Προμηθέας Δεσμώτης: must see
25.08.2015
07:41
Γιατί δεν πρέπει να χάσεις την παράσταση του Κώστα Φιλίππογλου
Είναι μία από τις πιο ενδιαφέρουσες παραστάσεις του καλοκαιριού και μία πρόταση πάνω στον τρόπο παρουσίασης του αρχαίου δράματος σήμερα. Ο Κώστας Φιλίππογλου σκύβει πάνω στον «Προμηθέα Δεσμώτη» και καταφέρνει να φωτίσει καίρια τον λόγο του Αισχύλου μέσα από την κίνηση. «Ο λόγος δημιουργεί εικόνες. Υπάρχουν εικόνες κρυμμένες μέσα στον λόγο του Αισχύλου, που αν απλώς ακούσεις τα λόγια δεν σου είναι καθαρό το νόημά τους. Πρέπει να τις δούμε αυτές τις εικόνες πάνω στη σκηνή», μου έλεγε στην πρόσφατη συνέντευξή μας. Βλέποντας την παράσταση στη Σαλαμίνα στα τέλη Ιουλίου διαπίστωσα ότι το στοίχημα πέτυχε.
Η έξυπνη κινησιολογία της παράστασης, δια χειρός Φρόσως Κορρού, δεν καπέλωνε τον αισχύλειο λόγο, αλλά αντιθέτως τον άφηνε να ακουστεί πιο καθαρά μέσα από την έξοχη μετάφραση του Γιώργου Μπλάνα. Η δε ευφυής ιδέα του Φιλίππογλου να εντάξει εμβόλιμα στην τραγωδία δύο μπεκετικούς κλόουν, που διατρέχουν όλο το έργο αναζητώντας το νόημα της ανθρώπινης ύπαρξης, λειτούργησε ως μία γέφυρα με το σήμερα και το πάντα.
Άλλωστε ας μην ξεχνάμε ότι ο «Προμηθέας Δεσμώτης», ως ένα έργο υψηλής ποίησης που θέτει στον πυρήνα του το ζήτημα της ελεύθερης βούλησης, είναι η πλέον υπαρξιακή και βαθιά πολιτική τραγωδία της αρχαίας ελληνικής γραμματείας και αποτελεί τη δεξαμενή του μπεκετικού σύμπαντος. Η παράσταση του Φιλίππογλου είναι νεωτερική χωρίς να εξυπνακίζει. Δεν ορίζεται από σκηνοθετική επιδειξιομανία. Σέβεται το κείμενο χωρίς να γίνεται όμηρός του. Μιλά για το σήμερα χωρίς να το κάνει παντιέρα. Έχει άποψη, που υπηρετείται υποδειγματικά από το σύνολο των ηθοποιών που έχουν δουλέψει σκληρά –και φαίνεται– ως ομάδα. Στη θέση σας δεν θα την έχανα.
Μετά τις παραστάσεις στην Επίδαυρο, ο «Προμηθέας Δεσμώτης» θα παρουσιαστεί στις 26 και 27 Αυγούστου στο Θέατρο Δάσους στη Θεσσαλονίκη, ενώ από τις 2 Σεπτεμβρίου επιστρέφει στην Αττική με παραστάσεις στο Γαλάτσι (2/9), τις Αχαρναί (3/9), τον Βύρωνα (6/9), το Ηρώδειο (11/9), τον Κορυδαλλό (16/9), του Παπάγου (17/9) και τον Πειραιά (19/9).
Η έξυπνη κινησιολογία της παράστασης, δια χειρός Φρόσως Κορρού, δεν καπέλωνε τον αισχύλειο λόγο, αλλά αντιθέτως τον άφηνε να ακουστεί πιο καθαρά μέσα από την έξοχη μετάφραση του Γιώργου Μπλάνα. Η δε ευφυής ιδέα του Φιλίππογλου να εντάξει εμβόλιμα στην τραγωδία δύο μπεκετικούς κλόουν, που διατρέχουν όλο το έργο αναζητώντας το νόημα της ανθρώπινης ύπαρξης, λειτούργησε ως μία γέφυρα με το σήμερα και το πάντα.
Άλλωστε ας μην ξεχνάμε ότι ο «Προμηθέας Δεσμώτης», ως ένα έργο υψηλής ποίησης που θέτει στον πυρήνα του το ζήτημα της ελεύθερης βούλησης, είναι η πλέον υπαρξιακή και βαθιά πολιτική τραγωδία της αρχαίας ελληνικής γραμματείας και αποτελεί τη δεξαμενή του μπεκετικού σύμπαντος. Η παράσταση του Φιλίππογλου είναι νεωτερική χωρίς να εξυπνακίζει. Δεν ορίζεται από σκηνοθετική επιδειξιομανία. Σέβεται το κείμενο χωρίς να γίνεται όμηρός του. Μιλά για το σήμερα χωρίς να το κάνει παντιέρα. Έχει άποψη, που υπηρετείται υποδειγματικά από το σύνολο των ηθοποιών που έχουν δουλέψει σκληρά –και φαίνεται– ως ομάδα. Στη θέση σας δεν θα την έχανα.
Μετά τις παραστάσεις στην Επίδαυρο, ο «Προμηθέας Δεσμώτης» θα παρουσιαστεί στις 26 και 27 Αυγούστου στο Θέατρο Δάσους στη Θεσσαλονίκη, ενώ από τις 2 Σεπτεμβρίου επιστρέφει στην Αττική με παραστάσεις στο Γαλάτσι (2/9), τις Αχαρναί (3/9), τον Βύρωνα (6/9), το Ηρώδειο (11/9), τον Κορυδαλλό (16/9), του Παπάγου (17/9) και τον Πειραιά (19/9).
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr