Στα Εμιράτα για την επιτυχία
08.02.2017
07:40
Έχοντας ξεκινήσει από την Ελλάδα, το Susurrus έχει μετακομίσει πλέον στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και από εκεί καλύπτει πλέον τις αγορές της Μέσης Ανατολής και της Ευρώπης
Το Susurrus το γνωρίσαμε για πρώτη φορά το 2014, όταν μία παρέα τριών συμφοιτητών από το Πανεπιστήμιο της Πάτρας αποφάσισε να αξιοποιήσει τις γνώσεις της στον προγραμματισμό και τη μέχρι τότε δραστηριοποίησή της στον χώρο της πληροφορικής δημιουργώντας τη δική της startup εταιρεία.
Ως μετεξέλιξη μίας προηγούμενης παρεμφερούς προσπάθειάς τους, του DominoStyle, οι απόφοιτοι πλέον των Τμημάτων Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών & Πληροφορικής και Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Τεχνολογίας Υπολογιστών του Πανεπιστημίου Πατρών Παναγιώτης Τσάγγας, Λίνα Στούμπου και Διονύσης Ρόδης δημιούργησαν ένα νέο εργαλείο για τη σύγχρονη εποχή του διαδικτυακού μάρκετινγκ.
«Προσπαθούμε να εισαγάγουμε τα brands στο influencer marketing, ένα νέο, δυναμικό και ανερχόμενο είδος διαδικτυακής διαφήμισης», εξηγεί ο τριανταρίζων Παναγιώτης Τσάγγας, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας. «Tα brands αναθέτουν σε άτομα με μεγάλο αριθμό από followers στα social media και εξειδίκευση και επιρροή σε κάποιο τομέα να προωθήσουν τα προϊόντα τους, συχνά με εντυπωσιακά αποτελέσματα».
Το Susurrus είναι ουσιαστικά μία διαδικτυακή πλατφόρμα που επιτρέπει στα brands να εντοπίσουν τους κατάλληλους influencers για να διαφημίσουν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες τους. Εισάγοντας τα δημογραφικά στοιχεία του κοινού που θέλει να στοχεύσει και το χρηματικό ποσό που θέλει να διαθέσει, το brand λαμβάνει προτάσεις από influencers που πληρούν τα συγκεκριμένα κριτήρια. Εάν οι τελευταίοι αποδεχθούν τη συνεργασία με το brand, αναρτούν δημοσιεύσεις για αυτό στο διαδίκτυο (στις προσωπικές τους σελίδες ή στους λογαριασμούς τους στα κοινωνικά δίκτυα) και το Susurrus καταγράφει τη δραστηριότητα αυτή, παρέχοντας στη συνέχεια στη συνεργαζόμενη εταιρεία αναλυτικά στοιχεία για την αποτελεσματικότητα κάθε ενέργειας και τις αντιδράσεις του κοινού.
Αυτό που παρουσιάζει ενδιαφέρον στην επιχειρηματική ιστορία του Susurrus, πέραν της καινοτομίας του προϊόντος που αναπτύσσει, είναι η απόφαση που έλαβαν οι δημιουργοί της εταιρείας το 2015 να αναζητήσουν την επιτυχία τους σε μία ανεξερεύνητη από τις ελληνικές startup εταιρείες αγορά, αυτή της Μέσης Ανατολής.
Ως μετεξέλιξη μίας προηγούμενης παρεμφερούς προσπάθειάς τους, του DominoStyle, οι απόφοιτοι πλέον των Τμημάτων Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών & Πληροφορικής και Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Τεχνολογίας Υπολογιστών του Πανεπιστημίου Πατρών Παναγιώτης Τσάγγας, Λίνα Στούμπου και Διονύσης Ρόδης δημιούργησαν ένα νέο εργαλείο για τη σύγχρονη εποχή του διαδικτυακού μάρκετινγκ.
«Προσπαθούμε να εισαγάγουμε τα brands στο influencer marketing, ένα νέο, δυναμικό και ανερχόμενο είδος διαδικτυακής διαφήμισης», εξηγεί ο τριανταρίζων Παναγιώτης Τσάγγας, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας. «Tα brands αναθέτουν σε άτομα με μεγάλο αριθμό από followers στα social media και εξειδίκευση και επιρροή σε κάποιο τομέα να προωθήσουν τα προϊόντα τους, συχνά με εντυπωσιακά αποτελέσματα».
Το Susurrus είναι ουσιαστικά μία διαδικτυακή πλατφόρμα που επιτρέπει στα brands να εντοπίσουν τους κατάλληλους influencers για να διαφημίσουν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες τους. Εισάγοντας τα δημογραφικά στοιχεία του κοινού που θέλει να στοχεύσει και το χρηματικό ποσό που θέλει να διαθέσει, το brand λαμβάνει προτάσεις από influencers που πληρούν τα συγκεκριμένα κριτήρια. Εάν οι τελευταίοι αποδεχθούν τη συνεργασία με το brand, αναρτούν δημοσιεύσεις για αυτό στο διαδίκτυο (στις προσωπικές τους σελίδες ή στους λογαριασμούς τους στα κοινωνικά δίκτυα) και το Susurrus καταγράφει τη δραστηριότητα αυτή, παρέχοντας στη συνέχεια στη συνεργαζόμενη εταιρεία αναλυτικά στοιχεία για την αποτελεσματικότητα κάθε ενέργειας και τις αντιδράσεις του κοινού.
Αυτό που παρουσιάζει ενδιαφέρον στην επιχειρηματική ιστορία του Susurrus, πέραν της καινοτομίας του προϊόντος που αναπτύσσει, είναι η απόφαση που έλαβαν οι δημιουργοί της εταιρείας το 2015 να αναζητήσουν την επιτυχία τους σε μία ανεξερεύνητη από τις ελληνικές startup εταιρείες αγορά, αυτή της Μέσης Ανατολής.
«Πλέον το Susurrus έχει έδρα στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και επενδυτές και πελάτες από την ευρύτερη περιοχή της Μέσης Ανατολής», αναφέρει ο Παναγιώτης Τσαγγάς, ο οποίος εξηγεί πως στόχος της εταιρείας ήταν εξαρχής να δοκιμάσει το προϊόν της στην Ελλάδα και στη συνέχεια να επιχειρήσει την επέκταση σε αγορές του εξωτερικού, καθώς η ελληνική αποτελεί μία μικρή αγορά στον χώρο της διαφήμισης.
«Οι δυσκολίες στην Ελλάδα και η πολιτική αστάθεια το 2015 επιτάχυναν την απόφασή μας. Τα Εμιράτα, και ειδικά το Ντουμπάι, είναι μια ραγδαία αναπτυσσόμενη αγορά, κέντρο όλης της Μέσης Ανατολής, αλλά και κομβικό σημείο για την Ασία. Έχουν παρουσία όλα τα μεγάλα brands πολυτελείας και lifestyle, με διαφημιστική δαπάνη από τις μεγαλύτερες παγκοσμίως. Παράλληλα, η Μέση Ανατολή, και ειδικά τα Εμιράτα και η Σαουδική Αραβία, έχουν από τις υψηλότερες διεισδύσεις παγκοσμίως στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης Instagram και Snapchat», τονίζει ο Παναγιώτης Τσάγγας.
Χαρακτηριστικά αγοράς, δηλαδή, που είναι ιδανικά για το προϊόν που αναπτύσσει η Susurrus. Ωστόσο, ποιο είναι το περιβάλλον για τις startups και ποια η ευρύτερη επιχειρηματική κουλτούρα στην περιοχή;
«Ως επίπεδο ωριμότητας του startup οικοσυστήματος, τα Εμιράτα είναι πιο κοντά στην Ελλάδα από ό,τι στη Σίλικον Βάλεϊ, υπό την έννοια ότι δεν είναι ένα πολύ ώριμο οικοσύστημα», υπογραμμίζει ο επικεφαλής της Susurrus, ο οποίος όμως εντοπίζει και κάποιες πολύ σημαντικές διαφορές στον τρόπο που αντιμετωπίζονται οι startups από κράτος και ιδιώτες επενδυτές:
«Είναι πιο ανοιχτοί στην καινοτομία και έχουν τη διάθεση να τολμήσουν να επενδύσουν σε νέες ιδέες. Το ίδιο το κράτος έχει δημιουργήσει ταμείο μέσα από το οποίο επενδύει είτε απευθείας σε startups είτε μέσω προγραμμάτων επιχειρηματικής “επιτάχυνσης”. Επιπλέον, υπάρχουν ειδικές ζώνες που ευνοούν την δημιουργία startup εταιρειών και φυσικά η φορολόγηση είναι μηδενική τόσο σε προσωπικό όσο και σε εταιρικό επίπεδο. Τέλος, χρήματα προς επένδυση υπάρχουν επιπλέον μέσω αρκετών δικτύων επιχειρηματικών “αγγέλων” που προσπαθούν να καλύψουν το κομμάτι του κεφαλαίου εκκίνησης. Γενικά υπάρχει η διάθεση για επενδύσεις στον τομέα των startup εταιρειών, μιας και υπάρχει σημαντική μεταστροφή από τις πιο παραδοσιακές μορφές επενδύσεων, όπως η αγορά ακινήτων και το πετρέλαιο».
Ο Παναγιώτης Τσάγγας περνά πλέον το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου στο Άμπου Ντάμπι, όπου βρίσκεται το γραφείο της εταιρείας, και στο Ντουμπάι, όπου πραγματοποιεί τις συναντήσεις και το business development (η υπόλοιπη ομάδα παραμένει σταθερά στην Ελλάδα), ωστόσο δεν φαίνεται να εμφανίζει δυσκολίες προσαρμογής:
«Σε γενικές γραμμές, τα μεγαλύτερα εμπόδια που συναντά ένας “ξενιτεμένος” founder είναι η διαφορά κουλτούρας, η έλλειψη γνώσης της τοπικής αγοράς, καθώς και η έλλειψη επαφών και η δικτύωση. Τα περισσότερα από αυτά ξεπερνώνται συν τω χρόνω και βιώνοντας την καθημερινότητα μιας χώρας. Από εκεί και πέρα, αρκετά πρακτικό είναι να προσπαθείς όσο μπορείς να συναναστρέφεσαι με ντόπιους, να διαβάζεις τοπικά μέσα ενημέρωσης, να προσπαθήσεις να μάθεις την γλώσσα, αλλά και να διαβάσεις κάποια βιβλία για την κουλτούρα και τον πολιτισμό της χώρας».
Σήμερα, το Susurrus καλύπτει τις αγορές της Μέσης Ανατολής και της Ευρώπης και απευθύνεται κυρίως σε brands μόδας, ομορφιάς, τροφίμων και τουρισμού. Υποστηρίζεται, οικονομικά και σε δικτύωση, από την κυβέρνηση των Εμιράτων μέσω του φορέα twofour54, μίας ζώνης κινήτρων και ειδικών υπηρεσιών στο Άμπου Ντάμπι για media startups και από 3 συμβούλους, στελέχη από το χώρο της διαφήμισης σε Ευρώπη και Μέση Ανατολή.
Ο επικεφαλής και η ομάδα της Susurrus, πάντως, δεν έχουν πάψει να ασχολούνται με το ελληνικό startup οικοσύστημα, και κυρίως της πόλης από την οποία ξεκίνησαν όλα για εκείνους, της Πάτρας, διοργανώνοντας και συμμετέχοντας σε διάφορες δράσεις, όπως το Open Coffee Patras και το Startup Weekend.
«Οι δυσκολίες στην Ελλάδα και η πολιτική αστάθεια το 2015 επιτάχυναν την απόφασή μας. Τα Εμιράτα, και ειδικά το Ντουμπάι, είναι μια ραγδαία αναπτυσσόμενη αγορά, κέντρο όλης της Μέσης Ανατολής, αλλά και κομβικό σημείο για την Ασία. Έχουν παρουσία όλα τα μεγάλα brands πολυτελείας και lifestyle, με διαφημιστική δαπάνη από τις μεγαλύτερες παγκοσμίως. Παράλληλα, η Μέση Ανατολή, και ειδικά τα Εμιράτα και η Σαουδική Αραβία, έχουν από τις υψηλότερες διεισδύσεις παγκοσμίως στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης Instagram και Snapchat», τονίζει ο Παναγιώτης Τσάγγας.
Χαρακτηριστικά αγοράς, δηλαδή, που είναι ιδανικά για το προϊόν που αναπτύσσει η Susurrus. Ωστόσο, ποιο είναι το περιβάλλον για τις startups και ποια η ευρύτερη επιχειρηματική κουλτούρα στην περιοχή;
«Ως επίπεδο ωριμότητας του startup οικοσυστήματος, τα Εμιράτα είναι πιο κοντά στην Ελλάδα από ό,τι στη Σίλικον Βάλεϊ, υπό την έννοια ότι δεν είναι ένα πολύ ώριμο οικοσύστημα», υπογραμμίζει ο επικεφαλής της Susurrus, ο οποίος όμως εντοπίζει και κάποιες πολύ σημαντικές διαφορές στον τρόπο που αντιμετωπίζονται οι startups από κράτος και ιδιώτες επενδυτές:
«Είναι πιο ανοιχτοί στην καινοτομία και έχουν τη διάθεση να τολμήσουν να επενδύσουν σε νέες ιδέες. Το ίδιο το κράτος έχει δημιουργήσει ταμείο μέσα από το οποίο επενδύει είτε απευθείας σε startups είτε μέσω προγραμμάτων επιχειρηματικής “επιτάχυνσης”. Επιπλέον, υπάρχουν ειδικές ζώνες που ευνοούν την δημιουργία startup εταιρειών και φυσικά η φορολόγηση είναι μηδενική τόσο σε προσωπικό όσο και σε εταιρικό επίπεδο. Τέλος, χρήματα προς επένδυση υπάρχουν επιπλέον μέσω αρκετών δικτύων επιχειρηματικών “αγγέλων” που προσπαθούν να καλύψουν το κομμάτι του κεφαλαίου εκκίνησης. Γενικά υπάρχει η διάθεση για επενδύσεις στον τομέα των startup εταιρειών, μιας και υπάρχει σημαντική μεταστροφή από τις πιο παραδοσιακές μορφές επενδύσεων, όπως η αγορά ακινήτων και το πετρέλαιο».
Ο Παναγιώτης Τσάγγας περνά πλέον το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου στο Άμπου Ντάμπι, όπου βρίσκεται το γραφείο της εταιρείας, και στο Ντουμπάι, όπου πραγματοποιεί τις συναντήσεις και το business development (η υπόλοιπη ομάδα παραμένει σταθερά στην Ελλάδα), ωστόσο δεν φαίνεται να εμφανίζει δυσκολίες προσαρμογής:
«Σε γενικές γραμμές, τα μεγαλύτερα εμπόδια που συναντά ένας “ξενιτεμένος” founder είναι η διαφορά κουλτούρας, η έλλειψη γνώσης της τοπικής αγοράς, καθώς και η έλλειψη επαφών και η δικτύωση. Τα περισσότερα από αυτά ξεπερνώνται συν τω χρόνω και βιώνοντας την καθημερινότητα μιας χώρας. Από εκεί και πέρα, αρκετά πρακτικό είναι να προσπαθείς όσο μπορείς να συναναστρέφεσαι με ντόπιους, να διαβάζεις τοπικά μέσα ενημέρωσης, να προσπαθήσεις να μάθεις την γλώσσα, αλλά και να διαβάσεις κάποια βιβλία για την κουλτούρα και τον πολιτισμό της χώρας».
Σήμερα, το Susurrus καλύπτει τις αγορές της Μέσης Ανατολής και της Ευρώπης και απευθύνεται κυρίως σε brands μόδας, ομορφιάς, τροφίμων και τουρισμού. Υποστηρίζεται, οικονομικά και σε δικτύωση, από την κυβέρνηση των Εμιράτων μέσω του φορέα twofour54, μίας ζώνης κινήτρων και ειδικών υπηρεσιών στο Άμπου Ντάμπι για media startups και από 3 συμβούλους, στελέχη από το χώρο της διαφήμισης σε Ευρώπη και Μέση Ανατολή.
Ο επικεφαλής και η ομάδα της Susurrus, πάντως, δεν έχουν πάψει να ασχολούνται με το ελληνικό startup οικοσύστημα, και κυρίως της πόλης από την οποία ξεκίνησαν όλα για εκείνους, της Πάτρας, διοργανώνοντας και συμμετέχοντας σε διάφορες δράσεις, όπως το Open Coffee Patras και το Startup Weekend.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr