Στον accelerator με στόχο την αγορά

Το bespot, μία λύση μάρκετινγκ που αξιοποιεί το Διαδίκτυο των Πραγμάτων, ήταν αυτή που ξεχώρισε στον επιταχυντή της Viva Nest

Προσφάτως ολοκληρώθηκε ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα επιτάχυνσης για νέες επιχειρηματικές προσπάθειες στον κλάδο του FinTech (χρήση της τεχνολογίας για την ανάπτυξη καινοτόμων προϊόντων και υπηρεσιών στον χρηματοοικονομικό κλάδο), το οποίο έτρεξαν από τον Σεπτέμβριο του 2016 η εταιρεία Viva Wallet και το Κέντρο Στήριξης Επιχειρηματικότητας και Καινοτομίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (ACEin).

Ο λόγος για τον accelerator Viva Nest: An IDEA in FinTech, ο οποίος στην πρώτη φάση του από 22 ομάδες, επέλεξε συνολικά οκτώ προκειμένου να τις φιλοξενήσει για έξι μήνες σε γραφεία στο συγκρότημα της Viva Wallet στο Μαρούσι και να τις υποστηρίξει μέσω επιχειρηματικής καθοδήγησης, παροχής τεχνολογικών και άλλων υπηρεσιών, καθώς και διασύνδεσης με τους υπόλοιπους συνεργάτες του προγράμματος.

Μετά από τελική αξιολόγηση των οκτώ ομάδων από κριτική επιτροπή, στα τέλη του Μαρτίου επιλέχθηκαν, με βάση συγκεκριμένα κριτήρια, οι πέντε πιο ελπιδοφόρες ομάδες του προγράμματος (bespot, Plustic, Echoleap, Pitchstor, Synaphea) και βραβεύθηκαν πριν από λίγες ημέρες με συνολικά χρηματικά έπαθλα 24..000 ευρώ.

Η ομάδα που ξεχώρισε ήταν και αυτή που κέρδισε την πρώτη θέση και το έπαθλο των 10.000 ευρώ από το Κοινωφελές Ίδρυμα Ιωάννη Σ. Λάτση. Πρόκειται για την εταιρεία που αναπτύσσει το bespot, μία λύση μάρκετινγκ 360 μοιρών για τον χώρο του λιανικού εμπορίου. Περιλαμβάνει εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα και αξιοποιεί τεχνολογίες όπως το Διαδίκτυο των Πραγμάτων, για να δώσει τη δυνατότητα στους καταναλωτές να ανακαλύπτουν αντικείμενα-αγαθά στα σημεία (spots) που επισκέπτονται και να ανταμείβονται με δώρα και πόντους από καταστήματα και μπράντες.

«Κατά τη διάρκεια του προγράμματος βασικός μας στόχος ήταν να βγούμε στην αγορά. Πραγματοποιήσαμε ενέργειες όπως ανάλυση απαιτήσεων, πωλήσεις, ανάπτυξη προϊόντος και πλάνου εισόδου στην αγορά. Μιλήσαμε με δομημένο τρόπο με πάνω από 40 καταναλωτές και συναντηθήκαμε με έμπειρα στελέχη από μικρούς και μεγάλους προμηθευτές και λιανέμπορους. Θέλουμε να χτίσουμε έναν τρόπο με τον οποίο τα brands και οι retailers θα μπορούν να προσφέρουν κάτι για τον καθένα ξεχωριστά, στο πλαίσιο μιας ολοκληρωμένης marketing λύσης που θα χρησιμοποιεί τεχνολογίες Internet of Things», αναφέρει για την εμπειρία του προγράμματος ο Λέων Γαβαλάς, συνιδρυτής της εταιρείας που αναπτύσσει το bespot.

Κάτοχος του MBA International και του Πτυχίου Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, ο ίδιος έχει εμπλακεί σε εθνικά και ευρωπαϊκά ερευνητικά έργα με αντικείμενο τα πληροφοριακά συστήματα εφοδιαστικής αλυσίδας, την καταναλωτική συμπεριφορά και το shopper marketing με νέες τεχνολογίες. Υποψήφιος διδάκτωρ σήμερα σε Μάρκετινγκ και Πληροφοριακά Συστήματα είναι ενεργός επιχειρηματικά και ως μέτοχος επιχειρήσεων στον κλάδο της διαφήμισης και της μόδας.

«Προσπαθήσαμε να πουλήσουμε από την πρώτη μέρα. Κάπου τα καταφέραμε κάπου όχι. Είμαστε υπερήφανοι που αποτύχαμε στην πρώτη προσπάθεια πώλησης γιατί πήραμε χρήσιμα insights, ώστε να πετύχουμε τη δεύτερη φορά. Έχουμε εξασφαλίσει υποστήριξη από brands για το πρώτο πιλοτικό που ξεκινά τον επόμενο μήνα», αναφέρει ο Λέων Γαβαλάς. Τονίζει πως η δομή του προγράμματος επέτρεψε σε αυτόν και την ομάδα του να συναντηθεί με εταιρείες όπως η Lamda Development και το MyMarket και επιπλέον να μιλήσουν με βασικό στέλεχος σε μεγάλη πολυεθνική για τις ενέργειες marketing καταναλωτικών προϊόντων σε παγκόσμιο επίπεδο.

«Είμαστε μια ομάδα που έχει τόσο επιχειρηματικό όσο και ερευνητικό υπόβαθρο. Δουλεύουμε αρκετά χρόνια μαζί στο πλαίσιο των διδακτορικών μας σπουδών στο αντικείμενο του retail. Εργαστήκαμε σε διάφορα έργα που χρησιμοποιήσαμε νέες τεχνολογίες για να κατανοήσουμε τη συμπεριφορά των καταναλωτών και να υποστηρίξουμε προωθητικές ενέργειες εντός και εκτός καταστημάτων. Βλέπαμε συνέχεια ζητήματα τα οποία μας προκαλούσαν να σκεφτόμαστε καινοτόμες λύσεις. Η εικόνα της αγοράς του λιανεμπορίου, όπως την παρατηρήσαμε ως ερευνητές μέσα από ποιοτικές έρευνες με καταναλωτές και μέσα από την ανάλυση ποσοτικών δεδομένων, μας δημιουργεί έναν προβληματισμό», υπογραμμίζει από την πλευρά της η Αναστασία Γρίβα, έτερη συνιδρύτρια της εταιρείας που αναπτύσσει το bespot.

Υποψήφια Διδάκτωρ του Τμήματος ΔΕΤ του ΟΠΑ, έχει επίσης συμμετάσχει σε πλήθος ερευνητικών έργων στον κλάδο του λιανεμπορίου και έχει βραβευθεί διεθνώς. Η ειδίκευση της είναι τα Business Analytics και η Εξόρυξη Δεδομένων. Κατέχει πτυχίο με ειδίκευση στις Ποσοτικές Μεθόδους στα Οικονομικά και στη Διοίκηση από το ΔΕΤ, και μεταπτυχιακό στα Πληροφοριακά Συστήματα από το Τμήμα Πληροφορικής του ΟΠΑ.

«Ο τρόπος με τον οποίο οι καταναλωτές βομβαρδίζονται από προσφορές, τους έχει εκπαιδεύσει να λειτουργούν με έναν τρόπο που σε βάθος χρόνου δεν θα είναι βιώσιμος. Σε αυτό το περιβάλλον όλα τα προγράμματα ανταμοιβών χάνουν τον ουσιαστικό τους στόχο, που είναι να δημιουργήσουν πιστούς καταναλωτές, και παράλληλα να βελτιώσουν την αγοραστική τους εμπειρία», προσθέτει ο Λέων Γαβαλάς.

Αυτό που τονίζουν και οι δύο ερευνητές-επιχειρηματίες είναι η προσπάθειά τους να δώσουν στους καταναλωτές ένα προϊόν που θα τους βοηθά να ανακαλύπτουν νέα πράγματα. 

«Η εμπειρία μας οδήγησε στο να αποφασίσουμε να πούμε “ας το προσπαθήσουμε” και να αναπτύξουμε μια διαφορετική εφαρμογή που να δίνει τη δυνατότητα στους καταναλωτές να ανακαλύπτουν πράγματα στα σημεία που ήδη επισκέπτονται», αναφέρει η Αναστασία Γρίβα.

«Αναλύσαμε σε βάθος όλα τα άμεσα και έμμεσα ανταγωνιστικά προϊόντα πριν προχωρήσουμε σε οποιονδήποτε σχεδιασμό προκειμένου να διαφοροποιηθούμε. Εστιάσαμε στο στοιχείο της ανακάλυψης στο οποίο μπορούσαμε να αναπτύξουμε ανταγωνιστικό πλεονέκτημα», εξηγεί από την πλευρά του ο Λέων Γαβαλάς.

Σημαντική ήταν, τονίζουν, και η συνεργασία με τον μέντορα που τους ανατέθηκε, τον Γιάννη Λάριο, υπεύθυνο επιχειρηματικής ανάπτυξης της Viva Wallet, ο οποίος όπως αναφέρουν τους μετέδιδε την απαιτούμενη θετική ενέργεια προς την επιτυχία.

Έξι μήνες μετά, οι δύο συνεργάτες έχουν χτίσει, όπως υποστηρίζουν, ένα επιχειρηματικό μοντέλο που έχει επιβεβαιωθεί από brands και καταναλωτές, ενώ ήδη έχουν ξεκινήσει να αποκτούν τις πρώτες χρηματοροές τους, διερευνώντας τους τρόπους εδραίωσης στην αγορά και δημιουργίας κερδοφορίας.

«Κοιτάζοντας πίσω, βλέπεις ότι ένα δομημένο πρόγραμμα όπως το IDEA in FinTech σου δίνει την απαραίτητη πίεση, αλλά και την ενθάρρυνση, να μην παρατήσεις την ιδέα σου, και να δουλέψεις συστηματικά στο να αναπτύξεις ένα προϊόν», κλείνει τις σκέψεις του ο Λέων Γαβαλάς.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr