Ο… e-venzinas

Ο Γιώργος Ανθόπουλος μιλά για το e-venzinadika.gr, μία πλατφόρμα που φιλοδοξεί να βελτιώσει τη λειτουργία της ελληνικής αγοράς καυσίμων

Τα τεχνολογικά επιχειρηματικά μοντέλα κατά κύρια βάση επιτυγχάνουν σε τομείς και αγορές όπου η παραδοσιακή δραστηριοποίηση είναι «κλειστή» ή επικρατούν συνθήκες αδιαφάνειας, στρεβλώσεων ή άλλων παθογενειών. Ένας τομέας που στην Ελλάδα έχει συσχετιστεί πολλές φορές με τέτοια φαινόμενα, αλλά ακόμη δεν έχει αναδειχθεί ένα καινοτόμο εγχείρημα που να προσπαθεί να «νοικοκυρέψει» τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί η συγκεκριμένη αγορά, είναι αυτός της πώλησης καυσίμων.

Προς αυτήν την κατεύθυνση θα ήθελε να κινηθεί, αν και προς το παρόν λειτουργεί περισσότερο ως μία βάση αναφοράς, το e-venzinadika.gr, το οποίο καταγράφει τις τιμές πώλησης καυσίμων κίνησης και θέρμανσης των πρατηρίων της χώρας και επιτρέπει στον χρήστη να αναζητά το πρατήριο από το οποίο θα τα προμηθευτεί χρησιμοποιώντας σχετικά φίλτρα.

Στον ρόλο του ηλεκτρονικού… βενζινά βρίσκεται ο Γιώργος Ανθόπουλος, δημιουργός και διαχειριστής του e-venzinadika.gr και της ομώνυμης εφαρμογής για Android. «Ο αντικειμενικός σκοπός είναι η χαρτογράφηση ολόκληρης της ελληνικής αγοράς καυσίμων και των λοιπών υπηρεσιών που την περιβάλλουν, με στόχο την ανάδειξη των επιχειρήσεων με βάση τα ποιοτικά κριτήρια τα οποία και θα αναδείξουν οι ίδιοι οι καταναλωτές», αναφέρει ο Καβαλιώτης Γιώργος.

Μέσα από το e-venzinadika ο χρήστης μπορεί να δει αναλυτικά τις τιμές κάθε πρατηρίου καυσίμων για αμόλυβδη βενζίνη, πετρέλαιο θέρμανσης, αέριο θέρμανσης και diesel κίνησης. Ο χρήστης μπορεί επίσης να δει τις τιμές των πρατηρίων με βάση τη χαμηλότερη τιμή, το πιο κοντινό σε αυτόν πρατήριο, την πιο πρόσφατη τιμή, ανά εταιρεία, αλλά και σε χάρτη, ώστε να συγκρίνει τις τιμές των πρατηρίων μίας συγκεκριμένης περιοχής. Τέλος, μπορεί να δει ιστορικά στατιστικά για τη διακύμανση της τιμής των καυσίμων τόσο ανά πρατήριο όσο και ανά περιοχή.

Κύρια πηγή των δεδομένων είναι η ανοιχτή πλατφόρμα fuelprices.gr
του Παρατηρητηρίου Τιμών Υγρών Καυσίμων του Υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, από την οποία αναδημοσιεύονται οι τιμές που δηλώνει κάθε πρατήριο.

Ωστόσο, ο Γιώργος θέλει να δημιουργήσει ένα μεγαλύτερο οικοσύστημα πληροφοριών για τα πρατήρια και τις υπηρεσίες που παρέχουν. Ήδη είναι ενεργή η δυνατότητα εγγραφής των πρατηριούχων στην πλατφόρμα, η οποία τους επιτρέπει να διαχειρίζονται μέσα από έναν πίνακα ελέγχου τις βασικές πληροφορίες επικοινωνίας, το ωράριο λειτουργίας, τις υπηρεσίες που προσφέρουν, τις τιμές υγρών καυσίμων, τις προσφορές που δημιουργούν για τους πελάτες τους, τους τρόπους πληρωμής ή τη διαθεσιμότητα αυτόματου πωλητή καυσίμων και άλλα, για κάθε ιδιόκτητο πρατήριό τους.

«Ο εγγεγραμμένος πρατηριούχος έχει την δυνατότητα διαχείρισης και παραμετροποίησης του προφίλ κάθε πρατηρίου του ξεχωριστά, με στόχο την πληρέστερη παρουσίαση της επιχείρησής του προς τους καταναλωτές», αναφέρει ο ίδιος, ο οποίος ως απόφοιτος μηχανικός βιομηχανικής πληροφορικής του ΤΕΙ Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης στην Καβάλα έχει εργαστεί στη Γερμανία ως προγραμματιστής εφαρμογών.

Από τα πιο σημαντικά χαρακτηριστικά της πλατφόρμας, ωστόσο, είναι η δυνατότητα που δίνει στον χρήστη να αφήσει τη δική του κριτική και βαθμολόγηση για το κάθε πρατήριο. Έτσι, η κοινότητα χρηστών μπορεί να επιβραβεύσει τους καλούς επαγγελματίες του κλάδου ή να στηλιτεύσει τους κακούς, δημιουργώντας μια δυναμική που έχει την προοπτική να αλλάξει προς το καλύτερο τη συγκεκριμένη αγορά.



«Κύριος στόχος είναι η δημιουργία ενός ποιοτικού και αξιόπιστου δικτύου παροχής δεδομένων για την αγορά των υγρών καύσιμων και των παρεμφερών υπηρεσιών των πρατηρίων προς τους καταναλωτές, με σκοπό την έγκυρη, αξιόπιστη και ποιοτική κάλυψη των αναγκών τους. Μακροπρόθεσμος στόχος είναι η αναβάθμιση της ποιότητας των προϊόντων και υπηρεσιών αυτών από τους πρατηριούχους προς τους καταναλωτές αλλά ταυτόχρονα και η ανάδειξη των ποιοτικών επιχειρήσεων και πρατηρίων υγρών καυσίμων. Το οικοσύστημα, λοιπόν, αυτό που προσπαθούμε να δημιουργήσουμε θέλουμε να εγγυάται την πάταξη της απάτης, της αισχροκέρδειας και της κακής ποιότητας παροχής υπηρεσιών και προϊόντων», επισημαίνει ο Γιώργος.

Η ιδέα για το e-venzinadika γεννήθηκε το 2011, ωστόσο ξεκίνησε να υλοποιείται το 2013, αξιοποιώντας τα ανοιχτά δεδομένα του Παρατηρητηρίου Τιμών Υγρών Καυσίμων. Η πλατφόρμα βγήκε στον αέρα στις αρχές Νοεμβρίου 2016 και μέχρι σήμερα έχει ξεπεράσει τις 5.300 επισκέψεις μοναδικών χρηστών. Οι εγγεγραμμένοι πρατηριούχοι, πληροφορεί ο Γιώργος Ανθόπουλος, αυξάνονται συνεχώς, ενώ στόχος είναι να εγγραφούν τουλάχιστον 1.000 πρατήρια στο σύστημα μέχρι το τέλος του 2017.

Παρότι αυτή την στιγμή δεν αξιοποιείται εμπορικά, ο Γιώργος Ανθόπουλος, κάτοικος πλέον Θεσσαλονίκης και συνεργάτης μεγάλων εταιρειών πληροφορικής ως πάροχος υπηρεσιών ανάπτυξης λογισμικού, έχει στο πίσω μέρος του μυαλού του τη δημιουργία μίας νέας startup μέσα από το e-venzinadika.

«Προς το παρόν δεν θα μπορούσα να πω πως έχουμε στόχο το κέρδος. Αυτό το αφήνουμε για την συνέχεια. Προσωπική μου άποψη είναι πως η κερδοφορία δεν πρέπει να αποτελεί το μοναδικό κίνητρο. Είναι πολύ σημαντικό να διοικείς και να αναπτύσσεις αυτό που αγαπάς κάθε μέρα από λίγο. Εάν η καρδιά και το μυαλό δεν είναι σε αυτό που αγαπάς πιθανόν το όλο εγχείρημα να αποτύχει», τονίζει, προσθέτοντας ωστόσο πως «μεγάλη φιλοδοξία μου είναι να διακριθώ στον τομέα της επιχειρηματικότητας και καινοτομίας και πιστεύω πως το όλο εγχείρημα αποτελεί μια κίνηση για αυτό. Οι δυσκολίες υπήρχαν και θα υπάρχουν σε όλα τα στάδια, από τη σύλληψη της ιδέας ως και την τελική υλοποίηση και έχουν πολλά πρόσωπα: είτε αυτό λέγεται ρευστότητα, είτε χρόνος, είτε τεχνικές δυσκολίες. Σημασία έχει να προσπαθείς να ξεπερνάς κάθε δυσκολία και να συνεχίζεις κάθε μέρα με το ίδιο πάθος και μεράκι για να δημιουργήσεις κάτι για το οποίο θα είσαι περήφανος».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr