Η Ζ4 των 340PS με τα δυο turbo και το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη μπήκε αβίαστα στην προσωπική λίστα «ονείρων».
Θα μπορούσε να υποθέσει κανείς ότι η εν λόγω λίστα είναι μεγάλη. Κάθε άλλο: GTV V6 2.5, 635 GSI, Spider, EVO X, Impreza Sti, M3. Ωστόσο αυτή η Ζ4 δεν παίζεται! Εχω μέρες σχεδιάσει τη στιγμή να φύγω τη σωστή ώρα από Αθήνα για να με βρει το δειλινό εκεί στη δεξιά στροφή κατηφορίζοντας από Δεσφίνα, όπου αποκαλύπτεται σε όλο του το μεγαλείο το δελφικό τοπίο, με τα φώτα της Ιτέας να ανάβουν και το Γαλαξίδι να αναδιπλώνεται νωχελικά. Με την οροφή ανοιχτή, για να μπαίνουν οι μυρωδιές και ο εκπληκτικός ήχος από τον εξακύλινδρο κινητήρα, ο αέρας δεν ενοχλεί παρότι οι ταχύτητες ξεπερνούν κατά πολύ τα όρια της νομιμότητας, γι’ αυτό αρκεί ένα χάιδεμα του γκαζιού - βλέπετε σήμερα τα ηλεκτρονικά μάς έχουν κάνει όλους «μάγκες». Για όσους καταλαβαίνουν, η πρόκληση είναι πάντα εκεί - αν δεν βιάσεις την ενεργοποίησή τους μπορείς να πας πιο γρήγορα. Πατώντας άτσαλα το γκάζι το αυτοκίνητο επιταχύνει μεν, αλλά μόνο όσο επιτρέπουν τα ηλεκτρονικά.
Πατώντας προοδευτικά πας όλο και πιο γρήγορα, ώσπου βρίσκεις τη χρυσή τομή για την κόλαση! Αν γυρνάει; Ανάμεσα στο Γαλαξίδι και στη Ναύπακτο υπάρχει ένα μικρό χωριό που ονομάζεται Αγ. Πάντες. Από τη στιγμή που πέρασα την πινακίδα μέχρι να φτάσω στο όμορφο Λεπάντο αναρωτιόμουν αν η πινακίδα εννοεί «Αγιοι Πάντες» ή «Αγωνιώδεις Πάντες». Φτάνοντας στη Ναύπακτο σταμάτησα στον Αγ. Δημήτριο και άναψα ένα κεράκι, παρακαλώντας τον να μου ξεδιαλύνει το μυστήριο. Οι ρυθμίσεις στα ηλεκτρονικά απλές: «Normal, Sport, Sport+». Στο «Sport+» απενεργοποιούνται μερικώς τα ηλεκτρονικά.
Το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, προερχόμενο απευθείας από τη Μ3, παραμένει ό,τι καλύτερο έχουμε δοκιμάσει πλην του F1 trac της Ferrari. Η ταχύτητα αλλαγών είναι ανάλογη του προγράμματος που έχεις επιλέξει, ενώ μπορεί να γίνει και χειροκίνητα από τα paddles.
Παρά τη ζέστη των ημερών ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας της BMW δεν επηρεάστηκε στο παραμικρό. Η κορυφαία ακαμψία του πλαισίου, η αψεγάδιαστη λειτουργία του κιβωτίου, τα φρένα, το τιμόνι με τη χοντρή στεφάνη και το active steering που σε βοηθά στις διορθώσεις, η αεροδυναμική σχεδίαση με την οροφή ανοιχτή, η απαράμιλλη ποιότητα των υλικών, δεν υπάρχει τίποτα (!) παράταιρο σ’ αυτό το αυτοκίνητο με τον μοναδικό χαρακτήρα. Είναι αλήθεια πως οι μικρότερες εκδόσεις της Ζ4 δεν κατάφεραν ποτέ να μας «ξυπνήσουν» συναισθήματα.
Ομως αυτή η 35is είναι διαφορετική. Μπορεί να σας φανεί ιεροσυλία, αλλά πιστέψτε το, είναι πιο γρήγορη από οιαδήποτε M3 προηγούμενης γενιάς. Ναι, ξέρω, 100 χιλιάρικα είναι πολλά λεφτά. Αν τα είχατε, πιθανότατα δεν θα διαβάζατε το κομμάτι αλλά θα την είχατε παραγγείλει!
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: