Πρόσω ολοταχώς για τον θαλάσσιο τουρισμό

Ο αντιπρόεδρος του Ναυτικού Ομίλου Ελλάδος, Νώντας Λαμπαδάριος, μας μιλάει με αφορμή το Classic Yacht Regatta που ξεκινά στις 18 Ιουνίου στις Σπέτσες

Αδιαμφισβήτητα οι Ελληνες είμαστε ο κατεξοχήν λαός της θάλασσας. Και ο Θαλάσσιος τουρισμός αποτελεί ίσως το πιο αναξιοποίητο πλεονέκτημα της χώρας, αν και προσελκύει χιλιάδες ανθρώπους από όλον τον κόσμο. Συνήθως, ως θαλάσσιος τουρισμός νοούνται οι κρουαζιέρες με κρουαζιερόπλοια καθώς και οι θαλάσσιες περιηγήσεις με σκάφη αναψυχής (ιστιοπλοϊκά, μηχανοκίνητα σκάφη, θαλαμηγοί κλπ). Στην κατηγορία του θαλάσσιου τουρισμού εντάσσεται όμως και ένα μεγάλο εύρος άλλων δραστηριοτήτων, όπως θαλάσσιες αθλητικές δραστηριότητες, το υποβρύχιο ψάρεμα και οι καταδύσεις.

Αυτό το «γαλάζιο ταξίδι» συνεχίζουν επίμονα να το υπηρετούν κάποιοι άνθρωποι. Ενας από αυτούς λέγεται Νώντας Λαμπαδάριος και είναι αντιπρόεδρος του Ναυτικού Ομίλου Ελλάδος. Τον συναντήσαμε με αφορμή την 5η Classic Yacht Regatta, που διεξάγεται από την Πέμπτη 18 έως την Κυριακή 21 Ιουνίου στο «Μπογάζι» των Σπετσών και στην οποία θα πλεύσουν εκατοντάδες σκάφη από όλον τον κόσμο. Οπως μας τονίζει λοιπόν ο κ. Λαμπαδάριος, που είναι και πρόεδρος της οργανωτικής επιτροπής των αγώνων, «παραμένοντας πιστοί στις αξίες του ΝΟΕ, δουλεύουμε συστηματικά καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς για να μπορέσουμε να καταστήσουμε τον αγώνα έναν από τους πιο καλά οργανωμένους και σημαντικούς στη Μεσόγειο, με προφανή οφέλη για τη χώρα μας και τον θαλάσσιο τουρισμό».



Στην ερώτησή μας για το «ποιες είναι οι προοπτικές του θαλάσσιου τουρισμού της χώρας», ο κ. Λαμπαδάριος απαντά πως «οι δυνατότητες είναι τεράστιες αλλά η έλλειψη των βασικών υποδομών (μαρίνες κλπ) στερεί από το κράτος σημαντικά έσοδα». Οπως τονίζει «όλα είναι θέμα κουλτούρας, η οποία δεν είναι εμπεδωμένη ακόμη στην ελληνική κοινωνία. Θεωρείται εσφαλμένα ότι αφορά μία ελίτ, μία μερίδα του κόσμου που συγκαταλέγεται στους προνομιούχους της κοινωνίας μας. Διαφωνώ κάθετα με την επικρατούσα αυτή αντίληψη, καθώς παραγνωρίζεται ότι για κάθε σκάφος στη θάλασσα δημιουργούνται θέσεις εργασίας στη στεριά».



Ο Ναυτικός Όμιλος Ελλάδος φέρει από την ίδρυσή του τη σφραγίδα του μεγάλου ευεργέτη και πρωτοπόρου του «αστικού εκσυγχρονισμού» της Ελλαδας, Αντώνη Μπενάκη. Προερχόμενος από τον ελληνισμό της Αλεξάνδρειας (όπου από το 1909 λειτουργούσε Ελληνικός Ναυτικός Όμιλος, του οποίου υπήρξε εκ των ιδρυτών και χορηγών), ο Αντώνης Μπενάκης υπήρξε ο οραματιστής και δημιουργός του Ναυτικού Ομίλου Ελλάδος. Με διακρίσεις σε διεθνείς και τοπικούς αγώνες ως νέος κωπηλάτης, λάτρης της θάλασσας και των αθλημάτων της, ονειρεύτηκε και, μαζί με φίλους-συνεργάτες, έθεσε τις βάσεις της ναυταθλητικής οργάνωσης που πήρε το όνομα Ναυτικός Όμιλος Αθηνών – αυτή ήταν η πρώτη επωνυμία του ΝΟΕ.



Επιστρέφοντας στο σήμερα, όμως, είναι αξιοσημείωτο πως στο ναυταθλητικό πρόγραμμα του Spetses Classic Yacht Regatta 2015 προστίθεται το πρωτοποριακό Σιρκουί Κλασσικών και Παραδοσιακών Σκαφών Ελλάδας που φιλοδοξεί να σταθεί ως σταθμός στον εναλλακτικό τουρισμό της Μεσογείου. Η διοργάνωση επεκτείνεται επίσης στη στεριά με ποικίλα δρώμενα, όπως εκθέσεις καλλιτεχνών με θέμα τη θάλασσα, καθώς διοργανώνεται φέτος με την υποστήριξη του νεοσύστατου Ναυτικού Ομίλου Σπετσών.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr