Ο Αττίκ του Χριστοδούλου

Ο Αττίκ του Χριστοδούλου

Ο αισθαντικός τραγουδοποιός με μελωδικό όχημα τη γαλλική περίοδο του Αττίκ παρουσιάζει μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα δουλειά που συνδυάζει την μουσική με την ιστορία

Ο Αττίκ του Χριστοδούλου
Το 1907, ο Αττίκ φτάνει στο Παρίσι για να σπουδάσει πολιτικές επιστήμες. Εγκαταλείπει, όμως, τις σπουδές του για να γραφτεί στο Κονσερβατόριο, όπου γίνεται δεκτός από τον Γκαμπριέλ Φορέ. Είναι η αρχή μιας μεγάλης καριέρας, με πολλές επιτυχίες και τριακόσια περίπου τραγούδια. Κάπως έτσι αρχίζει η ιστορία που κατέληξε μετά από ένα και πλέον αιώνα σε ένα cd. Για την ακρίβεια, ένα βιβλίο-cd. Εδώ και λίγο καιρό από την εταιρεία Μικρή Άρκτος κυκλοφορεί η δουλειά του Γιώργη Χριστοδούλου «Ο Αττίκ στο Παρίσι». Το βιβλίο που συνοδεύεται από ένα cd που περιλαμβάνει 11 αδισκογράφητες έως τώρα συνθέσεις από την άγνωστη περίοδο του Έλληνα συνθέτη στη γαλλική πρωτεύουσα στις αρχές του 20ού αιώνα.

Στο site της Μικρής Άρκτου βρήκα τις εξής πληροφορίες για τη δουλειά του Γιώργη Χριστοδούλου: «Ο Γιώργης Χριστοδούλου το φθινόπωρο του 2013 βρήκε στο Παρίσι την πρώτη παρτιτούρα και ξεκίνησε την έρευνα για να συγκεντρώσει το μεγαλύτερο μέρος από το διάσπαρτο αυτό υλικό το οποίο όλοι έως τώρα, θεωρούσαν χαμένο. Η διαδρομή που πέρασε μέσα από αρχεία, βιβλιοθήκες, συλλέκτες και εκδοτικούς οίκους, κατέληξε στη δημιουργία ενός βιβλίου-cd με τίτλο "Ο Αττίκ στο Παρίσι”».



Ας πάρουμε όμως τα πράγματα με την σειρά. Ο Αττίκ μετά την απόφασή του να αφιερωθεί στη μουσική και στη σπουδή της, αρχίζει να εργάζεται ως πιανίστας στα café-concert της πόλης, να μελοποιεί ποίηση και να συνθέτει τραγούδια και μουσική δωματίου. Παίζει στα πιο μεγάλα θέατρα του Παρισιού και μοιράζεται τη σκηνή με την Κολέτ, τον Μωρίς Σεβαλιέ, θα δώσει τραγούδια στους δημοφιλέστερους Γάλλους ερμηνευτές, ενώ θα υπογράψει πολύχρονο συμβόλαιο με τον μεγαλύτερο εκδοτικό οίκο της εποχής.
Κλείσιμο

Είναι η τελευταία περίοδος της ξέγνοιαστης Μπελ Επόκ στο Παρίσι του Πικάσο, του Μαρσέλ Προυστ και του Ζαν Κοκτώ και για τον νεαρό Αττίκ, η αρχή μιας μεγάλης καριέρας. Η αναλλοίωτη φρεσκάδα αυτών των μελωδιών, το μοναδικό αναγνωρίσιμο στυλ του Αττίκ και η ευρηματικότητα στις αρμονίες και τις μελωδικές γραμμές του, αποδεικνύουν από την πρώτη κιόλας ακρόαση τη σπουδαιότητα αυτών των τραγουδιών.

Ο Γιώργης Χριστοδούλου, με τη ζεστή φωνή του, τραγουδώντας στα γαλλικά, ισπανικά, ελληνικά, αναδεικνύει όλη τη χρωματική γκάμα των συνθέσεων. Συνοδοιπόροι του, ο ταλαντούχος πιανίστας Χάρης Σταυρακάκης και τρεις ακόμα εξαιρετικοί μουσικοί, ο Κώστας Σηφάκης στο κοντραμπάσο, ο Νίκος Παπαβρανούσης στα τύμπανα και ο Καταλανός κλαρινετίστας Τζούλι Αϊμί. Συμμετέχουν, στο ισπανόφωνο “Tan solo tú”, ο πολυβραβευμένος Ναπολιτάνος τραγουδοποιός Αλέσιο Αρένα και στο «Έλα, μα μη βιαστείς» (με ελληνικούς στίχους του Γιώργη Χριστοδούλου βασισμένους σε μια ανέκδοτη μελωδία του συνθέτη), η Πολυξένη Καράκογλου.

Οι ηχογραφήσεις έγιναν στην Αθήνα και τη Βαρκελώνη, ενώ η πρώτη συναυλιακή παρουσίαση έγινε στις 19 Ιουνίου στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών, γνωρίζοντας τεράστια επιτυχία. H δίγλωσση (ελληνικά, γαλλικά) έκδοση που κυκλοφορεί από τη Mικρή Άρκτο, περιλαμβάνει επίσης ένα αναλυτικό εισαγωγικό κείμενο του Γιώργη Χριστοδούλου «Το Παρίσι του Αττίκ» με πολλές άγνωστες έως τώρα πληροφορίες για το έργο του συνθέτη και συνοδεύεται από σπάνιο αρχειακό υλικό από εξώφυλλα από παρτιτούρες, φωτογραφίες και χειρόγραφα που βγαίνουν για πρώτη φορά στο φως.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Δείτε Επίσης