Οι 60 περφόρμερ και τα συναισθήματα μιας δολοφονίας

Ο 42χρονος Παντελής Μάκκας, εικαστικός καλλιτέχνης και περφόρμερ, παρουσιάζει ένα video art project, μια καλλιτεχνική αναπαράσταση της δολοφονίας του μαθητή Αλέξη Γρηγορόπουλου, αποτελούμενη από 60 περφόρμερ –υπό την κινησιολογική καθοδήγηση της χορογράφου Αγγελικής Στελλάτου–, στην Πειραιώς 260 στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου

Ο Παντελής Μάκκας γεννήθηκε το 1976 στην Αθήνα. Είναι εικαστικός, visual artist και performer.

Έχει σπουδάσει φωτογραφία και καλές τέχνες ξεκινώντας το 2000 από την Αθήνα και συνεχίζοντας το 2001 στην Πράγα κι έπειτα το 2004 στο Άμστερνταμ από όπου απέκτησε το πρώτο του πτυχίο καλών τεχνών από το Gerrit Rietvelt Academy.

Από το 2009 έως το 2015 συνεργάστηκε με το πανεπιστήμιο του Leiden στην Ολλανδία για πρότζεκτ καλλιτεχνικής έρευνας και το καλλιτεχνικό του έργο αποτελείται κυρίως με την εφαρμογή video/film installations.

«Εκτός από την πλούσια εικαστική και ερευνητική δραστηριότητά του, ο Παντελής Μάκκας καταγράφει σημαντική παρουσία και ως βίντεο καλλιτέχνης, έχοντας συνεργαστεί μεταξύ άλλων με το Θέατρο Τέχνης, το Θέατρο του Νέου Κόσμου, το Εθνικό Θέατρο, την ODC Ensemble, το Από Μηχανής Θέατρο κ.ά. Επίσης, έχει εργαστεί ως σκηνογράφος και ηθοποιός» διαβάζουμε στην ιστοσελίδα του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου.



Στις 10 Ιουνίου –με διάρκεια έως τις 19 Ιουλίου– ο Παντελής Μάκκας παρουσιάζει στην Πειραιώς 260 το έργο «Αντιστολή» –στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου. Ένα video art project το οποίο αποτελεί καλλιτεχνική αναπαράσταση της δολοφονίας του μαθητή Αλέξη Γρηγορόπουλου το βράδυ της 6ης Δεκεμβρίου 2008.

Σχετικά με το έργο διαβάζουμε «Υπό την κινησιολογική καθοδήγηση της χορογράφου Αγγελικής Στελλάτου, εξήντα περφόρμερ συγκρούονται, ενώ η κάμερα καταγράφει με κάθε λεπτομέρεια τη βία, τα συναισθήματα, τα σώματα, τα πρόσωπα, την ενέργεια, το φόβο, που η δυναμική του πλήθους δημιουργεί.»

«Η δολοφονία Γρηγορόπουλου ήταν το έναυσμα για την έκρηξη ενός κύματος αγανάκτησης πανελλαδικής εμβέλειας, που οδήγησε, κυρίως στην Αθήνα, σε πρωτοφανούς έντασης ταραχές, οι οποίες χαρακτηρίστηκαν ως οι «χειρότερες από την αποκατάσταση της Δημοκρατίας το 1974.»

«Η εικαστική ματιά του Παντελή Μάκκα επεμβαίνει αναπτύσσοντας, με τη βοήθεια μιας κάμερας μεγάλης ταχύτητας (400 καρέ ανά δευτερόλεπτο) τα τρία λεπτά δράσης, σε ένα πλάνο διάρκειας 45 λεπτών. Το έργο δομείται ως αναπαραγωγή σε αργή ταχύτητα ενός μονοπλάνου, χωρίς τη μεσολάβηση μοντάζ και χωρίς εξωτερική επέμβαση στην ροή και την εξέλιξη της δράσης.»
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr