Δοκιμάζουμε το νέο Skoda Roomster 1.2 TSI
12.10.2010
14:06
Οδηγούμε την καλύτερη έκδοση του ανασχεδιασμένου Roomster, ενός αυτοκινήτου που είναι πολύ πιο όμορφο απ’ όσο φαίνεται…
Εάν ζούσαμε σε κάποια άλλη χώρα, θα μιλούσαμε για ένα trendy αυτοκίνητο που απευθύνεται σε νέους που θέλουν να ζουν έντονα. Επειδή όμως αυτό το κείμενο διαβάζεται στην Ελλάδα, θα πρέπει να αντιμετωπίσουμε το Roomster σαν ένα οικογενειακό ασχημόπαπο, για το οποίο θα πρέπει να σας εξηγήσουμε τι είναι και τι δεν είναι. Κατ’ αρχάς, δεν είναι επαγγελματικό! Μάλιστα, η πρόσφατη ανασχεδίαση διευκόλυνε κάπως τα πράγματα, αφού το Roomster με τη νέα μάσκα, τα νέα φωτιστικά σώματα και τους νέους προφυλακτήρες είναι πιο όμορφο και σύγχρονο.
Σπάνια χαρίσματα
Κυριακή πρωί, ξυπνάμε και βλέπουμε έξω μια υπέροχη ηλιόλουστη μέρα. «Ευκαιρία για μια μονοήμερη εκδρομή, τώρα που έχουμε αυτό το αυτοκίνητο…»! Φορτώνουμε τα απαραίτητα (και αυτά είναι πάρα πολλά όταν έχεις μικρό παιδί…) και ακόμη υπάρχει αρκετός χώρος στον χώρο αποσκευών των 509 lt. Το χαμηλό κατώφλι φόρτωσης και το τεράστιο άνοιγμα της πόρτας μάς δίνουν την εντύπωση ότι θα μπορούσαμε να πάρουμε μαζί μας μια ολόκληρη ντουλάπα! Ασε που τα τρία ανεξάρτητα πίσω καθίσματα μπορούν να σύρονται, να αναδιπλώνονται και να αφαιρούνται χάρη στο έξυπνο σύστημα VarioFlex…
Οι επιβάτες στο πίσω κάθισμα αισθάνονται σαν βασιλιάδες. Εχουν πάρα πολύ χώρο για το κεφάλι και για τα πόδια και έχουν καλή ορατότητα χάρη στα ψηλά τοποθετημένα καθίσματα και στις μεγάλες γυάλινες πλαϊνές επιφάνειες. Η τεράστια γυάλινη οροφή χαρίζει φωτεινότητα και αίσθηση ελευθερίας, όμως κατά τη γνώμη μας είναι λίγο ακατάλληλη για μια ηλιόλουστη χώρα όπως η Ελλάδα. Γυρίζοντας το κλειδί, ο κινητήρας παίρνει ζωή και τότε ξεκινά η μία απομυθοποίηση μετά την άλλη: «ένα οικογενειακό ψηλό αυτοκίνητο επηρεάζεται έντονα από τους πλάγιους ανέμους». Λάθος! Οταν ο σχεδιασμός είναι σωστός, όπως συμβαίνει στο Roomster, το αυτοκίνητο δεν επηρεάζεται περισσότερο από τους ανέμους. Το συγκεκριμένο μοντέλο, μάλιστα, έχει και πολύ καλά ρυθμισμένη ανάρτηση και καλή ποιότητα κύλισης, οπότε στον αυτοκινητόδρομο με μεγάλες ταχύτητες εμπνέει στιβαρότητα και ασφάλεια. «Ενας κινητήρας 105 ίππων είναι λίγος για ένα αυτοκίνητο 1.237 κιλών». Λάθος! Γιατί όταν μιλάμε για τον εκπληκτικό 1.2 TSI του ομίλου VW, δεν έχουμε να κάνουμε με ένα απλό σύνολο 105 ονομαστικών ίππων. Ακόμη και φορτωμένο, το Roomster φυσάει (σε αυτό συμβάλει και η σχετικά κοντή κλιμάκωση του κιβωτίου ταχυτήτων).
«Ενα ψηλό οικογενειακό αυτοκίνητο δεν μπορεί να στρίβει καλά». Λάθος! Ιδίως οι Γερμανοί της VW, αλλά και άλλοι κατασκευαστές, έχουν αποδείξει ότι μπορούν να κάνουν οποιοδήποτε αυτοκίνητο, ανεξάρτητα αμαξώματος, να στρίβει ουδέτερα και με ασφάλεια. Αυτό συμβαίνει και στην περίπτωση του Roomster.
«Για να αποκτήσεις ένα πρακτικό αυτοκίνητο με μεγάλους χώρους πρέπει να βάλεις βαθιά το χέρι στην τσέπη». Λάθος! Το Roomster προσφέρει τεράστιες δόσεις πρακτικότητας με τιμή που ξεκινά από 15.290 ευρώ. Αν μη τι άλλο, το συγκεκριμένο μοντέλο καταρρίπτει πολλούς μύθους της σύγχρονης αυτοκίνησης…
Η πρόσφατη ανασχεδίαση βελτίωσε την εικόνα του Roomster. Το σχήμα του, όμως, αποτελεί τροχοπέδη για την ανάπτυξή του στην ελληνική αγορά
Σπάνια χαρίσματα
Κυριακή πρωί, ξυπνάμε και βλέπουμε έξω μια υπέροχη ηλιόλουστη μέρα. «Ευκαιρία για μια μονοήμερη εκδρομή, τώρα που έχουμε αυτό το αυτοκίνητο…»! Φορτώνουμε τα απαραίτητα (και αυτά είναι πάρα πολλά όταν έχεις μικρό παιδί…) και ακόμη υπάρχει αρκετός χώρος στον χώρο αποσκευών των 509 lt. Το χαμηλό κατώφλι φόρτωσης και το τεράστιο άνοιγμα της πόρτας μάς δίνουν την εντύπωση ότι θα μπορούσαμε να πάρουμε μαζί μας μια ολόκληρη ντουλάπα! Ασε που τα τρία ανεξάρτητα πίσω καθίσματα μπορούν να σύρονται, να αναδιπλώνονται και να αφαιρούνται χάρη στο έξυπνο σύστημα VarioFlex…
Οι επιβάτες στο πίσω κάθισμα αισθάνονται σαν βασιλιάδες. Εχουν πάρα πολύ χώρο για το κεφάλι και για τα πόδια και έχουν καλή ορατότητα χάρη στα ψηλά τοποθετημένα καθίσματα και στις μεγάλες γυάλινες πλαϊνές επιφάνειες. Η τεράστια γυάλινη οροφή χαρίζει φωτεινότητα και αίσθηση ελευθερίας, όμως κατά τη γνώμη μας είναι λίγο ακατάλληλη για μια ηλιόλουστη χώρα όπως η Ελλάδα. Γυρίζοντας το κλειδί, ο κινητήρας παίρνει ζωή και τότε ξεκινά η μία απομυθοποίηση μετά την άλλη: «ένα οικογενειακό ψηλό αυτοκίνητο επηρεάζεται έντονα από τους πλάγιους ανέμους». Λάθος! Οταν ο σχεδιασμός είναι σωστός, όπως συμβαίνει στο Roomster, το αυτοκίνητο δεν επηρεάζεται περισσότερο από τους ανέμους. Το συγκεκριμένο μοντέλο, μάλιστα, έχει και πολύ καλά ρυθμισμένη ανάρτηση και καλή ποιότητα κύλισης, οπότε στον αυτοκινητόδρομο με μεγάλες ταχύτητες εμπνέει στιβαρότητα και ασφάλεια. «Ενας κινητήρας 105 ίππων είναι λίγος για ένα αυτοκίνητο 1.237 κιλών». Λάθος! Γιατί όταν μιλάμε για τον εκπληκτικό 1.2 TSI του ομίλου VW, δεν έχουμε να κάνουμε με ένα απλό σύνολο 105 ονομαστικών ίππων. Ακόμη και φορτωμένο, το Roomster φυσάει (σε αυτό συμβάλει και η σχετικά κοντή κλιμάκωση του κιβωτίου ταχυτήτων).
«Ενα ψηλό οικογενειακό αυτοκίνητο δεν μπορεί να στρίβει καλά». Λάθος! Ιδίως οι Γερμανοί της VW, αλλά και άλλοι κατασκευαστές, έχουν αποδείξει ότι μπορούν να κάνουν οποιοδήποτε αυτοκίνητο, ανεξάρτητα αμαξώματος, να στρίβει ουδέτερα και με ασφάλεια. Αυτό συμβαίνει και στην περίπτωση του Roomster.
«Για να αποκτήσεις ένα πρακτικό αυτοκίνητο με μεγάλους χώρους πρέπει να βάλεις βαθιά το χέρι στην τσέπη». Λάθος! Το Roomster προσφέρει τεράστιες δόσεις πρακτικότητας με τιμή που ξεκινά από 15.290 ευρώ. Αν μη τι άλλο, το συγκεκριμένο μοντέλο καταρρίπτει πολλούς μύθους της σύγχρονης αυτοκίνησης…
Η πρόσφατη ανασχεδίαση βελτίωσε την εικόνα του Roomster. Το σχήμα του, όμως, αποτελεί τροχοπέδη για την ανάπτυξή του στην ελληνική αγορά
Το ανανεωμένο Skoda Roomster είναι τόσο πρακτικό που μπορεί να αποτελέσει αφορμή για μια βόλτα αναψυχής ή ένα ταξίδι
Ο οδηγός και ο συνοδηγός απολαμβάνουν τη βελτιωμένη εργονομία, μετά το πρόσφατο facelift και, φυσικά, την εξαιρετική ποιότητα κατασκευής
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.197 cc
Ισχύς: 105 PS/5.000 rpm
Ροπή: 17,8 kgm/1.550 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 5 σχ.
Τελική ταχύτητα: 184 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 10,9 sec
Μικτή κατανάλωση (/100 km): 5,7 lt
Εκπομπές CO2: 134 g/km
Βάρος: 1.237 kg
Διαστάσεις ΜxΠxΥ: 4.214x1.684x1.607 mm
Χώρος αποσκευών: 509 lt
Τιμή: 15.290 ευρώ
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr