Η ιδέα να μετατρέψεις το παλιό, συμβατικό σου ποδήλατο σε ένα ισχυρό, ηλεκτρικό ποδήλατο δεν είναι καινούργια. Καινούργια είναι, ωστόσο, η ιδέα του Μάικλ Μπέρτοβ, η οποία σου δίνει τη δυνατότητα να προσθέσεις ηλεκτρικό κινητήρα στο αγαπημένο σου όχημα, προσδίδοντάς του ένα φουτουριστικό λουκ που παραπέμπει στην ταινία “TRON”. Ο κινητήρας, μάλιστα, δεν εφαρμόζει στο σασί του ποδηλάτου, αλλά στον μπροστινό τροχό, ο οποίος είναι σχεδιασμένος χωρίς ακτίνες.
Η εγκατάσταση του GeoOrbital διαρκεί όσο ένα... pit stop. Εντάξει, λίγο παραπάνω. Λιγότερα από εξήντα δευτερόλεπτα αρκούν για να τοποθετήσεις τον μπροστινό τροχό, που έχει ενσωματωμένο τον κινητήρα. H start-up από τη Βοστώνη προσφέρει, μάλιστα, δύο ξεχωριστά μοντέλα σε διαφορετικές διαστάσεις, τα οποία εξασφαλίζουν συμβατότητα με το 95% των ποδηλάτων που κυκλοφορούν στην αγορά. Η ισχύς του κινητήρα φτάνει τα 500W, ενώ μπορείς να αναπτύξεις ταχύτητα έως 32 χλμ. την ώρα. Η μπαταρία προσφέρει αυτονομία 19-32 χιλιομέτρων με αποκλειστική χρήση του κινητήρα ή αυτονομία 48-80 χιλιομέτρων με μεικτή χρήση, ενώ χρειάζεται 3-4 ώρες για να φορτίσει (ανάλογα με το μοντέλο). Η μπαταρία μπορεί να φορτιστεί και εν κινήσει, χάρη στην τεχνολογία ανάκτησης της ενέργειας πέδησης (brake energy regeneration).
Η μπαταρία είναι αποσπώμενη, επομένως μπορείς να έχεις μαζί σου και μία εφεδρική αν θέλεις να διπλασιάσεις την αυτονομία του ποδηλάτου σου. Το GeoOrbital διαθέτει επίσης θύρα USB, η οποία μπορεί να φορτίσει την ασύρματη συσκευή σου. Επίσης, δεδομένου ότι η μπαταρία του κιτ είναι αποσπώμενη, μπορείς να την έχεις μαζί σου ως ένα ισχυρό -αλλά ιδιαίτερα ογκώδες- power bank. Το πρόβλημα με το προϊόν ότι ο κινητήρας των 500W δεν ικανοποιεί την Οδηγία της Ευρωπαϊκής Ένωσης που επιτρέπει κινητήρες έως 250W, επομένως θα χρειαστεί ένα νέο μοντέλο για την ευρωπαϊκή αγορά (εφόσον στραφούν προς αυτή οι δημιουργοί).
Η καμπάνια του GeoOrbital στο Kickstarter κάλυψε τον αρχικό στόχο χρηματοδότησης των 75 χιλιάδων δολαρίων (66 χιλιάδες ευρώ) μέσα σε μόλις 78 λεπτά από την έναρξή της. Για την ώρα, έχει συγκεντρώσει περισσότερα από 660 χιλιάδες δολάρια (579 χιλιάδες ευρώ), έχοντας προσελκύσει περίπου 900 υποστηρικτές. Η καμπάνια ολοκληρώνεται στις 15 Ιουνίου.