Δοκιμάζουμε το Seat Leon με τον 1.2TSi κινητήρα
Δοκιμάζουμε το Seat Leon με τον 1.2TSi κινητήρα
Πριν από λίγα χρόνια ένας οικογενειάρχης που ζητούσε χώρους και ενεργητική ασφάλεια έπρεπε να ανέβει στα 1.6 lt ή ακόμη και στα 1.8 lt. Μια ματιά στα τεχνικά χαρακτηριστικά αυτοκινήτων όπως το Seat Cordoba, η Alfa Romeo 147 ή η Toyota Corolla θα σας θυμίσει μια εποχή που χρονικά δεν απέχει πολύ, τεχνολογικά όμως είναι ξεπερασμένη.
Πριν από λίγα χρόνια ένας οικογενειάρχης που ζητούσε χώρους και ενεργητική ασφάλεια έπρεπε να ανέβει στα 1.6 lt ή ακόμη και στα 1.8 lt. Μια ματιά στα τεχνικά χαρακτηριστικά αυτοκινήτων όπως το Seat Cordoba, η Alfa Romeo 147 ή η Toyota Corolla θα σας θυμίσει μια εποχή που χρονικά δεν απέχει πολύ, τεχνολογικά όμως είναι ξεπερασμένη.
Σήμερα ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας 1.2 lt του γκρουπ VAG προσφέρει στο Leon επιδόσεις ατμοσφαιρικού 1.8 lt. Η μεγάλη διαφορά δεν είναι στην ιπποδύναμη, αλλά στη ροπή. Για όσους δεν αντιλαμβάνονται πλήρως τι σημαίνει «ροπή» και φυσικά δεν τους καλύπτει ο ορισμός «γινόμενο δύναμης επί απόσταση» εξηγούμε απλά: πρόκειται για το πόσο πρόθυμα και άμεσα ανταποκρίνεται ο κινητήρας όταν πατάτε το γκάζι. Σε πολλές συζητήσεις γίνεται ιδιαίτερη μνεία για το τράβηγμα των πετρελαιοκινητήρων στις χαμηλές στροφές. Ε, λοιπόν, αυτός ο turbo βενζινοκινητήρας των 1.2 lt τραβά ακόμη καλύτερα χαμηλά.
Αυτό, σε συνδυασμό με το άριστα κλιμακωμένο εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο, συνθέτει ένα άπαιχτο σύνολο που κάνει τον οδηγό να χαμογελά είτε ελίσσεται στο κέντρο της πόλης είτε σε επαρχιακό δρόμο.
Αυτό οφείλεται και στο εξαιρετικά άκαμπτο πλαίσιο του Leon, που επέτρεψε στους μηχανικούς της Seat να υιοθετήσουν ένα set-up ανάρτησης με άψογο κράτημα χωρίς συμβιβασμούς σε άνεση. Ταυτόχρονα οι χώροι επιτρέπουν την απρόσκοπτη μεταφορά μιας τετραμελούς οικογένειας με όλες τις αποσκευές.
Απίστευτα οικονομικό!
Στα χέρια μας το βενζινοκίνητο Leon 1.2 TSΙ αποδείχτηκε πιο οικονομικό από το πετρελαιοκίνητο Leon 1.6 TDI Ecomotive.
Χωρίς ιδιαίτερη προσοχή στο γκάζι, καθότι το σύνολο κιβώτιο - κινητήρας - πλαίσιο - ανάρτηση σε προκαλεί να οδηγήσεις, η κατανάλωση έμεινε εντός πόλης στα 7 lt / 100 km! Εχοντας πλήρη επίγνωση του τι λέμε, άνετα έπεφτε και άλλο με πιο προσεκτική οδήγηση, αρκεί να μπεις στον κόπο να κατανοήσεις τον τρόπο λειτουργίας και να συνεργαστείς με το Ecomotive, που σε προτρέπει να αλλάζεις ταχύτητα διατηρώντας τον κινητήρα στους πιο οικονομικούς ρυθμούς περιστροφής. Ταυτόχρονα το διακριτικό σύστημα Start/Stop απενεργοποιεί τον κινητήρα όταν δεν κινείστε.
Με τα δεδομένα της αγοράς αλλά και τη δύσκολη οικονομική συγκυρία, το κόστος κτήσης και χρήσης του Leon 1.2 TSI το καθιστά μοναδική ευκαιρία.
Ο υποψήφιος αγοραστής θα συνυπολογίσει τα χαμηλά τέλη κυκλοφορίας (124 ευρώ), τη χαμηλή κατανάλωση (100 ευρώ τα 1.000 km) αλλά και τα χαμηλά ασφάλιστρα. Κάποιοι θα σταθούν στη φθηνότερη Skoda Fabia με τον ίδιο κινητήρα, άλλοι ίσως επισημάνουν ότι η συγκεκριμένη έκδοση του Leon δεν συνδυάζεται με DSG. Ομοφωνία δύσκολα θα υπάρξει, κανείς όμως δεν μπορεί να αμφισβητήσει το πακέτο του Leon.
Σήμερα ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας 1.2 lt του γκρουπ VAG προσφέρει στο Leon επιδόσεις ατμοσφαιρικού 1.8 lt. Η μεγάλη διαφορά δεν είναι στην ιπποδύναμη, αλλά στη ροπή. Για όσους δεν αντιλαμβάνονται πλήρως τι σημαίνει «ροπή» και φυσικά δεν τους καλύπτει ο ορισμός «γινόμενο δύναμης επί απόσταση» εξηγούμε απλά: πρόκειται για το πόσο πρόθυμα και άμεσα ανταποκρίνεται ο κινητήρας όταν πατάτε το γκάζι. Σε πολλές συζητήσεις γίνεται ιδιαίτερη μνεία για το τράβηγμα των πετρελαιοκινητήρων στις χαμηλές στροφές. Ε, λοιπόν, αυτός ο turbo βενζινοκινητήρας των 1.2 lt τραβά ακόμη καλύτερα χαμηλά.
Αυτό, σε συνδυασμό με το άριστα κλιμακωμένο εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο, συνθέτει ένα άπαιχτο σύνολο που κάνει τον οδηγό να χαμογελά είτε ελίσσεται στο κέντρο της πόλης είτε σε επαρχιακό δρόμο.
Αυτό οφείλεται και στο εξαιρετικά άκαμπτο πλαίσιο του Leon, που επέτρεψε στους μηχανικούς της Seat να υιοθετήσουν ένα set-up ανάρτησης με άψογο κράτημα χωρίς συμβιβασμούς σε άνεση. Ταυτόχρονα οι χώροι επιτρέπουν την απρόσκοπτη μεταφορά μιας τετραμελούς οικογένειας με όλες τις αποσκευές.
Απίστευτα οικονομικό!
Στα χέρια μας το βενζινοκίνητο Leon 1.2 TSΙ αποδείχτηκε πιο οικονομικό από το πετρελαιοκίνητο Leon 1.6 TDI Ecomotive.
Χωρίς ιδιαίτερη προσοχή στο γκάζι, καθότι το σύνολο κιβώτιο - κινητήρας - πλαίσιο - ανάρτηση σε προκαλεί να οδηγήσεις, η κατανάλωση έμεινε εντός πόλης στα 7 lt / 100 km! Εχοντας πλήρη επίγνωση του τι λέμε, άνετα έπεφτε και άλλο με πιο προσεκτική οδήγηση, αρκεί να μπεις στον κόπο να κατανοήσεις τον τρόπο λειτουργίας και να συνεργαστείς με το Ecomotive, που σε προτρέπει να αλλάζεις ταχύτητα διατηρώντας τον κινητήρα στους πιο οικονομικούς ρυθμούς περιστροφής. Ταυτόχρονα το διακριτικό σύστημα Start/Stop απενεργοποιεί τον κινητήρα όταν δεν κινείστε.
Με τα δεδομένα της αγοράς αλλά και τη δύσκολη οικονομική συγκυρία, το κόστος κτήσης και χρήσης του Leon 1.2 TSI το καθιστά μοναδική ευκαιρία.
Ο υποψήφιος αγοραστής θα συνυπολογίσει τα χαμηλά τέλη κυκλοφορίας (124 ευρώ), τη χαμηλή κατανάλωση (100 ευρώ τα 1.000 km) αλλά και τα χαμηλά ασφάλιστρα. Κάποιοι θα σταθούν στη φθηνότερη Skoda Fabia με τον ίδιο κινητήρα, άλλοι ίσως επισημάνουν ότι η συγκεκριμένη έκδοση του Leon δεν συνδυάζεται με DSG. Ομοφωνία δύσκολα θα υπάρξει, κανείς όμως δεν μπορεί να αμφισβητήσει το πακέτο του Leon.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.197 cc
Ισχύς: 105 PS / 5.000 rpm
Ροπή: 18 kgm / 1.550-4.100 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 187 km/h
Επιτάχυνση 0-100km: 10,9 sec
Μικτή κατανάλωση (/100km): 7,1 lt (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 124 gr/km
Βάρος: 1.280 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.315/1.768/1.455 mm
Χώρος αποσκευών: 341 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 124 ευρώ
Τιμή: 14.290 ευρώ
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα