Είναι νέα και… ΑθηΝΕΑ

Η μικρή ιστορία της Μαριάννας Σκυλακάκη που ίδρυσε τη βραβευμένη ΑθηΝΕΑ, ένα newsletter γεμάτο επικαιρότητα από την πόλη και τον κόσμο

Η Μαριάννα Σκυλακάκη
είναι μια νέα Αθηναία. Μόλις 28 Μαΐων, όπως θα έγραφαν παλιά τα... καθωσπρέπει περιοδικά ποικίλης ύλης της ελληνικής πρωτεύουσας. Κατάγεται από μια πολιτικό-καλλιτεχνική οικογένεια και η επικοινωνία βρίσκεται στο DNA της. Ο πατέρας της, Θεόδωρος Σκυλακάκης, μετρά δεκαετίες στην πολιτική: έχει διατελέσει ευρωβουλευτής, ενώ σήμερα είναι ο πρόεδρος του μικρού πολιτικού σχηματισμού της «Δράσης» που ίδρυσε ο
Στέφανος Μάνος. Η Μαριάννα αποδέχεται το γεγονός ότι «μεγάλωσε σε μια πολιτική οικογένεια» και ακόμη περισσότερο, πως «ανέπτυξε από μικρή το ενδιαφέρον της για τα κοινά». Από την άλλη πλευρά, η αδελφή της, η Ειρήνη, είναι μια προβεβλημένη εκπρόσωπος της νέας γενιάς τραγουδοποιών. Τέλος, αν πάτε και λίγο πιο πίσω στα χρόνια, η επικοινωνία και η διαφήμιση ήταν για αρκετά από μέλη της οικογένειάς της η κύρια επαγγελματική δραστηριότητα τους.

Αυτές είναι οι καταβολές της Μαριάννας και οι καταβολές στις μέρες μας παίζουν τον ρόλο τους - τον δικό τους ξεχωριστό ρόλο. Πάντως για να είμαστε δίκαιοι και ακριβείς, η
Μαριάννα Σκυλακάκη πρόλαβε να κάνει τη δική της διαδρομή. Σπούδασε Oικονομικά και Πολιτικές Επιστήμες στο Πανεπιστήμιο του Bristol και κατέχει μεταπτυχιακό στη Δημόσια Διοίκηση (Public Policy & Management) από τo London School of Economics. Εργάστηκε ως αναλύτρια στο τμήμα επενδυτικής τραπεζικής της Goldman Sachs στο Λονδίνο για τρία χρόνια. Είναι μέλος της οργανωτικής επιτροπής του TEDxAthens, ενώ κατά τη διάρκεια της παραμονής της στο Λονδίνο ασχολήθηκε με το fundraising του οργανισμού Room to Read, μιας βραβευμένης μη κερδοσκοπικής οργάνωσης που στοχεύει στη βελτίωση της βασικής εκπαίδευσης στον αναπτυσσόμενο κόσμο. Επέστρεψε στην Αθήνα και ίδρυσε την αθηΝΕΑ τον Ιανουάριο του 2014.



Για την αθηΝΕΑ λοιπόν το δημιούργημα της βραβεύτηκε στις αρχές του μήνα με το Silver Award στην κατηγορία Best E-Newsletter των Digital Media (DIME) Awards 2015. Τι είναι η αθηΝΕΑ; Για όσους δεν είναι συνδρομητές της και δεν το γνωρίζουν είναι ένα δωρεάν ημερήσιο newsletter - ένα newsletter που φθάνει κάθε μεσημέρι στο inbox. Όπως λέει η δημιουργός της «πρόκειται για μια συμπυκνωμένη ηλεκτρονική εφημερίδα, που με απλή, σύγχρονη γλώσσα φροντίζει να είναι σε λίγα μόλις λεπτά, σε καθημερινή βάση οι συνδρομητές της ουσιαστικά ενημερωμένοι. Αφορά, απευθύνεται και θέλει να εκφράσει από πλευράς ενδιαφερόντων, θεματολογίας και προσέγγισης προπαντός τη νέα γενιά της Ελλάδας της κρίσης, μια γενιά δυναμική, κοσμοπολίτικη, μορφωμένη και απαιτητική, που θέλει να έχει μια ολοκληρωμένη ενημέρωση για τα δικα της ενδιαφέροντα».

Η Μαριάννα επιμελείται καθημερινά τη σύνταξη της ΑθηΝΕΑς που έγινε διαθέσιμη στη σημερινή μορφή της τον Ιανουάριο του 2014. «Στο διάστημα που μεσολάβησε μέχρι σήμερα», όπως λέει η ίδια, «έχουν προστεθεί στο δυναμικό της μια σειρά ικανών, δημιουργικών και καινοτόμων συνεργατών, οι οποίοι επιμελούνται τις πολυποίκιλες στήλες της αθηΝΕΑς, είτε σε εβδομαδιαία είτε σε μηνιαία βάση, είτε σποραδικά. Πρόκειται για ανθρώπους από διαφορετικούς επαγγελματικούς χώρους, με κοινό χαρακτηριστικό τη φρέσκια και εξωστρεφή ματιά τους στα πράγματα».



Ρώτησα τη Μαριάννα πόσο «τοπική» είναι η αθηΝΕΑ της και εκείνη μου έδωσε την εξής απάντηση: «Η αθηΝΕΑ έχει ως επίκεντρο την Αθήνα, εξού και το όνομά της, αλλά καταπιάνεται με θέματα πολύ ευρύτερα, που ξεπερνούν τα τοπικά όρια της πόλης ή της χώρας. Θα μπορούσε κανείς να πει πως η αθηΝΕΑ είναι ένα μέσο που απευθύνεται στους Αθηναίους και τις Αθηναίες, προσπαθώντας να τους δώσει μια καλή γεύση του τι αξίζει να γνωρίζουν και να παρακολουθούν σε καθημερινή βάση, είναι όμως εξίσου χρήσιμη και για τους κατοίκους της Ελλάδας ευρύτερα -δεν σταματά άλλωστε το ενδιαφέρον της ελληνικής και διεθνούς επικαιρότητας στα σύνορα της Αθήνας- όπως επίσης και για Έλληνες κατοίκους του εξωτερικού, οι οποίοι θέλουν να διατηρούν την καθημερινή επαφή τους με τα τεκταινόμενα στην Ελλάδα χωρίς όμως να έχουν να κάνουν με ένα μέσο υπερβολικά τοπικιστικό. Δεν είναι λίγες οι φορές που η αθηΝΕΑ 'περνάει τα σύνορα', με προτάσεις που αφορούν άλλες πόλεις του κόσμου, άρθρα για τις εξελίξεις σε μακρινά μέρη και νέα που δεν μας αφορούν άμεσα. Θεωρούμε ότι είμαστε σε μεγάλο βαθμό πια πολίτες του κόσμου και έτσι θα ήταν ανάποδο στην πρόοδο που συντελείται καθημερινά αν προωθούσαμε ένα πιο εσωστρεφές, κλειστό προϊόν».

Έχοντας ξεκαθαρίσει τα της τοπικότητας της ΑθηΝΕΑς στη συνέχεια καταπιαστήκαμε με τον χαρακτήρα και τη φυσιογνωμία της. Ζήτησα από τη Μαριάννα να κάνει εκείνη τον προσδιορισμό: Πρόκειται για ένα μέσο ενημέρωσης; Ένα community; Μια πλατφόρμα επικοινωνίας; Η ίδια μου απάντησε: «Σήμερα η αθηΝΕΑ είναι ένα μέσο καθημερινής ενημέρωσης, κάθε μέρα όμως που περνάει ερχόμαστε πιο κοντά στον μακροχρόνιο στόχο μας να αγκαλιάσουμε και να συνδιαμορφώσουμε μια κοινότητα ανθρώπων με πολυποίκιλα ενδιαφέροντα, ανοιχτούς ορίζοντες και κοινή λογική. Ελπίζουμε μέσα από συνεργασίες που θα έρθουν με τον καιρό η κοινότητα αυτή να βρει μέσα από την αθηΝΕΑ ένα μέσο που να την εκφράζει και να την αφορά, να γίνουμε μια πλατφόρμα που να καλύπτει μια σειρά από ανάγκες των αναγνωστών μας».
Για το τέλος κράτησα τις... αδιακρισίες του δημοσιογράφου και ρώτησα αν βγαίνουν λεφτά από την συγκεκριμένη δραστηριότητα. Η Μαριάννα απάντησε με την αστική της ευγένεια: «Η αθηΝΕΑ φιλοδοξεί να γίνει εκμεταλλεύσιμη εμπορικά με μια σειρά από τρόπους. Από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο και μετά έχουμε σκοπό να αρχίσουμε σταδιακά να αξιοποιούμε την εμπιστοσύνη που μας δείχνει καθημερινά το κοινό μας, εισάγοντας διαφημίσεις και χορηγίες, πειραματιζόμενοι παράλληλα με συνεργασίες με brands τα οποία βρίσκονται στο ίδιο μήκος κύματος με το δικό μας και που θα φανούν χρήσιμα και ενδιαφέροντα στους συνδρομητές μας».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr