Δοκιμάζουμε το ανοιχτό Fiat 500

Δοκιμάζουμε το ανοιχτό Fiat 500

Ο υποψήφιος αγοραστής του FIAT 500C έχει τη δυνατότητα να διαλέξει ανάμεσα σε 11 αποχρώσεις αμαξώματος, 3 διαφορετικά χρώματα οροφής, 27 αυτοκόλλητα...

Και ηλεκτρικό το 500…
Ο υποψήφιος αγοραστής του FIAT 500C έχει τη δυνατότητα να διαλέξει ανάμεσα σε 11 αποχρώσεις αμαξώματος, 3 διαφορετικά χρώματα οροφής, 27 αυτοκόλλητα σχέδια (σ.σ.: το αυτοκίνητο δοκιμής είχε μια εκπληκτική σειρά αθλητικών κινήσεων) και 9 σχέδια για ζάντες, δύο από τις οποίες πρωτοκυκλοφορούν στο FIAT 500C.
Οι διαστάσεις των ελαστικών είναι 185/55/15. Εμείς οδηγήσαμε την έκδοση Lounge των 1.4 lt που αποδίδει 100 PS με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, που κοστίζει 17.550 ευρώ. Βέβαια, μπορείτε να επιλέξετε τη βασική έκδοση (POP) των 1.2 lt, 69 PS, που τιμάται 14.850 ευρώ.

Ξέρω τι σκέφτεστε: ότι είναι πολλά τα λεφτά για ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης, έστω και ανοιχτό. Δεν θα συμφωνήσω…
Κλείσιμο
Το FIAT 500C της δοκιμής μας ήταν εφοδιασμένο με το σύστημα «Start&Stop» που συντονίζει τη διακοπή και επανεκκίνηση του κινητήρα στο μποτιλιάρισμα με στόχο την εξοικονόμηση καυσίμου. Σταματώντας στο φανάρι, φέρνεις τον επιλογέα στη νεκρά, απελευθερώνεις το ποδωστήριο του συμπλέκτη και ο κινητήρας σβήνει αυτόματα. Οταν ξαναπατήσεις το πεντάλ του συμπλέκτη για να επιλέξεις σχέση στο κιβώτιο, ο κινητήρας ξαναμπαίνει σε λειτουργία. Δεν μείναμε βέβαια απόλυτα ευχαριστημένοι από τη λειτουργία του συστήματος. Εάν πατήσεις βιαστικά και αφήσεις τον συμπλέκτη, ο κινητήρας μπερδεύεται και ξανασβήνει.
Επιπλέον απαιτείται να πατήσεις τον συμπλέκτη μέχρι το τέλος της διαδρομής, ενώ στο αντίστοιχο σύστημα της BMW ο κινητήρας ενεργοποιείται μόλις ο οδηγός αρχίσει να πατά τον συμπλέκτη. Γιατί έχει τόση σημασία αυτό; Συνήθως όλοι μας πατάμε το ποδωστήριο μέχρι τη μέση, επιλέγουμε τη σχέση και πατινάρουμε για να ξεκινήσουμε, πράγμα που στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν γίνεται. Θα θέλαμε επίσης να απενεργοποιείται επιλεκτικά το σύστημα. Η υφασμάτινη οροφή του FIAT ολισθαίνει σε δύο οδηγούς που βρίσκονται εσωτερικά στα πλαϊνά τόξα του αμαξώματος. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μην εξέχει κλειστή, οπότε κατά τη διάρκεια του ταξιδιού με πολλά χιλιόμετρα ούτε φουσκώνει, ούτε ταλαντώνεται. Η κουκούλα ανοιγοκλείνει σε τρία στάδια με τη βοήθεια δύο κουμπιών που βρίσκονται πίσω από την πλαφονιέρα.

Ελιξίριο νεότητας!
Νιώσαμε όπως τότε -και πάλι μέρες Χριστουγέννων, πριν από τρία χρόνια- που κάναμε τις πρώτες μας βόλτες με το 500ράκι. Μας κοιτούσαν όλοι το ίδιο περίεργα, ειδικά όταν είχαμε ανοιχτή την οροφή. Παρά το ψηλό κάθισμα και το ύψος του γράφοντος (σ.σ.: 1,85 cm), δεν υπήρχε θέμα διαστάσεων. Θα θέλαμε όμως ένα στυλάτο σκουφάκι-καπελάκι ταιριαστό με τον χαρακτήρα και τα χρώματα του αυτοκινήτου. Ισως είναι μια καλή ιδέα για τη λίστα των αξεσουάρ.
Οδηγικά το 500C είναι καλύτερο από το δικό σας κλειστό 1.4 lt των 100 PS χάρη στην πίσω αντιστρεπτική ράβδο που μέχρι τώρα αποτελούσε προνόμιο μόνο του Abarth. Ισως να σκέπτεστε ότι είμαστε υπερβολικοί - «πόσο καλύτερο να γίνει με μια αντιστρεπτική;». Το 500ράκι έχει κοντό μεταξόνιο (2.300 mm), οπότε εξ ορισμού είναι ευαίσθητο στις μεταβολές φορτίου (σ.σ.: έντονο φρενάρισμα από πολλά χιλιόμετρα, απότομη αλλαγή πορείας, άφημα γκαζιού μέσα στη στροφή). Η πίσω αντιστρεπτική αμβλύνει τη νευρικότητα της ουράς, με θεαματικά αποτελέσματα στη βελτίωση της συμπεριφοράς του αυτοκινήτου.
Η καλή αίσθηση του τιμονιού, η δύναμη του κινητήρα, η παντελής έλλειψη κραδασμών, τριγμών και συντονισμών, αλλά και το θετικό 6άρι κιβώτιο δημιουργούν στον οδηγό τη διάθεση να κινηθεί σβέλτα. Αλλωστε η σπορ οδήγηση ταιριάζει γάντι στον χαρακτήρα του μοντέλου, ενώ δεν υπάρχει άλλο ανοιχτό αυτοκίνητο σ’ αυτή την τιμή που να προσφέρει οδηγικές συγκινήσεις.
Εάν το 500C ήταν άνθρωπος, θα ήταν 20χρονος, μορφωμένος, αθλητικός, με καλούς τρόπους, κομψό ντύσιμο, διάθεση για δουλειά - δημιουργία και γόνιμους προβληματισμούς. Αν έχετε την αίσθηση ότι δεν υπάρχουν τέτοιοι νέοι σήμερα πλανάστε, όπως ακριβώς πλανάστε αν νομίζετε ότι δεν υπάρχει αυτοκίνητο ανοιχτό, γρήγορο, κομψό, 4θέσιο και άκαμπτο κάτω από τις 20.000 ευρώ. Το 500 Cabrio ήρθε για να κάψει καρδιές, να γεννήσει πάθη και να ανατρέψει αθόρυβα, απαρχαιωμένα στερεότυπα. Υποδεχτείτε το!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 3.546/1.627/1.488 mm
Χώρος αποσκευών: 182 lt
Βάρος: 980 kg
Κινητήρας: 1.368 cc
Ισχύς: 100 PS /6.000 rpm
Ροπή: 13.4 kgm /4.250 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχ.
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Τελική ταχύτητα:
182 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 11,0 sec
Μικτή κατανάλωση (/100km): 8,4 lt (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 135 gr/km
Τιμή: 14.850 ευρώ
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Best Of Network

Δείτε Επίσης