Εκκολαπτόμενοι επιχειρηματίες
Εκκολαπτόμενοι επιχειρηματίες
Έξι πολλά υποσχόμενες startups που φιλοξενούνται στη θερμοκοιτίδα επιχειρηματικότητας του egg
Στον αριθμό 190 της λεωφόρου Συγγρού, ανάμεσα σε γραφεία τραπεζών και ασφαλιστικών εταιρειών, βρίσκεται ο χώρος του egg – enter·grow·go
. Μια θερμοκοιτίδα επιχειρηματικότητας που δημιουργήθηκε από τη Eurobank, λειτουργεί σε συνεργασία με το Corallia και στεγάζει συνολικά 30 ελπιδοφορες startups. Αυτή την περίοδο το egg ετοιμάζεται πυρετωδώς για τον 3ο κύκλο του προγράμματος, με την υποβολή συμμετοχών να λήγει στις 31 Μαρτίου. Όσες επιχειρηματικές ομάδες επιλεγούν θα φιλοξενηθούν για ένα χρόνο σε ένα πλήρως εξοπλισμένο κτίριο και θα απολαμβάνουν υποστηρικτικές υπηρεσίες, ουσιαστική επιχειρηματική κατάρτιση και πρόσβαση σε ένα δίκτυο διακεκριμένων μεντόρων, με σκοπό να επιταχύνουν την επιχειρηματική τους δραστηριότητα. Ο,τι ακριβώς απολαμβάνουν και οι isMOOD, Owiwi, SimpleApps, City Tales, Athens Insiders και Mediterranean Wellness Camp που ακολουθούν στη συνέχεια. Ας τις γνωρίσουμε καλύτερα.isMOOD
Ενα από τα πιο λαμπρά παραδείγματα του egg είναι η ομάδα του Χρήστου Κουνάβη και της Αννας Κασιμάτη. Ιδρύθηκε τον Δεκέμβριο του 2013, ένα μήνα αργότερα είχε τους πρώτους της πελάτες, ενώ στη θερμοκοιτίδα μπήκε τον Ιούνιο του 2014. Σήμερα η isMOOD απαρτίζεται από εννέα άτομα. «Ειδικευόμαστε στη συλλογή και ανάλυση δεδομένων από κοινωνικά δίκτυα σε πραγματικό χρόνο», εξηγεί ο Χρήστος Κουνάβης και συνεχίζει: «Οραμά μας είναι να μετατρέψουμε την ανάλυση κοινωνικών δικτύων σε ένα έξυπνο εργαλείο λήψης επιχειρηματικών αποφάσεων για τις σύγχρονες εταιρείες». Για τον σκοπό αυτό, χρησιμοποιώντας εργαλεία και αλγορίθμους αιχμής που έχουν σχεδιάσει οι ίδιοι, συγκεντρώνουν και αναλύουν δεδομένα.
Αυτά μπορεί να προέρχονται από τα social media και το internet, με στόχο να εντοπίζουν σε πραγματικό χρόνο τι συζητούν οι χρήστες, ποια είναι η στάση και τα συναισθήματά τους απέναντι στα θέματα που συζητούν, πώς ερμηνεύονται τα δεδομένα αυτά σε επιχειρηματικούς όρους και τι νέα αξία μπορούν να προσφέρουν στις σύγχρονες επιχειρήσεις. Επιπλέον έχουν τη δυνατότητα να καταλαβαίνουν ποιες ανάγκες και τάσεις αναδύονται και πώς αυτές μεταφράζονται σε επιχειρηματικές ευκαιρίες, καθώς και ποιοι είναι οι χρήστες που έχουν επίδραση στο διαδίκτυο και πώς μπορούν αυτοί να μετατραπούν σε υποστηρικτές. Η γνώση αυτή συσχετίζει άμεσα επιχειρηματικές μετρικές και δείκτες και αποτελεί πολύτιμο επιχειρηματικό οδηγό για τους πελάτες της εταιρείας. «Η isMOOD απευθύνεται», καταλήγει ο Χρήστος, «σε μικρές και μεγάλες επιχειρήσεις, αλλά και σε μεμονωμένα άτομα και επαγγελματίες που επιθυμούν να αφουγκράζονται τις ανάγκες της αγοράς, να ανταποκρίνονται άμεσα σε αυτές και να επιτυγχάνουν τόσο στα social media, όσο και στη συνείδηση των πελατών τους».
Owiwi
Η εταιρεία με το… περίεργο όνομα δραστηριοποιείται, με τη σειρά της, στον χώρο του gaming, αλλά με έναν πολύ ιδιαίτερο τρόπο. Η Owiwi, όπως λέγεται, συνδυάζει τις επιστήμες της ψυχολογίας, του management και των analytics για να κατασκευάσει “serious games”. Η καινοτομία που εισάγει, όπως εξηγούν οι ιδρυτές της, Ηλίας Βαρθολομαίος και Αθηνά-Πωλίνα Ντόβα, είναι να φτιάχνει τέτοια παιχνίδια που θα χρησιμοποιηθούν στις σύγχρονες επιχειρήσεις για την επιλογή και αξιολόγηση του ανθρώπινου δυναμικού τους – και όχι μόνο. «Με απλά λόγια», υποστηρίζει η Αθηνά-Πωλίνα, «ο υποψήφιος εργαζόμενος ή και ο ήδη υπάλληλος μιας εταιρείας καλείται να παίξει ένα online παιχνίδι στρατηγικής. Ενώ ο παίκτης παίζει και παίρνει αποφάσεις μέσα στο παιχνίδι, αυτές καταγράφονται και αναλύονται ούτως ώστε στο τέλος να βγαίνει ένα πλήρες report για όλες τις δεξιότητες του ατόμου, το εργασιακό του προφίλ και περαιτέρω εάν αυτό ταιριάζει με κάποια συγκεκριμένη θέση μιας εταιρείας».
Το παιχνίδι, που αναμένεται να βγει στην αγορά στο τέλος Μαρτίου, εξελίσσεται δυναμικά και διαδραστικά, ανάλογα με τις επιλογές του παίκτη. Εχει ποικίλες δυνατότητες, ανάμεσα στις οποίες ειναι και η χρήση του σαν εργαλείο επαγγελματικού προσανατολισμού βάσει δεξιοτήτων. Οπως τονίζει βέβαια η Αθηνά-Πωλίνα, «όλα αυτά δεν θα τα είχαμε καταφέρει χωρίς τους Χριστόφορο Λουτζάκη, δρ. Κωνσταντίνο Περρώτη, Γιώργο Σκόνδρα και Ξανθή Ανυφαντή, οι οποίοι δουλεύουν πυρετωδώς για την πρώτη έκδοση του παιχνιδιού».
SimpleApps
Το tourismart -προϊόν της εταιρείας SimpleApps- πρωτοπαρουσιάστηκε ως φοιτητική ιδέα από τον Λεωνίδα Κανελλόπουλο και τη Μάγκυ Κοντού. Μέσα από τη συμμετοχή τους στον πρώτο κύκλο του προγράμματος egg το 2013, η ιδέα τους μετουσιώθηκε μέσα σε λίγους μήνες σε επιχειρηματική πράξη. Σήμερα η ομάδα έχει μεγαλώσει, έχει ήδη τους πρώτους της πελάτες, έχει κλείσει συνεργασίες με πολλές από τις ομάδες που συμμετέχουν στο πρόγραμμα και συμμετέχει στον δεύτερο κύκλο του egg ως “Resident” με στόχο να συμβάλει ενεργά και να μοιραστεί τις εμπειρίες της με τις ομάδες του δεύτερου κύκλου.
Οσον αφορά στο πολυβραβευμένο -σε διαγωνισμούς νεανικής επιχειρηματικότητας και καινοτομίας- tourismart, πρόκειται για μία all-in-one mobile πλατφόρμα για ξενοδοχεία και ξενώνες. Ειδικότερα, ο λόγος γίνεται για μία mobile πλατφόρμα που βοηθά τους ξενοδόχους να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στο smartphone των επισκεπτών και να διαχειριστούν τα αιτήματα τους από το tablet της επιχείρησης. Μόλις ο επισκέπτης φτάνει στο ξενοδοχείο, κατεβάζει την εφαρμογή στο smartphone του και αποκτά πρόσβαση σε όλες τις παρεχόμενες υπηρεσίες όπως room service και κρατήσεις εστιατορίου.
Τα αιτήματα των πελατών εμφανίζονται αυτόματα στο tablet της επιχείρησης, επιτρέποντας στον ξενοδόχο να τα διαχειριστεί άμεσα, μαζί με ένα πλήθος από επιπλέον δυνατότητες όπως κρατήσεις δωματίων, πελατολόγιο και έξοδα. Οπως αναφέρει ο Λεωνίδας, «το tourismart έρχεται να φέρει το mobile επιχειρείν στις σύγχρονες επιχειρήσεις προσφέροντας ένα καθημερινό business development tool βασισμένο σε guests” insights». Η υπηρεσία είναι ήδη διαθέσιμη σε περισσότερα από 100 ξενοδοχεία και 25 χώρες.
City Tales
Η City Tales ιδρύθηκε πριν από περίπου έναν χρόνο στην Αθήνα από πέντε νέους αρχιτέκτονες και συγκεκριμένα τους Ιωσήφ Δακορώνια–Μαρίνα, Ηρακλή Παπαθεοδώρου, Δημήτρη Σαγώνα, Μιχάλη Στουπάκη και Γιούλη Φραδέλου. Ολοι τους απόφοιτοι της Αρχιτεκτονικής του ΕΜΠ, δηλώνουν λάτρεις των περιπλανήσεων στην πόλη και… υποψήφιοι δημιουργοί νέων αφηγήσεων για το αστικό τοπίο. «Στόχος μας είναι να επαναπροσδιορίσουμε τη σχέση κατοίκων και επισκεπτών με τον αστικό ιστό και να αναζωπυρώσουμε τον διάλογο για τη ζωντανή ιστορία. Κύριος στόχος της επιχείρησης αποτελεί η ανάπτυξη ενός εξειδικευμένου οδηγού πόλης για “έξυπνες” φορητές συσκευές, με άξονα ενδιαφέροντος την αρχιτεκτονική», αναφέρει η Γιούλη Φραδέλου.
Η εφαρμογή απευθύνεται σε φίλους της αρχιτεκτονικής, επισκέπτες και μόνιμους κατοίκους, αστικούς εξερευνητές που ενδιαφέρονται για κάτι πέρα από τις τουριστικές καμπάνιες ή τους μύθους της σύγχρονης εποχής. Ερχεται να εξυπηρετήσει το διαρκώς αυξανόμενο ενδιαφέρον για το αστικό περιβάλλον και ταυτόχρονα να εξοικειώσει το ευρύ κοινό με την έννοια της αρχιτεκτονικής, προωθώντας τον πολιτισμό μέσα από την επαφή με την αρχιτεκτονική δημιουργία της κάθε πόλης.
Χρησιμοποιώντας την εφαρμογή και έχοντας ως αφετηρία τη θέση τους στον χάρτη, οι χρήστες έχουν τη δυνατότητα να περιηγηθούν στην πόλη και να ακολουθήσουν προσωποποιημένες διαδρομές με διαδοχικά σημεία ενδιαφέροντος, ενώ παράλληλα τους αποκαλύπτονται ιστορίες πίσω από τα κτίρια και τους ανθρώπους που έζησαν σε αυτά. Εναλλακτικά, η εφαρμογή επιτρέπει τη διαμόρφωση σύντομων ελεύθερων διαδρομών προσωπικής ξενάγησης, προκαλώντας τον χρήστη να παρεκκλίνει ελάχιστα από τη συνηθισμένη του πορεία, με στόχο να περιπλανηθεί, να εξερευνήσει, να ανακαλύψει εκ νέου την πόλη του.
Athens Insiders
Η ιδέα των Athens Insiders γεννήθηκε το 2012 από τέσσερις συνταξιδιώτες, τους Ανθία Βλασσοπούλου, Δάφνη Τραγάκη, Νάταλι Κόντου και Κωνσταντίνο Κουκούλη. Εμπνευση αποτέλεσε η προσωπική ανάγκη των ιδρυτών να γνωρίζουν «εκ των έσω» τα μέρη τα οποία επισκέπτονταν, ακόμη κι αν δεν είχαν εκεί κάποιο φίλο ή γνωστό. Οπως λένε, εξάλλου, έχουν ταξιδέψει μαζί με αυτοκίνητα, πλοία, τρένα και αεροπλάνα -αλλά και με άλλα περίεργα μέσα, όπως βάρκες, γαϊδουράκια, αγροτικά αυτοκίνητα, ποδήλατα και τα πόδια τους- στην Ελλάδα, την Τουρκία, τη Συρία, την Ιορδανία, το Βιετνάμ, τη Βουλγαρία, τη Ρουμανία, τη Μολδαβία και την Ουκρανία.
«Ετσι ήρθε η απόφαση», εξηγεί η Ανθία, «να δημιουργήσουμε μια υπηρεσία που θα παρουσιάζει την αληθινή, τη δική μας Ελλάδα, στους επισκέπτες της. Μία υπηρεσία που δίνει τη δυνατότητα να προσφέρουμε αυτό που θα ήθελαν και οι ίδιοι να λάβουν όταν ταξιδεύουν». Μετά λοιπόν από πολλή σκέψη, επαφές, συζητήσεις και πειραματισμούς, ξεκίνησαν επίσημα το καλοκαίρι του 2013. Τον Μάιο του ίδιου χρόνου δήλωσαν και πήραν συμμετοχή στον πρώτο κύκλο του egg, για να παραμείνουν τελικά και στον δεύτερο κύκλο, έχοντας -μεταξύ άλλων- συμβουλευτικό ρόλο προς τις νέες εταιρείες. Στην πορεία βέβαια ο Κωνσταντίνος Κουκούλης και η Δάφνη Τραγάκη αποχώρησαν και στην ομάδα ήρθε ο Αλέξης Φρυδάς.
Η εταιρεία αποτελείται σήμερρα από την Ανθία Βλασσοπούλου, τη Νάταλι Κόντου, τον Αλέξη Φρυδά και μια ομάδα εξειδικευμένων συνεργατών. «Θεωρούμε ότι κάθε άνθρωπος είναι μοναδικός, και έτσι τον αντιμετωπίζουμε, “κόβοντας και ράβοντας” τις ιδέες μας πάνω στο προφίλ και τη διάθεση του. Ετσι καμιά δραστηριότητα δεν είναι ίδια με την άλλη, αλλά είναι ιδανική για αυτόν για τον οποίο σχεδιάστηκε, καθώς λειτουργούμε απόλυτα ανθρωποκεντρικά», καταλήγει η Ανθία.
Mediterranean Wellness Camp
H Νάντια Μαρνέρου μαζί με την αδελφή της Ελισάβετ βρέθηκαν στον χώρο του egg τον Ιούνιο του 2014 με τον δεύτερο κύκλο συμμετεχόντων. Οχημά τους η εταιρεία Mediterranean Wellness Camp (MWC) η οποία δραστηριοποιείται στον τομέα του Τουρισμού, της Ευεξίας και της Υγείας. «Το Mediterranean Wellness Camp προσφέρει υπηρεσίες ευεξίας και ολοκληρωμένα πακέτα διακοπών για ξενοδοχεία στην Ελλάδα, καθώς και εξειδικευμένα προγράμματα για corporate δραστηριότητες», λέει η Νάντια Μαρνέρου.
Το πρόγραμμα του Mediterranean Wellness Camp δίνει τη δυνατότητα στους συμμετέχοντες να ανακαλύψουν τα μυστικά του ευ ζην μέσα από μία σειρά από διαφορετικές δραστηριότητες. Τέτοιες είναι για παράδειγμα η άσκηση μέσα από δημιουργικά παιχνίδια, οι εναλλακτικές μορφές ασκήσεων όπως γιόγκα, πιλάτες, και πεζοπορία, τα σεμινάρια life coaching, οι bonding activities, οι διατροφικές συμβουλές, τα cooking seminars καθώς και τα σεμινάρια οινογνωσίας. «Στόχος μας είναι να αναπτύξουμε μια οργανωμένη υπηρεσία για τον τουρισμό, που θα βοηθήσει στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, και να προσφέρουμε μία μοναδική εμπειρία διακοπών στην Ελλάδα. Την ίδια στιγμή», υποστηρίζει η Νάντια, «θέλουμε να αναδείξουμε τις αξίες του μεσογειακού τρόπου ζωής, τις φυσικές ομορφιές και την πολιτιστική κληρονομιά της Ελλάδας, αλλά και να βελτιώσουμε την ποιότητα ζωής του συμμετέχοντα».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα