Into the badlands: Ταξίδι στα ερείπια της Αμερικής

Into the badlands: Ταξίδι στα ερείπια της Αμερικής

Η πρώτη (μετά από πολλά χρόνια) αμερικανική σειρά που στηρίζεται σε πολεμικές τέχνες μας μεταφέρει σε ένα σκοτεινό μέλλον

Into the badlands: Ταξίδι στα ερείπια της Αμερικής
Η Αμερική σε διαφορετικές εκδοχές της είναι το αγαπημένο σκηνικό αρκετών επιτυχημένων σειρών τώρα τελευταία. Στη σειρά “The man in the high castle” η ιστορία εκτυλίσσεται στο εναλλακτικό παρελθόν της χώρας - και συγκεκριμένα στις ηττημένες από τον Άξονα ΗΠΑ του 1962. Στις σειρές “The walking dead” και “Fear the walking dead” το στόρι ξεδιπλώνεται σε ένα εναλλακτικό παρόν, στις ΗΠΑ που επλήγησαν από έναν ιό που μετέτρεψε τη συντριπτική πλειονότητα των κατοίκων σε αιμοδιψή ζόμπι. Τώρα, ήρθε η ώρα να ταξιδέψουμε μακριά στο μέλλον -και πάλι- της Αμερικής, για να δούμε τι απέγινε η ανθρωπότητα. Enter “Into the badlands”.



Ο τίτλος κιόλας της σειράς σε προϊδεάζει ότι σε αυτό το σύμπαν τα πράγματα δεν πάνε καθόλου καλά (στα ελληνικά θα τον αποδίδαμε «Στους ερημότοπους»). Και αυτό ισχύει ακριβώς. Η ανθρωπότητα έχει κάνει ένα σημαντικό πισωγύρισμα. Μία σειρά από φονικούς πολέμους «κατάπιε» αιώνες εξέλιξης. Το σκοτάδι και η ανασφάλεια κυρίευσαν τη ζωή όσων επέζησαν. Το κενό εξουσίας ήλθαν να καλύψουν επτά άνδρες και γυναίκες, οι βαρόνοι. Ο κόσμος τους ακολούθησε για να προστατευτεί. Όμως το κόστος της ασφάλειας ήταν βαρύ, μια και οι βαρόνοι μετέτρεψαν την ασφάλεια σε σκλαβιά.

Το φεουδαρχικό σύστημα κοινωνικής οργάνωσης επέστρεψε δριμύτερο, ενώ έγιναν πολλά βήματα πίσω και στον τομέα της τεχνολογίας: δεν υπάρχουν υπολογιστές, ενώ έχουν απαγορευτεί τα πυροβόλα όπλα. Παρ’ όλα αυτά, βλέπουμε ορισμένα οχήματα και ακούμε και για τη λειτουργία ενός εργοστασίου οπίου που λειτουργεί με πετρέλαιο. Για να διατηρήσει ανενόχλητος την εξουσία του, κάθε βαρόνος διαθέτει ένα επίλεκτο σώμα μαχητών, τους κλίπερ. Οι υπόλοιποι (οι κογκς) αποτελούν την τάξη των σκλάβων, που βρίσκονται στη δούλεψη του βαρόνου.
Κλείσιμο


Το φρούριο του βαρόνου Κουίν

Και κάπως έτσι φτάνουμε στον κεντρικό ήρωα, τον Σάνι (Ντάνιελ Γου), ο οποίος είναι ο… κλίπερ των κλίπερ˙ μία θανάσιμη μηχανή που δείχνει τα διαπιστευτήριά του με το καλημέρα του πρώτου επεισοδίου, καθώς εξοντώνει άοπλος μία ντουζίνα κακοποιών. Και αφού τελειώνει το έργο του χωρίς μία γρατζουνιά, ανακαλύπτει τη λεία τους: έναν πιτσιρικά ονόματι MΚ με ιδιαίτερες ικανότητες (ο «εκλεκτός», ας πούμε), ο οποίος θα κάνει τον Σάνι να αναθεωρήσει ολόκληρη την κοσμοθεωρία του ως τώρα και ειδικά την αφοσίωσή του στον βαρόνο του, Κουίν (Μάρτον Τσόκας). Αυτό, βέβαια, δεν γίνεται και στο καλύτερο timing, μια και ο Κουίν απειλείται τόσο από μία άλλη βαρόνη, τη Χήρα, όσο και από τον ίδιο του τον γιο που επιβουλεύεται τη θέση του.


Ο Σάνι εξοντώνει μία ντουζίνα κακοποιούς (το... «καλημέρα» που λέγαμε)
 
Το “Into the badlands” είναι η πρώτη αμερικανική σειρά μετά από πάρα πολλά χρόνια που βασίζεται στις πολεμικές τέχνες. Το προηγούμενο αντίστοιχό της ήταν το «Κουνγκ Φου» στη δεκαετία του 1970, με πρωταγωνιστή τον Ντέιβιντ Κάρανταϊν, ο οποίος (για να κάνουμε ένα μικρό μάθημα ιστορίας) πήρε τον ρόλο από τα χέρια του αξεπέραστου Μπρους Λι. Δικαίως, λοιπόν, η κύρια ατραξιόν της σειράς είναι οι σκηνές μάχης, και μάλιστα οι δημιουργοί μας έχουν τάξει τουλάχιστον δύο σε κάθε επεισόδιο. Οι χορογραφίες είναι απολύτως εντυπωσιακές, φτάνοντας σε υπερβολές που συναντάμε σε αρκετές κινεζικές ταινίες (χωρίς, βέβαια, αυτό να ξενίζει τον τηλεθεατή). Για να καταφέρουν το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα, οι παραγωγοί απευθύνθηκαν στον καλύτερο του είδους του, τον Χουάν Τσίου Κου, ο οποίος στο παρελθόν προσέφερε την καθοδήγησή του στην Ούμα Θέρμαν (για το “Kill Bill”) και στον Κίανου Ριβς (για το “Matrix”) για τις σκηνές μάχης τους.

Ιδιαίτερα κατατοπισμένος στις πολεμικές τέχνες είναι, άλλωστε, και ο πρωταγωνιστής Ντάνιελ Γου, ο οποίος αν και γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Καλιφόρνια, έκανε πλούσια καριέρα στην Κίνα, συμμετέχοντας σε ταινίες του είδους. Προτού επιλεχθεί για τον ρόλο, ο Γου είχε ήδη προσληφθεί ως παραγωγός της σειράς. Βασικό μέλημα του AMC -του καναλιού πίσω από το “Into the badlands”- με αυτές τις κινήσεις (πολεμικές τέχνες, Αμερικανοκινέζος πρωταγωνιστής) ήταν να «κλείσει το μάτι» στην ασιατική αγορά, χωρίς ωστόσο να αποξενώσει το αμερικανικό κοινό.


Ορφανοί πιτσιρικάδες εκπαιδεύονται εντατικά και βίαια για να εξελιχθούν σε κλίπερ

Ο ίδιος ο Γου σχολίασε σχετικά σε συνέντευξή του στο "Vanity Fair": «Το AMC δημιούργησε ένα υβρίδιο που απευθύνεται και στις δύο κουλτούρες. […] Το ασιατικό κοινό παρακολουθεί εδώ και καιρό σειρές όπως το “Mad Men”, το “Breaking Bad” και το “Walking Dead”, επομένως έχει εξοικειωθεί με αυτό το είδος δράματος. Ένας από τους στόχους μας ήταν να προσεγγίσουμε ακόμα ευρύτερο κοινό». Και τελικά τα κατάφεραν, καθώς η σειρά βρήκε διανομή και στην Ασία, κάνοντας πρεμιέρα ταυτόχρονα με τις Ηνωμένες Πολιτείες.

Αν και η κυριαρχία της Marvel και της DC είναι αδιαμφισβήτητη ανάμεσα στις νέες σειρές δράσης, το “Into the badlands” δεν στηρίζεται σε κάποιο κόμικ. Αντιθέτως, είναι πολύ χαλαρά βασισμένο στο κινεζικό βιβλίο του 16ου αιώνα, “Journey to the West”, το οποίο έχει εμπνεύσει και άλλες δουλειές, όπως την ταινία «Το Απαγορευμένο Βασίλειο» με τους Τζάκι Τσαν και Τζετ Λι. Αυτή η σύνδεση μας προϊδεάζει ότι η πλοκή δεν πρόκειται να περιοριστεί μέσα στα όρια της βαρονίας του Κουίν. Ήδη στο πρώτο επεισόδιο έχει γίνει γνωστή η ύπαρξη μίας «Γης της επαγγελίας» πέραν από τους Ερημότοπους και ο Σάνι ήδη φλερτάρει με την ιδέα να τη βρει…


Ο Σάνι σε μία ακόμα μάχη

Η σειρά θα μπορούσε άνετα να ακολουθήσει μία αντίστροφη πορεία: να μεταφερθεί η ίδια σε κόμικ, καθώς έχει πάρα πολλά ενδιαφέροντα στοιχεία. Κατ’ αρχάς, έχει ήρωες με μοναδικές μαχητικές ικανότητες. Εκτός από τον Σάνι, ο οποίος όπως μαθαίνουμε έχει σκοτώσει 404 ανθρώπους (καθένας συμβολίζεται και από μία γραμμή στο τεράστιο τατουάζ που καλύπτει ολόκληρη την πλάτη του), ιδιαίτερα απειλητική είναι και η «Χήρα» (Έμιλι Μπίτσαμ), η βαρόνη που αναζητά τον ΜΚ. Ο τελευταίος είναι και το μεγάλο ερωτηματικό για την ώρα, καθώς κατά διαστήματα μεταμορφώνεται άθελά του σε φονική μηχανή και όταν ανακτά τις αισθήσεις του βλέπει γύρω του τραυματίες και νεκρούς, θύματα της οργής του (εντάσσοντας έτσι ένα ισχυρό στοιχείο fantasy στη σειρά).

Ιδιαίτερα γοητευτικό είναι και το σκηνικό, το οποίο έχει πολλά στοιχεία που παραπέμπουν στον Αμερικανικό Νότο - φυτείες, σκλάβοι, αρχοντικά σπίτια. Για τις σκηνές μάχης είπαμε; Ας το ξαναπούμε! Φοβερές, απίστευτες χορογραφίες, ήχοι από κόκκαλα που σπάνε, σπαθιά, φρικτοί θάνατοι και άφθονο αίμα. Μόνο τα αστεράκια νίντζα λείπουν!


Οι κεντρικοί ήρωες του “Into the badlands”

Και σε αυτή την περίπτωση, το AMC ακολούθησε την ίδια, συντηρητική του πολιτική απέναντι στον πρώτο κύκλο αρκετών σειρών που έχει παράγει. Έτσι, όπως στην περίπτωση του “The walking dead” και του “Fear the walking dead”, ο πρώτος κύκλος του “Into the badlands” αποτελείται από έξι μόλις επεισόδια - έναν «σούπερ πιλότο», όπως τον χαρακτηρίζουν οι ίδιοι οι δημιουργοί του. Το καλωδιακό κανάλι έδωσε μία σημαντική «προίκα» στη νεοφώτιστη παραγωγή του, καθώς το τοποθέτησε στο πρόγραμμά του αμέσως μετά το “The walking dead” τις Κυριακές. Και δεν διαψεύστηκε. Το “Into the badlands” έκανε την τρίτη πιο επιτυχημένη πρεμιέρα σειράς στην αμερικανική καλωδιακή τηλεόραση, προσελκύοντας συνολικά 8,2 εκατ. τηλεθεατές στο τριήμερο από την προβολή του και μετά. Βρίσκεται δηλαδή πίσω από το “Fear the walking dead” και το “Better call Saul”. Όπως και να έχει, αυτό αποτελεί καλό οιωνό για το μέλλον της σειράς και πιθανότατα του χρόνου να παρακολουθήσουμε τον δεύτερο κύκλο με περισσότερα επεισόδια.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Δείτε Επίσης