Δοκιμάζουμε το νέο Suzuki Swift

Εχουμε συνηθίσει να βλέπουμε σαρωτικές αλλαγές στην παρουσίαση ενός νέου μοντέλου. Οι περισσότεροι κατασκευαστές επιλέγουν αρκετά διαφορετική σχεδίαση και εισάγουν στα καινούρια μοντέλα τους αρκετά νέα χαρακτηριστικά...

Εχουμε συνηθίσει να βλέπουμε σαρωτικές αλλαγές στην παρουσίαση ενός νέου μοντέλου. Οι περισσότεροι κατασκευαστές επιλέγουν αρκετά διαφορετική σχεδίαση και εισάγουν στα καινούρια μοντέλα τους αρκετά νέα χαρακτηριστικά που δεν υπήρχαν προηγουμένως. Οχι όμως και οι Ιάπωνες της Suzuki… Το νέο Swift μπορεί να μοιάζει σχεδόν ίδιο με τον πρόγονό του, όμως είναι διαφορετικό. Επίσης, όταν το οδηγείς έχεις έντονη την αίσθηση ότι έχεις ξαναζήσει αυτή την εμπειρία, η οποία όμως είναι βελτιωμένη.

Σχεδιαστικά, οι αλλαγές είναι τόσο διακριτικές που θα πρέπει να βάλεις το νέο Swift δίπλα στο παλιό για να βρεις τις διαφορές. Κι ακόμη κι αν το κάνεις αυτό, πιθανότατα η παρατηρητικότητά σου θα περιοριστεί στα μεγαλύτερα φωτιστικά σώματα. Εκτός κι αν έχεις μαζί σου μεζούρα, οπότε θα βρεις μία από τις σημαντικές αλλαγές της νέας γενιάς, τις μεγαλύτερες διαστάσεις (το συνολικό μήκος έχει αυξηθεί κατά 90 mm και το μεταξόνιο κατά 50 mm).
Στο εσωτερικό ο αέρας της ανανέωσης φύσηξε πολύ πιο δυνατός. Σχεδιαστικά, τουλάχιστον, γιατί τα πλαστικά εξακολουθούν να είναι σκληρά όπως και πριν (άλλος ένας τομέας στον οποίο η Suzuki αντιστέκεται στην τάση της εποχής για μαλακά πλαστικά που προσφέρουν καλύτερη αντιληπτή ποιότητα).

Οι αυξημένες διαστάσεις είχαν θετική επιρροή στους χώρους για τους επιβάτες, όμως όχι τόσο ώστε να θεωρηθεί το Swift ένα από τα πιο ευρύχωρα μοντέλα στην κατηγορία του. Το ίδιο ισχύει και για τον χώρο αποσκευών, ο όγκος του οποίου δεν ξεπερνά τα 211 lt. Οι χώροι για μικροαντικείμενα και η εργονομία, πάντως, δεν αφήνουν περιθώρια για παράπονα…

Το εντελώς νέο πλαίσιο του καινούριου Swift και η αναβαθμισμένη ανάρτηση, σε συνδυασμό με τα μεγαλύτερα μετατρόχια και τους τροχούς 15 ιντσών, προσφέρουν βελτιωμένη οδική συμπεριφορά και καλύτερη άνεση. Ετσι, είτε οδηγείς με χαλαρούς ρυθμούς στην πόλη είτε απολαμβάνεις μια απαιτητική διαδρομή, το νέο ιαπωνικό μοντέλο σού προσφέρει περισσότερη απόλαυση από τον πρόγονό του.
Και τα καλά δεν σταματούν εκεί… Ο νέος κινητήρας 1,2 lt με σύστημα διπλού VVT, ο οποίος αντικαθιστά το σύνολο των 1,3 lt, έχει αυξημένη απόδοση (94 PS στις 6.000 rpm) και μεγαλύτερη ροπή (12,0 kgm στις 4.800 rpm). Στην πράξη είναι εντυπωσιακά καλός σε όλο το φάσμα των στροφών και συνεργάζεται αρμονικά με το σωστά κλιμακωμένο πεντάρι κιβώτιο ταχυτήτων. Δεν θα ήταν υπερβολή να πούμε ότι πρόκειται για το καλύτερο ατμοσφαιρικό σύνολο στα 1,2 lt! Ο ισχυρισμός αυτός ενισχύεται από την πολύ χαμηλή μικτή κατανάλωση καυσίμου (5,0 lt/100 km) και τις εξαιρετικά περιορισμένες εκπομπές ρύπων (116 g/km).

Εν ολίγοις, το νέο Suzuki Swift είναι καλύτερο από το προηγούμενο, χωρίς να φέρνει στο προσκήνιο ριζοσπαστικές αλλαγές και σημαντικές καινοτομίες. Η βασική τιμή που ανακοινώνει η ελληνική αντιπροσωπία είναι 11.990 ευρώ, όμως αυτή είναι εντελώς άκυρη, καθώς αφορά μια έκδοση η οποία δεν έχει σύστημα κλιματισμού… Συνεπώς, θα πρέπει να θεωρούμε βασική τιμή τα 12.800 ευρώ της αμέσως επόμενης έκδοσης, η οποία διαθέτει, μεταξύ άλλων, επτά αερόσακους και ESP.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας:
1.242 cc
Ισχύς: 94 PS/6.000 rpm
Ροπή:   12,0 kgm/4.800 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 5 σχ.
Τελική ταχύτητα: 165 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 12,3 sec
Μικτή κατανάλωση (/100 km): 5,0 lt
Εκπομπές CO2: 116 g/km
Βάρος: 945 kg
Διαστάσεις ΜxΠxΥ: 3.850x1.695x1.510mm
Χώρος αποσκευών: 211 lt
Τιμή: 11.990 ευρώ


Ο νέος κινητήρας των 1,2 lt είναι μάλλον ο καλύτερος ατμοσφαιρικός στα κυβικά του!


Πολύ διαφορετικό το εσωτερικό του νέου Swift, το οποίο διαθέτει και μεγαλύτερους χώρους για τους επιβάτες


Οι Ιάπωνες επέλεξαν να κρατήσουν πάρα πολλά σχεδιαστικά στοιχεία από την προηγούμενη γενιά


Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr