Το θέατρο στα χέρια των μαθητών

Επτά νέοι σκηνοθέτες συνεργάζονται με σχολεία του Πειραιά και παρουσιάζουν επτά παραστάσεις στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Επτά νέοι σκηνοθέτες συνεργάζονται με σχολεία του Πειραιά και παρουσιάζουν επτά παραστάσεις στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά


Εφηβικές φωνές, τσάντες, σημειώσεις, πρωτότυπες ιδέες και κυρίως φαντασία θα γεμίσουν το επόμενο διήμερο το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά. Παιδιά από σχολεία της περιοχής θα κάνουν πράξη τη θεατρική αγωγή και θα αποδείξουν ότι δεν έχουν τίποτα να ζηλέψουν από τους επαγγελματίες ηθοποιούς. Στο πλευρό τους για να πραγματοποιήσουν αυτή τη δράση βρίσκονται νέοι σκηνοθέτες που τους εμπνέουν και τους δίνουν οδηγίες, έτσι ώστε οι παραστάσεις των μαθητών να είναι άρτιες και με καλλιτεχνικό ενδιαφέρον.

Επτά σκηνοθέτες, λοιπόν, έχουν συνεργαστεί με επτά σχολεία και θα παρουσιάσουν αντίστοιχο αριθμών θεατρικών έργων το Σάββατο 7 και την Κυριακή 8 Μαΐου από τις 11.00 έως τις 16.00. Οι παραστάσεις εντάσσονται στη θεατρική-εκπαιδευτική δράση «Τρίτο κουδούνι ή το θέατρο αλλιώς» την οποία υλοποιεί το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά σε συνεργασία και με αποκλειστική χρηματοδότηση από το Κοινωφελές Ίδρυμα Ιωάννη Σ. Λάτση. Πρόκειται για ένα καλλιτεχνικό-εκπαιδευτικό πρόγραμμα με βασικό στόχο τη μύηση των μαθητών και των μαθητριών στη θεατρική πράξη, εμπλουτίζοντας την εκπαιδευτική διαδικασία στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Στο πλαίσιο του προγράμματος σκηνοθέτες, διαφορετικού ύφους και ηλικίας, συνεργάζονται με σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου Πειραιά και των όμορων Δήμων πάνω σε κείμενα κλασσικών και σύγχρονων συγγραφέων, με στόχο να χτίσουν επτά μικρής διάρκειας θεατρικές παραστάσεις. Από το πρόγραμμα δεν θα λείψουν κείμενα, όπως το «Το Μεγάλο μας Τσίρκο» του Ιάκωβου Καμπανέλη, «Οιδίπους Τύραννος» του Σοφοκλή αλλά και έργα του Τσέχοφ και του Μπέκετ.

Αναλυτικά:

1. Η ομάδα από το Γενικό Λύκειο Καλλίπολης θα παρουσιάσει μια διασκευή του έργου του Ιάκωβου Καμπανέλη «Το Μεγάλο μας Τσίρκο» με τη συνεργασία του Νίκου Βασιλείου.

Μια αλληγορική σπουδή επιθεώρησης, που κοιτάζει από ψηλά το ατέλειωτο τοπίο της Ελληνικής Ιστορίας, τη μια σαν πάνσοφος Δίας, την άλλη σαν οργιάζων Σειληνός και που και που σαν χαροκαμένη Μάνα, καταλήγοντας πάντα στο ίδιο συμπέρασμα, τη λαχτάρα για Ελευθερία.

2. Η ομάδα από το 1ο Επαγγελματικό Λύκειο Νέου Φαλήρου θα παρουσιάσει μια χοροθεατρική performance με τίτλο «Το μάθημα» με τη συνεργασία του ειδικού στις παραστατικές τέχνες Γρηγόρη Γαϊτανάρου.

Μία ημέρα, κατά την οποία οι μαθητές φτάνουν στο σχολείο και συνειδητοποιούν ότι οι καθηγητές λείπουν. Ένα μάθημα, από τους μαθητές για τους μεγάλους και το σχολείο που ονειρεύονται. Η αναζήτηση των γνώσεων-εμπειριών που ξεφεύγουν από τη συμβατική έννοια της εκπαίδευσης και οδηγούν στη ρίζα της ψυχολογικής κατανόησης του ανθρώπου. Το μάθημα του φόβου και της ελπίδας.

3. Η ομάδα από το Πρότυπο Γενικό Λύκειο της Ιωνιδείου Σχολής Πειραιά θα παρουσιάσει το έργο του Σοφοκλή «Οιδίπους Τύραννος» με τη συνεργασία της σκηνοθέτιδας Αλίκης Δανέζη – Κνούτσεν.

Ένα δύσκολο εγχείρημα για τους μαθητές που πρέπει να παρουσιάσουν στη σκηνή μια τόση δυνατή τραγωδία που τους έδωσε όμως τη δυνατότητα να κατανοήσουν την έννοια του μύθου, του χαρακτήρα και της περιπέτειας. Ο Οιδίπους Τύραννος του Σοφοκλή, παρουσιάζει με έμφαση και καθαρότητα όλα τα δραματουργικά στοιχεία και προσφέρει μια εξαιρετική βάση για μια δημιουργική και ενδιαφέρουσα διαδικασία.

4. Η ομάδα από το Γενικό Λύκειο Καμινίων θα ανεβάσει μια παράσταση με τίτλο «Κάτω στον Πειραιά..» με τη βοήθεια της σκηνοθέτιδας Κίρκης Καραλή.

Μια τάξη Λυκείου στα Καμίνια, κουρασμένη από το διάβασμα των Πανελληνίων εξετάσεων, αντί για σκασιαρχείο, κάνει μια αναδρομή στην ιστορία του τόπου της. Γεγονότα και τραγούδια που σημάδεψαν τον Πειραιά και μία ερώτηση με πολλές απαντήσεις: Τι είναι για εσάς ο Πειραιάς;

5. Η ομάδα από το 2ο Γυμνάσιο Νίκαιας θα παρουσιάσει το κείμενο του Ανδρέα Φλουράκη, «Θέλω μια χώρα» με τη βοήθεια του σκηνοθέτη Πέρη Μιχαηλίδη.

Η γραφή του Ανδρέα Φλουράκη ιδιότυπη και καθόλου συνηθισμένη καταγράφει σκέψεις, επιθυμίες, αμφισβητεί την καθημερινότητα της εποχής μας και προτείνει την άμεση ανίχνευση των προβλημάτων και κυρίως της νοοτροπίας του νεοέλληνα. Η γλώσσα του κειμένου άμεση, κοφτή, συχνά χιουμοριστική δίνει τη δυνατότητα να αναδειχθεί η αναγκαιότητα της ύπαρξης της ομάδας και της συλλογικής προσέγγισης του οράματος για μια ‘’ιδανική’’ νέα χώρα.

6. Η ομάδα από το 9ο Γυμνάσιο Πειραιά θα παρουσιάσει μια παράσταση με τίτλο «Ιστορίες του Κυρίου» που αποτελείται από κείμενα του Αντόν Τσέχοφ, με τη βοήθεια του σκηνοθέτη Γιάννη Μόσχου.

Η εκπαιδευτική διαδικασία ξεκίνησε με διάφορα θεατρικά παιχνίδια .Σκοπός ήταν μια πρώτη γνωριμία των παιδιών με το έργο και την εποχή του σπουδαίου Αντόν Τσέχοφ και επιλέχτηκαν να δραματοποιηθούν διασκεδαστικά διηγήματά του που άπτονται περισσότερο των ενδιαφερόντων των παιδιών.

7. Η ομάδα από το Ζάννειο Λύκειο θα παρουσιάσει το κείμενο του Μπέκετ, «Περιμένοντας τον Γκοντό», με τη βοήθεια του σκηνοθέτη Θάνου Τοκάκη.

Το έργο αποτελεί μια ενδιαφέρουσα αφορμή για παιχνίδι. Αν και φαινομενικά δυσνόητο το κείμενο προσφέρεται για αναζήτηση: Μη πλοκή, αδράνεια χαρακτήρων, σε μια εποχή που τα γεγονότα μας ξεπερνούν, που τα ερεθίσματα των εφήβων είναι ταυτόσημα με φρενήρης ρυθμούς. Σε όλα αυτά λοιπόν ποσό και πως χωράει μια Μπεκετικη παύση; Τι σημαίνει διαχρονικός κλόουν; Γιατί έχουν υπαρξιακά ερωτήματα; Και στο κάτω κάτω τι είναι υπαρξιακό ερώτημα;

{{{ articlebanner-330x100-triple-1 }}}
{{{ articlebanner-330x100-triple-2 }}}
{{{ articlebanner-330x100-triple-3 }}}

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr