Προσθέτοντας αξία στον θαλάσσιο τουρισμό!
07.07.2018
15:08
Η πλατφόρμα SeaAround την οποία «τρέχει» μια ομάδα 4 νέων ανδρών εστιάζει το ενδιαφέρον της στις μονοήμερες ναυλώσεις και πάντα με skipper
Η γαλάζια οικονομία –μέρος της οποίας είναι η παροχή υπηρεσιών στην αγορά του θαλάσσιου τουρισμού- θα μπορούσε να ήταν (και σε ένα βαθμό είναι) ένας από τους σημαντικούς πυλώνες ανάδειξης και ανάπτυξης των startups αλλά και καταλύτης για την προσέλκυση κεφαλαίων και επενδυτών σε βιώσιμα projects.
Σε όλα αυτά τα χρόνια – ιδίως το 2010 και μετά- με τον ερχομό των startups στο προσκήνιο υπήρξαν αρκετές αξιόλογες προσπάθειες στην αγορά της παροχής ολοκληρωμένων πακέτων με έμφαση στις προσωποποιημένες ή εξατομικευμένες υπηρεσίες. Μια ομολογουμένως δύσκολη και απαιτητική αγορά με πολλαπλούς ανταγωνιστές…
Το αισιόδοξο του πράγματος είναι η διάθεση, ο ενθουσιασμός αλλά κυρίως η επιμονή και η σκληρή δουλειά νέων ανθρώπων που επιχειρούν και συγκροτούν τα δικά τους εγχειρήματα διεκδικώντας μερίδιο από την πίττα της αγοράς που συνεχώς διευρύνεται. Στο σημείο αυτό μια αναγκαία διευκρίνιση: Σήμερα με ένα καλό απόθεμα εμπειριών -επιτυχιών και αποτυχιών- φαίνεται ότι το κλειδί δεν βρίσκεται τόσο στο …app αλλά στο εύρος των διαθέσιμων επιλογών και το επίπεδο ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών (συμπεριλαμβανομένης και της σχέσης ποιότητας – τιμής).
Το κλειδί με άλλα λόγια δεν βρίσκεται στο ένα και μοναδικό κλικ αλλά στην προσδοκία για την ολοκληρωμένη εμπειρία του ταξιδιώτη στις ελληνικές θάλασσες με τις ξεχωριστές διαδρομές αλλά και τις επισκέψεις στις απόκρυφες (ή τις λιγότερο γνωστές) παραλίες. Πάντα, βεβαίως λαμβάνοντας υπόψη το νομοθετικό-φορολογικό πλαίσιο, τις υποδομές (π.χ μαρίνες) και το περιβάλλον τους αλλά και την κουλτούρα των ιδιοκτητών σκαφών.
Το SeaAround και η ομάδα των νέων ανδρών (Μάριος Πάσσαρης, Νίκος Λέτσιος, Αχιλλέας Βουτσινάς, Θαλής Σπηλιάδης) που «τρέχει» αυτό το θαλασσινό marketplace επιδιώκει να διαμορφώσει τις συνθήκες για να προσφέρει στους ενδιαφερόμενους ταξιδιώτες μια ολοκληρωμένη εμπειρία – και αυτή η εμπειρία πληρώνεται!
Πρόσφατα, έλαβα στο messenger ένα μικρό κείμενο διευκρινιστικό των προσπαθειών τους: «Το SeaAround επαναπροσδιορίζει τον εαυτό του ως μια ανεπανάληπτη ευκαιρία να ταξιδέψεις στις απόκρυφες παραλίες της Ελλάδας όποτε θέλεις! Νησιά όπως η Πολύαιγος και η Δήλος είναι τώρα προσβάσιμα μέσω ενός απλού αιτήματος από την πλατφόρμα. Στο site μπορείς να κλείσεις ολόκληρη τη διαδρομή ενώ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης του SeaAround μπορείς να κρατήσεις μια μόνο θέση στο σκάφος και να γνωρίσεις νέους ταξιδιώτες, οι τιμές ξεκινούν στα 80 ευρώ ανά άτομο. Η πλατφόρμα μετράει 50 σκάφη και 200 εγγεγραμμένους ταξιδιώτες, και ο στόλος επεκτείνεται συνεχώς».
Το πώς ξεκίνησε το ταξίδι του SeaAround μας το λέει ο Θαλης: «Η αφετηρία της ιστορίας μας ξεκινάει από ένα ιδιαίτερο μέρος για εμάς, το πανέμορφο νησί της Τζιας! Συνειδητοποιήσαμε πόσο δύσκολο είναι για κάποιον επισκέπτη να περιηγηθεί στις υπέροχες παραλίες και τα παραθαλάσσια αξιοθέατα του νησιού που είναι προσβάσιμα μόνο με κάποιο σκάφος. Παρατηρήσαμε ότι οι περισσότεροι που επισκέπτονται το νησί, συνωστίζονται σε μέρη που είναι προσβάσιμα με αυτοκίνητο, αφού δεν έχουν την ευκαιρία να εξερευνήσουν τις μοναδικές παραθαλάσσιες ομορφιές που διαθέτει το νησί. Το πρόβλημα αυτό εστιάζεται και σε πολλά άλλα μέρη της Ελλάδας.
Εκτός αυτού, ένα μεγάλο μειονέκτημα κατά τους καλοκαιρινούς μήνες είναι η χαμηλή συνδεσιμότητα ανάμεσα στα νησιά. Σε αρκετές περιπτώσεις, τα δρομολόγια των πλοίων της γραμμής δε βολεύουν και οι ταξιδιώτες αναγκάζονται σε πολύωρες αναμονές ή ακόμα και σε επιστροφή στα μεγάλα λιμάνια της χώρας για μετάβαση στο τελικό τους προορισμό.
Έτσι λοιπόν σκεφτήκαμε να δημιουργήσουμε μια υπηρεσία που θα φέρνει σε απευθείας επαφή ιδιοκτήτες σκαφών αναψυχής με ταξιδιώτες για μονοήμερες εξορμήσεις γύρω από μια τοποθεσία ή απλή μετάβαση από ένα μέρος σε ένα άλλο» και ο Μάριος, συμπληρώνει: «Καταλάβαμε απο νωρίς ότι υπάρχει ένα κενό στη συγκεκριμένη αγορά. Με την έρευνα μας, αντιληφθήκαμε τη πληθώρα επιλογών για ναύλωση σκαφών αναψυχής. Αυτές γινόντουσαν κυρίως offline, και ο ενδιαφερόμενος “χανόταν” ανάμεσα στις πολλαπλές υπηρεσίες που προσφέρονται. Για εμάς τα πράγματα ήταν ξεκάθαρα εξ αρχής, αφού ο μόνος τρόπος για να δημιουργήσουμε αξία και να λύσουμε το συγκεκριμένο πρόβλημα ήταν να εστιάσουμε στις μονοήμερες ναυλώσεις και πάντα με skipper. Να δώσουμε αφενός αξία στον ιδιοκτήτη / εταιρία και αφετέρου μια ξεκάθαρη επιλογή στον ταξιδιώτη».
Από την πλευρά, ο Νίκος επισημαίνει: «Το SeaAround είναι μια αγορά (marketplace) που προωθεί τους σωστούς επαγγελματίες στο χώρο των ιδιωτικών ναυλώσεων, δίνοντας τη δυνατότητα στο πελάτη να κάνει κράτηση στιγμιαία βλέποντας όλα τα προϊόντα - όλες τις διαθέσιμες επιλογές του - και επιλέγοντας το καλύτερο. Η κράτηση και η πληρωμή γίνονται μέσα σε μόνο λίγα λεπτά», ενώ ο Αχιλλέας μας δίνει τον οδηγό χρήσης: «Ο ταξιδιώτης μέσω της ιστοσελίδας μας www.seaaround.com, κάνει ένα αίτημα καθορίζοντας άτομα / ημερομηνίες / τοποθεσίες και αυτό αποστέλλεται σε όλους τους ιδιοκτήτες που βρίσκονται σε συγκεκριμένη εμβέλεια. Σύντομα, λαμβάνει ολοκληρωμένες προσφορές μαθαίνοντας τις αναγκαίες πληροφορίες για το ταξίδι (σκάφος, τελική τιμή, δρομολόγιο, καπετάνιο κλπ).
Σε όλα αυτά τα χρόνια – ιδίως το 2010 και μετά- με τον ερχομό των startups στο προσκήνιο υπήρξαν αρκετές αξιόλογες προσπάθειες στην αγορά της παροχής ολοκληρωμένων πακέτων με έμφαση στις προσωποποιημένες ή εξατομικευμένες υπηρεσίες. Μια ομολογουμένως δύσκολη και απαιτητική αγορά με πολλαπλούς ανταγωνιστές…
Το αισιόδοξο του πράγματος είναι η διάθεση, ο ενθουσιασμός αλλά κυρίως η επιμονή και η σκληρή δουλειά νέων ανθρώπων που επιχειρούν και συγκροτούν τα δικά τους εγχειρήματα διεκδικώντας μερίδιο από την πίττα της αγοράς που συνεχώς διευρύνεται. Στο σημείο αυτό μια αναγκαία διευκρίνιση: Σήμερα με ένα καλό απόθεμα εμπειριών -επιτυχιών και αποτυχιών- φαίνεται ότι το κλειδί δεν βρίσκεται τόσο στο …app αλλά στο εύρος των διαθέσιμων επιλογών και το επίπεδο ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών (συμπεριλαμβανομένης και της σχέσης ποιότητας – τιμής).
Το κλειδί με άλλα λόγια δεν βρίσκεται στο ένα και μοναδικό κλικ αλλά στην προσδοκία για την ολοκληρωμένη εμπειρία του ταξιδιώτη στις ελληνικές θάλασσες με τις ξεχωριστές διαδρομές αλλά και τις επισκέψεις στις απόκρυφες (ή τις λιγότερο γνωστές) παραλίες. Πάντα, βεβαίως λαμβάνοντας υπόψη το νομοθετικό-φορολογικό πλαίσιο, τις υποδομές (π.χ μαρίνες) και το περιβάλλον τους αλλά και την κουλτούρα των ιδιοκτητών σκαφών.
Το SeaAround και η ομάδα των νέων ανδρών (Μάριος Πάσσαρης, Νίκος Λέτσιος, Αχιλλέας Βουτσινάς, Θαλής Σπηλιάδης) που «τρέχει» αυτό το θαλασσινό marketplace επιδιώκει να διαμορφώσει τις συνθήκες για να προσφέρει στους ενδιαφερόμενους ταξιδιώτες μια ολοκληρωμένη εμπειρία – και αυτή η εμπειρία πληρώνεται!
Πρόσφατα, έλαβα στο messenger ένα μικρό κείμενο διευκρινιστικό των προσπαθειών τους: «Το SeaAround επαναπροσδιορίζει τον εαυτό του ως μια ανεπανάληπτη ευκαιρία να ταξιδέψεις στις απόκρυφες παραλίες της Ελλάδας όποτε θέλεις! Νησιά όπως η Πολύαιγος και η Δήλος είναι τώρα προσβάσιμα μέσω ενός απλού αιτήματος από την πλατφόρμα. Στο site μπορείς να κλείσεις ολόκληρη τη διαδρομή ενώ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης του SeaAround μπορείς να κρατήσεις μια μόνο θέση στο σκάφος και να γνωρίσεις νέους ταξιδιώτες, οι τιμές ξεκινούν στα 80 ευρώ ανά άτομο. Η πλατφόρμα μετράει 50 σκάφη και 200 εγγεγραμμένους ταξιδιώτες, και ο στόλος επεκτείνεται συνεχώς».
Το πώς ξεκίνησε το ταξίδι του SeaAround μας το λέει ο Θαλης: «Η αφετηρία της ιστορίας μας ξεκινάει από ένα ιδιαίτερο μέρος για εμάς, το πανέμορφο νησί της Τζιας! Συνειδητοποιήσαμε πόσο δύσκολο είναι για κάποιον επισκέπτη να περιηγηθεί στις υπέροχες παραλίες και τα παραθαλάσσια αξιοθέατα του νησιού που είναι προσβάσιμα μόνο με κάποιο σκάφος. Παρατηρήσαμε ότι οι περισσότεροι που επισκέπτονται το νησί, συνωστίζονται σε μέρη που είναι προσβάσιμα με αυτοκίνητο, αφού δεν έχουν την ευκαιρία να εξερευνήσουν τις μοναδικές παραθαλάσσιες ομορφιές που διαθέτει το νησί. Το πρόβλημα αυτό εστιάζεται και σε πολλά άλλα μέρη της Ελλάδας.
Εκτός αυτού, ένα μεγάλο μειονέκτημα κατά τους καλοκαιρινούς μήνες είναι η χαμηλή συνδεσιμότητα ανάμεσα στα νησιά. Σε αρκετές περιπτώσεις, τα δρομολόγια των πλοίων της γραμμής δε βολεύουν και οι ταξιδιώτες αναγκάζονται σε πολύωρες αναμονές ή ακόμα και σε επιστροφή στα μεγάλα λιμάνια της χώρας για μετάβαση στο τελικό τους προορισμό.
Έτσι λοιπόν σκεφτήκαμε να δημιουργήσουμε μια υπηρεσία που θα φέρνει σε απευθείας επαφή ιδιοκτήτες σκαφών αναψυχής με ταξιδιώτες για μονοήμερες εξορμήσεις γύρω από μια τοποθεσία ή απλή μετάβαση από ένα μέρος σε ένα άλλο» και ο Μάριος, συμπληρώνει: «Καταλάβαμε απο νωρίς ότι υπάρχει ένα κενό στη συγκεκριμένη αγορά. Με την έρευνα μας, αντιληφθήκαμε τη πληθώρα επιλογών για ναύλωση σκαφών αναψυχής. Αυτές γινόντουσαν κυρίως offline, και ο ενδιαφερόμενος “χανόταν” ανάμεσα στις πολλαπλές υπηρεσίες που προσφέρονται. Για εμάς τα πράγματα ήταν ξεκάθαρα εξ αρχής, αφού ο μόνος τρόπος για να δημιουργήσουμε αξία και να λύσουμε το συγκεκριμένο πρόβλημα ήταν να εστιάσουμε στις μονοήμερες ναυλώσεις και πάντα με skipper. Να δώσουμε αφενός αξία στον ιδιοκτήτη / εταιρία και αφετέρου μια ξεκάθαρη επιλογή στον ταξιδιώτη».
Από την πλευρά, ο Νίκος επισημαίνει: «Το SeaAround είναι μια αγορά (marketplace) που προωθεί τους σωστούς επαγγελματίες στο χώρο των ιδιωτικών ναυλώσεων, δίνοντας τη δυνατότητα στο πελάτη να κάνει κράτηση στιγμιαία βλέποντας όλα τα προϊόντα - όλες τις διαθέσιμες επιλογές του - και επιλέγοντας το καλύτερο. Η κράτηση και η πληρωμή γίνονται μέσα σε μόνο λίγα λεπτά», ενώ ο Αχιλλέας μας δίνει τον οδηγό χρήσης: «Ο ταξιδιώτης μέσω της ιστοσελίδας μας www.seaaround.com, κάνει ένα αίτημα καθορίζοντας άτομα / ημερομηνίες / τοποθεσίες και αυτό αποστέλλεται σε όλους τους ιδιοκτήτες που βρίσκονται σε συγκεκριμένη εμβέλεια. Σύντομα, λαμβάνει ολοκληρωμένες προσφορές μαθαίνοντας τις αναγκαίες πληροφορίες για το ταξίδι (σκάφος, τελική τιμή, δρομολόγιο, καπετάνιο κλπ).
Η αγορά που απευθυνόμαστε έχει πολλές ιδιαιτερότητες Η εποχιακή της φύση λόγω του καιρού, τα υψηλό κόστος των καυσίμων και γενικά η αδυναμία να προβλέψεις με ακρίβεια όλα τα δεδομένα, μας ώθησαν ν’ ακολουθήσουμε το μοντέλο του ‘αντίστροφου πλειστηριασμού (‘inverse bidding’) για τις διαδρομές. Με το τρόπο αυτό στοχεύουμε και στη μείωση των τιμών».
Ο Μάριος μας ενημερώνει για το τι άλλο κάνει ή μπορεί να κάνει η πλατφόρμα: «Η πλατφόρμα παρέχει στους ιδιοκτήτες και την υπηρεσία “Suggested trips”. Στην αρχική μας σελίδα, υπάρχουν καρτέλες εκδρομών, για όλες τις τοποθεσίες μας, που περιγράφουν και προσφέρουν τις πιο όμορφες διαδρομές που μπορεί να κάνει κάποιος γύρω από τη περιοχή του. Βλέπεις την υπηρεσία που παρέχει ο καθένας, το είδος του σκάφους, και το ναυλώνεις στιγμιαία».
Ο Μάριος μας ενημερώνει για το τι άλλο κάνει ή μπορεί να κάνει η πλατφόρμα: «Η πλατφόρμα παρέχει στους ιδιοκτήτες και την υπηρεσία “Suggested trips”. Στην αρχική μας σελίδα, υπάρχουν καρτέλες εκδρομών, για όλες τις τοποθεσίες μας, που περιγράφουν και προσφέρουν τις πιο όμορφες διαδρομές που μπορεί να κάνει κάποιος γύρω από τη περιοχή του. Βλέπεις την υπηρεσία που παρέχει ο καθένας, το είδος του σκάφους, και το ναυλώνεις στιγμιαία».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr