Ο Βέρθερος πηγαίνει Καλλιθέα
17.10.2016
21:05
Μία παράσταση βασισμένη στα «Πάθη του Νεαρού Βέρθερου» του Γκαίτε ανεβαίνει στο θέατρο Σημείο
Αυτό το φθινόπωρο ο Αλέξανδρος Διαμαντής υπογράφει τη σκηνοθεσία και τη σκηνική σύλληψη της παράστασης «Βέρθερος», η οποία κάνει πρεμιέρα στις 21 Οκτωβρίου στο θέατρο Σημείο. Γεννημένος το 1994, η παράσταση αυτή θα είναι η πρώτη του σκηνοθεσία, και ένα ξεχωριστό βήμα στην καριέρα του... Το έργο είναι βασισμένο στο μυθιστόρημα του Γκαίτε και αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα κλασικά μυθιστορήματα που έχουν γραφτεί ποτέ.
Το έργο «Τα πάθη του νεαρού Βέρθερου» έπαιξε καθοριστικό ρόλο στο πώς βλέπει τα πράγματα ο σύγχρονος άνθρωπος. Ο Βέρθερος είναι ένας νέος με ειλικρινή ευαισθησία, ονειροπόλος και πάνω απ' όλα ο εαυτός του. Αυτό το τελευταίο χαρακτηριστικό αποτελεί τη γνήσια ποιότητα που τον κρατάει ζωντανό ακόμη και σήμερα, 242 χρόνια μετά την συγγραφή του. Μια σειρά επεισοδίων που δοκιμάζουν την βαθιά του πίστη στους ανθρώπους και προπάντων ένας άτυχος έρωτας, τον οδηγούν στην ελεύθερη επιλογή ενός λυτρωτικού θανάτου, ο οποίος εντούτοις δεν είναι ούτε η απότομη διακοπή, ούτε η θλιβερή λύση στα πάθη και στους πόνους της καρδιάς του. Αντίθετα, είναι μια συγκλονιστική απόδειξη της αγαθής προσήλωσής του στις ιδέες και στην πίστη του. Με τον θάνατό του, δοκιμάζει την κοινωνία και θυσιάζεται με θετική τόλμη, θέλοντας να δείξει στους ανθρώπους τον δρόμο προς την ελευθερία, ο οποίος περνά μέσα από την κατανόηση ημών και των γύρω μας.
Το έργο γράφτηκε στη Γερμανία το 1774, και αποτελεί ένα αρχετυπικό έπος της νεότητας. Η παράσταση, ωστόσο, δεν θέλει να μιμηθεί την εποχή ή τα ήθη του Βέρθερου, ούτε να τον χρησιμοποιήσει ως αφορμή για οτιδήποτε άλλο άσχετο με αυτόν. Το παίξιμο είναι σύγχρονο και καθημερινό, του 21ου αιώνα. Σε κάποιες συμπεριφορές, κινήσεις και στάσεις επιχειρείται η σύνδεση με την εποχή του Ρομαντισμού, αλλά το γενικό αισθητικό περιβάλλον είναι άχρονο και βασικό του στοιχείο είναι η γρήγορη κίνηση του αέρα και το παιχνίδι των υλικών (μέταλλο, τσιμέντο, ύφασμα και ξύλο) με το φως.
Σ' αυτό το θεατρικό ο θεατής βλέπει να διαμορφώνονται μπροστά στα μάτια του ανθρώπινα συναισθήματα και ανθρώπινες συμπεριφορές, με τις μικρότητες και το μεγαλείο τους. Άλλωστε, το μήνυμα του Γκαίτε είναι σημαντικό: σκοπός της ζωής του ανθρώπου είναι η διεκδίκηση της ελευθερίας, ακόμα κι αν αυτή δεν μπορεί ποτέ να κατοχυρωθεί απόλυτα. Για να μπορέσει ο άνθρωπος να την κυνηγήσει, πρέπει να μάθει να ακούει τους συνανθρώπους του και τον εαυτό του και να σέβεται τα συναισθήματά του.
Το έργο «Τα πάθη του νεαρού Βέρθερου» έπαιξε καθοριστικό ρόλο στο πώς βλέπει τα πράγματα ο σύγχρονος άνθρωπος. Ο Βέρθερος είναι ένας νέος με ειλικρινή ευαισθησία, ονειροπόλος και πάνω απ' όλα ο εαυτός του. Αυτό το τελευταίο χαρακτηριστικό αποτελεί τη γνήσια ποιότητα που τον κρατάει ζωντανό ακόμη και σήμερα, 242 χρόνια μετά την συγγραφή του. Μια σειρά επεισοδίων που δοκιμάζουν την βαθιά του πίστη στους ανθρώπους και προπάντων ένας άτυχος έρωτας, τον οδηγούν στην ελεύθερη επιλογή ενός λυτρωτικού θανάτου, ο οποίος εντούτοις δεν είναι ούτε η απότομη διακοπή, ούτε η θλιβερή λύση στα πάθη και στους πόνους της καρδιάς του. Αντίθετα, είναι μια συγκλονιστική απόδειξη της αγαθής προσήλωσής του στις ιδέες και στην πίστη του. Με τον θάνατό του, δοκιμάζει την κοινωνία και θυσιάζεται με θετική τόλμη, θέλοντας να δείξει στους ανθρώπους τον δρόμο προς την ελευθερία, ο οποίος περνά μέσα από την κατανόηση ημών και των γύρω μας.
Το έργο γράφτηκε στη Γερμανία το 1774, και αποτελεί ένα αρχετυπικό έπος της νεότητας. Η παράσταση, ωστόσο, δεν θέλει να μιμηθεί την εποχή ή τα ήθη του Βέρθερου, ούτε να τον χρησιμοποιήσει ως αφορμή για οτιδήποτε άλλο άσχετο με αυτόν. Το παίξιμο είναι σύγχρονο και καθημερινό, του 21ου αιώνα. Σε κάποιες συμπεριφορές, κινήσεις και στάσεις επιχειρείται η σύνδεση με την εποχή του Ρομαντισμού, αλλά το γενικό αισθητικό περιβάλλον είναι άχρονο και βασικό του στοιχείο είναι η γρήγορη κίνηση του αέρα και το παιχνίδι των υλικών (μέταλλο, τσιμέντο, ύφασμα και ξύλο) με το φως.
Σ' αυτό το θεατρικό ο θεατής βλέπει να διαμορφώνονται μπροστά στα μάτια του ανθρώπινα συναισθήματα και ανθρώπινες συμπεριφορές, με τις μικρότητες και το μεγαλείο τους. Άλλωστε, το μήνυμα του Γκαίτε είναι σημαντικό: σκοπός της ζωής του ανθρώπου είναι η διεκδίκηση της ελευθερίας, ακόμα κι αν αυτή δεν μπορεί ποτέ να κατοχυρωθεί απόλυτα. Για να μπορέσει ο άνθρωπος να την κυνηγήσει, πρέπει να μάθει να ακούει τους συνανθρώπους του και τον εαυτό του και να σέβεται τα συναισθήματά του.
ΘΕΑΤΡΟ ΣΗΜΕΙΟ
Χαριλάου Τρικούπη 4, Καλλιθέα-πίσω από το Πάντειο Πανεπιστήμιο
Τηλέφωνα επικοινωνίας: 210 92.29.579, 210.82.11.847, 6977580764
Από τις 21 Οκτωβρίου έως τις 11 Δεκεμβρίου 2016, και κάθε Παρασκευή και Σάββατο στις 21.15 και Κυριακή στις 20.15
Χαριλάου Τρικούπη 4, Καλλιθέα-πίσω από το Πάντειο Πανεπιστήμιο
Τηλέφωνα επικοινωνίας: 210 92.29.579, 210.82.11.847, 6977580764
Από τις 21 Οκτωβρίου έως τις 11 Δεκεμβρίου 2016, και κάθε Παρασκευή και Σάββατο στις 21.15 και Κυριακή στις 20.15
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr