Το Netflix έκοψε δύο πανάκριβες παραγωγές του. Και αυτό είναι καλό

Μετά την πρόωρη αυλαία για το “The get down”, η υπηρεσία video streaming αποφάσισε να ρίξει τίτλους τέλους και στο “Sense8”. Τι σημαίνει αυτό για τον μελλοντικό προγραμματισμό του;

Μέσα σε διάστημα μίας εβδομάδας, το Netflix πήρε το δρεπάνι και άρχισε να κόβει ορισμένες από τις πρωτοκλασάτες σειρές του. Η αρχή έγινε με το “The get down”, το οποίο έριξε αυλαία έπειτα από μόλις έναν κύκλο. Το δημιούργημα του Μπαζ Λούρμαν αντιμετώπιζε προβλήματα ήδη από τη φάση των γυρισμάτων, ενώ η κυκλοφορία των έξι πρώτων επεισοδίων του πρώτου κύκλου δεν συνάντησε την υποδοχή που θα περίμενε κανείς από μία παραγωγή που εκείνη την περίοδο ήταν η ακριβότερη στην ιστορία  του Netflix (κόστισε 120 εκατ. δολάρια). Το “Stranger things”, που έκανε πρεμιέρα λίγες εβδομάδες πριν, έριξε βαριά τη σκιά του.

Τα υπόλοιπα πέντε επεισόδια κυκλοφόρησαν μέσα στον Απρίλιο και ούτε αυτά κατάφεραν να κερδίσουν τους συνδρομητές της πλατφόρμας video streaming. Ο ίδιος ο Λούρμαν προτίμησε να αφιερωθεί και πάλι στον κινηματογράφο και έτσι η σειρά που εστίαζε στην άνοδο του χιπ χοπ και της ντίσκο στα τέλη της δεκαετίας του 1970 στο Μπρονξ της Νέας Υόρκης έφτασε στο πρόωρο τέλος της (το οποίο σε συνδυασμό με το «μαύρο» στο “Vinyl” αποδεικνύει ότι τα ‘70s δεν πουλάνε τόσο όσο τα ‘80s). 



Η επόμενη σειρά που βρέθηκε στη λίστα του ξεκαθαρίσματος ήταν το “Sense8” των αδελφών Γουατσόφσκι. Ο δεύτερος κύκλος ανέβηκε στην πλατφόρμα στις αρχές του Μαΐου. Στις αρχές του Ιουνίου ανακοινώθηκε αποφασιστεί η διακοπή του. «Έπειτα από 23 επεισόδια, 16 πόλεις και 13 χώρες, η ιστορία του “Sense8” έφτασε στο τέλος της. Είναι ό,τι ονειρευτήκαμε εμείς και οι θαυμαστές: τολμηρή, συναισθηματική, εκπληκτική, ζόρικη και αξέχαστη. Ποτέ πριν δεν υπήρξε μία παγκόσμια σειρά με τόσο ποικιλόμορφο και διεθνές καστ και συνεργείο […]», ήταν ο… επικήδειος λόγος της Σίντι Χόλαντ, αντιπροέδρου πρωτότυπου περιεχομένου του Netflix. 

Τα καλά λόγια, φυσικά, δεν καθησύχασαν τους θαυμαστές της σειράς, αρκετοί από τους οποίους έσπευσαν να επισημάνουν ότι το “Sense8” κόπηκε μέσα στον μήνα του Pride (δεδομένου ότι το σόου είχε μεγάλη απήχηση στην κοινότητα LGBTQ).

Αν σε αυτές τις δύο σειρές προσθέσουμε και το “Marco Polo”, τότε το Netflix έκοψε μέσα σε μία σεζόν τρεις από τις πέντε ακριβότερες σειρές του, δείχνοντας την πρόθεσή του να «κλαδεύει» όσες παραγωγές δεν φαίνεται να αποδίδουν τα αναμενόμενα. Αυτό δεν είναι, όμως, απαραίτητα κακό.



Το Netflix μπορεί να κόβει πλέον σειρές με ταχύτερους ρυθμούς από ό,τι στο παρελθόν, όμως αυτό τού δίνει μεγαλύτερα περιθώρια για πειραματισμούς. Η πλατφόρμα video streaming έχει δεσμευτεί να δαπανήσει μόνο για φέτος 6 δισ. δολάρια (5,3 δισ. ευρώ) στην παραγωγή πρωτότυπου περιεχόμενου. Πρόκειται για το δεύτερο μεγαλύτερο μπάτζετ στις ΗΠΑ, πίσω μόλις από το αντίστοιχο του ESPN. Ο Ριντ Χέιστινγκς, CEO του Netflix, έχει αναφέρει ότι τα νούμερα αυτά πρόκειται να «φουσκώσουν» ακόμα περισσότερο, καθώς η πλατφόρμα αποκτά ολοένα και περισσότερους συνδρομητές (πλέον έχει φτάσει τα 100 εκατ. σε παγκόσμιο επίπεδο). Αυτή η δέσμευση συμβαδίζει με την άποψη του Χέιστινγκς ότι η συγκεκριμένη αγορά δεν έχει φτάσει σε επίπεδα κορεσμού.

Ωστόσο, όσο περνά ο καιρός, το πορτφόλιο του Netflix σε σειρές διευρύνεται, καθώς κάθε χρόνο προστίθενται νέες στις ήδη υφιστάμενες. Την ίδια στιγμή, οι παλαιότερες σειρές σταδιακά θα πρέπει να αυξάνουν σταδιακά το μπάτζετ τους (αυξήσεις στα συμβόλαια των ηθοποιών κτλ.). Αν λοιπόν, δεν αρχίσουν να απομακρύνονται εγκαίρως αυτές οι παραγωγές που δεν αποδίδουν τα αναμενόμενα (ιδιαίτερα οι πιο ακριβές από αυτές), τότε το Netflix κινδυνεύει να γεμίσει με ζόμπι που θα επιβραδύνουν την πορεία του.



Αυτό δεν ταιριάζει καθόλου στο προφίλ της υπηρεσίας. Σε μία συνέντευξή του στο πλαίσιο του Code Conference (μία ημέρα προτού ανακοινωθεί το κόψιμο του “Sense8”), ο Χέιστινγκς έδωσε με σαφήνεια το στίγμα του, που θέλει να περάσει και σε ολόκληρη την εταιρεία: «Αυτό για το οποίο πιέζω την ομάδα περιεχομένου μας είναι να έχει περισσότερα πράγματα που δεν βγαίνουν. Πρέπει να είσαι πιο επιθετικός. Υπάρχει μία σημαντική ώθηση προς το κομφορμισμό όσο μεγαλώνεις ως εταιρεία». Η συγκεκριμένη θέση πρακτικά σημαίνει ότι θα δοθεί η ευκαιρία να υλοποιηθούν περισσότερες ιδέες. Αυτές που θα έχουν το επιθυμητό αποτέλεσμα, θα συνεχίσουν (βλέπε “The Crown”). Οι υπόλοιπες θα δώσουν τη σκυτάλη σε άλλες. Σκεφτείτε ότι μόνο με το κόψιμο του “Sense8”, του “The get down” και του Marco Polo εξοικονομήθηκαν χονδρικά 300 εκατ. δολάρια που θα στραφούν σε νέα πρότζεκτ.

Η συγκεκριμένη φιλοσοφία αποκτά ακόμα μεγαλύτερη σημασία, αν αναλογιστεί κανείς ότι το Netflix απευθύνεται σε ένα παγκόσμιο κοινό και σιγά-σιγά στρέφεται στην παραγωγή περιεχομένου και στις τοπικές αγορές (μόλις την προηγούμενη εβδομάδα ανακοινώθηκε η πρώτη του τουρκική σειρά). Ετοιμαστείτε, λοιπόν, για ακόμα περισσότερο binge-watching.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr