Έχεις followers; Έχεις εισόδημα!

Όσο περισσότερα άτομα σε ακολουθούν στα social media, τόσο περισσότερα χρήματα μπορείς να βγάλεις από διαφήμιση. Ρώτα τους celebrities

Αν είσαι ένας κοινός θνητός και ανεβάζεις φωτογραφία σου με τα καινούργια σου παπούτσια στο Instagram, θα μαζέψεις ορισμένα like από τους φίλους σου. Αν είσαι ο Ντέιβιντ Μπέκαμ και ποζάρεις μπροστά στο σήμα της Adidas, τότε μπορείς επιπρόσθετα να βγάλεις και λίγες εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ. Αν είσαι μία κοινή θνητή και δεν δημοσιεύσεις τίποτα για λίγες ημέρες στο Twitter, δεν θα λείψεις και σε κανένα. Αν όμως είσαι η Κιμ Καρντάσιαν και παραμένεις σιωπηλή από τα social media, προσπαθώντας να συνέλθεις από τη ληστεία στην οποία έπεσες θύμα, τότε θα χάνεις ένα εξαψήφιο ποσό ανά εβδομάδα.

Καλώς ορίσατε στο νέο σύνορο μίας ραγδαία αναπτυσσόμενης βιομηχανίας. Όπως αναφέρει ο Economist, από τον περασμένο Ιανουάριο η
Captiv8, μία πλατφόρμα analytics που αντιστοιχίζει μάρκες με επιδραστικούς χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης (social media influencers), υπολογίζει ότι αναρτήθηκαν περισσότερες από 200.000 φωτογραφίες στο Instagram που περιείχαν τα hashtags #ad, #sp ή #sponsored, τα οποία συνδέονται άμεσα με ποστ διαφημιστικού περιεχομένου.


Πηγή: Economist

Ως εκ τούτου, οι εταιρείες έχουν πλέον στη διάθεσή τους και ένα νέο εργαλείο για να προσεγγίσουν πιθανούς πελάτες. Οι influencers μπορούν να εξασφαλίσουν άμεση πρόσβαση για λογαριασμό των ενδιαφερόμενων σε εκατοντάδες εκατ. χρήστες. Για παράδειγμα, ο Κριστιάνο Ρονάλντο ακολουθείται συνολικά από 240 εκατ. χρήστες στο Facebook, το Instagram και το Twitter. Η Τέιλορ Σουίφτ ακολουθείται από σχεδόν 93 εκατ. χρήστες στο Instagram και 81,5 εκατ. χρήστες στο Twitter.

Αυτή η μορφή διαφήμισης μπορεί να είναι, μάλιστα, πιο αποτελεσματική από τις πιο συμβατικές μορφές. Κατ’ αρχάς, προσεγγίζει άτομα που είναι περισσότερο πιθανόν να καταναλώσουν. Δεύτερον, πρόκειται για ένα αμεσότερο πλασάρισμα του προϊόντος, καθώς οι καταναλωτές νιώθουν ότι έχουν εξασφαλίσει πρόσβαση στη ζωή των διασήμων.

Εκτός από τους διαφημιζόμενους, προφανή είναι τα οφέλη και για τους influencers. Σύμφωνα με την Captiv8, αν κάποιος έχει followers από 100.000 έως μισό εκατ., μπορεί να κερδίσει 12.500 δολάρια για μία ανάρτηση στο YouTube, 6.250 δολάρια για μία στο Facebook και 5.000 δολάρια για μία στο Instagram. Ακόμα πιο χοντρά λεφτά παίζουν όταν μιλάμε για εκατομμύρια followers. Ένας χρήστης με 3-5εκατ. ακολούθους μπορεί να κερδίσει 300.000 δολάρια στο YouTube, 187.500 δολάρια στο Facebook και 150.000 δολάρια στο Instagram.

Και εκτός αυτού, μια και έρχονται εκλογές στις ΗΠΑ, αρκετοί celebrities χρησιμοποιούν τους λογαριασμούς τους στα social media για να υποστηρίξουν έναν από τους δύο υποψηφίους για την προεδρία. Η συντριπτική πλειονότητα τάσσεται υπέρ της Χίλαρι Κλίντον (#imwithher το κύριο hashtag) - κάτι που μάλλον δεν μας προκαλεί και ιδιαίτερη έκπληξη. Ένα νέο πεδίο για εξέταση, λοιπόν.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr