Ένας creative director στην ελληνική γούνα

Συναντήσαμε στην Αθήνα έναν από τους πιο πετυχημένους Έλληνες creative directors στη βιομηχανία της γούνας και μας εξήγησε τι είναι αυτό που κάνει στη δουλειά του

Ο Βασίλης Παυλίδης γεννήθηκε μια ηλιόλουστη hμέρα του Ιουλίου στη Φλώρινα, μια πόλη γραφική με έντονη καλλιτεχνική δράση. Εκεί πήρε τα πρώτα μαθήματα ζωγραφικής, τα πρώτα καλλιτεχνικά ερεθίσματα και από εκεί προέρχεται η αισθητική του αντίληψη. Ανήσυχο πνεύμα από τη φύση του, μετακομίζει στην Αθήνα στις αρχές του 1990 για να σπουδάσει διακόσμηση εσωτερικών χώρων. Είναι η εποχή που τον αγγίζει η καλλιτεχνική έκφραση της πρωτεύουσας. Γκαλερί, εκθέσεις, μουσεία, συναυλίες, μια βόλτα στην πόλη, όλα πρωτόγνωρα και τόσο, μα τόσο ελκυστικά.



Τελειώνοντας τις σπουδές του, σύντομα αρχίζει να δουλεύει σε καταξιωμένες εταιρείες όπως η Folli Follie και η Oxette ως διακοσμητής και art director αντίστοιχα. Oι συνεργασίες αυτές, όπως παραδέχεται, ήταν μεγάλο σχολείο στη ζωή του. Η σχεδόν καθημερινή επαφή με πελάτες και ταξίδια, με διαφορετικές κουλτούρες και χαρακτήρες, κάνουν το όνειρό του πραγματικότητα. Η συνεργασία του λίγα μόλις χρόνια μετά το ξεκίνημά του με την The Tsitouras Collection και η εμπιστοσύνη που του έδειξαν είναι ο μεγαλύτερος σταθμός της μέχρι τώρα καριέρας του. Εκεί είναι που αρχίζουν να τον αποκαλούν aesthetic designer, τίτλος που του ταιριάζει απόλυτα και τον χαρακτηρίζει επίσης, μια και η αισθητική προσέγγιση της δουλειάς του και οι αξίες της τέχνης είναι αυτές που πάντα βρίσκουν εφαρμογή σε όλες τις μέχρι τώρα δουλειές του.



Το θέατρο, η μεγάλη του αγάπη, τον καλεί και έτσι σημαντικές παραστάσεις «ντύνονται» με την υπογραφή του και φέρουν την προσωπική του σφραγίδα. Η μόδα όμως τον δελεάζει πάντα. Ιερά τέρατα όπως οι Jean Paul Gaultier, Vivienne Westwood, John Galliano είναι τα ινδάλματά του και οι αναφορές του σε δουλειές τους είναι εμφανείς. Η ανάγκη του για δημιουργία και η αγάπη για τη μόδα και την αισθητική τα τελευταία χρόνια τον φέρνει κοντά σε ένα φυσικό υλικό που αγαπά από παιδί, τη γούνα. Η συνεργασία του ως creative director για την εταιρεία Nevris Furs στην Καστοριά του αποκάλυψε δρόμους και ορίζοντες ώστε «να προσπαθεί κάθε φορά να ανακαλύπτει τις αντοχές του και να προσπαθεί να ξεπεράσει τα όρια της φαντασίας του και των δυνατοτήτων του».

1. Πόσο δύσκολο είναι να είσαι creative director στη γούνα;

Η δουλειά ενός creative director είναι δύσκολη, απαιτητική, γεμάτη ένταση, μα και δημιουργική. Γι’ αυτό και καλύτερα να τη δεις σαν χόμπι, παρά σαν δουλειά. Να τη δεις σαν ένα αστείο, σαν μια πλάκα! Ξεκινάς πάντα με μια ιδέα, την οποία μπορείς να τη βρεις παντού: στον δρόμο, σε μια ταινία, σε μια έκθεση, σε ένα βιβλίο, οπουδήποτε. Η δυσκολία έρχεται όταν αυτό πρέπει να το μεταμορφώσεις. Όταν πρέπει, δηλαδή, να σχεδιάσεις ένα παλτό ή ένα σακάκι και όλα αυτά φτιαγμένα από ένα φυσικό υλικό που αντιδρά, τη γούνα.



2. Ποιες είναι οι απαιτήσεις της δουλειάς σου;

Η γούνα από τη φύση της είναι ένα δύσκολο υλικό, το οποίο μόνο καταξιωμένοι τεχνίτες με μεράκι μπορούν να τη δουλέψουν. Ο σχεδιαστής είναι υποχρεωμένος πάντα μα πάντα να τους συμβουλεύεται ανελλιπώς, να τους ρωτάει και φυσικά να μαθαίνει από αυτούς! Ένα σχέδιο χωρίς την ψυχή που δίνουν όλοι αυτοί οι άνθρωποι είναι ένα τίποτα. Το να κάνεις ένα σχέδιο είναι, αν θες, και ρίσκο κι αυτό γιατί πρέπει από την αρχή να το βλέπεις σαν ένα έτοιμο κομμάτι φορεμένο από μια γυναίκα - αλλιώς δεν πετυχαίνει. Δεν είναι όμως μόνο αυτό. Στη δική μου δουλειά πρέπει πάντα να θέτω στόχο. Ο στόχος δεν είναι η πώληση αυτή καθεαυτή, αλλά η δημιουργία. Αν στο μυαλό του ένας σχεδιαστής έχει μόνο να πουλήσει, έχει χάσει τη χαρά της δημιουργίας, της «χειροτεχνίας» και τη χαρά της έμπνευσης. Για ένα ολοκληρωμένο αποτέλεσμα, βέβαια, πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας εκτός από το σχέδιο και το χρώμα.



3. Πώς εξελίσσεται η βιομηχανία της γούνας;

Τα τελευταία χρόνια η βιομηχανία της γούνας παγκοσμίως έχει κάνει άλματα. Έτσι, κι εμείς οραματιζόμαστε χρώματα, σχέδια, αλλά και τεχνικές κατασκευής ώστε να καταφέρνουμε να δημιουργούμε πραγματικά έργα τέχνης. Είναι δουλειά που είσαι πάντα σε επαγρύπνηση πνεύματος και εγρήγορση του νου, και αυτό είναι το ωραίο κομμάτι της δουλειάς. Σκέφτεσαι τη διαφήμιση, το ύφος που θέλεις να περάσεις στον καταναλωτή μέσα από ένα σχέδιο. Η παραμικρή λεπτομέρεια παίζει τον πιο σημαντικό ρόλο, από τη φόδρα και το κουμπί, μέχρι το ύφασμα της τσέπης: όλα έχουν τη δική τους μικρή, αλλά και αξιοσημείωτη σημασία. Πρέπει πάντα να είσαι ενημερωμένος για καινούργια υλικά, για τις τάσεις που κυκλοφορούν. Αυτή είναι και η χαρά, αυτή η εγρήγορση είναι η δημιουργία και η ζωή.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr