Δοκιμάζουμε: CITROËN C5 AIRCROSS 1.5 BLUEHDI 130 EAT8

Εξελίσσοντας όσα πρεσβεύει παραδοσιακά η Citroën, βάλθηκε να μας κάνει οπαδούς τώρα στα γεράματα, κυρίως με τον αγχολυτικό τρόπο ζωής, το απρόσκοπτο ευ ζην και την εστίαση στην καθολική άνεση...

Η κουβέντα μεταξύ συναδέλφων έχει ανάψει για τα καλά με αφορμή το νέο C5 AirCross, ναι αυτό το ευμεγέθες υβρίδιο SUV που επιχειρεί να αλλάξει τις ισορροπίες στον ευμετάβλητο χάρτη των μεσαίων οχημάτων ελεύθερου χρόνου. Ε λοιπόν, ακόμη και αυτοί που είθισται να αντιτίθενται στη φιλοσοφία κατασκευής των μοντέλων της γαλλικής φίρμας, κυρίως λόγω αυτής της υπέρ το δέον ενδοτικής σε ρύθμιση ανάρτησης, εδώ συντάχτηκαν σύσσωμοι πίσω από τη διαπίστωση για το πόσο προσηλωμένο είναι στις προτεραιότητές του το νέο SUV της φίρμας.

ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ ΤΣΙΡΟΓΙΑΝΝΗ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ

Είναι αυτό ακριβώς το total comfort που ευαγγελίζονται οι Γάλλοι διαχρονικά, επισκιάζοντας μάλιστα τα πάντα. Τόσο ώστε να κάνουμε εύκολα κουβέντα για το καλύτερο Citroën εδώ και δεκαετίες, αφοσιωμένο στην άνεση και εξυπηρέτηση του χρήστη. Το κακό γι’ αυτούς είναι πως το C5 AirCross δεν απέχει πολύ από το να απειλήσει το δηλωμένο upper class DS 7, με την ομοιογένεια, τη στιβαρότητα και την πολυτέλεια, έχοντας ως επιπρόσθετο εφόδιο τη σαφώς πιο προσιτή τιμή κτήσης, η οποία σε κάποιες εκδόσεις ξεπερνά τα 6.000 ευρώ.

Οι ιθύνοντες της Citroën έθεσαν ως στόχο τη δημιουργία ενός SUV που θα είναι συνεπές με την ιστορία και τις ιδιότητες που χαρακτηρίζουν κάθε μοντέλο τους, ενώ ταυτόχρονα θα καλύπτει με τον καλύτερο τρόπο τις ανάγκες των πελατών, υπερέχοντας σε συγκεκριμένους τομείς με μεγάλη σημασία για την κατηγορία. Παράλληλα, έγινε μια μεγάλη προσπάθεια το C5 AirCross να προσφέρει μεγάλες δυνατότητες εξατομίκευσης αλλά και κορυφαίες υπηρεσίες στον χωροταξικό τομέα και των δυνατοτήτων διαρρύθμισής του. Σαφώς το μεγάλο μεταξόνιο διευκολύνει τη μεγιστοποίηση των χώρων για τους επιβάτες, ωστόσο η επιλογή να τοποθετηθούν πίσω τρία ανεξάρτητα καθίσματα, ρυθμιζόμενα μάλιστα κατά μήκος, αποδείχτηκε σοφή.

Τα τρία ξεχωριστά, ισομεγέθη καθίσματα, με ρυθμιζόμενη κλίση πλάτης σε πέντε θέσεις και συρόμενη βάση κατά 15 cm δημιουργούν το κατάλληλο ευάερο καθιστικό προκειμένου να περάσεις άνετα την ώρα σου μέχρι να ολοκληρωθεί το πολύωρο ταξίδι. Πιο πίσω, ο χώρος αποσκευών δύναται να φτάσει από τα 580 lt σε 5θέσια διαμόρφωση έως τα 1.630 lt σε διθέσια, κατάλληλος ακόμη και για μετακόμιση. Κατά τα άλλα, η ποιότητα συναρμογής των πλαστικών μερών απαντά ακόμη και στους σκληρούς επικριτές της Citroën παρότι και πάλι εξοικονομήθηκε κόστος με κάποια σκληρά πλαστικά να δίνουν το «παρών» σε αρκετά μέρη του ταμπλό. Από την άλλη, η εργονομία δεν κρύβει γρίφους, ενώ η εποπτική θέση οδήγησης θα αρέσει σίγουρα και στα δυο φύλα. Ακόμη και στη βίαιη μετάβαση από άσφαλτο σε χώμα, το C5 AirCross σε αποζημιώνει με τον τρόπο που αντιμετωπίζει εξωγενείς παράγοντες. Το γενναιόδωρο εύρος της ανάρτησης δείχνει ικανό να καταπιεί κυριολεκτικά τα πάντα. Χάρη στο ηχομονωτικό παρμπρίζ και την προσεγμένη μόνωση, ο θόρυβος από τον αέρα και τον δρόμο είναι περιορισμένος.



Το μόνο που ενίοτε γίνεται αντιληπτό είναι η χροιά του πετρελαιοκινητήρα, ο οποίος με τη ροπή και την οικονομία καυσίμου προσθέτει κι άλλους πόντους στο νέο Citroën. Σαφώς και δεν έχεις να κάνεις με την αμεσότητα και το οδηγοκεντρικό πρόσημο του αδελφού 3008 (μοιράζονται πάτωμα και μηχανικά μέρη). Το ελαφρύ τιμόνι κατευθύνει ένα λιγότερο πρόθυμο εμπρός μέρος, με τις κλίσεις αμαξώματος στις στροφές να είναι παρούσες έστω και αν δεν ξυπνήσουν τις οδηγικές σου ανασφάλειες. Το C5 AirCross είναι όμως τόσο αρχοντικό σε πάτημα με μεγάλους τροχούς που δεν τσιγκουνεύονται το προφίλ ελαστικών, τόσο άνετο και συγκροτημένο που του συγχωρείς μεμιάς την έλλειψη του αθλητικού ιδεώδους. Δεν το χρειάζεσαι άλλωστε σε ένα μεγάλο SUV με οικογενειακές προτεραιότητες. Σημειώστε επίσης ότι διαθέτει, μεταξύ άλλων, και 230 mm απόστασης από το έδαφος, τιμή η οποία δικαιολογημένα αφήνει σοβαρές πιθανότητες εύκολης προσπέλασης εμποδίων μακριά από τον πολιτισμό (ειδικά με τα ελαστικά Mud & Snow). Το C5 AirCross ενσαρκώνει εύστοχα το παρελθόν, το παρόν αλλά και το μέλλον της Citroën. Ολα σε ένα ολοκληρωμένο (φανταχτερό) πακέτο, γαρνιρισμένο με στοιχεία που παραδοσιακά αγαπήσαμε στη γαλλική εταιρεία. Αυτή η απουσία συμβιβασμών είναι που το ανεβάζει ψηλά στην εκτίμησή μας αλλά, όπως φαίνεται, και στην ιεραρχία των νέων μεσαίων SUV.



KEY TECH
Σαν στο σπίτι σου...

Το C5 AirCross ανταποκρίνεται στις αρχές της Citroën, οι οποίες είναι ταυτισμένες κατά κύριο λόγο με την κορυφαία άνεση στον δρόμο με δύο καινοτομίες κατοχυρωμένες με ευρεσιτεχνία από την ίδια την εταιρεία. Η πρώτη είναι τα νέα καθίσματα Advanced Comfort, στα οποία χρησιμοποιήθηκε νέα τεχνολογία κατασκευής μαζί με νέο αφρώδες υλικό υψηλής πυκνότητας που συνδυαστικά προσφέρουν καλή στήριξη του σώματος και υψηλά επίπεδα άνεσης. Η δεύτερη αφορά τη νέα ανάρτηση με μεταλλικά ελατήρια και αμορτισέρ, αυτά που η Citroën ονομάζει προοδευτικά υδραυλικά ενθέματα (Progressive Hydraulic Cushions), με στόχο τη βέλτιστη άνεση και την ισοπεδωτική κύλιση, ανεξαρτήτως ποιότητας οδοστρώματος. Το σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης, Grip Control, σου επιτρέπει να επιλέξεις μεταξύ πέντε λειτουργιών κίνησης (κανονική, άμμος, εκτός δρόμου, χιόνι και ESP Off), αναπληρώνοντας -σε κάποιον βαθμό- την απουσία τετρακίνησης.

Η πρώτη διαθέσιμη έκδοση Inspire στο 1.5 BlueHDi με το αυτόματο κιβώτιο διαθέτει αρκετά πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού το οποίο περιλαμβάνει στάνταρ: ESP με hill holder, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα ελέγχου προσοχής οδηγού, σύστημα προειδοποίησης επικείμενης σύγκρουσης, ενεργό σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, σύστημα αναγνώρισης σημάτων ορίων ταχύτητας, έξι αερόσακους, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, cruise control, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, ηχοσύστημα με έγχρωμη οθόνη αφής, Βluetooth, 2 θύρες USB και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κ.λπ., infotainment με οθόνη 8", δερμάτινο τιμόνι, ηλεκτρικό χειρόφρενο, φώτα ημέρας LED, ζάντες ελαφρού κράματος 17", ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3", Grip Control, αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων, προβολείς ομίχλης, ρύθμιση στήριξης μέσης, Airbumps και μπάρες οροφής. Ουφ, τι άλλο να ζητήσεις...

ΝΑΙ
ΣΤΗ ΓΑΛΛΙΚΗ ΑΝΕΣΗ
ΣΤΑ ΠΟΛΥΜΟΡΦΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΣΤΟΝ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟ
ΣΤΗΝ ΠΟΙΟΤΙΚΗ ΚΥΛΙΣΗ

ΟΧΙ
ΣΕ ΚΑΠΟΙΑ ΣΚΛΗΡΑ ΠΛΑΣΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΚΑΜΠΙΝΑ
ΣΤΙΣ ΤΙΜΕΣ ΤΩΝ ΚΟΡΥΦΑΙΩΝ ΕΚΔΟΣΕΩΝ

CAR: ΤΟ ΠΝΕΥΜΑ ΤΟΥ ANDRE CITROËN ΖΕΙ ΣΤΗ ΚΑΙ ΣΤΗ ΜΕΤΑ MILLENNIUM ΕΠΟΧΗ. ΜΕ ΤΙΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΕΣ ΑΞΙΕΣ ΕΝΟΣ ΑΥΘΕΝΤΙΚΟΥ CITROËN, ΣΧΕΔΙΑΣΤΙΚΗ ΤΟΛΜΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΣΕΒΑΣΤΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑ, ΤΟ C5 AIRCROSS ΑΝΑΚΗΡΥΣΣΕΤΑΙ ΔΙΚΑΙΩΣ ΩΣ ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ CITROËN ΤΗΣ ΔΕΚΑΕΤΙΑΣ

TECH
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.499 cc, i4, TURBODIESEL, COMMON RAIL, 131 PS @ 3.750 rpm, 30,6 kgm @ 1.750 rpm
ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ 8 ΣΧΕΣΕΩΝ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (E) / ΗΜΙΑΚΑΜΠΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ (Π)
0-100 KM/H: 10,6”
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 189 km/h
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ TEST: 8,4 lt/100 km
CO2: 107 g/km
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.500/1.969/1.654 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.730 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 580 lt
ΒΑΡΟΣ: 1.430 kg
ΤΙΜΗ: ΑΠΟ €29.850 (έκδοση Inspire)

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr