Στην Μοντσα με την Alfa Giulietta
05.11.2010
16:00
Ταξιδεύουμε για το ιταλικό GP από Αθήνα - Μιλάνο με δύο Alfa Romeo, την Giulietta 1,4 lt, 170 PS και την 159 1,8 lt, 200 PS
Προσωπικά πιστεύουμε ότι πρόκειται για τα καλύτερα αυτοκίνητα της μιλανέζικης φίρμας την τελευταία 10ετία, δυο πραγματικές Alfa Romeo.
Ειδικά με την Giulietta υπήρξε έρωτας απ’ την πρώτη ματιά. Ξεκινώντας από Αθήνα ξεκαθαρίσαμε στα υπόλοιπα μέλη της αποστολής του ALPHA: «Οποιος θέλει να οδηγήσει την 159, η Giulietta είναι ρεζερβέ».
Στο πιο επικίνδυνο κομμάτι της διαδρομής, από Κόρινθο έως Πάτρα, η Giulietta έχει τα περιθώρια ενεργητικής ασφάλειας που ζητά ο οδηγός ώστε να κινηθεί χωρίς άγχος.
Η άνεση της ανάρτησης, η ποιότητα κύλισης και η περίσσεια ροπής του υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα σε συνδυασμό με το σαφές τιμόνι και το γρήγορο κιβώτιο σε προδιαθέτουν για το κάτι παραπάνω. Αυτό το βρίσκεις αν επιλέξεις το πρόγραμμα χαρτογράφησης Dynamic μέσω του μοχλού στην κονσόλα. Οσο κι αν αυτό φανεί περίεργο στους ιδιοκτήτες της αντίστοιχης Mito, αυτό δεν είναι απαραίτητο. Ο κινητήρας της Giulietta διαθέτει αναβαθμισμένη χαρτογράφηση και οι όποιοι δισταγμοί, κομπάσματα, πνιξίματα απλώς δεν υπάρχουν ακόμη και στο Normal με 95άρα βενζίνη.
Επί ελληνικού εδάφους λογικά η Giulietta αποτελεί αντικείμενο θαυμασμού, όντας ολοκαίνουρια. Το ίδιο όμως να ισχύει και στη γενέτειρά της, το Μιλάνο. Στα 450 km αυτοκινητόδρομου που διασχίσαμε από Ανκόνα μέχρι Μόντσα, αρωγοί στο ξεκούραστο ταξίδι η ηχομόνωση της καμπίνας, τα σωστά ανατομικά καθίσματα, το cruise control και η ελαστικότητα του κινητήρα. Με την κατανάλωση να μένει εύκολα κάτω από τα 8 lt/100km (!) περάσαμε την Πάρμα προτού ανεφοδιαστούμε πρώτη φορά.
Ειδικά με την Giulietta υπήρξε έρωτας απ’ την πρώτη ματιά. Ξεκινώντας από Αθήνα ξεκαθαρίσαμε στα υπόλοιπα μέλη της αποστολής του ALPHA: «Οποιος θέλει να οδηγήσει την 159, η Giulietta είναι ρεζερβέ».
Στο πιο επικίνδυνο κομμάτι της διαδρομής, από Κόρινθο έως Πάτρα, η Giulietta έχει τα περιθώρια ενεργητικής ασφάλειας που ζητά ο οδηγός ώστε να κινηθεί χωρίς άγχος.
Η άνεση της ανάρτησης, η ποιότητα κύλισης και η περίσσεια ροπής του υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα σε συνδυασμό με το σαφές τιμόνι και το γρήγορο κιβώτιο σε προδιαθέτουν για το κάτι παραπάνω. Αυτό το βρίσκεις αν επιλέξεις το πρόγραμμα χαρτογράφησης Dynamic μέσω του μοχλού στην κονσόλα. Οσο κι αν αυτό φανεί περίεργο στους ιδιοκτήτες της αντίστοιχης Mito, αυτό δεν είναι απαραίτητο. Ο κινητήρας της Giulietta διαθέτει αναβαθμισμένη χαρτογράφηση και οι όποιοι δισταγμοί, κομπάσματα, πνιξίματα απλώς δεν υπάρχουν ακόμη και στο Normal με 95άρα βενζίνη.
Επί ελληνικού εδάφους λογικά η Giulietta αποτελεί αντικείμενο θαυμασμού, όντας ολοκαίνουρια. Το ίδιο όμως να ισχύει και στη γενέτειρά της, το Μιλάνο. Στα 450 km αυτοκινητόδρομου που διασχίσαμε από Ανκόνα μέχρι Μόντσα, αρωγοί στο ξεκούραστο ταξίδι η ηχομόνωση της καμπίνας, τα σωστά ανατομικά καθίσματα, το cruise control και η ελαστικότητα του κινητήρα. Με την κατανάλωση να μένει εύκολα κάτω από τα 8 lt/100km (!) περάσαμε την Πάρμα προτού ανεφοδιαστούμε πρώτη φορά.
Στο απόλυτο μποτιλιάρισμα από και προς το πάρκο της Μόντσα, που βρίσκεται στα περίχωρα του Μιλάνου, ο οδηγός εκτιμά τη διακριτική λειτουργία του συστήματος «Start &Stop» που εξοικονομεί καύσιμο.
Με όνομα βαρύ και ιστορία!
Στον περιβάλλοντα χώρο της πίστας η όμορφη Ιταλίδα μάς χάρισε δυο αξέχαστες στιγμές. Η πρώτη όταν πήγαμε να τη φωτογραφίσουμε στο παλιό ιστορικό οβάλ κομμάτι της πίστας, εκεί που η μιλανέζικη φίρμα έχει ζήσει ένδοξες στιγμές. Ενιωθες ότι η Giulietta ανήκε εκεί από πάντοτε, η ησυχία που επικρατούσε γεννούσε ήχους του παρελθόντος σαν να ακούγονταν οι κινητήρες των 8C. Στην πραγματικότητα μας επανέφεραν τα ηλεκτρονικά που άναψαν όλα σαν χριστουγεννιάτικο δέντρο όταν επιχειρήσαμε πέρασμα από το οβάλ. Το λογισμικό διάβασε επικίνδυνη κλίση (!) και του πήρε ώρα να συνέλθει…
Φεύγοντας αργά το Σάββατο από τα πάντοκ βρεθήκαμε ανάμεσα σε άλλες δυο όμοιες λευκές Giulietta. Κοιτώντας καλύτερα διακρίναμε τον αγωνιστικό και τον τεχνικό διευθυντή της Ferrari, Στέφανο Ντομενικάλι και Αλτο Κόστα: «Ολοι ίδιοι γίναμε…» μειδίασα, σφίγγοντας με αγαλλίαση το τιμόνι.
Στον δρόμο της επιστροφής κάναμε μια παράκαμψη στο Μαρανέλο για μια καλημέρα στον φίλο και συμπατριώτη μας Νικόλα Τομπάζη, που έχει την ευθύνη σχεδίασης των μονοθεσίων της Ferrari. Η μια κουβέντα έφερε την άλλη, ο χρόνος πέρασε και το καράβι έφευγε από Ανκόνα στις 16.00. Κανένα πρόβλημα, οι Alfa Romeo ταξιδεύουν με χαρακτηριστική άνεση και λίγο πάνω από τα όρια του ιταλικού tutor system (σ.σ.: υπολογίζει τη μ.ω.τ. σε μεγάλες αποστάσεις και αποστέλλει αυτόματα τις κλήσεις). Η αποστολή μας στο ιταλικό GP πήγε καλά, δεν υπήρξαν λόγοι να μας χαλάσουν το κέφι. Αντίθετα υπήρχε ένας που μας το έφτιαχνε, η Giulietta.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.368 cc
Ισχύς: 170 PS/5.500 rpm
Ροπή: 25.4 kgm/2.500 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Mηχανικό 6 σχ.
Τελική ταχύτητα: 218 km/h
Επιτάχυνση 0-100km: 7,8 sec
Μικτή κατανάλωση (/100 km): 7,6 lt (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 134 gr/km
Βάρος: 1365 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4351/1.798/1.465mm
Χώρος αποσκευών:
Τιμή: 22.650€ (βασική έκδοση)
Με όνομα βαρύ και ιστορία!
Στον περιβάλλοντα χώρο της πίστας η όμορφη Ιταλίδα μάς χάρισε δυο αξέχαστες στιγμές. Η πρώτη όταν πήγαμε να τη φωτογραφίσουμε στο παλιό ιστορικό οβάλ κομμάτι της πίστας, εκεί που η μιλανέζικη φίρμα έχει ζήσει ένδοξες στιγμές. Ενιωθες ότι η Giulietta ανήκε εκεί από πάντοτε, η ησυχία που επικρατούσε γεννούσε ήχους του παρελθόντος σαν να ακούγονταν οι κινητήρες των 8C. Στην πραγματικότητα μας επανέφεραν τα ηλεκτρονικά που άναψαν όλα σαν χριστουγεννιάτικο δέντρο όταν επιχειρήσαμε πέρασμα από το οβάλ. Το λογισμικό διάβασε επικίνδυνη κλίση (!) και του πήρε ώρα να συνέλθει…
Φεύγοντας αργά το Σάββατο από τα πάντοκ βρεθήκαμε ανάμεσα σε άλλες δυο όμοιες λευκές Giulietta. Κοιτώντας καλύτερα διακρίναμε τον αγωνιστικό και τον τεχνικό διευθυντή της Ferrari, Στέφανο Ντομενικάλι και Αλτο Κόστα: «Ολοι ίδιοι γίναμε…» μειδίασα, σφίγγοντας με αγαλλίαση το τιμόνι.
Στον δρόμο της επιστροφής κάναμε μια παράκαμψη στο Μαρανέλο για μια καλημέρα στον φίλο και συμπατριώτη μας Νικόλα Τομπάζη, που έχει την ευθύνη σχεδίασης των μονοθεσίων της Ferrari. Η μια κουβέντα έφερε την άλλη, ο χρόνος πέρασε και το καράβι έφευγε από Ανκόνα στις 16.00. Κανένα πρόβλημα, οι Alfa Romeo ταξιδεύουν με χαρακτηριστική άνεση και λίγο πάνω από τα όρια του ιταλικού tutor system (σ.σ.: υπολογίζει τη μ.ω.τ. σε μεγάλες αποστάσεις και αποστέλλει αυτόματα τις κλήσεις). Η αποστολή μας στο ιταλικό GP πήγε καλά, δεν υπήρξαν λόγοι να μας χαλάσουν το κέφι. Αντίθετα υπήρχε ένας που μας το έφτιαχνε, η Giulietta.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.368 cc
Ισχύς: 170 PS/5.500 rpm
Ροπή: 25.4 kgm/2.500 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Mηχανικό 6 σχ.
Τελική ταχύτητα: 218 km/h
Επιτάχυνση 0-100km: 7,8 sec
Μικτή κατανάλωση (/100 km): 7,6 lt (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 134 gr/km
Βάρος: 1365 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4351/1.798/1.465mm
Χώρος αποσκευών:
Τιμή: 22.650€ (βασική έκδοση)
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr