Η startup που κάνει τα ξενοδοχεία πιο έξυπνα

Δυο νέα παιδιά κάτω των 30 θέλουν να κάνουν πιο εύκολη τη ζωή ξενοδόχων και επισκεπτών ξενοδοχείων

Η 23χρονη Μάγκυ Κοντού
και ο 28χρονος Λεωνίδας Κανελλόπουλος είναι η ψυχή της SimpleApps, της εταιρείας τεχνολογίας που αναπτύσσει την πολυβραβευμένη εφαρμογή για ξενοδοχεία
Tourismart. Ολα ξεκίνησαν πριν από δύο περίπου χρόνια, όταν οι δυο τους βρίσκονταν στις καλοκαιρινές τους διακοπές και αποφάσισαν να παραγγείλουν φαγητό στο δωμάτιο του ξενοδοχείου τους. Επειτα από μερικά τηλεφωνήματα στη reception -για να ζητήσουν κατάλογο και να μάθουν αν τα πιάτα είναι διαθέσιμα- και μία ώρα περίπου αναμονή σκέφτηκαν πόσο πιο εύκολο θα ήταν αν είχαν πρόσβαση από το smartphone τους σε όλες τις υπηρεσίες, γνώριζαν εξαρχής το κόστος αλλά και τον εκτεινόμενο χρόνο παράδοσης. «Σίγουρα θα είχαμε επιλέξει κάτι διαφορετικό για φαγητό και σίγουρα θα ήμασταν πιο ικανοποιημένοι κατά τη διαμονή μας», εξηγεί η Μάγκυ και συνεχίζει: «Σε συνδυασμό με τις σπουδές μας στην Πληροφορική και την παράλληλη εμπειρία του Λεωνίδα στη διαχείριση εξ ’αποστάσεως του οικογενειακού ξενώνα έξω από την Σπάρτη, δεν άργησε να εμφανιστεί η πρώτη έκδοση του tourismart».

Ιδρυσαν έτσι το 2013 την εταιρεία τους και ανέπτυξαν μία all-in-one πλατφόρμα που δίνει στα ξενοδοχεία τη δυνατότητα να αυξήσουν τα έσοδά τους και το ποσοστό ικανοποίησης των επισκεπτών τους. Ελαβαν υπόψη τους στοιχεία όπως ότι το 43% όσων διαμένουν σε ξενοδοχεία παγκοσμίως έχουν περισσότερες από 3 mobile συσκευές μαζί τους και θέλουν να έχουν τα πάντα στο smartphone τους. «Σκεφτείτε πόσο μεγάλη είναι αυτή η ανάγκη όταν αναφερόμαστε σε ξενοδοχεία all inclusive, όπου προσφέρεται πλήθος υπηρεσιών και εγκαταστάσεων και οι ξενοδόχοι αναζητούν ένα μέσο να προτρέψουν τους επισκέπτες να ξοδέψουν περισσότερα», λέει χαρακτηριστικά ο Λεωνίδας. Μόλις λοιπόν ο επισκέπτης φτάσει στο ξενοδοχείο, κατεβάζει το mobile app στο κινητό του και αποκτά πρόσβαση στις παρεχόμενες υπηρεσίες, όπως room service, κρατήσεις και παραγγελίες στο εστιατόριο, το μπαρ ή την πισίνα, ιστορικό εξόδων, εξατομικευμένες προσφορές και πλήθος άλλων δυνατοτήτων.



Ο ξενοδόχος, από την πλευρά του, κατεβάζει την εφαρμογή διαχείρισης στο tablet του, λαμβάνει και διαχειρίζεται σε πραγματικό χρόνο τα αιτήματα των πελατών, παράλληλα με τις κρατήσεις δωματίων, το πελατολόγιο και τη διαχείριση βασικών εσόδων και εξόδων. Επιπλέον, έχει πρόσβαση σε δεδομένα επισκεπτών, τα οποία ανανεώνονται συνεχώς όσο ο πελάτης κάνει χρήση των υπηρεσιών από το smartphone. Το tablet μπορεί να βρίσκεται σε διαφορετικά σημεία, για παράδειγμα στη reception ή το εστιατόριο, ενώ ο ξενοδόχος έχει πρόσβαση στην επιχείρησή του ακόμα και απομακρυσμένα.

Το tourismart παρουσιάστηκε ως φοιτητική ιδέα από το Λεωνίδα και τη Μάγκυ και διακρίθηκε σε περισσότερους από τέσσερις διαγωνισμούς νεανικής επιχειρηματικότητας και καινοτομίας. Μέσα σε λίγους μήνες η ομάδα μεγάλωσε και με αφορμή τη συμμετοχή της στον πρώτο κύκλο του προγράμματος egg -ένα πρόγραμμα εταιρικής κοινωνικής ευθύνης της Eurobank που υλοποιεί σε συνεργασία με το Corallia-, η ιδέα δεν άργησε να μετουσιωθεί σε επιχείρηση. «Σήμερα παραμένουμε στο κτίριο του egg και συμμετέχουμε στον 2ο κύκλο του προγράμματος μέσα από το θεσμό του Resident, προκειμένου να υποστηρίξουμε με τη σειρά μας τις νέες ομάδες να εξελίξουν τα επιχειρηματικά τους σχέδια. Παράλληλα, η εταιρία μας είναι μέλος του Corallia gi-Cluster», τονίζει η Μάγκυ. H δωρεάν lite version του tourismart χρησιμοποιείται καθημερινά από περισσότερα από 150 ξενοδοχεία σε 30 χώρες, ενώ η πλήρης έκδοση είναι ήδη διαθέσιμη ως πειραματική σε 30 ξενοδοχεία στην Ελλάδα.



Μέσα στις επόμενες εβδομάδες, η πλήρης έκδοση θα γίνει διαθέσιμη σε όλους και ειδικά στα ξενοδοχεία που έχουν ήδη εκδηλώσει το ενδιαφέρον τους να την αποκτήσουν. Στη συνέχεια, και για τους επόμενους έξι μήνες, οι δυο τους θα εστιάσουν στη διάδοσή της μέσω στρατηγικών συνεργασιών στην αγορά της Ελλάδας και συγκεκριμένα σε ξενοδοχεία 3 έως 5 αστέρων. «Παράλληλα, αναπτύσσουμε επιμέρους χαρακτηριστικά», συμπληρώνει ο Λεωνίδας, «όπως mobile payments, gamification badges και υποστήριξη περισσότερων συσκευών, όπως smart TVs. Το αμέσως επόμενο διάστημα στοχεύουμε το tourismart να εισέλθει δυναμικά σε νέες αγορές, με πρώτη αυτή του Λονδίνου».

Δεδομένου βέβαια του ιδιαίτερα υψηλού ανταγωνισμού σε παγκόσμιο επίπεδο, η αποστολή τους δεν είναι καθόλου εύκολη. Οι δυο τους πάντως δεν το βάζουν κάτω και δηλώνουν αισιόδοξοι πως θα τα καταφέρουν. Οπως λένε, παγκοσμίως υπάρχουν περισσότερα από 350 χιλιάδες ξενοδοχεία 3 έως 5 αστέρων τα οποία προσφέρουν πλήθος υπηρεσιών στους επισκέπτες τους αλλά η χρήση τους παραμένει περιορισμένη. Οι περισσότερες επιχειρήσεις εστιάζουν στο να προσελκύσουν νέους επισκέπτες, ενώ ελάχιστοι είναι αυτοί που προσδίδουν βαρύτητα στο πως θα παρέχουν υψηλή ποιότητα υπηρεσιών, που παράλληλα θα φέρει επιπλέον έσοδα στην επιχείρηση. «Μέχρι πρότινος», καταλήγουν, «ήταν μία διαδικασία που ακολουθούσαν μόνο οι μεγάλες ξενοδοχειακές αλυσίδες με πιστούς επισκέπτες, που επέλεγαν συγκεκριμένα ξενοδοχεία για τη διαμονή τους, κυρίως λόγω επαγγελματικών ταξιδιών. Με το tourismart στοχεύουμε να εντάξουμε τη λογική του engagement μέσα στις καθημερινές λειτουργίες ενός ξενοδοχείου, να βοηθήσουμε τους ξενοδόχους να μάθουν τον επισκέπτη τους, να τον φέρουμε στο επίκεντρο των παρεχόμενων υπηρεσιών και να τον προκαλέσουμε να τις χρησιμοποιήσει».



Το προφίλ των ιδρυτών της SimpleApps

H Μάγκυ Κοντού, 23 ετών, γεννήθηκε στην Αθήνα και είναι COO της εταιρίας SimpleApps. Λάτρης της ανάλυσης, του σχεδιασμού και των νέων τεχνολογιών. Είναι κάτοχος BSc in Computer Science και MSc in Mobile Computing από το Πανεπιστήμιο του Hertfordshire, UK και εργάζεται ως System Analyst και UI/UX Designer. Κατά τη διάρκεια των μεταπτυχιακών της σπουδών συνίδρυσε την εταιρία SimpleApps, έχει διακριθεί σε διαγωνισμούς καινοτομίας και νεανικής επιχειρηματικότητας και παράλληλα ασχολείται ακαδημαϊκά με την έρευνα πάνω σε mobile trends.

O Λεωνίδας Κανελλόπουλος, 28 ετών, γεννήθηκε στην Σπάρτη και είναι CEO της εταιρίας SimpleApps. Ένας ενθουσιώδης developer που δεν χάνει την ευκαιρία να εκπαιδεύεται σε νέες τεχνολογίες και σύγχρoνα trends. Τα τελευταία χρόνια ασχολείται επαγγελματικά με το χώρο της πληροφορικής και πιο συγκεκριμένα του web design και mobile apps. Έχει εργαστεί στο παρελθόν σε εταιρίες του χώρου, είναι Google AdWords Certified Individual, έχει συμμετάσχει στην ίδρυση εταιρίας Πληροφορικής από το 2008 και έχει διακριθεί σε διαγωνισμούς καινοτομίας και νεανικής επιχειρηματικότητας. Είναι κάτοχος BSc Computer Science και MSc Mobile Computing από το πανεπιστημίου του Hertfordshire (UK).


Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr