Το «Erotikon» μιας χορογραφίας

Ο χορογράφος και περφόρμερ Κυριάκος Χατζηιωάννου, παρουσιάζει μια πολυμορφική επιθεώρηση, «-ωδή- στον έρωτα ή σε ό,τι απέμεινε από αυτόν» μέσα από το τραγούδι, τον φιλοσοφικό λόγο και την κίνηση, στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση

«Ο Κυριάκος Χατζηιωάννου είναι απόφοιτος της Κρατικής Σχολής Ορχηστικής Τέχνης και του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου του Γκίσεν στη Γερμανία, με μεταπτυχιακό στη χορογραφία και την περφόρμανς. Πολυσχιδής καλλιτέχνης, μοιράζει τον χρόνο του ανάμεσα στη διδασκαλία, την έρευνα και τη χορογραφία. Οι δουλειές του συνενώνουν στοιχεία από διαφορετικά καλλιτεχνικά πεδία, υπερβαίνοντας στεγανά και μονολιθικές αντιλήψεις για την τέχνη του χορού, όπως έκανε στην περίπτωση του τρίπτυχου “Higher States”, που προσεγγίζει υπερβατικές συνειδησιακές καταστάσεις και για το οποίο βραβεύτηκε με το June Johnson Dance Prize.


Πέρα από τις συνεργασίες του με εκπαιδευτικά ιδρύματα του εξωτερικού (La Manufacture – Haute école des arts de la scène, Λοζάνη) και τη σημαντική υποστήριξη από το Ελβετικό Συμβούλιο Τεχνών ProHelvetia για τη χορογραφική του έρευνα, ο Χατζηιωάννου εξακολουθεί να πειραματίζεται και ως περφόρμερ, τόσο σε δικά του έργα όσο και στις συνεργασίες του με εικαστικούς καλλιτέχνες, κινηματογραφιστές, αλλά και χορογράφους διεθνούς εμβέλειας».

Ένα σημαντικό βιογραφικό, ενός νέου καλλιτέχνη -χορογράφου και περφόρμερ- βρήκα στην ιστοσελίδα της Στέγης -σε μια αναζήτησή μου για το πρόγραμμα του νέου έτους.

Ο Κυριάκος Χατζηιωάννου -στην δεύτερη εμφάνισή του- στη Στέγη, (μετά το 2o Φεστιβάλ Νέων Χορογράφων το 2015 με το έργο “Or Who Owns the World”) παρουσιάζει μια ¨πολυμορφική επιθεώρηση¨ -όπως χαρακτηρίζεται- το “Erotikon”, στις 18, 19 και 20 Ιανουαρίου.

Στο σχετικό ενημερωτικό σημείωμα διαβάζω σχετικά: «Ο Κυριάκος Χατζηιωάννου θέτει γόνιμα και αναπάντητα ερωτήματα γύρω από τη διαχρονικότητα του ερωτικού φαινομένου. Πόσο έχει αλλάξει η αντίληψή μας γύρω από τον έρωτα, την εποχή των social media και των dating apps; Σε ποιον βαθμό έχουν αναθεωρηθεί οι ερωτικές και σεξουαλικές παραστάσεις; Πότε ο έρωτας γίνεται πεδίο συγκρούσεων ή εντάσεων γύρω από αυτό που η εκάστοτε κοινωνία θεωρεί «κανονικό»;

Στο τρίτο μέρος -μετά το Hyperion και το Mysterion- της χορογραφικής σπουδής του, “Higher States”, οραματίζεται ένα σύγχρονο συμπόσιο με θέμα τον έρωτα. Χρησιμοποιώντας μια σειρά αναλυτικών εργαλείων και επιτελεστικών τεχνικών, όπως το τραγούδι, τον φιλοσοφικό λόγο και την κίνηση, επιχειρεί να συνθέσει ένα ερωτικό μετα-λεξιλόγιο, μια γλώσσα που να σωματοποιεί και να ενσωματώνει τις ανεξερεύνητες πτυχές στο πεδίο των καθημερινών ανθρώπινων σχέσεων».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr