, αν είστε ιδιοκτήτης κάποιου προηγούμενου Land Cruiser, μάλλον έχετε ήδη αποφασίσει να αγοράσετε και το καινούριο. Καλοτάξιδο και βγάλτε καμιά φωτογραφία από τα μέρη όπου θα πάτε, για να δούμε κι εμείς οι… αστοί.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.760/1885/1.845 mm
Μεταξόνιο: 2790 mm
Χώρος αποσκευών: 890lt
Βάρος: 2050 kg
Κινητήρας: 3.956 cc,
Ισχύς: 282 PS /5.600 rpm
Ροπή: 39.4 kgm /4400 rpm
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 5 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 180 km/h
Επιτάχυνση 0-100km: 9,3 sec
Μικτή κατανάλωση (/100km): 17,1 lt (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 256 gr/km
Ισχύς: 282 PS /5.600 rpm
Ροπή: 39.4 kgm /4400 rpm
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 5 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 180 km/h
Επιτάχυνση 0-100km: 9,3 sec
Μικτή κατανάλωση (/100km): 17,1 lt (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 256 gr/km
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr