Δοκιμάζουμε: NISSAN MICRA 1.0 I-GT 100

Eνα ολοκαίνουριο μοτέρ μπορεί να φέρει άραγε την άνοιξη; Στην περίπτωση του Micra, κατηγορηματικά ναι. Η πολύ καλή βάση υπήρχε προσμένοντας υπομονετικά εδώ και μήνες την κατάλληλη τονωτική ένεση




Η νέα γενιά Micra θα θυμάστε καλά ότι είχε γυρίσει οριστικά σελίδα στην πολύχρονη ιστορία του μοντέλου. Ουσιαστικά έκανε στροφή προς τον (ευρωπαϊκό) εξορθολογισμό με την κατάθεση μιας ώριμης, ολοκληρωμένης πρότασης, η οποία κλείδωσε οριστικά στο χρονοντούλαπο την επιτυχημένη σε ταξινομήσεις μεν, αρκετά basic δε προηγούμενη γενιά, που πρωταρχικό σκοπό είχε να τροφοδοτεί ανελλιπώς τον τεράστιο μύλο του fleet. Συγκυριακά, όμως, το νέο εμφανίσιμο Micra βρήκε στο διάβα του δύσκολο ανταγωνισμό, γεγονός που έφερε ταχύτερα στο φως τις αδυναμίες, όπως ήταν τον κατώτερο των προσδοκιών τούρμπο βενζινοκινητήρα των 0,9 lt.

ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ ΤΣΙΡΟΓΙΑΝΝΗ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ

Σήμερα, ο νέος υπερτροφοδοτούμενος IG-T 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας του λίτρου αποδίδει 100 PS και σύμμαχο το μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων. Η τοποθέτησή του στο Micra σηματοδοτεί το ντεμπούτο του σε αυτοκίνητο της συμμαχίας (Renault - Mitsubishi - Nissan), περιλαμβάνοντας παγκόσμιες πρωτιές σε τεχνολογίες. Σε πλήρη συμμόρφωση με τους κανονισμούς Euro6d-Temp, ο νέος κινητήρας έχει μεγαλύτερη ισχύ (+10 PS) και ροπή (+2,4Kgm) σε ολόκληρη την κλίμακα στροφών, χαμηλότερες εκπομπές CO2 (-13 έως -15 gr/km), αλλά και μειωμένη οικονομία καυσίμου (-0,6 έως -0,7 lt/100 km, ανάλογα με την έκδοση) από τον απερχόμενο 0.9.Πώς είναι, όμως, στην πράξη το νέο μοτέρ; Εύρωστο, «χαμηλόφωνο», ελαστικό αλλά κυρίως οικονομικό σε κάθε περίπτωση. Είδαμε 7,5 lt/100 km στην εβδομαδιαία δοκιμή μας. Η μεγαλύτερη διαφορά με το παρελθόν έγκειται σίγουρα στον πολιτισμένο χαρακτήρα ο οποίος δεν αφήνει πλέον έντονο το 3κύλινδρο αποτύπωμα να φτάσει στην προσεγμένη καμπίνα (μακράν το αδιαμφισβήτητο ατού της νέας γενιάς Micra, τώρα και με αναβάθμιση στο σύστημα πολυμέσων), ενώ ακόμη και σε υψηλούς ρυθμούς περιστροφής δεν του λείπει η προθυμία παρά το κιβώτιο με την αραιή διάταξη στην κλιμάκωση των πέντε σχέσεων.



Στον δρόμο, εκτός από τη σαφώς καλύτερη απόκριση του νέου 1.000άρη, η ακαμψία του πλαισίου είναι εκείνη που αποκομίζεις με το «καλημέρα». Γεγονός που επιτρέπει σωστό σετάρισμα σε ανάρτηση και σύστημα διεύθυνσης, ακόμη και για οδηγούς με περισσότερες απαιτήσεις. Το ώριμο πάτημα, οι ουδέτερες αντιδράσεις και η προβλεψιμότητα συμπληρώνουν το οδικό παζλ του Micra, εννοείται μαζί με λιγότερο θόρυβο και συνολικά καλύτερο τράβηγμα από χαμηλό εύρος περιστροφής. Η στιβαρότητα σε φάση πίεσης είναι δεδομένη, ενώ οι αντιστρεπτικές ράβδοι είναι παραδοσιακά μεγάλης διαμέτρου ώστε οι κλίσεις να είναι περιορισμένες προς όφελος της ευελιξίας στις αλλαγές κατεύθυνσης. Σημειώστε ότι η κύλιση είναι σχετικά σφιχτή, κάτι που δικαιολογεί την αίσθηση ότι το Micra εμφανίζεται ένα κλικ λιγότερο ραφιναρισμένο συγκριτικά με την πλειονότητα του ανταγωνισμού.


Δεν χωρά αμφιβολία πως το σουπερμίνι της Nissan δέχθηκε ως μάννα εξ ουρανού τη διορθωτική κίνηση στον κινητήρα. Με αυτόν τον τρόπο αποκτά πια οπτική επαφή με τα υψηλά κλιμάκια της κατηγορίας την οποία είχε απολέσει. Αναμένουμε την ετυμηγορία του αγοραστικού κοινού προκειμένου να το επιβεβαιώσουμε.

KEY TECH
Ο νέος κινητήρας διαθέτει επίστρωση Plasma (ατσαλιού) αντί χιτωνίων στους τρεις κυλίνδρους. Αυτή είναι μια αποκλειστική πατέντα σε βενζινοκινητήρα του λίτρου. Η συγκεκριμένη τεχνολογία εξελίχθηκε και εφαρμόστηκε στο GT-R, ενώ διατέθηκε πρόσφατα και στον βενζινοκινητήρα 1.3 του Qashqai. Με τη μείωση της τριβής στον κύλινδρο, η επίστρωση βελτιώνει τη διαχείριση της θερμότητας αλλά και την καύση, μειώνοντας παράλληλα το βάρος, βελτιώνοντας την οικονομία καυσίμου και τις εκπομπές CO2. Επίσης, η κυλινδροκεφαλή (με δυο ξεχωριστά κανάλια ψύξης) διαθέτει ενσωματωμένη πολλαπλή εξαγωγής, σφυρήλατο στρόφαλο, ηλεκτρονικούς ενεργοποιητές τούρμπο, ιμάντα χωρίς τεντωτήρα και πλαστικό κάλυμμα. Ο πιο συμπαγής σχεδιασμός μειώνει τον αριθμό των αγωγών, προσφέροντας καλύτερη και ταχύτερη θέρμανση του καταλύτη, με αποτέλεσμα καθαρότερες εκπομπές ρύπων.

Η γκάμα
Η γκάμα περιλαμβάνει τον ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης 1.0 71 PS από 12.690 ευρώ, τα 1.0 IG-T 100 PS και DIG-T 117 PS από €14.290 και €15.890 αντίστοιχα, ενώ η 1.0 IG-T 100 PS με νέο XTRONIC αυτόματο κιβώτιο ξεκινά από €15.350. Τέσσερις είναι οι διαθέσιμες εκδόσεις εξοπλισμού με τη βασική Energy να περιλαμβάνει: ESP, TPMS, Brake Assist, Hill Start Assist, 6 αερόσακους, σύστημα ενεργής πέδησης (FEB), σύστημα ενεργού ελέγχου κίνησης (Active Ride Control), σύστημα ενεργού ελέγχου πρόσφυσης (Active Trace Control), ηλεκτρικά παράθυρα και καθρέπτες, αυτόματα φώτα, κλιματισμό, φώτα ημέρας LED, ηλεκτρικούς καθρέπτες, τροχούς 15’’, χειριστήρια στο τιμόνι, ράδιο-MP3-USB-Bluetooth, αεροτομή κ.ά.



ΝΑΙ
ΣΤΟ ΤΡΑΒΗΓΜΑ ΤΟΥ ΚΙΝΗΤΗΡΑ
ΣΤΙΣ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΚΑΥΣΙΜΟΥ
ΣΤΟΝ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ

ΟΧΙ
ΣΤΗ ΣΦΙΧΤΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΣΤΗΝ ΑΡΑΙΗ ΚΛΙΜΑΚΩΣΗ ΤΟΥ ΚΙΒΩΤΙΟΥ

CAR: ΘΥΜΙΖΕΙ RESTART ΛΑΝΣΑΡΙΣΜΑΤΟΣ. Η ΥΠΑΡΞΗ ΤΟΥ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΥ ΝΕΟΥ ΥΠΕΡΤΡΟΦΟΔΟΤΟΥΜΕΝΟΥ ΒΕΝΖΙΝΟΚΙΝΗΤΗΡΑ ΑΝΑΜΕΝΕΤΑΙ ΝΑ ΑΝΑΠΤΕΡΩΣΕΙ ΑΜΕΣΑ ΤΟ ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΤΟΥ ΑΔΙΚΗΜΕΝΟΥ ΜΕΧΡΙ ΤΩΡΑ NISSAN MICRA

TECH
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 999 cc, i3, TURBO, 100 PS @ 5.000 rpm, 16,4 kgm @ 2.750 rpm
ΚΙΒΩΤΙΟ: ΧΕΙΡΟΚΙΝΗΤΟ 5 ΣΧΕΣΕΩΝ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (E) / ΗΜΙΑΚΑΜΠΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ (Π)
0-100 KM/H: 10,9”
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 184 km/h
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ TEST: 7,5 lt/100 km
CO2: 126-133 g/km (WLTP), 103-105 g/km (NEDC-BT)
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 3.999/1.743/1.455 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.525 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 300 lt
ΒΑΡΟΣ: 1.060-1.105 kg
ΤΙΜΗ: ΑΠΟ €14.290 (έκδοση Energy)

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr