Ένα πλούσιο εναλλασσόμενο ρεπερτόριο
03.08.2017
21:00
Στο Θέατρο Πορεία στην Οδό Τροκόρφων στην σκηνή που διευθύνει ο Δημήτρης Τάρλοου οι παραστάσεις ξεκινούν στις αρχές Σεπτεμβρίου και ολοκληρώνονται τον ερχόμενο Ιούνιο
Το Θέατρο Πορεία στην Οδό Τρικόρφων με την σφραγίδα των επιλογών του ηθοποιού και σκηνοθέτη Δημήτρη Τάρλοου θα είναι ένα από τα θέατρα της Αθήνας που θα ξεχωρίσει για το ρεπερτόριο του. Από την μια φιλοξενία παραστάσεων «τρίτων» και επαναλήψεις επιτυχημένων παραγωγών του θεατρικού οργανισμού αλλά και νέες παραγωγές που θα κεντρίσουν το ενδιαφέρον των θεατρόφιλων.
Ας αρχίσουμε από το τέλος. Ο Δημήτρης Τάρλοου σκηνοθετεί την παράσταση που βασίζεται σε διασκευή μυθιστορήματος της μητέρας του, της Μαρίνας Καραγάτση. Πρόκειται για μυθιστόρημα «Το Ευχαριστημένο», το μυθιστόρημα που απέσπασε το Βραβείο του περιοδικού «Διαβάζω» το 2009. Η διασκευή, που μετατρέπει τους απολογητικούς, απολογιστικούς και συγχωρητικούς μονολόγους σε πλήρες θεατρικό έργο και που υπογράφει η Έρι Κύργια, μας μεταφέρει στο σπίτι της οικογένειας του συγγραφέα Μ. Καραγάτση. Μέσα σε τρεις ημέρες αγρύπνιας του λογοτέχνη και μέσα από το βλέμμα της μικρής Μαρίνας, αποκαλύπτονται όλα όσα στοίχειωσαν και πλήγωσαν μία από τις πιο γνωστές οικογένειες της Ελλάδας, ή απλώς μία οικογένεια. Και αν οι σκοτεινές στιγμές υπερέχουν των φωτεινών, η συμφιλίωση με το παρελθόν αποδεικνύεται ο μόνος δρόμος.
Η πρεμιέρα προγραμματίζεται για τις 22 Φεβρουαρίου 2018 και με διάρκεια έως και τις 4 Ιουνίου 2018. Στο ρόλο του Μ. Καραγάτση ο Χρήστος Μαλάκης, ενώ στο ρόλο της μικρής Μαρίνας η Σίσσυ Τουμάση. Την μουσική της παράστασης υπογράφει η Nalyssa Green.
Ας αρχίσουμε από το τέλος. Ο Δημήτρης Τάρλοου σκηνοθετεί την παράσταση που βασίζεται σε διασκευή μυθιστορήματος της μητέρας του, της Μαρίνας Καραγάτση. Πρόκειται για μυθιστόρημα «Το Ευχαριστημένο», το μυθιστόρημα που απέσπασε το Βραβείο του περιοδικού «Διαβάζω» το 2009. Η διασκευή, που μετατρέπει τους απολογητικούς, απολογιστικούς και συγχωρητικούς μονολόγους σε πλήρες θεατρικό έργο και που υπογράφει η Έρι Κύργια, μας μεταφέρει στο σπίτι της οικογένειας του συγγραφέα Μ. Καραγάτση. Μέσα σε τρεις ημέρες αγρύπνιας του λογοτέχνη και μέσα από το βλέμμα της μικρής Μαρίνας, αποκαλύπτονται όλα όσα στοίχειωσαν και πλήγωσαν μία από τις πιο γνωστές οικογένειες της Ελλάδας, ή απλώς μία οικογένεια. Και αν οι σκοτεινές στιγμές υπερέχουν των φωτεινών, η συμφιλίωση με το παρελθόν αποδεικνύεται ο μόνος δρόμος.
Η πρεμιέρα προγραμματίζεται για τις 22 Φεβρουαρίου 2018 και με διάρκεια έως και τις 4 Ιουνίου 2018. Στο ρόλο του Μ. Καραγάτση ο Χρήστος Μαλάκης, ενώ στο ρόλο της μικρής Μαρίνας η Σίσσυ Τουμάση. Την μουσική της παράστασης υπογράφει η Nalyssa Green.
Νωρίτερα, ο Τάρλοου φέρνει στη σκηνή του Θεάτρου Πορεία δύο επιτυχημένες ίδιες παραγωγές. Από τις 19 Σεπτεμβρίου 2017 θα αρχίζει να παίζεται η Μεγάλη Χίμαιρα για την οποία δεν χρειάζονται ιδιαίτερες συστάσεις. Το επικό ερωτικό μελόδραμα του παππού Μ. Καραγάτση, ήταν η πρώτη ύλη για να γίνει η παράσταση – φαινόμενο σε σκηνοθεσία του εγγονού Δ. Τάρλοου, που μέτρησε 400 παραστάσεις και 100.000 θεατές και δεν έπαψε ποτέ να είναι sold-out τα τελευταία τρία χρόνια όπου κι αν παίχτηκε, ενώ έχει αποσπάσει διθυραμβικές κριτικές από το σύνολο των δημοσιογράφων και τα πλέον αναγνωρισμένα ελληνικά βραβεία. Προγραμματίζονται 20 παραστάσεις (έως και τις 8 Οκτωβρίου). Στο ρόλο της Μαρίνας σταθερά η Αλεξάνδρα Αϊδίνη, έχοντας στο πλευρό της, τον Μάξιμο Μουμούρη και τον Δημήτρη Μοθωναίο. Η μουσική της παράστασης υπογράφεται από την Κατερίνα Πολέμη.
Στις 5 Δεκεμβρίου 2017 επανέρχεται στη σκηνή της Τρικόρφων μια παλαιότερη επιτυχία – παίχτηκε 3 σεζόν, από 2011έως και το 2013. Πρόκειται για την παράσταση με τίτλο Λήθη που βασίζεται στον υπαρξιακό μονόλογο του συγγραφέα Δημήτρη Δημητριάδη. Η σκηνοθεσία της παράστασης ανήκει στον Τάρλοου, ενώ τον μονόλογο θα ερμηνεύσει η Μαριάννα Δημητρίου.
Ο Τάρλοου έχει την ευθύνη της σκηνοθεσίας αλλά και της μετάφρασης για την ιψενική Αγριόπαπια. Στον κεντρικό ρόλο του Γκρέγκερς ο Γιάννος Περλέγκας και δίπλα του, ο Γιάννης Κότσιφας αλλά και η Λένα Δροσάκη, ο Θέμης Πάνους και η Άννα Μάσχα, ο Αντίνοος Αλμπάνης και ο Γιώργος Μπινιάρης. Η μουσική ανήκει στη Nalyssa Green.
Οι παραστάσεις για το έργο Η Αγριόπαπια του Ερ. Ιψεν ξεκινούν στις 22 Νοεμβρίου και φθάνουν μέχρι το τέλος της σεζόν (4 Ιουνίου 2018).
Ο σκηνοθέτης της παράστασης, Δημήτρης Τάρλοου, σημειώνει: «Σε μια χώρα όπου η συντριπτική πλειοψηφία της κοινωνίας τρέφεται από τα ζωτικά της ψεύδη, ιδεολογικά και ιστορικά, σε μια χώρα που κανείς δεν θέλει να κοιτάζει τον εαυτό του στον καθρέφτη, σ’ έναν τόπο που έχει εξορίσει ό,τι αληθινό και ουσιώδες, που έχει μετατρέψει τη φύση σε τσιμέντο, εκεί μας μεταφέρει η Αγριόπαπια. Στην πατρίδα των παθιασμένων αγωνιστών με τις φουσκωμένες τσέπες, εκείνων που εξαιτίας των δικών τους τραυμάτων, συμπλεγμάτων και ανεπαρκειών δεν διστάζουν να καταστρέψουν τα πάντα γύρω τους, σ’ έναν τόπο αυταπάτης, ντρόγκας και ακραίου συμφέροντος. Σε μια χώρα με θύματα παιδιά και εφήβους που σαν τις κυνηγημένες από τις άθλιες καραμπίνες αγριόπαπιες, χώνουν το κεφάλι μέσα στην λάσπη του βυθού και μένουν για πάντα εκεί. Ακίνητα και σιωπηλά.»
Στην αρχή της σεζόν φιλοξενείται στην Τρικόρφων η παράσταση της Μικρής Επιδαύρου: Η Μήδεια του Ευριπίδη σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά. Οι παραστάσεις ξεκινούν στις 5 Σεπτεμβρίου 2017 ( μόνο 12 παραστάσεις).
Πρόκειται για ένα διάλογο του έργου του Ευριπίδη με το σενάριο του Πιέρ Πάολο Παζολίνι για την ταινία Μήδεια, το ομώνυμο έργο του Ζαν Ανούιγ και το έργο Μήδειας Υλικό του Χάινερ Μύλλερ.
Τρεις άνδρες ηθοποιοί κατοικούν ένα νεκρό χώρο, ένα τοπίο γυναικών που πέρασαν, και επιχειρούν να ανασύρουν και να ανασυνθέσουν τα κομμάτια μιας εμβληματικής μορφής- να εισδύσουν στα επιχειρήματά της και εντέλει να βιώσουν και να αναπαραστήσουν τη διαδρομή της. Μια διαδρομή ανάκτησης της ιερής ταυτότητας της ηρωίδας, της πνευματικότητάς της και της επιστροφής στις ρίζες της, μετά από την σύγκρουσή της με μια πεπερασμένη, στερεοτυπική κοινωνία ανθρώπων. Η Μήδεια περισσότερο ως φυσικό φαινόμενο με ανθρώπινη ενσάρκωση, την οποία αρνείται και παλεύει να αποτινάξει για να επιστρέψει στο φως, στον Ήλιο, "τον πατέρα του πατέρα της". Οι τρεις ερμηνευτές θέτουν τη Μήδεια ενώπιον τους και ενώπιον μας και παλεύουν να συνθέσουν τα κομμάτια του μύθου της, σε μια ψιθυριστή παράσταση που εστιάζει στη μοιραία σύγκρουση του ιερού/θεϊκού και του ανθρώπινου.
Η Ολια Λαζαρίδου πήρε την πρωτοβουλία να φέρει στην σκηνή του Θεάτρου Πορεία το διήγημα Η κόρη του Ραπατσίνι του αμερικανού Nathaniel Hawthorne, που ανεβαίνει με τίτλο Ο κήπος του Ραπατσίνι σε δική της σκηνοθεσία. Για 20 μόνο παραστάσεις, ξεκινώντας από τις 12 Οκτωβρίου 2017.
Πρόκειται για ένα λυρικό παραμύθι, γραμμένο το 1844. To 1953 ο Octavio Paz μεταφέρει το έργο στο θέατρο, σε συνεργασία με την ζωγράφο και συγγραφέα Leonora Carrington. Το έργο έχει μεταφερθεί και στην όπερα το 1925, το 1983 και το 1991. Κατά τον Paz το έργο αυτό θυμίζει ως είδος το Θέατρο Νο και το θέατρο του Calderόn, στην Ισπανία (χρυσός αιώνας). Η Ολια Λαζαρίδου θα είναι στη σκηνή μαζί με την Δανάη Ρούσσου και τον Ερρίκο Μηλιάρη. Ο φίλος της Ολιας, ο Αγγελος Παπαδημητρίου πήρε πάνω του την ευθύνη για την εικαστική σύνθεση, τα κοστούμια και τους φωτισμούς.
Τέλος, η μεγάλη θεατρική επιτυχία που ξεκίνησε την πορεία της στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου, συνεχίστηκε στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, επανέρχεται για έναν τρίτο κύκλο παραστάσεων στο Θέατρο Πορεία. Πρόκειται για την παράσταση Ο Αδαής και ο Πραάφρων του Τόμας Μπέρνχαρντ σε σκηνοθεσία Γιάννου Περλέγκα.
Μια μεγάλη ντίβα της όπερας, πρόκειται να τραγουδήσει στον «Μαγικό Αυλό» του Μότσαρτ για διακοσιοστή εικοστή δεύτερη φορά. Εξαντλημένη από την πειθαρχία που έχει επιβάλλει στον εαυτό της και από την επαναλαμβανόμενη έκθεση της στην κρίση του κοινού, αποφασίζει να ματαιώσει τις προγραμματισμένες εμφανίσεις της και να αποσυρθεί με τον τυφλό πατέρα της στην εξοχή. Εκείνος όμως, αλκοολικός και φιλοχρήματος, έχει εναποθέσει όλη του τη ζωή στην τραγουδιστική καριέρα της κόρης του.Ανάμεσά τους βρίσκεται ένας γιατρός, δόκτορας Ιατροδικαστικής, παθιασμένος με την ανθρώπινη ανατομία, αλλά αδιάφορος για την ανθρώπινη ύπαρξη.
Ο Γιάννος Περλέγκας σκηνοθέτησε και ερμηνεύει τον ρόλο του ιατροδικαστή. Μαζί του στη σκηνή ο Χρήστος Μαλάκης στον ρόλο του πατέρα, η Ανθή Ευστρατιάδου και ο Γιάννης Καπελέρης.
Info
Για περισσότερες πληροφορίες για τις ημερομηνίες και τα εισιτήρια των παραστάσεων στο http://poreiatheatre.com/plays/
Στις 5 Δεκεμβρίου 2017 επανέρχεται στη σκηνή της Τρικόρφων μια παλαιότερη επιτυχία – παίχτηκε 3 σεζόν, από 2011έως και το 2013. Πρόκειται για την παράσταση με τίτλο Λήθη που βασίζεται στον υπαρξιακό μονόλογο του συγγραφέα Δημήτρη Δημητριάδη. Η σκηνοθεσία της παράστασης ανήκει στον Τάρλοου, ενώ τον μονόλογο θα ερμηνεύσει η Μαριάννα Δημητρίου.
Ο Τάρλοου έχει την ευθύνη της σκηνοθεσίας αλλά και της μετάφρασης για την ιψενική Αγριόπαπια. Στον κεντρικό ρόλο του Γκρέγκερς ο Γιάννος Περλέγκας και δίπλα του, ο Γιάννης Κότσιφας αλλά και η Λένα Δροσάκη, ο Θέμης Πάνους και η Άννα Μάσχα, ο Αντίνοος Αλμπάνης και ο Γιώργος Μπινιάρης. Η μουσική ανήκει στη Nalyssa Green.
Οι παραστάσεις για το έργο Η Αγριόπαπια του Ερ. Ιψεν ξεκινούν στις 22 Νοεμβρίου και φθάνουν μέχρι το τέλος της σεζόν (4 Ιουνίου 2018).
Ο σκηνοθέτης της παράστασης, Δημήτρης Τάρλοου, σημειώνει: «Σε μια χώρα όπου η συντριπτική πλειοψηφία της κοινωνίας τρέφεται από τα ζωτικά της ψεύδη, ιδεολογικά και ιστορικά, σε μια χώρα που κανείς δεν θέλει να κοιτάζει τον εαυτό του στον καθρέφτη, σ’ έναν τόπο που έχει εξορίσει ό,τι αληθινό και ουσιώδες, που έχει μετατρέψει τη φύση σε τσιμέντο, εκεί μας μεταφέρει η Αγριόπαπια. Στην πατρίδα των παθιασμένων αγωνιστών με τις φουσκωμένες τσέπες, εκείνων που εξαιτίας των δικών τους τραυμάτων, συμπλεγμάτων και ανεπαρκειών δεν διστάζουν να καταστρέψουν τα πάντα γύρω τους, σ’ έναν τόπο αυταπάτης, ντρόγκας και ακραίου συμφέροντος. Σε μια χώρα με θύματα παιδιά και εφήβους που σαν τις κυνηγημένες από τις άθλιες καραμπίνες αγριόπαπιες, χώνουν το κεφάλι μέσα στην λάσπη του βυθού και μένουν για πάντα εκεί. Ακίνητα και σιωπηλά.»
Στην αρχή της σεζόν φιλοξενείται στην Τρικόρφων η παράσταση της Μικρής Επιδαύρου: Η Μήδεια του Ευριπίδη σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά. Οι παραστάσεις ξεκινούν στις 5 Σεπτεμβρίου 2017 ( μόνο 12 παραστάσεις).
Πρόκειται για ένα διάλογο του έργου του Ευριπίδη με το σενάριο του Πιέρ Πάολο Παζολίνι για την ταινία Μήδεια, το ομώνυμο έργο του Ζαν Ανούιγ και το έργο Μήδειας Υλικό του Χάινερ Μύλλερ.
Τρεις άνδρες ηθοποιοί κατοικούν ένα νεκρό χώρο, ένα τοπίο γυναικών που πέρασαν, και επιχειρούν να ανασύρουν και να ανασυνθέσουν τα κομμάτια μιας εμβληματικής μορφής- να εισδύσουν στα επιχειρήματά της και εντέλει να βιώσουν και να αναπαραστήσουν τη διαδρομή της. Μια διαδρομή ανάκτησης της ιερής ταυτότητας της ηρωίδας, της πνευματικότητάς της και της επιστροφής στις ρίζες της, μετά από την σύγκρουσή της με μια πεπερασμένη, στερεοτυπική κοινωνία ανθρώπων. Η Μήδεια περισσότερο ως φυσικό φαινόμενο με ανθρώπινη ενσάρκωση, την οποία αρνείται και παλεύει να αποτινάξει για να επιστρέψει στο φως, στον Ήλιο, "τον πατέρα του πατέρα της". Οι τρεις ερμηνευτές θέτουν τη Μήδεια ενώπιον τους και ενώπιον μας και παλεύουν να συνθέσουν τα κομμάτια του μύθου της, σε μια ψιθυριστή παράσταση που εστιάζει στη μοιραία σύγκρουση του ιερού/θεϊκού και του ανθρώπινου.
Η Ολια Λαζαρίδου πήρε την πρωτοβουλία να φέρει στην σκηνή του Θεάτρου Πορεία το διήγημα Η κόρη του Ραπατσίνι του αμερικανού Nathaniel Hawthorne, που ανεβαίνει με τίτλο Ο κήπος του Ραπατσίνι σε δική της σκηνοθεσία. Για 20 μόνο παραστάσεις, ξεκινώντας από τις 12 Οκτωβρίου 2017.
Πρόκειται για ένα λυρικό παραμύθι, γραμμένο το 1844. To 1953 ο Octavio Paz μεταφέρει το έργο στο θέατρο, σε συνεργασία με την ζωγράφο και συγγραφέα Leonora Carrington. Το έργο έχει μεταφερθεί και στην όπερα το 1925, το 1983 και το 1991. Κατά τον Paz το έργο αυτό θυμίζει ως είδος το Θέατρο Νο και το θέατρο του Calderόn, στην Ισπανία (χρυσός αιώνας). Η Ολια Λαζαρίδου θα είναι στη σκηνή μαζί με την Δανάη Ρούσσου και τον Ερρίκο Μηλιάρη. Ο φίλος της Ολιας, ο Αγγελος Παπαδημητρίου πήρε πάνω του την ευθύνη για την εικαστική σύνθεση, τα κοστούμια και τους φωτισμούς.
Τέλος, η μεγάλη θεατρική επιτυχία που ξεκίνησε την πορεία της στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου, συνεχίστηκε στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, επανέρχεται για έναν τρίτο κύκλο παραστάσεων στο Θέατρο Πορεία. Πρόκειται για την παράσταση Ο Αδαής και ο Πραάφρων του Τόμας Μπέρνχαρντ σε σκηνοθεσία Γιάννου Περλέγκα.
Μια μεγάλη ντίβα της όπερας, πρόκειται να τραγουδήσει στον «Μαγικό Αυλό» του Μότσαρτ για διακοσιοστή εικοστή δεύτερη φορά. Εξαντλημένη από την πειθαρχία που έχει επιβάλλει στον εαυτό της και από την επαναλαμβανόμενη έκθεση της στην κρίση του κοινού, αποφασίζει να ματαιώσει τις προγραμματισμένες εμφανίσεις της και να αποσυρθεί με τον τυφλό πατέρα της στην εξοχή. Εκείνος όμως, αλκοολικός και φιλοχρήματος, έχει εναποθέσει όλη του τη ζωή στην τραγουδιστική καριέρα της κόρης του.Ανάμεσά τους βρίσκεται ένας γιατρός, δόκτορας Ιατροδικαστικής, παθιασμένος με την ανθρώπινη ανατομία, αλλά αδιάφορος για την ανθρώπινη ύπαρξη.
Ο Γιάννος Περλέγκας σκηνοθέτησε και ερμηνεύει τον ρόλο του ιατροδικαστή. Μαζί του στη σκηνή ο Χρήστος Μαλάκης στον ρόλο του πατέρα, η Ανθή Ευστρατιάδου και ο Γιάννης Καπελέρης.
Info
Για περισσότερες πληροφορίες για τις ημερομηνίες και τα εισιτήρια των παραστάσεων στο http://poreiatheatre.com/plays/
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr