Ο χορευτής και ηθοποιός Θανάσης Ακοκκαλίδης συμμετείχε στο πρότζεκτ “As One” βασισμένο στη Μέθοδο Abramovic
Η Μαρίνα Αμπράμοβιτς είναι σήμερα 70 ετών. Αλλά αυτό δεν έχει καμία σημασία. Η γιαγιά της performance -όπως την αποκαλούν- ήρθε επιτέλους και στη χώρα μας, όχι για να παρουσιάσει απλώς ένα πρότζεκτ της, αλλά για να μυήσει το ελληνικό κοινό στην τέχνη της. Ο Οργανισμός Πολιτισμού και Ανάπτυξης ΝΕΟΝ και το Ινστιτούτο Marina Abramovic (ΜΑΙ) οργάνωσαν για αυτό το σκοπό ένα πρόγραμμα διάρκειας επτά εβδομάδων με τίτλο “As one”, που αποτελεί στην ουσία ένα συμμετοχικό κοινωνικό πρότζεκτ βασισμένο στη «Μέθοδο Abramovic». Μέχρι τις 24 Απριλίου το κοινό θα έχει την ευκαιρία να ζήσει από κοντά μια δυνατή εμπειρία και ταυτόχρονα το Lab θα παρουσιάσει μακράς διάρκειας δράσεις, συνομιλίες, εργαστήρια και διαλέξεις, με ανερχόμενους Ελληνες καλλιτέχνες που επιλέχθηκαν από την ιέρεια της performance και την ομάδα της.
Το αν είναι έτοιμο ή όχι το ελληνικό κοινό να μπει σε μια τέτοια διαδικασία και το κατά πόσο οι επισκέπτες που έφτασαν στο Μουσείο Μπενάκη ήταν έτοιμοι ή όχι για αυτό που βίωσαν είναι πολύ νωρίς να απαντηθεί. Το μόνο σίγουρο είναι ότι η επαφή και μόνο με μια τόσο σημαντική καλλιτέχνιδα μόνο θετικές σκέψεις μπορεί να σου γεννήσει. Είτε ανήκεις στους φανατικούς θαυμαστές της είτε σε αυτούς που πήγαν από περιέργεια είτε ακόμα περισσότερο στους καλλιτέχνες που επέλεξε η ίδια για να εκθέσουν την ιδέα τους.
Ο Θανάσης Ακοκκαλίδης ανήκει στην τελευταία κατηγορία, αλλά ταυτόχρονα και στην πρώτη. Πριν από τρεις μήνες δήλωσε συμμετοχή στην ανοιχτή πρόσκληση του ΝΕΟΝ και πριν από μερικές ημέρες βρέθηκε καθισμένος στην άκρη ενός εγκαταλελειμμένου κτιρίου ακριβώς απέναντι από το Μουσείο Μπενάκη. Το γεγονός θα ήταν ίσως λιγότερο ενδιαφέρον αν δεν γνωρίζαμε ότι ο ηθοποιός και χορευτής έχει υψοφοβία. Παρ' όλα αυτά ο Θανάσης κάθισε στην άκρη του κτιρίου για τέσσερις ημέρες, οχτώ ώρες κάθε ημέρα, και αναμετρήθηκε με τα όριά του. Τον συνάντησα λίγες ημέρες μετά την ολοκλήρωση του πρότζεκτ και συζητήσαμε για αυτή την εμπειρία του, τις φοβίες αλλά και την προσφορά της performance.