Τα εκπαιδευτικά προγράμματα της Στέγης για παιδιά και εφήβους
03.02.2017
07:40
Η Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση συνεχίζει και τον Φεβρουάριο την εκπαιδευτική της προσφορά, οργανώνοντας δράσεις σε ένα ευρύ φάσμα θεματικών κατηγοριών
Η Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση συνεχίζει τα εκπαιδευτικά της προγράμματα για παιδιά και εφήβους και αυτόν τον μήνα, οργανώνοντας δράσεις που καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα θεματικών κατηγοριών, από το θέατρο μέχρι τις νέες τεχνολογίες και από τη μουσική μέχρι τον κινηματογράφου. Στο πλαίσιό τους, οι μικροί φίλοι μπορούν, για παράδειγμα, να μάθουν πώς να σκηνοθετήσουν το δικό τους βίντεο-κλιπ, να αναμετρηθούν με έργα της ελληνικής και ξένης δραματουργίας, να επικοινωνήσουν μέσω του χορού, αλλά και να ανακαλύψουν τις εκπληκτικές δυνατότητες των νέων τεχνολογιών, όπως το 3D printing. Ας δούμε λίγο αναλυτικότερα το πρόγραμμα του Φεβρουαρίου
Έφηβοι 14-17 ετών
Από 10 Φεβρουαρίου έως 17 Μαρτίου, 17:30-20:30
Σε συνέχεια των εργαστηρίων «Κάνουμε σινεμά», που πραγματοποίησε η Στέγη τα δύο προηγούμενα χρόνια, με θέμα σενάριο-σκηνοθεσία-μοντάζ, φέτος ξεκίνησε ένας νέος κύκλος τριών εργαστηρίων για εφήβους, με θέμα τον πειραματικό κινηματογράφο. Στο πλαίσιό του γίνεται μια αναδρομή στην ιστορία του φιλμικού μέσου -από τα πρώτα μιούζικαλ μέχρι τα σημερινά viral βίντεο από κινητό τηλέφωνο- και παρουσιάζονται διαφορετικές φόρμες, μεθόδοι και αισθητικές προσεγγίσεις. Στη συνέχεια, οι έφηβοι καλούνται να συνθέσουν ένα δικό τους βίντεο κλιπ! Η παρουσίαση των τελευταίων θα γίνει την Τετάρτη 26 Απριλίου.
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ
Κάνουμε σινεμά - 3ος Κύκλος, Φτιάξε το δικό σου βίντεο κλιπΈφηβοι 14-17 ετών
Από 10 Φεβρουαρίου έως 17 Μαρτίου, 17:30-20:30
Σε συνέχεια των εργαστηρίων «Κάνουμε σινεμά», που πραγματοποίησε η Στέγη τα δύο προηγούμενα χρόνια, με θέμα σενάριο-σκηνοθεσία-μοντάζ, φέτος ξεκίνησε ένας νέος κύκλος τριών εργαστηρίων για εφήβους, με θέμα τον πειραματικό κινηματογράφο. Στο πλαίσιό του γίνεται μια αναδρομή στην ιστορία του φιλμικού μέσου -από τα πρώτα μιούζικαλ μέχρι τα σημερινά viral βίντεο από κινητό τηλέφωνο- και παρουσιάζονται διαφορετικές φόρμες, μεθόδοι και αισθητικές προσεγγίσεις. Στη συνέχεια, οι έφηβοι καλούνται να συνθέσουν ένα δικό τους βίντεο κλιπ! Η παρουσίαση των τελευταίων θα γίνει την Τετάρτη 26 Απριλίου.
ΘΕΑΤΡΟ
Φεστιβάλ Εφηβικού Θεάτρου 2017Μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου
Εργαστήρια: Νοέμβριος 2016-Απρίλιος 2017
Φεστιβάλ: Παρασκευή 7-Κυριακή 9 Απριλίου 2017
Το Φεστιβάλ Εφηβικού Θεάτρου «ξαναχτυπά», με νέα έργα από Έλληνες και ξένους συγγραφείς. Φέτος, οι έφηβοι αναμετριούνται με τη σύγχρονη ελληνική και ξένη δραματουργία με τον κανόνα του «5», δηλαδή:
- 5 σύγχρονοι Έλληνες συγγραφείς γράφουν 5 νέα θεατρικά έργα.
- 5 αναγνωρισμένα έργα της σύγχρονης ξένης δραματουργίας προστίθενται στο ρεπερτόριο του φεστιβάλ.
- 5 νέοι σκηνοθέτες, μαζί με την ομάδα της Grasshopper Youth, εμψυχώνουν, σκηνοθετούν και στήνουν νέες εφηβικές παραστάσεις.
Οι συγγραφείς θα δουλέψουν μαζί με τις ομάδες των εφήβων μέσα στη σχολική τάξη για περίπου ένα μήνα, με σκοπό τα έργα που θα προκύψουν μέσα από αυτό το εντατικό εργαστήριο να απηχούν τις σκέψεις και τις αναζητήσεις της εφηβικής κοινότητας. Μετά, αναλαμβάνουν δράση, μαζί με τους μαθητές, οι σκηνοθέτες και οι ηθοποιοί, για να στήσουν τις παραστάσεις που θα δούμε στη Μικρή Σκηνή της Στέγης.
Τα σχολεία που συμμετέχουν φέτος στο πρόγραμμα και έχουν ήδη ξεκινήσει τις πρόβες τους είναι το 1o Ενιαίο Λύκειο Ασπροπύργου, το 1ο Ενιαίο Λύκειο Νέας Φιλαδέλφειας, το 1ο Ενιαίο Λύκειο Αγίας Βαρβάρας, το Ενιαίο Λύκειο Κρυονερίου Αττικής, το 3ο Ενιαίο Λύκειο Πειραιά, το 12ο Ενιαίο Λύκειο Αθήνας, το 4ο Ενιαίο Λύκειο Χαϊδαρίου, το 14ο Γυμνάσιο Αθηνών και το 2ο Γυμνάσιο Καλυβίων. Μαζί τους, και η ομάδα εφήβων Grasshopper Youth.
Βήμα-Βήμα στη Σκηνή
Μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου
Φεβρουάριος-Μάιος, 11:00-12:30
Παρασκευή 3, Τετάρτη 15 και Πέμπτη 16 Φεβρουαρίου
Πώς λειτουργεί η κονσόλα της σκηνής; O flyman είναι άνθρωπος ή πουλί; Το ήξερες ότι στη Στέγη υπάρχει και flywoman; Το «Βήμα-βήμα στη σκηνή» είναι ένα συναρπαστικό πρόγραμμα τεχνικής εκπαίδευσης που ξεναγεί τους μαθητές στα παρασκήνια μιας παράστασης. Τα παιδιά εξερευνούν την αθέατη όψη της σκηνής και γνωρίζουν τα επαγγέλματα που σχετίζονται με την προετοιμασία και τις τεχνικές εργασίες μέσα σε ένα θέατρο.
ΧΟΡΟΣ
Χορεύω άρα επικοινωνώ / Dancing to connectΜαθητές Γυμνασίου και Λυκείου
Για τα σχολεία της Κομοτηνής: Πέμπτη 16 έως και Παρασκευή 24 Φεβρουαρίου
Για τα σχολεία της Αθήνας: Πέμπτη 2 έως και Παρασκευή 10 Μαρτίου
Παράσταση: Κυριακή 12 Μαρτίου (όλα τα σχολεία μαζί στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης)
Η Στέγη φέρνει για πέμπτη χρονιά τον σύγχρονο χορό στα σχολεία, αυτή τη φορά της Κομοτηνής και της Αθήνας. Οι μαθητές θα παρακολουθήσουν εργαστήρια χορού μέσα στους χώρους των σχολείων τους και στο τέλος του προγράμματος θα παρουσιάσουν τις χορογραφίες τους πρώτα στην πόλη τους κι έπειτα σε κοινή παράσταση όλων των σχολείων μαζί στη Στέγη. Το «Χορεύω, άρα επικοινωνώ» βασίζεται στο πρόγραμμα Dancing to Connect, το οποίο έχει φιλοξενηθεί σε περισσότερες από 30 χώρες όλου του κόσμου.
ΜΟΥΣΙΚΗ
Ταξιδεύοντας στις μουσικές των λαών & των εποχών - Σωκράτης ΣινόπουλοςΜαθητές από Δ΄ Δημοτικού μέχρι και Β΄ Γυμνασίου
Τετάρτη 8, Πέμπτη 9 και Παρασκευή 10 Φεβρουαρίου, 11:00-12:30
Μια εκπαιδευτική συναυλία ενώνει τους κόσμους της παραδοσιακής και της σύγχρονης μουσικής. Ο Σωκράτης Σινόπουλος και η μουσική ομάδα «Ισημερία» παρουσιάζουν τον ηχητικό κόσμο των παραδοσιακών οργάνων και δείχνουν πώς αυτά ταιριάζουν με τον σύγχρονο ήχο. Οι μουσικοί εισάγουν τους μαθητές στις απεριόριστες δυνατότητες των παραδοσιακών οργάνων, ερμηνεύοντας έργα που κινούνται από το ρεπερτόριο της μουσικής παράδοσης μέχρι τη σύγχρονη δημιουργία.
Οι μαθητές παρακολουθούν το «άνοιγμα» της μουσικής παράδοσης στο σήμερα. Διαπιστώνουν ότι η παραδοσιακή μουσική χρησιμοποιεί τη νέα τεχνολογία και ανταλλάσσει στοιχεία με τόσο διαφορετικά μουσικά είδη, όπως το μπαρόκ και η τζαζ! Περιπλανιούνται στις Μουσικές του Κόσμου. Ανακαλύπτουν πώς συνδιαλέγονται μεταξύ τους οι παραδόσεις της Μέσης Ανατολής, της Βόρειας Αφρικής και της Νότιας Ευρώπης. Ακούνε νέες συνθέσεις και αντιλαμβάνονται πώς οι σύγχρονες ριζοσπαστικές ιδέες μπορούν να δώσουν νέα πνοή στα λεξιλόγια των παραδοσιακών οργάνων.
Το τοπίο μου σε ήχους
Μαθητές από Ε΄ Δημοτικού μέχρι και Β΄ Γυμνασίου
Φεβρουάριος-Μάιος
«Το τοπίο μου σε ήχους» καταγράφει και συνθέτει ήχους από γειτονιές που αγκαλιάζουν τη Στέγη. Νέος Κόσμος, Νέα Σμύρνη, Καλλιθέα, Πλάκα: όλες τους, γειτονιές με προσφυγικό παρελθόν, περιμένουν τους μαθητές για να μοιραστούν μαζί τους τις ιστορίες τους.
Σε αυτό το εργαστήριο, οι νεαροί συμμετέχοντες εξερευνούν το περιβάλλον μέσω των ήχων και επεμβαίνουν στο ηχητικό τοπίο με δικούς τους ήχους. Τι συναισθήματα δημιουργούν οι ήχοι; Μπορούν να έχουν χρώμα ή σχήμα; Οι μαθητές ερευνούν και συγκεντρώνουν υλικό για την ιστορία της κάθε περιοχής. Παίρνουν «συνεντεύξεις» από τους κατοίκους της και μαθαίνουν ιστορίες προσφύγων, αλλά και πιο πρόσφατες αφηγήσεις, που αποτυπώνουν τις αλλαγές στο «τοπίο» της κάθε γειτονιάς. Τα σχολεία που θα συμμετέχουν στο πρόγραμμα είναι το 12ο Δημοτικό Σχολείο Νέας Σμύρνης, το 117ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών (Νέος Κόσμος), το 70ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών (Ακρόπολη) κ.ά.
Ακούστε τον Χάρι Παρτς από το Ensemble Musikfabrik
Μαθητές από Γ’ Δημοτικού έως και Γ’ Γυμνασίου
23 Φεβρουαρίου, 12:00-13:30
Οι Ensemble Musikfabrik, με τα μουσικά όργανα του Χάρι Παρτς, σε μια ανοιχτή πρόβα για μαθητές. Το μουσικό σύνολο Musikfabrik θα παρουσιάσει τα συναρπαστικά όργανα του Harry Partch, τις ιδιόρρυθμες τεχνικές παιξίματος που απαιτούν και το καλλιτεχνικό σύμπαν ενός από τους πιο αντισυμβατικούς καλλιτέχνες του 20ού αιώνα. Σε αυτό το πρόγραμμα, οι συμμετέχοντες θα έρθουν σε επαφή με τα μουσικά όργανα του Αμερικανού συνθέτη Χάρι Παρτς. Θα ακούσουν τον ήχο του Blue Rainbow και του Eucal Blossom, οργάνων με εξωτική ονομασία, αλλά και μορφή.
Συνθέτης, θεωρητικός και οργανοποιός, ο Χάρι Παρτς υπήρξε ένας από τους πιο επιδραστικούς υποστηρικτές της μουσικής με μικροτόνους, προτείνοντας μια νέα προσέγγιση της μουσικής σύνθεσης. Ο Παρτς ανέπτυξε ένα εξαιρετικά σύνθετο σύστημα κουρδίσματος, κατά το οποίο η οκτάβα διαχωριζόταν σε 43 τόνους. Αυτός ήταν ένας απίθανα μεγάλος αριθμός μικροτονικών διαστημάτων, που καθιστούσαν αδύνατη την εκτέλεση των έργων του με συμβατικά όργανα. Κατασκεύασε επίσης μια μεγάλη συλλογή μουσικών οργάνων: ένα σύνολο γλυπτών «ήχου» παράξενης ομορφιάς και επιβλητικής σκηνικής παρουσίας.
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Το ταξίδιΈφηβοι 12-18 ετών
Φεβρουάριος-Μάιος
Βασικός θεματικός άξονας του εργαστηρίου είναι το «ταξίδι» και, κατ’ επέκταση, η συλλογική μνήμη, οι φόβοι, η ελπίδα και οι επιθυμίες που γεννά. Το εργαστήριο, που χρησιμοποιεί επίσης έννοιες όπως της γλώσσας, του σπιτιού-εστίας και του σώματος, θα πραγματοποιηθεί στους ξενώνες όπου φιλοξενούνται οι ανήλικοι ασυνόδευτοι πρόσφυγες.
Εκεί, οι έφηβοι συμμετέχοντες θα δημιουργήσουν δισδιάστατα και τρισδιάστατα έργα, αποτυπώνοντας τι σημαίνει για τον καθένα τους το ταξίδι και η έννοια της μετανάστευσης. Στόχος του προγράμματος είναι να βοηθήσει τους έφηβους συμμετέχοντες να χρησιμοποιήσουν την τέχνη ως γλώσσα επικοινωνίας και να εκφραστούν μέσα από αυτή. Μέσα στο εργαστήριο θα διαμορφωθεί σταδιακά ένα οικείο περιβάλλον, ώστε η εκφραστικότητα αυτή να βρει τον χώρο να εκδηλωθεί. Το υλικό που θα προκύψει από τα εργαστήρια θα παρουσιαστεί σε μια εικαστική έκθεση.
Στο πλαίσιο των εργαστηρίων, θα πραγματοποιηθούν εξωτερικές επισκέψεις σε επιλεγμένα μουσεία και χώρους τέχνης, με στόχο οι έφηβοι συμμετέχοντες να έρθουν σε επαφή με την κλασική και σύγχρονη τέχνη και να κατανοήσουν την πρόσμιξη διαφορετικών πολιτισμών, αποκτώντας μια διανθισμένη εικόνα για τη χώρα που βρίσκονται ή τη χώρα που θα ήθελαν να βρίσκονται και, πιθανώς, για τη χώρα καταγωγής τους.
ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ
Hack your classroomΜαθητές Γυμνασίου και Λυκείου
Φεβρουάριος-Μάιος
Στο πρωτότυπο αυτό εργαστήριο της Στέγης, που πραγματοποιείται στους χώρους των σχολείων, μαθητές και καθηγητές σχεδιάζουν την τάξη των ονείρων τους, με τη χρήση νέων τεχνολογιών. Με εκτυπωτές τρισδιάστατης εκτύπωσης και έξυπνους μικροϋπολογιστές, ανακαλύπτουν νέους τρόπους για να κάνουν την καθημερινότητά τους πιο ενδιαφέρουσα και λειτουργική και, τελικά, να δημιουργήσουν από κοινού ένα σχολικό περιβάλλον που να μπορεί να εμπνεύσει αλλά και ταυτόχρονα να εξυπηρετήσει τη διδασκαλία.
Μέσα από δράσεις που συνδυάζουν το φυσικό με τον ψηφιακό κόσμο και υπό την καθοδήγηση ειδικών εκπαιδευτών, σχεδιάζουν όλοι μαζί τη νέα τους τάξη, αλλά και το εκπαιδευτικό της περιεχόμενο. Στη διάρκεια του εργαστηρίου, οι μαθητές πειραματίζονται και μαθαίνουν, χρησιμοποιώντας βασικό εξοπλισμό και εργαλεία, ενώ έρχονται σε επαφή με το physical computing και τη γλώσσα του processing-προγραμματισμού. Τα δύο πρώτα σχολεία που θα επισκεφτεί η δράση είναι το Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο Αγίου Δημητρίου και το 1ο Γυμνάσιο Ηλιούπολης.
Η Στέγη παίζει ψηφιακά
Μαθητές Γυμνασίου & Λυκείου και Εκπαιδευτικοί
Φεβρουάριος – Μάιος
Η Στέγη εισάγει τους μαθητές στο πολιτιστικό ρεπορτάζ και στο design. Μέσα από τις πλατφόρμες Zoom Net και My Design, οι μαθητές έρχονται σε επαφή με εργαλεία που τους επιτρέπουν να προσεγγίσουν τις παραγωγές της Στέγης ως μια αφορμή να πραγματοποιήσουν τις δικές τους δημιουργίες. Σχεδιασμός αφίσας, stop-motion animation, ειδικά οπτικά εφέ, σχεδιασμός ηχοτοπίων και σύνθεση μουσικής... Οι μαθητές έρχονται σε ουσιαστική επαφή με τη σύγχρονη τέχνη, μοιράζονται με τη διεθνή εκπαιδευτική κοινότητα υλικό από τις παραστάσεις της Στέγης και αφήνουν το δικό τους δημιουργικό αποτύπωμα, κάνοντας έτσι τις παραστάσεις πραγματικά δικές τους. Και όλα αυτά μέσα από τη σχολική τάξη, απ’ όπου κι αν βρίσκονται.
ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΑ
Το Αυθεντικό ΠαιχνίδιΝηπιαγωγεία, Α΄, Β΄ Δημοτικού και Ειδικά Σχολεία
Φεβρουάριος-Μάιος
Μετά από 5 χρόνια επιτυχημένης πορείας στη Στέγη, το Αυθεντικό Παιχνίδι ταξιδεύει στα Νηπιαγωγεία της Αθήνας, καθώς και σε πρώτες τάξεις του Δημοτικού (Α΄ και Β΄) και σε Ειδικά Σχολεία. Ένα «τρυφερό» πρόγραμμα της Στέγης, όπου τα παιδιά συμμετέχουν με όλες τους τις αισθήσεις. Μέσα από ομαδικά παιχνίδια έκφρασης και δημιουργικές δραστηριότητες, που συνδυάζουν τη μουσική, το χορό και τα εικαστικά, μαθαίνουν τον κόσμο και την πραγματικότητα, γνωρίζουν τον εαυτό τους και ανακαλύπτουν το σώμα τους, χωρίς να απαιτείται να «εκπαιδεύσουν» κάποια συγκεκριμένη δεξιότητά τους. Παράλληλα, μαθαίνουν να συνεργάζονται και να επικοινωνούν, αποβάλλοντας το άγχος και τον ανταγωνισμό.
Ποιοι όμως είναι οι κανόνες του παιχνιδιού;
• Ελεύθερη σωματική έκφραση
• Ευγένεια και αλληλοσεβασμός
• Εμπιστοσύνη
• Και, πάνω απ’ όλα, αυθεντική χαρά παιχνιδιού και πολλή διασκέδαση!
Info
Στέγη Ιδρύματος Ωνάση
Συγγρού 107, Αθήνα
Τηλ: 213 017 8000
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr