Επάγγελμα, digital product designer

Ο Θοδωρής Τσογγίδης δουλεύει για τo Beat (το πρώην Taxibeat) και ετοιμάζεται για την διοργάνωση #digitized17 τον ερχόμενο Σεπτέμβριο

Εδώ και λίγα χρόνια, υπάρχει μια ελληνική διοργάνωση που αφορά στο χώρο του σχεδιασμού και της δημιουργικότητας στον ψηφιακό κόσμο, η οποία συγκεντρώνει το ενδιαφέρον επαγγελματιών από ολόκληρη την Ευρώπη (και όχι μόνο). Σχεδιαστές, προγραμματιστές, στελέχη μάρκετινγκ και επιχειρηματίες, δίνουν κάθε Σεπτέμβριο ραντεβού στην Αθήνα, για να παρακολουθήσουν από κοντά το Digitized - μια σειρά διαλέξεων και εργαστηρίων που εξετάζουν θέματα όπως το UX/UI design, την επαυξημένη πραγματικότητα, τη χρηστικότητα και την διάδραση. Από το μικρόφωνο του Digitized έχουν ακουστεί εμβληματικές φωνές του χώρου, φωνές όπως των Fantasy Interactive, Tool, Serial Cut, RESN, Media Monks, UNIT9, North Kingdom, Artificial Rome, Hellohikimori, και Hi-ReS. Αντίστοιχα, και φέτος, τα ονόματα των ομιλητών είναι τέτοια που θα τραβήξουν την προσοχή του διεθνούς κοινού. Ανάμεσά τους, oι Brendan Dawes, Jordi Romkema (Superhero Cheesecake) Harald Dunnink (Momkai), Joe Allison (Monese) και άλλοι.

Ένας από τους πρωταγωνιστές της φετινής διοργάνωσης είναι ο Θοδωρής Τσογγίδης, digital product designer, στέλεχος της εταιρείας Beat (πρώην Taxibeat).

Ο Θοδωρής γεννήθηκε στα Γιαννιτσά Πέλλας τον τελευταίο μήνα του 1985, και μεγάλωσε σε μια κοντινή κωμόπολη, την Κρύα Βρύση. Εκεί παρέμεινε μέχρι τα 17-18 του. Μετά από 2,5-3 χρόνια φοίτησης στο Τμήμα Αυτοματισμού στο ΤΕΙ στα Ψαχνά της Εύβοιας, αποφάσισε να αλλάξει πλεύση και να ακολουθήσει σπουδές γραφιστικής. 

Το 2012 συνεργάστηκε με την ομάδα του Buldoza.gr, όπου ασχολήθηκα με web design, σχεδιασμό ενημερωτικών emails και διαφημίσεων, ενώ στον ελεύθερο του χρόνο ψαχνόταν με prototyping και front-end development. Ενάμιση χρόνο μετά ήρθε στην Taxibeat (σήμερα Beat) όπου και ξεκίνησε να δουλεύει αποκλειστικά ως digital product designer σχεδιάζοντας μαζί με την υπόλοιπη ομάδα τα mobile apps για τους επιβάτες και τους οδηγούς που συνεργάζονταν με την εταιρεία. 



«Στη δουλειά μου συνεργάζομαι με την design ομάδα του Beat και τους προγραμματιστές για να δημιουργήσουμε νέα features, να βελτιστοποιήσουμε παλαιότερα, καθώς επίσης να βρούμε σε ποια σημεία της υπηρεσίας υπάρχει κάποιο πρόβλημα και για ποιον λόγο δημιουργείται αυτό. Αυτό γίνεται πρώτα απ’ όλα με σωστή επικοινωνία της ομάδας, με πάθος για αυτό που κάνεις αλλά και για την εμπειρία που έχουν οι χρήστες σου εκεί έξω στον δρόμο. Προσπαθούμε να βοηθήσουμε τόσο τους επιβάτες όσο και τους οδηγούς, τους πρώτους να βρουν μεταφορικό μέσο τη στιγμή που θέλουν, και αυτό να είναι στο επίπεδο ποιότητας που έχουμε, και τους δεύτερους να αυξήσουν το εισόδημά τους μέρα με την μέρα »

Τι είναι για εσένα το digital design;
Το digital design το αντιλαμβάνομαι σαν μια διαδικασία επίλυσης προβλημάτων, ειδικά όταν συζητάμε για υπηρεσίες, ψηφιακά προϊόντα και applications. Χωρίς αυτή την οπτική, το design για μένα είναι απλά σχεδιασμός όμορφων γραμμών και διακόσμηση σε κάτι που οι συνάνθρωποι σου χρησιμοποιούν κάθε μέρα και τους ενδιαφέρει, γι’ αυτό και δυσανασχετούν όταν δεν δίνεις βάση στην λύση του προβλήματος ή δεν κάνεις ξεκάθαρο μέσω του design το τι πρέπει να κάνουν για να χρησιμοποιήσουν την υπηρεσία σου.

Εξήγησε μας τι ακριβώς κάνει ένας digital product designer
Εξαρτάται από την εταιρεία και την designer. Σε μερικές περιπτώσεις, η designer εμβαθύνει με νούμερα, analytics και τεστ πάνω σε χρήστες ψάχνοντας την αιτία ενός προβλήματος. Σε άλλες, συνεργάζεται κατευθείαν με τους προγραμματιστές, δημιουργεί interfaces και λύσεις που υλοποιούνται και μπαίνουν στο προϊόν παράλληλα με τον σχεδιασμό τους. Μια digital product designer για εμένα είναι η αρχιτέκτονας ενός website, ενός application ή ενός τεράστιου ενδοεταιρικού dashboard, που συνεχώς βελτιστοποιεί διάφορα κομμάτια με σκοπό να λύσει τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τόσο οι χρήστες όσο και η επιχείρηση. Είναι μια δουλειά που δεν τελειώνει ποτέ, και αυτό την διαφοροποιεί από αυτή ενός graphic design ή ενός illustrator, αφού δεν σταματάς το project όταν κάποιος πει ok ή όταν δώσεις στους developers τα designs σου.

Τι θα έλεγες σε έναν νέο που θα ήθελε να ασχοληθεί με αυτό
Το internet είναι φίλος σου. Οι υπόλοιποι designers είναι φίλοι σου. Κάνε ερωτήσεις, μην φοβάσαι να προσεγγίσεις μια designer που θαυμάζεις με ένα email ή ένα tweet. Ρώτα τους για τον τρόπο που δουλεύουν, για τα εργαλεία που χρησιμοποιούν ή για το πως θα προσέγγιζαν ένα πρόβλημα που αντιμετωπίζεις στο design σου. Οι άνθρωποι τείνουν να βοηθούν αν είσαι ευγενικός και έχεις μόλις ξεκινήσει την καριέρα σου. Διάβασε βιβλία για digital design, για πιο κλασσικό design, για grids και design systems και γιατί το design thinking είναι σημαντικό. Διάβαζε γενικά, η έμπνευση δεν έρχεται μόνο από art & design blogs, behance και dribbble αλλά από κάθε πλευρά της καθημερινότητας σου.



Ποια είναι τα όνειρα σου και που θα ήθελες να φτάσεις;
Μου αρέσει να απολαμβάνω την δουλειά μου και τη ζωή μου σε κάθε της περίοδο. Αυτό όμως δεν με σταματάει από το να μαθαίνω καινούργια πράγματα, και πρόσφατα ξεκίνησα να δοκιμάζω το χέρι μου στο 3D modeling, κάτι που βρήκα πολύ ενδιαφέρον. Μια μέρα θα ήθελα να ασχοληθώ με Augmented Reality και videogames, αλλά αυτό είναι ένα αρκετά μακροχρόνιο πλάνο.

Θέλω να μου πεις 3 λογούς για να έρθουμε στο workshop
1. Θα σχεδιάσουμε ένα iOS App από το μηδέν.
2. Θα μάθουμε τα πιο νέα εργαλεία της αγοράς γύρω από το digital design, το workflow ενός digital product designer και πως δουλεύεις μέσα σε μια ομάδα
3. Τέλος, θα δούμε πως γίνεται η παράδοση των designs μας στους προγραμματιστές.

Σε ποιο κοινό απευθύνεστε με αυτό το σεμινάριο;
Σκοπός μου είμαι να ενημερώσω την ελληνική design κοινότητα για εργαλεία εκτός της Adobe, καθώς οι περισσότερες εταιρείες στην Ελλάδα έχοντας επενδύσει αρκετά στο Photoshop και το Illustrator, είναι πιο διστακτικές να δοκιμάσουν νέα εργαλεία. Οπότε θα έλεγα ότι το σεμινάριο απευθύνεται σε όσες / όσους έχουν τελειώσει πρόσφατα τις σπουδές τους και θέλουν να ασχοληθούν με το αντικείμενο, σε graphic designers ή και front-end developers που θέλουν να εμπλουτίσουν τον τρόπο δουλειάς τους με κάτι πιο σύγχρονο.

Info
To έβδομο Digitized θα διαρκέσει δύο ημέρες: την πρώτη (22 Σεπτεμβρίου) θα πραγματοποιηθεί το εργαστηριακό του σκέλος και την δεύτερη (23 Σεπτεμβρίου) το συνεδριακό στην κεντρική σκηνή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr